Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh, wat spannend voor Tool!

Henne: wat mooi dat die hypno sessies zo goed werken!

Ik ben hier mijn cv in het Nederlands aan het vertalen, grappig dat dat nog helemaal niet zo makkelijk is. Soms is het gewoon moeilijk om als je bepaalde termen alleen in het Engels hebt gebruikt, ze in het Nederlands te vertalen. Vond het wel leuk om het rijtje met talen aan te passen en daar 'Chinees' aan toe te voegen :-). Als China nu niet doorgaat (en die kans is natuurlijk heel reeel), dan gaan we terug naar Nederland en ga ik daar weer lekker aan de slag, maar dan heb ik niet zoveel aan een engels cv...

Geplaatst

caro, lekker he als je navhtje kan doorslapen!

Henne weer fijne hapto gehad, nu weer verder voor je eigen bedrijfje.

ivfsh mochten julie niet naar china toe gaan, loopt de adoptie procedure dan gevaar?

Tool joepie! zaterdag punctie, ik hoop op een hele mooie oogst, we zitten echt samen op de bank!

Hier leek het er op dat ik geen last meer had van hoofdpijn vandaag. Nou daar ben ik van terug gekomen. Ben aan het bijkomen van een mega migraine aanval die ik sinds zw niet meer gehad heb. Was ik blij dat ik nog medicatie had liggen hiervoor. Ga zo de kleine man ophalen, hopelijk is ie beetje rustig vanavond. Hopelijk is P morgen avond ook eens thuis, zou toch leuk zijn als hij op zijn eigen verjaardag taart met zijn gezin kan eten.......

Tot later...

Geplaatst

Hey meiden,

Tool woehoeee zaterdag al de punctie. Op naar een paar prachtige rijpe eieren, daarna bevruchtingen, het wachtbankje en daarna samen met San bij Mik en mij aansluiten! Deal?!

San, getver migraine. Welke medicatie gebruik je? Immigran?

Ivfsh, dus er is een kans dat jullie weer terug naar NL komen? Lijkt me wel balen als je dat eigenlijk liever niet wilt. Helaas hebben we het niet altijd zelf voor het zeggen

Caro, lekker doorgeslapen... Heerlijk toch

Fren, hoe vond Fientje de tramrit? Was de lunch gezellig?

Ik heb vandaag weer paar uurtjes gewerkt. Daarna beetje schoongemaakt en nu net boodschappen gedaan. Ben kapot. Ga nu even op de bank liggen

Geplaatst

Hoi meiden,

Probeer even en berichtje achter te laten, de laatste dagen wat gelezen maar geen mogelijkheid/ puf gehad om te reageren. Op de bank reageren met iPad en Imke is geen doen, zij vind de iPad reuze interessant..

San gefeliciteerd met P, zijn nieuwe aanstelling en de aankomende tp!! Wat spannend, hoe ervaar je het nu? Voelt het heel anders nu R er is?

Tool wat geweldig zaterdag de punctie! Kwam voor jullie geloof ik wel wat onhandig uit? Onwijs veel succes!! Wat blijven die sessies van lou toch bijzonder.

Henne ik moest wel even slikken toen ik over die eft therapie las, ik heb er wel een keer info over gekregen maar omdat ik toen hoogzwanger was Werchter me voorlopig afgeraden.gefeliciteerd met het vastleggen van de domeinnaam, top!!ik ben erg benieuwd of je tzt nog opdrachten gaat doen voor je laatste baas, zou uiteraard mooi zijn maar hoe het daar de laatste tijd gelopen is, ook wel vreemd.

Wen hoe gaat het met jou? Gaat het stimuleren een beetje? En hoe ervaar jij het nu, bezig zijn voor een brusje?

Ceeke veel plezier in Lissabon, ik had echt met je te doen..zo vroeg buiten in de kou ;)

Ivfsh inmiddels de lucht geklaard op het werk van A? Wat een lompe mail zeg, succes met je sollicitaties, mocht China nuniet doorgaan, gaan jullie dan ook een adoptieprocedure in Nl in gang zetten? Hoop iig dat China doorgaat voor jullie.

Kaartje wat hebben jullie een geweldige vakantie in hetvooruitzicht, geweldig! Wanneergaat de reis plaatsvinden?wij zullen met de Bbq wat tuinstoelen meenemen, even lenen van mijn schoonouders, die van ons kun je niet inklappen.

Sen, fijn dat je nog steeds wat kunt werken, misschien niet in het tempo dat je gewend ent maar dat maakt niet uit toch?durf je al wat te shoppen voor jullie kanjer?

Caro wat heeft de twin lekker doorgeslapen zeg!die nachtrust is dan wel erg lekker hè

Hier gaat het redelijk, Imke is nog niet de oude, wordt getreiterd door 3 nieuwe tandjes en de bijbehorende klachten, verder druk bij mijn moeder bezig, echt niet te geloven, mijn neefje van 11 kwam helpen met schilderen en toen zei hij, ja, mijn moeder wilde ook wel komen helpen maar ja, ze is niet gevraagd daarom komt ze niet....pfff je ouders hoeven toch niet om hulp te vragen? Mijn moeder heeft altijd zoveel geholpen met ons, nu is ze 74 en dan moet dochterlief gevraagd worden!?ik heb maar niet gereageerd..ze zal ook eens een vinger uitsteken....

Misschien ben ik wat overgevoelig?

Esther ik las laatst jouw berichtje, jeetje wat krijg jij het op je bordje, het getob met je gezondheid en dan dat "leuke" bericht...sterkte!

Syl, ik denk ook aan jullie, hoop dat er wat oplossingen zijn!

Geplaatst

Tool, super zeg!

Fiene slaapt al de hele middag, weet niet wat me overkomt... Heb haar om half 1 op t terras de fles gegeven en sindsdien slaapt ze. Tram heeft ze dus ook niet bewust meegekregen ;-)

Zit nu te twijfelen of ik haar wakker zal maken, maar ik geef t nog tot 6 uur...

Geplaatst

he dames,

zaterdag dus de punctie om 10.30 uur/ 10 uur melden. 3 grote follikels,, 2 kleinere: 17.9, 14.9, 13,8 en dan die twee kleinere. waarschijnlijk gaan we al eerder omdat mijn vriend nog moet bloed prikken en dat kan maar tot half 9 in de ochtend.

heb vanmiddag nog over en weer gemaild met dr. P over wanneer nu het beste het infuus kan. vrijdag of maandag. Het probleem was namelijk dat we pas maandag te horen krijgen hoe en wat met de embryo's en evt. de ES. zucht...die man zal wel gek van me zijn worden, hahahaha. Gelukkig is het mogelijk om het in DD zelf te laten zetten. Dat zei Irma tenminste.

en uiteindelijk ook weer bericht van dr. P gehad. het is het beste om het vrijdag te laten doen. Dus vrijdag om 11 uur hang ik aan het infuus. Dit is dan ook niet te vroeg Het was beter dan 1 dag voor de transfer te laten doen.

dus vrijdag wordt een drukke dag: bloed check up ivm prednisolon en de intralipid.

pfff...

Vanavond dus de laatste keer MP, morgen nog 2 keer de syn en dan om 23.30 uur de pregnyl Hoop dat ik dan nog wakker ben, hahahaha. zal mijn wekker maar zetten.

en dan vrijdag spuitvrij! Henne, pakketje is aangekomen en heb uiteindelijk dus maar 1 ampul nodig gehad. (had me zelfs nog verrekend, dacht dat ik tot donderdag had, bleek dus maar tot woensdagavond te zijn en dan zou ik dus 1 ampul te kort komen). Je krijgt het pakketje (minus 1 ampul) dus weer retour. maak je het geld dadelijk over!

zo'n stress voor punctie heb ik nog niet eerder gehad.

adem in, adem uit...

ben nu even te druk in mijn hoofd. Kom later terug. even boodschappen doen en dan meld ik me weer ;-)

Geplaatst

Babeth Imke nog niet de oude. Ook nog eens 3 nieuwe tandjes onderweg. Maar wat een geweldige foto op fb!!!

Tool nog lekker druk dus vrijdag. Ach je kan het maar allemaal achter de rug hebben en dan na de punctie lekker rust en na de tp stress hihi, samen met mij.

Hoe ik nu tegenover deze tp sta. Eigenlijk zenuwachtiger dan bij R en al die andere tp's. Ik weet nu hoe het is om een wondertje te hebben en nu voelt de wens om het nog een keer mee te maken eigenlijk nog heftiger dan bij R. We gaan er voor!!!! Nu sinds paar uurtjes ontzettend last van eierstokken, ben er gewoon onpasselijk van. Lijkt wel of ik heftiger op de Ovitrelle reageer dan op de Pregnyl destijds.

Sen idd Immigran, heerlijk spul, wordt er alleen zo duf en moe ervan meestal nog 2 dagen. Komt echt door de Ovitrelle, heb er al zo lang geen last van gehad en wel heel toevallig zo weer vlak voor de eisprong.....

Fren f heeft dus lekker geslapen. Raar he als ze zo lang slapen? Maar dan hebben ze het nodig en als ze slapen groeien ze en heb net op Wij.nl gelezen dat het ook goed is voor de intelligentie als er goed geslapen wordt;))

Geplaatst

Tool relax! Maak geen haast met dat pakje, eerst gewoon de punctie en tp. En dat overmaken kan ook wel wachten, al zit ik in de ww haha. Ik had vandaag boodschappen gedaan bij de Bas en bij de Leen Bakker twee kussentjes gekocht. Vond het wel een echte werklozenuistraling hebben met die twee tassen LOL. Alleen dat gezeik met het UWV, pffff....

San het zou toch wat zijn als P op z'n eigen verjaardag niet eens thuis is savonds! Hoop dat de bijwerkingen snel weer wat zakken, migraine is niet leuk!

Fren wat zeiden ze bij de Zeeman? Of was het geen commentaar en afrekenen? En wat grappig dat Fiene, Bram en Kaat alledrie wat langer door lijken te slapen. De datum drieling volgt elkaar dus netjes :-)

Ivfsh moest lachen om je vertaling van je cv. Mijn broer heef precies hetzelfde probleem. Maakte ook best veel fouten in het Nederlands nog, ja wat wil je hij spreekt het amper en schrijft het nooit meer. Uiteindelijk heeft hij functie titels in het Engels laten staan, omdat dat gewoon de benaming van de functie was. En dan de omschrijving van de werkzaamheden wel in het Nederlands. Heeft À nog enige keuze of zeggenschap of moet hij echt gewoon gaan waar hij naartoe gestuurd wordt? J is op die manier de hele wereld over geweest als kind, maar uiteindelijk hebben zijn ouders wel gezegd 'nu blijven we hier'. Gelukkig maar voor mij ;-)

Babeth tja... Uit je berichtje maak ik op dat het vaker zo gaat. Het ene kind heeft ook een andere relatie met de ouds dan het andere kind. Ik heb er zelf veel moeite mee als mijn broer of zus negatief over vroeger en onze opvoeding praat, maar zij hebben dat wel zo ervaren. Wel leuk dat je neefje kwam helpen, deed hij dat wel uit zichzelf?

Wen waar sta jij nu eigenlijk?

Ruby is er duidelijk wanneer de afvoer nu wel geregeld wordt?

Geplaatst

Hee meiden,

Het is best lastig waar we heen gaan. Eigenlijk best weinig keuze / inbreng. Het is een groot bedrijf, met stiekem maar weinig vrijheid. Keihard bedrijf ook, wat eigenlijk totaal niet bij A past. In Azie is veel betere sfeer, minder hard, menselijker. Het is dat we zo ontzettend graag die adoptie door willen laten gaan.... en als we niet in china wonen op moment van adoptie, dan mogen we van de nederlandse overheid niet adopteren. We zouden ook procedure in Nederland kunnen starten, maar dan moeten we zo ontzetten lang wachten, dan moeten we weer helemaal opnieuw beginnen (toen we in china woonden mochten we de procedure in NL niet opstarten omdat we daar niet woonden). Dussss, moeilijk moeilijk. Ik heb tot nu toe in elk geval geen vacatures kunnen vinden in China, mijn baan die ik in China had kan ons hele gezin niet onderhouden en voor A is het maar de vraag of er mogelijkheden zijn in China. Ik ben er even totaal niet vrolijk van. Ben zo bang dat we op een gegeven moment conclusie moeten trekken dat we de adoptie moeten laten varen. Morgen kijk ik er vast weer positiever tegenaan, maar soms is het wel even lastig allemaal.

Morgen reageer ik weer op de rest!

Geplaatst

Moeilijk hoor Ivfsh, de wens is er zo overduidelijk, ellendig dat het min of meer afhangt van een job in China, je zou toch zeggen, zo'n groot land dat moet wel goed gaan komen, succes met de zoektocht, ik hoop echt dat het lukt!!

Henne inderdaad, zo gaat het vaker, het sloeg alleen alles dat ze op fb een bericht had geplaatst dat ze thuis aan het texen was en kwam gisteren vragen of mijn moeder toevallig wat verf voor haar had, nou ja zeg! Mijn neefje deed het uit zichzelf ja en mijn nichtje (bijna 23) ook, zij hielp en helpt straks ook weer met overhuizen, gelukkig pakken zij het niet zo aan als moeders!

Moet wel lachen om je mooie uitdrukkingen, ik zie je al lopen met de tassen en een big smile!merk je al iets van je uitgebreidere eetpatroon? Zal ook wel een beetje wennen zijn na zo lang alles goed uitgefilterd te hebben.

Tool wat fijn dat alles zo uitkomt, de meds, het infuus in DD, op naar zaterdag meid!

Fren, is f inmiddels wakker geworden? Ik maakte Imke uiteindelijk wel wakker, met name als ze 's avonds zo lang dreigde door te s lopen, meer om te voorkomen dat ze haar dag/nachtritme kwijtraakt. Hoe gaat het met je pols? Merk je verschil met je bouwwerk?

Verhaal over het jurkje heb ik even gemist maar van die lunch..echt erg, navolgend mij maakte we het al knap lastig voor ze en dan dit haha.

Geplaatst

Ivfsh wat frustrerend dat je door regels dan misschien je adoptiewens op moet geven. Ik kan er soms ook ech niet bij dat het ouders die een kindje zoveel liefde en een beter leven kunnen geven, zo moeilijk gemaakt wordt, terwijl iedere gek een kind op de wereld kan zetten zolang het 'gewoon' kan. Hoop dat er voor jullie een positieve wending komt! Hoe lang zou je in China moeten wonen en wanneer? En moet je er dan ook perse werken? Misschien is het te doen op basis van een sabbatical oid? Is financieel natuurlijk wel een punt.

Babeth tja.... Soms weet je ook gewoon niet hoe mensen denken en redeneren, zelfs al staan ze nog zo dicht bij je. Wel fijn dat er toch genoeg hulp was.

San moeilijk die spanning, ja je weet nu letterlijk waaroor je het doet hè, maak het denk ik ook ech wel anders.

Van mijn eten merk ik nog weinig, maar ik voer het ook echt heel langzaam op. Ben begonnen met kaas, dat lijkt oké te gaan, zit in principe in belegen en oude kaas ook geen lactose. Wist ik niet. Vrijdag ga ik starten met melk en dat opbouwen. Ondertussen niks nieuws toevoegen omdat je anders straks weer niet weet waar je evt beroerd van bent. Meer groente en fruit blijf lastig, meer eten ook. Komt wel, moet routine gewoon ook beetje aanpassen.

Vanavond vroeg naar bed hier, morgen half negen echo bovenbuik.

Geplaatst

Ja dat wilde ik ook vragen IVFSH: hoe lang moet je in China blijven? Neem aan dat je na de adoptie weer naar Nederland mag maar waarschijnlijk moet je verplicht een paar jaar in China wonen? Ik vind het trouwens erg leuk om een Chinees broertje of zusje (zal wel zusje worden, nog steeds meer meisjes ter adoptie toch daar?) voor E. te krijgen!

Hier zijn ze weer net zo onrustig en huilerig als gisteravond, dus als dat een voorteken is voor weer zo'n nacht, huil dan nog maar even door jongens! Oh... ineens zijn ze stil, mmm...

Toch vind ik het raar Henne, die uitkomst of beter gezegd geen uitkomst van je allergietesten. Zou je nou echt al jaren aangepast gegeten hebben terwijl dat helemaal niet had gehoeven? Hoe zijn die intoleranties destijds eigenlijk ontdekt? Ook met zo'n test? Vroeger waren het van die krasjes toch? Kan ik me herinneren van mijn zus, die was allergisch voor huisdieren...

Geplaatst

Caro de diëtiste maakte gisteren nog maar eens duidelijk hoe beperkt die onderzoeken zijn en dat er een groot verschil is tussen een allergie (die ze me tests kunnen meten) en een intolerantie die je meestal nietbuit meningen haalt. En zeker met PDS kan je de ene dag beroerd worden van iets dat je de dag ervoor nog kon eten. Vandaar dat we langzaam dingen toevoegen en kijken hoe dat gaat.

Suiker ben ik ooit mee gestopt vanwege de chronische moeheid, lactose kwam er uit bij een electroacupunctuur meting en tarwe ben ik op advies van orthomoleculair arts gaan schrappen toeniok vijf jaar geleden net zo'n periode had als nu. De diëtiste ziet het vaker dat mensen die niet glutenintolerant zijn toch slecht reageren op tarwe. Het is echter ook zo dat dingen schrappen in eerste instantie bijna altijd verbetering brengt, omdat je darmen dan minder geprikkeld raken. Alleen kom je dan op een gegeven moment op een punt dat je leeft op rijstwafels en water ofzo en dat kan natuurlijk niet. Moet dus na het schrappen altijd weer kijken of het na een tijdje niet toch weer gaat. Als lactose goed gaat, dan zullen we daarna naar andere stoffen kijken. Ik ben wel blij dat de diëtiste daar nu bij helpt. Wist zelf bijvoorbeeld ook niet dat chocola ook vanwege iets anders dan de lactose voor problemen kan zorgen. En dat thee voor PDS ook slecht kan zijn. En inuline is een pro biotica die verkeerd kan vallen, terwijl pro biotica wel goed zijn, maar die dus niet. Moet je ook maar net weten, voordat je zelf iets gaat slikken. Kortom: weer veel geleerd gisteren!

Geplaatst

Oh en die vlekken komen waarschijnlijk toch door gevoelige darmen die dan opeens ergens niet tegen kunnen in combinatie met stress. Nu met de antihistamine (gaaaap!) blijven ze weg, is wel een verademing. Hopen dus dat de kuur het definitief uitdooft.

Geplaatst

Wat een gedoe maar het zou fijn zijn als je er nu eindelijk achter komt wat wel en niet werkt bij jou. Rijstwafels en water zijn met jouw fijne lijntje :-) inderdaad geen optie...

Geplaatst

he dames,

ivfsh, een dilemma dus. En het zou wel heel jammer zijn als jullie door de regels de adoptie niet zouden kunnen laten doorgaan. Hoop dat het allemaal goed komt. en een broertje of zusje uit china voor E lijkt me ook heel leuk! Hoe lang zouden jullie daar idd moeten wonen?

Babeth, 3 doorkomende tandjes bij I. hoop dat ze er toch niet al te veel last van zal hebben binnenkort, maar het is iets waar ze door heen moeten alle kindjes. Wij hebben hetzelfde gehad met onze ouders, toen we zelf baby's waren, hihihi.

Caro en Fren, fijn dat jullie datum drieling zich zo netjes vandaag aan het doorslapen heeft gehoudenm, hihihi. hopelijk gaan ze vaker van deze momenten krijgen!

San, wat balen van je migraine. Hoelang moet je de ovitr nog spuiten? maandag de tp. wij krijgen maandag te horen hoeveel emmies en wanneer de tp is. het gaat weer spannend worden.

benieuwd ook hoe ik de intralipid ga 'opnemen'. Heb trouwens de prednisolon vandaag na het ontbijt ingenomen en geen last van misselijkheid!!! stond ook op het doosje vermeld hahahaha, maar ik hou je tip in mijn achterhoofd san!!!

Sen, jij vandaag ook weer wat uurtjes gewerkt en lekker geshopt, toch? nice!!!

Hoe gaat het met de rest van de dames????

dikke zoen voor iedereen!!!

liefs

Tool

Geplaatst

Haha, op het moment dat ik m'n bericht plaatste werd ze wakker. Vin heeft haar net weer in bed gelegd. Toch een tussenflesje gegeven en dan om uiterlijk 11 uur de laatste fles. Benieuwd hoe lang ze dan doorslaapt vannacht.

Zeeman deed niet moeilijk, wel een beetje verbaasd dat ik zo eerlijk was...

San en tool, spannende tijden!

Geplaatst

Tool welke tip heb je het over???

Ovi was maar 1malig gelukkig.

Lig ook al uitgeteld in bed, welterusten, ben blij dat ik morgen een dagje vrij ben, dan nog drie dagen werken en twee weekjes vakantie!!!

Geplaatst

Hee Meiden!

Dublin: zie dat je er bent: hoe is het met je? En met Caitlin?

Henne: poeh: petje af dat jij zo goed kunt leven naar al die dieetregels. Echt heel knap, ik zou daar heel veel moeite mee hebben. Maar goed, jij zult vast door schade en schande wijs zijn geworden, maar dan nog! Ik sta net al te sterk in mijn schoenen als t op welk dieet dan ook aankomt. Vind het knap van je.

Probleem met de adoptie is dat we niet precies weten wanneer we de refferal krijgen voor ons adoptie dochtertje (we weten al dat het een meisje zal zijn, dat gaat namelijk sneller omdat er veel meer meisjes ter adoptie worden aangeboden). Voordat je de referal krijgt (de brief met naam en gegevens adoptiekindje) krijgt, moet je al in China wonen. De Nederlandse overheid stelt de eis van wonen in China en wonen in China betekent uitschrijven uit Nederland en inschrijven in China, dat betekent weer verblijfsvergunning hebben en dat betekent weer werkvergunning hebben en tja, dat betekent werk hebben. Er gaat een behoorlijke ijd overheen voordat je dat allemaal rond hebt. Dus al met al moet je toch wel een half jaar tot een jaar in China wonen. Het is niet makkelijk. Vandaag heb ik echt een dag dat ik het zo verschrikkelijk frustrerend vind wat we allemaal moeten doen om een gezin te krijgen dat we graag willen. De jaren dat we erover hebben gedaan om E te krijgen en dat wat ons nog te wachten staat om te kunnen adopteren. Tja, ik voel me ook weer een bitch als ik dit hier zo schrijf, omdat we al het grote geluk hebben E te hebben gekregen. Maar ik ben echt even heel erg gefrustreerd erover. we hebben al zoveel geld en moeite in de adoptie gestoken (jullie zouden het dossier moeten zien dat we hebben moeten samenstellen, laten vertalen, legaliseren in Nederland en in China, enz enz.). Zo, weer genoeg gezeikt, ik kan maar beter gaan slapen: morgen weer een nieuwe dag.

San en Tool: zo spannend voor jullie! Ik ga hard et jullie mee stuiteren de komende tijd. Bij Tool spannend hoeveel eitjes er straks zijn en dan weer de spannende stap van bevruchting: ik ga alle positieve krachten naar jullie sturen! En Sandra het spannende moment van ontdooien!!! ook voor jullie komen alle positieve krachten de zee overgewaaid!

Babeth: die arme Imke: ik zag de foto op fb. Je omschreef het mooi, haha: kruipen zonder armen :-)

Caroline: ik hoop dat jouw olijke tweeling weer lekker doorslaapt vannacht!!

slaap lekker allemaal!

Geplaatst

san had jij me dat dan niet gezegd van de maagbeschermers en prednisolon? wie was t dan??? oja... ceeke! hihih. t is dat mijn kop vast zit anders zag t er niet goed voor me uit. hahahaha weltrusten meiden! ga ff muziekje luisteren.

Geplaatst

Tool, wat groeien je follikels mooi, zeg! Zaterdag de punctie. Spannend. Ik ga voor je duimen, meis. Ga je de intralllipid in DD doen of bij die bevriende arts van Pf in Langenfeld? Toen ik afgelopen december de intralllipid wilde gaan doen in DD werd eigenlijk heel snel gezegt dat ik dat daar wel kon doen. Toen ik echter de defintieve afspraak wilde maken, toen bleek het toch nog allemaal moeilijk te liggen en wisten ze niet hoe ze dat exact zouden gaan regelen. Ik ben toen toch maar naar die vriend van Pf in langenfeld gereden. Dus een tipje: zorg echt even dat je 100 procent zekerheid heb dat je de intrallipid via Irma kan llaten doen in DD. Geeft anders alleen maar weer extra stress.

Fijn dat je nog geen last hebt van de prednisolon. Slik je nou 5 of 10 mg?

San, ik snap helemaal wat je bedoeld met dat het gevoel voor een tweede kindje nog heviger is. Voordat ik mijn zoontje kreeg dacht ik altijd: "als er eenmaal een kindje komt dan is mijn wens vervuld en zal het verlangen naar een kindje een plekje hebben gekregen". Echter, merk ik nu ook dat het gevoel voor een tweede kindje nog veel sterker is als bij de eerste. Dat had ik vantevoren nooit verwacht.

Aan de andere kant merk ik wel dat ik, na een mislukte behandeling wat beter kan relativeren en het sneller een plekje kan geven. Zodra ik dan weer de armpjes van mijn zoontje om mij heen voel, realiseer ik mij ten zeerste hoeveel geluk wij al hebben met zoiets moois. Hierdoor wordt de pijn en het verdriet van een mislukte behandeling toch minder.

Ik ga dus ook keihard voor jou duimen dat jullie cryo mooi ontdooid en dat Tool overe ongeveer 2 weken op het lijstje van zwangeren kan worden gezet!

Ivfsh, jeetje wat een lange weg en regeltjes om een kind een liefdevol huis te kunnen geven. Eigenlijk best belachelijk. Er zijn zoveel kindjes op de wereld die snakken naar liefde en een warm thuis en er zijn zoveel mensen die dat kunnen en willen geven. Tja, dan komen die ellendige regeltjes weer de hoek om....

Best goed dat er iets van regels en eisen zijn om een kind te beschermen maar om dan maar weer zo door te slaan in alles.

Henne, succes morgen bij de buikecho. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je domeinnaam.!

Ego: alweer een weekje aan de pil. Ik merk er eerlijk gezegd nog weinig van. Aankomende dinsdag de pipelle. Dan nog 1 week aan de pil. Dan stoppen en zodra de ongi komt (omstreeks 4 mei) dan starten met het korte protocol. Ik heb er echt veel zin in maar vind het aan de andere kant toch doodeng.

Geplaatst

Guusje, ik las dat jij weer groen licht hebt gekregen om door te gaan en ook om in mei te starten, kan me voorstellen dat "hormoonloos" de voorkeur heeft, en dan in mei weer aanmelden, ook weer zo snel!!

Kaartje jullie hebben een geweldige vakantie geboekt!! bij het lezen werd ik al enthousiast, het is me even ontgaan, wanneer staat het op de planning?

Hier ligt Imke inmiddels op bed, ik hoop dat ze vannacht echt doorslaapt maar tot nu toe begon ze ´snachts rond 3.00 zo enorm te huilen en lag ze dus bij ons.

Morgen weer aan het schilderen , jipppie!!!! haha, ohhhh wat heb ik daar een hekel aan, bij ons moet beneden ook geschilderd wordem, met name het houtwerk inclussief de plinten. Heb mijn man gezegd dat we dit gaan laten doen hoor!

Ohh helemaal happy, de nieuwe vouwgordijnen hangen inmiddels en jaja, ik moet weer terug naar Ikea.....de lampekap is scheef!!! om gek van te worden! hahaha

nou meiden, welterusten en Henne succes morgen me de echo!

Geplaatst

Wen ik dacht dat je al aan het stimuleren was, sorry, maar het startpunt komt ook al aardig dichtbij, jeetje wat een hoop meiden ineens weer, zoals eerder gezegd, het lijstje weer flink zien te verlengen!.....

Wat jij omschrijft en Sandra, ik kan me er wel iets bij voorstellen, beankt voor de eerlijke reactie, ik hoop dat ik er tzt ook zo tegenaan kan kijken.

Ivfsh je frustratie kan ik me erg goed voorstellen, er komt zo enorm veel bij kijken en niet alleen financieel....we gaan duimen voor een job in China!

nou meiden, ik ga douchen en mijn bed opzoeken....hond is inmiddels al op de overloop gaan liggen (standaard ritueel na laatste plasronde) en mijn man is ook al boven onderhand

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden