Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat je urine goed is, krijg je van de rest vandaag nog de uitslag?

Het kan alle kanten op. Ze gaf zelfs aan dat sommige vrouwen zelf 3 of 4 keer dit moeten doen. Maar dat was ik echt niet van plan. Ik begin overigens wel iets te vloeien, maar het mag bijna geen naam hebben.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Normaal komt die bloedwaarden op ontstekingen en virussen rtbv prednison gebruik zelfde dag binnen, maar vandaag niet helaas. Antistoffen onderzoek bij kleine duurt 10-14 dagen, geduld dus.

Pfff nog vaker gedoe dus dan nu? Ik hoop het echt niet voor je. Nu grote schoonmaak daar binnen! Sterkte, knuf.

Geplaatst

Guusje sterkte, bah wat een ellende zeg.

Testr fijn dat je urine in ieder geval goed is. Nu de rest ook nog!!

Dikke knuffel voor jullie allebei!!

Ursela lekker even 2 uurtjes samen weg geweest, heerlijk toch. Ook al kon je je man niet bijhouden. Toch ff lekker geweest.

Babeth hoe was je dag???? Heeft Imke het ook goed doorstaan???

Ik wilde vers brood bakken voor bij de soep vanavond, kwam ik erachter dat het een uur moest rijzen. Niet aan gedacht, stom natuurlijk. Dus net maar stokbrood gehaald. Dat brood moet dan maar even een paar dagen wachten:(

Wat staat er bij jullie op het menu????

Geplaatst

Zou ook iets voor mij geweest kunnen zijn San, hahaha

Hier ook soep op het menu.

Geplaatst

hey daar ben ik weer.

Miki, gelukkig is je urine ok. Op naar de volgende goede uitslagen!

San, watvoor soep maak je?

Guus, gaat het nog?

Wij zijn net thuis, Ik werd bijna een uur later geholpen en moest inmiddels nodig plassen, dat was wat minder maar we hebben het hartje weer zien kloppen en alles is in orde :-) Heb ook gelijk even mn bloeddruk laten opmeten i.v.m. duizeligheid en ik moet de misselijkheid in de gaten houden. Als het teveel overgeven wordt, moet ik het melden. Maar moet vooral veel blijven drinken. Morgen eerste werkdag weer, zo geen zin in. Maar misschien ook wel weer goed voor de afleiding maar hopelijk niet al teveel last van misselijkheid. We zien het wel. Ga het wel alvast aan mn leidinggevende en wat directe collega's vertellen dat ik zwanger ben. Ben benieuwd hoe ze zullen reageren. Ze weten van het hele mm-traject. Verder zit ik nog ernstig te twijfelen of ik me zal aanmelden in het uitgerekend augustus 2012 topic, ik durf niet! wanneer durfden de (ex)zwangeren hier dat aan?

Geplaatst

Super S€N dat alles goed is :-) Je moet je pas aanmelden mij het uitgerekende topic als het goed voor je voelt. Ik deed het vrij snel, puur omdat ik alle nieuwe gevoelens graag wilde delen met meiden die net als ik net zwanger zijn. Maar volg je gevoel.

Wanneer is je volgende controle?

Hier gaat het nog het zelfde als net, rugpijn, maar verder gebeurt er weinig.

Geplaatst

Sen fijn dat alles in orde is!!! werken geeft afleiding dus wellicht wel lekker.

Ik melde me geloof ik al vrij snel aan in het uitgerekend in topic, doe waar jij je goed bij voelt!!

Hier is het tomaten groentesoep jammie jammie!!

Geplaatst

onzeker zal ik voorlopig wel blijven denk ik maar aan de andere kant wil ik dus ook graag dingen delen met de anderen die zwanger zijn. Voor de echo van vanmiddag dacht ik, wanneer alles ok is, ga ik me aanmelden en nu twijfel ik weer. Stom mens ben ik ook. De volgende echo is over 2 weken... pfff dat duurt nog best lang. Vandeweek nog wel even nuchter bloed laten prikken, denk dat ik dat a.s. woensdagmorgen even doe.

ik ga iets heel simpels eten: aardappelpurree met doperwten en een tartaartje. Ik lust opeens allerlei dingen niet meer en ik durf ook niet te zwaar te eten.

Geplaatst

Sen, mooooi nieuws! Fijn meid. Rustig aan morgen, en door afleiding gaat de tijd wel sneller hoor. Des te eerder ben je weer bij je volgende ukkie-kijk-sessie. Ik melde me aan rond 8 weken ofzo, met name omdat ik zag op de site van NVOG dat de kansen op miskraam daarna heel erg afnemen (indien hartje al gezien). Stats-nerd die ik er ben.

Hier stampotje van 7 groenten (kliekje van gister) opeten zo. Erg lekker: spruitjes, wortel, ui, paksoi, prei etc geloof ik. Van de appie in een zakkie!

Geplaatst

Hee sen, mooi nieuws! Lekker aanmelden op het topic als het goed voelt voor jou! Deze zwangerschap ben ik pas heel laat mee gaan schrijven, gewoon je gevoel volgen!

Guusje: al wat meer op gang gekomen?

Tool: inderdaad, hoe is het met je meid? Alles oké? Had je trouwens nog wat van sab gehoord?

Ik ben aan het wachten in het ziekenhuis. Twijfel of mijn vliezen zijn gebroken of dat het afscheiding is. Schiet alleen niet op, ben echt al lang aan het wachten, maar goed, ik wil graag even zeker weten wat er aan de hand is.

Geplaatst

lieve dames,

ben evven afwezig geweest, maar dat had alles te maken met het feit dat ik zaterdag een hele dag onderweg ben geweest: heb een herbalife training gehad, ben erover aan het denken om toch iets meer met mijn distribiteurschap te gaan doen, mensen begeleiden enzo. Alleen even kijken hoe ik dit allemaal kan aanpassen aan mijn drukke schema.

zondag ook de hele dag geleerd voor de club yoga, power en cycle, zit ik nu nog te doen, over een uurtje (7 uur) de release van de cycle, aaahhh...het zal wel loslopen, maar ben altijd zo nerveus vantevoren. daarna om half 9 de power releasen.

morgen nog de yoga releasen en dan woensdag weer de power, donderdag mijn eigen les zumba/shape en vrijdag weer power en yoga. en zondag de laatste release: yoga...dus ben weinig hier.

denk aan jullie en Sen, Testr fijn dat alles goed was!!

Sen, thanx!! ik hou je op de hoogte!!

Guusje, veel sterkte, hoop toch echt niet dat je het nog vaker moet doen, die cytotec...sterkte meid en een knuffel!!!

san, veel succes met de aanstaande verhuizing!!

Babeth, alles goed gegaan vandaag??

ivfsh, nog niet aan de bevalling begonnen?? dan denk ik dat het woensdag wordt.

fijne avond dames!!

Ruby, ook een knuffel voor jou!!

eigenlijk een knuffel voor iedereen.

Fren, ik herken het...ik heb 10 jaar lang eigenlijk het weekend altijd alleen moeten doorbrengen op een paar uur op de zondag na dan...vriend was op zaterdag werken (werkte toen nog 6 dagen per week) en was daarna gewoon kapot moe. en kwam op zondag dus ook niet eerder eruit dan 2, 3 uur....heeft me veel kopzorgen bezorgd en heb zelfs op het punt gestaan om onze relatie te verbreken (er speelde nog meer mee overigens). gelukkig heeft hij niet meer van die belachelijke werktijden en zo'n randdebiel van een baas.

nu ben ik er echt vandoor!

liefs,

Tool

oja, Henne, jeetje, effe schrikken die allergie, hoop dat het nu voorbij is.

Geplaatst

Ivfsh, spannend!! Ben benieuwd of Catootje in aantocht is en van het mooie kamertje gebruik gaat maken!

Sen, fijn, een goede echo. Ik heb me geloof ik inderdaad na de echo actief gemeld in het topic, maar ik moet zeggen dat het feb topic na de eerste onzekere weken nu pas echt actief word hoor.

Tooltje, meis, alles oed?

Mik, gelukkig! Ben ook een keer tevergeefs geweest, maar beter te vaak dan 1 keer niet!

Guus, hoop dat de pillen hun werk doen en je snel door de ellende heen bent.

Hier gaat hè gelukkig wel wat beter. Vannacht goed en lang geslapen, twijfelde vanmorgen wel even of ik zou gaan werken, maar ben blij dat ik gegaan ben. Was een lekker dagje met een borrel aan het eind. Niet dat ik de heerlijke champagne geproefd heb, en ik heb ook alleen de vega sushi gegeten, maar toch. Nu zo ook een stamppot kliek opwarmen en dan naar yoga -en vin moet mee... hè is partneravond, ben heeeel benieuwd, geloof niet dat dit ech voor hem is, maa toch. Hij roept al weken dat kindeke nijg niet mag komen omdat hij nog zo veel moet lezen, misschien dat hè wat van z'n onrust wegneemt.

Geplaatst

Tool lekker drrrruk!

Fren, fijn beter. En dan ook nog yoga nu, lekker. Ik start woensdag. En dan ook 1x per maand met partner. Benieuwd hoevaak ie mee gaat. :)

Ivfsh, goed dat je bent checken. Zet hem op meid!

Babeth, hoe ging vandaag?

Geplaatst

hee meiden,

ff snel, zijn net terug uit het ziekenhuis en gaan nu snel wat eten. Alles wat goed, ze hebben uitgebred gecheckt. Waarschijnlijk heb ik een soort schimmelinfectie die veel dunne afscheiding veroorzaakt (smakelijk allemaal :-)). Was een hele zit, bijna 4 uur daar geweest... maar ben uiteraard heel blij dat ik het even heb laten checken en dat alles goed was, donderdag weer terug voor de reguliere check. Ook nog geen sterke weeen activiteit dus die catootje laat zich de kop nog niet gek maken :-)

Net in de auto bedacht dat donderdag 12-1-12 ook een mooie geboortedag is :-)

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

hoi dames

Sen fijn dat deze echo ook weer goed was, ik hoop dat je weer wat meer vertrouwen hebt gekregen, het blijft wel spannend he, fijn dat je het goede nieuws ook op je werk gaat delen, dereacties zullen vast warm zijn, wat beterft meeschrijven in een topic, doe het gewoon zodra het goed voelt!!!

Guusje bah de pillen zijn weer ingebracht, ik hoop echt dat het niet te heftig wordt. die likchamelijke ellende mag wel voorbij zijn he meid, sterkte!!!!

Ivfsh wat spannend!!! ik moet veel aan je denken .

Fren en Henne, weer wat opgeknapt en fitter?

Tool, hoe krijg je het toch allemaal gecombineerd, mocht je verder gaan met dat herbalife dan zullen de "clienten" zich geen betere begeleidster kunnen wensen denk ik!

Testr nog geduld dus met de bloedwaarden, lukt het je een beetje om je niet te druk te maken?

Syl vond het zo sneu te lezen, we hebben weer naar ons neefje mogen kijken....zo zielig! ik snap het ook echt niet van je schoonzusje, voor het kind is dat toch ook niet prettig? Ik ben zo ontzettend blij dat ik Imke gewoon bij andere mensen in de arm heb gegeven, dat ze niet direct uit haar doen is als ze een vreemde ziet of bij een minder bekende op schoot komt.

Goed voor haar maar toch ook leuk voor de mensen om haar heen?

Ruby, een knuffel voor jou hoor!!! lijkt me zo vermoeiend, niet kunnen slapen, veel aan je hoofd, de verbouwing......

Ursela wat leuk, lekker even skieen met manlief, logisch dat hij sneller was maar even wat meer op de latten en je bent zo weer in vorm toch?

Hier gaat het goed en met de kleine meid ook, vanochtend met wegbrengen ging het wel goed totdat ik in de auto zat, ik voelde me zo rot omdat ik wegging op een moment dat ze afgeleid was door kindjes, ik zag haar al helemaal in tranen raken op het moment dat ze zich weer zou omdraaien en mij zou verwachten te zien.pfff ik belde mijn man, ik in tranen en besloot toen maar terug te gaan.Ze lag lekker in de box en het ging goed, heb haar nog en knuffel gegeven en ben weer gegaan, dit keer met een goed gevoel en moest wel lachen om mijn eigen gedachten....in de loop van de dag nog 2x gebeld en alles ging goed, ze heeft er ook geslapen en bijna niet gehuild, top! Met een tevreden kindje naar huis, meteen met haar en de hond gaan wandelen en voelde me ondanks de drukke werkdag toch relaxed. de gemaakte keuze voelt goed!

Ze maken van iedere keer dat ze er is een verslagje in een persoonlijk boekje, erg fijn en leuk!

Ben wel echt moe, dadelijk douchen, Imke op bed de fles geven en zelf lekker vroeg slapen denk ik.

bij ons op het menu stond iets erg makkelijks....roerbakgroenten met roerbakrijst en garnalen, lekker , simpel en snel

Geplaatst

Moe!!. Hoop gedoe weer vandaag, moet woensdag naar hapto en ben bang dat er dan heel wat werk aan de winkel is haha ;-)

Dikke knuffel voor iedereen,

Henne

Geplaatst

Fijn Babeth dat Imke het naar haar zin heeft gehad en dat mamma uiteindelijk een relaxte dag geeft gehad net een fijn gevoel bij thuiskomst.

Ivfsh 4 uur, pfff zo lang duurt je bevalling misschien niet eens ;-)

Henne succes met de hapto, loop je nog bij de acu?

Geplaatst

IVFSH ik dacht echt dat je vandaag wel eens zou kunnen gaan bevallen, zeker met dat laatste verhaal... weer niet! Je maakt het wel spannend hoor!!

Uhm Sen jij vroeg geloof ik of ik nog wandel? Nee, ik was vanmiddag even gaan shoppen voor wat rompers etc., drie winkels en ik was kapot... Moet ook een paar keer per dag op en neer naar school en dat is eigenlijk wat ik nu nog aan kan, helaas. Heb wel zo lang mogelijk doorgewandeld, tot 25 weken ofzo? Ik weet het niet meer zo goed. En daarna nog een tijdje zwemmen maar dat trek ik ook niet meer. Ik probeer wel in beweging te blijven maar sommige dagen heb ik zo weinig energie...

Geplaatst

Caro logisch dat je zo weinig energie hebt. Er groeien 2 wonders in je buik en die vragen natuurlijk dubbel energie van jou. Lekker op het gemakje aan doen en je voelt vanzelf wel waneer het te veel is/wordt.

Nog een paar weekjes!!! en dan ben jij ook aan de beurt.

Ivfsh ik zag een reactie van jou in geboren in 2012 en ik dacht ja hoor Catootje is er, maar nee hoor........ Spannend he?

Hier ligt de kleine weer op bed met volle buik. Hopelijk gunt ie me 2 uurtjes rust zodat ik even mijn laatste huiswerk voor de cursus kan maken en opsturen. Zou dat bijna vergeten. Een slotopdracht, zonder die geen certificaat. Dus nu maar even snel aan te typ typ.

Geplaatst

Guusje hoe is het verder gegaan, veel last of is het te doen?

Sandra aan het huiswerk, vreselijk van die verplichte opdrachten maar soms is het nodig, hierna dus klaar?

Tool jij hebt het deze week druk met sporten, komen dan allemaal nieuwe routines uit.

Slik jij nu nog extra vitamines?

Ivfsh nog steeds rustig!

Henne heb je nog last gehad van allergie, kan het voorstellen dat je onderhand te bang bent om te eten, drinken en nu ook nog kleren te dragen.

Vreselijk als je zo gevoelig bent voor dingen.

Geplaatst

Joepie huiswerk is af!!!!! Ja nu ben ik er ook van af gelukkig. Het viel mee en was in half uur klaar. Gelijk nog wat uitnodigingen gemaakt voor een koffiemiddag op het werk die ik zou regelen en opgestuurd zodat er een poster van gemaakt kan worden. Moet alleen nog wat harten regelen om erbij te plakken waar ik nog de lokatie en de tijd op zet. Er is al een wasje klaar dus ik ben weer goed bezig geweest;))

Ik ga straks maar eens met Ruben naar Oma. Ik vind het makkelijker als ze hier zou komen, dan kan hij gewoon in de box spelen. Nu moet ik voor ff weer van alles meeslepen. Ach kan ik weg wanneer ik daar zin in heb nietwaar?? Ben gewoon ook een huismusje hihi. Zijn we er nog even uit ook, moet toch ook boodschapjes doen en beweging krijgen!!

Geplaatst

ja maar meestal zak ik later op de ochtend begin van de middag als een plumpudding in elkaar. Dus neem ik het er nu van. Ik ben 's morgens het actiefste meestal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden