Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool het luistert best nauw hoor, met die smileys. Bij de vorige cryo had ik met de eerste ochtendurine een positieve en de tweede ochtendurine was negatief. Ben nu afgelopen donderdag vergeten en dacht toen, niet zo erg want is nog vroeg. Maar bij een cyclus van 28 had ik donderdag een smiley moeten hebben. En bij 28 dagen moet ik een of twee spuiten zetten als j er nog niet is dus nu in de stress. Stom.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens mij is de topdrukte al geweest Fren, omdat het tijdelijk gratis was ofzo? Ik was toen nog zwanger en heb niet echt opgelet...

Wij gingen in de meivakantie meestal al naar Frankrijk maar dat vind ik nu nog te vroeg, begint volgende week al hier en dat zie ik nog niet zitten. De oudste mag weer lekker bij oma logeren een paar dagen, daar verheugt ze zich nu al op en vrijdag ga ik de Kangoo halen dus kunnen we er in ieder geval met de kinderwagen op uit... Rustig aan beginnen...

Geplaatst

Hmpf, zonder aanvraag weer weg gegaan. Als ze niet meer op de foto lijkt moet je een nieuw paspoort aanvragen. Gaan waarsch eind vh jaar naar Dubai en dan lijkt ze natuurlijk niet meer. Twijfel dus of ik haar voor de meivakantie bij zal laten schrijven ( kan tot 26 juni) dn dan in t najaar een paspoort. Anders zit ik misschien aan 2x een paspoort à 50 euro vast. Geldklopperij. Dat is het!

Geplaatst

Nou ja, hoe kunnen ze dat nou eisen bij kinderen! Zeker bij baby's! Dat zouden ze op zn minst een 'kinderpaspoort' moeten introduceren dat goedkoper is en maar een jaar geldig ofzo.

Trouwens, ik lijk ook niet meer op mn foto. Een keer naar de kapper en klaar.

Geplaatst

Fren, merel lijkt al lang niet meer op de foto in haar paspoort (toen was ze 6 maanden) maar geen problemen mee ondervonden bij reizen. Ook als je op de site van paspoort aanvragen kijkt dan staat er nergens dat de foto moet lijken. De enige eis is dat je een recente pasfoto mee neemt bij het aanvragen van je paspoort. Als je daarna besluit je haren paars te verven, 20 kilo af te vallen en lenzen te gaan dragen moet je dat volgens mij zelf weten. Rare toestand, ik heb nog nooit van deze regel gehoord. Ook bij het aanvragen van storm zijn paspoort niets over gehoord.

Geplaatst

Fren idd een raar verhaal. Nu hoor ik wel eens vaker van die rare verhalen hoor over het aanvragen en voornamelijk over de foto's van pasporten en id bewijzen.

Ligt er ook maar aan wie je treft aan de ballie.

Nou het gaat hier allemaal heel vlug. Mijn ei was al 18 mm en bms 8,3 mm. Morgenavond de otrivelle spuiten (die wordt als het goed is thuis afgeleverd, wordt ik nog over gebeld door de leverancier) en dan maandag de tp.

Geplaatst

he dames,

ben weer terug uit DD.

Na een twintig minuutjes wachten (had mijn e-reader bij me gelukkig) was ik aan de beurt.

DHEA waarde was licht gestegen, van 4.5 naar 5.5. was wel owkee.

Heb nu 3 follikels: 14.8/14.9, 10.7/10.8 en een kleinere.

hij zat te denken aan zaterdag de punctie. sjips. dan hebben we namelijk ook de afspraak staan met de broer en zus (met partner) van mijn vriend.

zucht. Woensdag in elk geval weer fm, 11.15 uur. weet niet meer hoeveel ik er de vorige keer had bij de eerste fm, bij de tweede fm had ik er 4, variërend van 13.6 tot 16.7. en 2 kleinere.

we zien het woensdag wel.

maar ja, weet nu niet wat wijs is. Als ik zaterdag de punctie zou hebben, dan zal ik donderdagavond de pregnyl moeten spuiten. en dan zou ik 1 ampul te kort komen.

Maar als ze woensdag nog niet goed genoeg gegroeid zijn, dan moet ik langer doorspuiten en heb ik dus wel nog MP nodig.

Henne, zou je me anders just in case nog 4 doosjes kunnen sturen (20 ampullen zijn dat geloof ik).

Dan heb ik zeker voldoende, want als de punctie op maandag is, dan heb ik zaterdag de pregnyl en die dag heb ik de vorige keer ook geen MP meer gespoten.

Ik heb het trouwens ook een keer gehad dat ik 's ochtends een smiley had en 3 uur daarna niet meer.

Hoop niet dat je nu je ei gemist hebt. Zou dit dan betekenen dat jullie later moeten beginnen? en spannend meid!!! je eigen domeinnaam geregistreerd!!! whoehoe!!!!

wat een gedoe zeg met die paspoorten. Had het laatst op de tv gezien. hoop dat het allemaal goed komt!!!

verder ben ik het effe kwijt. Straks nog naar de ha.

woensdagochtend neem ik verlof en ga 's middags werken.

heb nog wat compensatieverlof openstaan, dus het kost me zeg maar geen uren.

liefs,

Tool

Geplaatst

zo San, dat gaat inderdaad vlug. Ga voor je duimen

over de kinderpaspoorten: kennisje van mij werkt bij burgerzaken en hier in de gemeente is het nu al hartstikke druk met de aanvragen, laat staan straks in mei/juni.

vanmorgen naar de VK geweest, alles in orde. Daarna paar uurtjes wezen werken en net thuis. Ben doodmoe, ga zo even liggen. Eerst een broodje

Geplaatst

San, we waren tegelijk aan het schrijven.

mijn bms was ook 8.3 hihihi.

En sjiek zeg, je ei al 18 mm. morgenavond de ovtrelle erbij en dan maandag de tp, spannend!!! wanneer gaan ze dan ontdooien? zaterdag?zondag? we liggen wel heel erg dicht op elkaar zo!!!

Geplaatst

Sen ik heb op zijn vroegst pas in oktober een id nodig voor R, officieel hoort hij er al 1 te hebben. Ach een week of misschien 2 wachten is geen probleem voor ons.

Tool zaterdag de punctie misschien, spannend!!! Dan kunnen we alsnog allebei maandag de tp hebben toch??

Henne vergat jou en je domeinnaam. Toppie hoor, weer een stap in de richting.

Geplaatst

Fren, wij hadden toen ook een paspoort aangevraagd toen mn zoontje 8 maanden oud was. Hij is nu bijna 4 jaar en wij reizen nog steeds zonder problemen op het paspoort. En hij lijkt echt totaal niet meer op de foto.

Sen, fijn dat alles helemaal goed.was!

Tool, de follies groeien dus lekker. De punctie komt al snel dichterbij. Spannend! Duim voor je!

Geplaatst

Tool weer tegelijk aan het typen hihi. Als het goed is ontdooien ze zondag en krijgen we het angstige telefoontje maandag en hopelijk ook de tijd erbij. Nu eerst maar hopen dat ze die otrivelle op tijd leveren hier. Niet alleen de Pregnyl is slecht te verkrijgen, de Otrivelle ook momenteel.

Geplaatst

he san ligt eraan of we gebruik kunnen maken van de ES of niet. dat horen we pas bij de punctie denk ik hoeveel embryo's er zijn. indien 3 of minder dan denk ik idd maandag of dinsdag de tp (mits de punctie op zaterdag), inden meer dan wordt het 5 dagen na de punctiedag.

brrrr

Geplaatst

San en Tool het wordt weer spannend! Leuk dat er weer actie is!

Henne cool je domeinnaam geregistreerd, wanneer denk je te gaan beginnen? Ben wel benieuwd wat het geworden is.

Sen slaap pakken wanneer het kan he, fijn dat alles weer ok was! Hier net zowaar drie kwartier kunnen slapen, nou nou... beter wat dan niks.

Geplaatst

Fijn om te horen dat er geen problemen zijn me niet lijkende pasfoto's. Nu is fiene natuurlijk ech nog heel klein (2 mnd) en zal de verandering wel groot zijn. Denk dat we de gok maar nemen, scheelt wel een hoop gedoe. En ik neem nie aan dat e landen zijn die je terug sturen aan de grens omdat h paspoort van je 6 mnd oude baby niet meer lijkt.

Henne, ik ben t helemaal mr je eens, als da de eis is, dan een kinderpaspoort dat goedkope is n korter geldig.

San n tool, wat een goede berichten! Hoop dat t Allemaal goed gaat met de ovitrelle, de mp en de punctie. Spannende tijden weer!

Henne, wanneer onthul je DE naam?

Sen, fijn, weer goedgekeurd.

Geplaatst

Hee meiden!

Henne: super! Domeinnaam geregistreerd: mooi stap. Ik ben erg benieuwd! Lastig is dat hè, nu niet werken. Niet alleen voor je daginvulling, maar ook voor je eigen identiteit. Het is fijn en goed dat je met je eigen bedrijf bezig bent.

Tool en san: van jullie ook goede berichten: heel mooi! Oh: ik duim nu al!

Esther: meid: dikke knuffel voor je! Het is niet makkelijk zeg. Lichamelijk kwakkelen, weer iemand zwanger en zoveel om over na te denken... Veel liefs voor jou!!

Wat betreft baby/kinderpaspoort: als je niet dezelfde achternaam hebt als je baby en je hebt ook geen e/v in je paspoort staan. Doe dan uit voorzorg n kopie van het geboortebewijs bij je paspoort. Ik kreeg n hele preek bij de douane (wel vriendelijk hoor) toen ik alleen met E vloog. Zij heeft n andere achternaam dan ik en dan is het handig als je n bewijs bij je hebt dat jij de moeder bent.

Geplaatst

tjee dat is ook wat ivfsh, moet je gewoon bewijzen dat het je eigen kind is. Maar natuurlijk ook wel weer goed dat ze alles goed controleren.

Tool, ook weer in de race. Spannend meis

Henne, ik word nu ook wel nieuwsgierig naar die naam hoor... hint? :-)

ben vanmiddag gaan liggen, was zo moe en werd dus ook weer beroerd. Reflux en heb ook last van obstipatie, mn hele middel staat onder hoogspanning. Morgen maar weer even roosvicee laxo halen. Ga zo even wat krantjes bij mn pa brengen die ik voor hem heb meegenomen. Haal ik gelijk even een frisse neus (is niet ver hoor, straat verderop)

Geplaatst

De naam is hier ter sprake geweest hoor, dus zal geen verassing zijn. Wil het alleen echt eerst vastleggen bij de KvK, je weet nooit welke gek er meeleest en raar gaat doen. Daar word je zelfs voor gewaarschuwd, zeker met domeinnamen.

San wat ga jij snel! Wauw zeg. Heb je de Ovitrelle in huis inmiddels? Ik heb wel voor je anders, maar is beetje ver weg om heen en weer te rijden.

Tool, ik stuur je zo wel even een mail ofzo om het opsturen af te stemmen. Komt goed. En dan ga ik gelijk ook met jou afspreken Caro, want ik moet dan wel weer aanvulling hebben denk ik haha. Oh de buuf verderop vindt het geen punt om te prikken, haar man ook niet dus mocht ik toch een cyclus van vier weken hebben en ik krijg die naald er zelf niet in, dan is dat geregeld. Ook wel rustig idee.

Sen, fijn dat je weer goedgekeurd bent. Niet te moe worden is dus de clou, maar ja ook lastig...

En wat een gedoe met die paspoorten zeg. Las er gisteren ook over op een ander forum dat als je dan bijvoorbeeld gescheiden bent, je beter ook een kopie van paspoort vader mee kan nemen, met toestemming van hem om het kind mee te nemen. Zucht, in wat voor een wereld leven we toch....

Ivfsh wat een scheeeetige foto's op fb, die in het badje, om op te vreten zeg! En hoe gaat het met de banenjacht?

Kaartje weer wat bijgekomen van de verjaardag?

Syl, als je dit leest: ik ga binnenkort bij Caro langs, zin om mee te gaan? Ik stuur je wel even een pb.

Zo en dan verplaats ik me nu van de pc naar de bank (met iPad haha).....tot later.

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd welke het is geworden Henne: maar we zullen allemaal braaf afwachten totdat het vastligt!

banenjacht: pppffff: moeizaam.... Ar kreeg ook nog een K brief van zijn werk.... was een foutje, maar wel echt mega lomp. Stond in dat we per eind mei terug verhuisd worden naar Nederland, omdat dan het project officieel is afgelopen. Alsof we een product zijn dat even verplaatst moet worden... Van alle kanten excuses, iemand van HR had een fout gemaakt, maar goed, die verzint dat ook niet zelf. Later deze week heeft hij gesprek hoe en wat verder. bedrijven kunnen zo lomp zijn. 'Probleem' is dat ze m in Nederland goed kunnen gebruiken, dus de vraag is in hoeverre ze mee willen helpen om hem weer aan een klus in China te helpen. Mijn banenjacht... tja, laten we daar nog maar even niets over zeggen. Nog niets gevonden waar ik op kan reageren. Wel weer contacten aangehaald met mijn oude werkgever, daar kan ik denk ik wel terug.

Ja, E is echt een droppie he. Ik hoop zo dat de meiden die nog aan het behandelen zijn of die niet meer in de behandelingen zitten maar wel nog de wens hebben, dit geluk ook een kreeg krijgen.

Kaartje: na mijn miskramen kon ik weinig hebben qua drukte, prikkels. Kan het niet iets hormonaals zijn? Denk zelf eigenlijk dat het toch vooral emoties zijn: die nemen meer een loopje met ons dan we doorhebben.

fijne avond allemaal!

X

Geplaatst

Tool en San, leuk dat jullie zo tegelijk op gaan. Over een week zitten jullie dus allebei weer in de spannende wachtstand.

Sen, even bijkomen weer van je werk.

Fren, wat een dom gedoe zeg. Ik zou dat paspoort lekker aanvragen. Hoe kunnen ze nou zeggen dat ze erop moet lijken. Dat paspoort is toch gewoon 5 jaar geldig?

Henne, ik weet de naam denk ik al? ;-). Stoer dat je het vast hebt gelegd.

Ik ben inmiddels wel weer bijgekomen. Blijf het typisch vinden dat ik zo slecht tegen die drukte kan nu. Echt nooit eerder gehad. Zometeen weer even lekker relaxen bij de voetreflex.

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Sorry voor mijn enorme afwezigheid. Maar weet dat ik zo nu en dan meelees, en uiteraard aan jullie denk.

Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed. Morgen afspraak in het zkh hoe nu verder, en cyste bekijken.

Ivfsh, enorm bedankt nog voor je super lieve kaart! Doet me goed.

Kus voor alle kleintjes -x-

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden