Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden,

Ruzie's ik kan er niet over meepraten.

Alwun ligt nu in de bus te slapen en in onze auto passagiersstoel plat, dekbedje en 2 kussens en de e reader. langs het kanaak staan we. zal straks een foto op facebook zetten. ben ontzettend moe. ga zo slapen. Knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoop dat je een beetje goed slaapt Rubster! Zag er best comfortabel uit op FB maar hoop voor je dat het niet te koud is vannacht...

Het gaat om een aantal dingen die ik heb gezegd, ik ben te kritisch geweest en heb haar kennelijk gekwetst. Ze kwam met een paar voorbeelden, bij een aantal was ik hoogzwanger... Niet dat dat een excuus is, maar toch, korter lontje... En ze schreef dat ze dan dacht: ach, ik ben toch zo weer weg... Had dan wat gezegd op dat moment! Niet verzamelen en mailen... Maar ja, wat dat betreft ben ik niet veel beter want er zijn natuurlijk ook dingen die me dwars zitten bij haar en die ik ook niet allemaal uitspreek omdat ik geen bonje wil... Met name voor onze dochter die gek is op haar tante...

Pfff nou ja, lijkt me beter om het er een keer live over te hebben. Babeth ik ga niks anders boeken maar heb al wel tegen P gezegd dat als het niet leuk is, we ter plekke wel een andere plek zoeken voor een paar dagen...

Geplaatst

Heb net toch maar een mail naar mijn zus gestuurd, anders ga ik er de hele tijd over liggen malen... Eindigend met het voorstel om eens met zijn tweeen wat dingen uit te praten...

Welterusten meiden!

Geplaatst

Syl, jullie bus. hij ligt nu breeduit te slapen. het is nu weer licht veel vogels en ga nog een poging doen om te slapen. het is niet koud. loop gewoon buiten in t-shirt.

Geplaatst

RUbster lekker geslapen?zag je fototo op fb.

Caro lijkt me ook lastig om nu nog iets anders te boeken en wat je zegt, als het echt moet......ik ben inmiddels wel zover dat ik het eea uitspreek naar mijn zus maar dat komt denk ik ook omdat mijn nichtje al volwassen is en mijn neefje gaat nu naar de middelbare. Maar bij mijn zwager moeten we ook opletten hoor, zelfs schoonouders , jammer maar daar heb ik minder mee. M heeft zoiets van liever oppervlakkig contact dan helemaal geen, prima.

Goed van je dat je toch gemaild hebt en ook een mooi voorstel gedaan toch?

Dames ben al veeeeel te laat, ga gauw door.

Henne ik hoop dat je wat geslapen hebt op wat crackerstops na dan ;-)

Lieve Ceeke, veel succes en sterkte, pfffff moeilijk lieverd! X

Geplaatst

He bah de nodige ruzies. Niet leuk, hopelijk gaat na de storm de wind weer liggen en kunnen er dingen opgelost/uitgepraat worden.

Ruby fijn dat het niet koud is en ik hoop dat je nog even hebt kunnen slapen.

Hier waren mijn ouders er pas om kwart over 1 gister en om half 3 moest ik weg naar het werk. Niet erg lang gesproken dus hopelijk van het weekend beter. Ze zag er nog magerder uit, als dat al mogelijk is. Ze eet zo weinig/ kan zo weinig eten en ze zit regelmatig te suffen. De vechtlust is er nog wel. Ze hebben vandaag weer een afspraak in het zh. Gelukkig is de vreselijke lucht uit haar mond verdwenen, dat was zo onprettig. R was ook niet gelijk aan het huilen toen ze binnenkwamen, dus dat was ook fijn. Dat hij niet eerst een uur nodig had om aan mijn moeder te wennen. Van het weekend gaan we weer. Zaterdag vroeg daarheen en zondag laat weer terug. Hopelijk hebben we dan een paar mooie gesprekken. Aangezien mijn moeder toen ik zw was al op het randje gelegen heeft met haar lever/vocht in de buik is er al veel gezegt. Hopelijk kunnen we nog vele uren samen doorbrengen en wat iemand hier paar dagen geleden zei. Alle andere dingen zijn bijzaak nu..

Geplaatst

Hi meiden. Hier heel slecht geslapen beiden. Je kunt wel proberen het naast je neer te leggen, maar als het te hard raakt dan gaat dat niet. Ondertussen ook enorme twijfels over minderen van kwaaltjes/rot voelen. Dus eerlijk gezegd voel ik me belazerd.

Caro goed dat je hebt voorgesteld erover te praten. Hoop dat dat lukt en wie weet gaat het daarna beter.

San, wat lijkt me het vreselijk moeilijk om je moeder zo te zien.

Meiden, verder weet ik het even niet meer....hoofd zit vol met wat er hier gebeurd is sorry.

Ceeke en Sen, Tool... dikke knuffel voor jullie.

Geplaatst

San, een dikke knuffel van mij!! Moeilijk en o zo waardevol!

Henne ook voor jou, heel andere situatie maar voor jullie maar zo rot!!koekie neemt nu minder omdat er een spurtje is geweest en vergeet nietrond deze tijd is de hcg piek bereikt...door alles kun je nu waarschijnlijk even niet positief of gerust zijn x ik hoop dat het met je schoonouders wel gezellig is op ee een if andere manier.

Geplaatst

Oh Henne dikke knuffel voor jou!!!

Babeth trouwens nog onweis bedant voor je lieve kaartje..... Had ik geloof ik nog niet gedaan. Deed ons goed..

Geplaatst

Hey meisies, met m'n schoonouders verloopt het gelukkig prima. Die snappen het allemaal ook niet echt en doen tegen ons gewoon normaal (kan natuurlijk nog veranderen als er iemand gaat stoken, maar verwacht ik niet). Ze zijn ontzettend blij met mijn zwangerschap, schoonvader hoopt uiteraard op een jongetje ;-) 'maar een meisje is ook goed hoor' hihi. Vind al die blijdschap en uitspraken nog best eng, heb de neiging ze een beetje in te tomen maar probeer dat niet te doen. Zij hoeven onze angsten niet over te nemen. En het feit dat zij zo blij en lief zijn, doet mij echt wel goed. Verder nog erg lamgeslagen, zal moeten slijten, het is nu allemaal niet zomaar uit je gedachten te zetten.

Geplaatst

henne, een knuffel voor jou terug! een ruzie die je zo van streek maakt is nooit leuk en idd, even alleen aan jullie denken en aan koekie. Al begrijp ik je maar al te goed dat je het niet zomaar naast je kunt neerleggen, zeker niet met familie!

Sen, heb je het nog uitgepraat gisteren met je vriend?

Caro, goede zet van jou om een mail te sturen en het voorstel te maken om livee eens over zaken te spreken!Heb dit gelukkig niet met mijn zussen, wij zeggen meestal direct of en wat ons dwars zit. Heb mn zus er destijds ook nog op aangesproken over haar opmerking die ze maakte over mijn leeftijd toen onze 4e ivf was mislukt en we erachter waren gekomen van mijn immuunsysteem. ze bedoelde niet dat ik vanwege mijn leeftijd moest stoppen, maar dat we al een tijd aan het proberen waren en ook al speelt de leeftijd mee, eeuwig kun je niet doorgaan, dat wilde ze ermee zeggen. maar dat had ik zelf ook al begrepen dat we er niet eeuwig mee kunnen doorgaan.

even tussendoor: ik heb een uurtje geleden onze vakantie geboekt. net als alle andere jaren enorm spannend weer, maar dit hebben we gewoon nodig en met de lening scheelt het toch wel. 11 september vertrekken!!

San, las dat je aan het worstelen bent me de administratie. ik heb vanochtend ook effe een uurtje mn administratie bijgewerkt, maar hier ligt ook nog vanalles wat weggewwerkt moet worden...zucht...een berg zonder einde lijkt het wel.

zojuist ook een straatje staatsloten gekocht (1/5e loten) en mn vriend heeft een heel lot. 11 loten, daar moeten toch wel wat prijsjes op vallen, niet waar???

Ruby, lekker geslapen in de bus? ohnee, jij zat in de auto, heb je lekker geslapen? of ben je nu een beetje stijf?

eef, gewoon even zomaar een knuffel voor jou!

ceeke, ook voor jou een knuffel!

babeth, heb het idee dat het bij jou wel allemaal loopt, of niet? toch ook een knuffel hihih

Simba, hoe vordert het met de doop? ben reuze benieuwd naar de foto's, jammer dat we er niet bij kunnen zijn!

Fren, zag een schattige foto van jou en F samen aan het lezen. bij de winkel met de grote C krijg je nu kinderboeken, kun je sparen met een spaarkaart. net het eerste boek al binnengehaald, hahahaha.

uhm, en verder?

ivfsh, lekker aan het genieten van jullie weekje vrij?

Es en G. al aangekomen in het franse?

kaartje zal nog wel onderweg zijn, neem ik aan.

En Syl, gaan jullie nog de camping op dit weekend? medio augustus kunnen jullie de puppies halen, toch? nog een maandje ongeveer...die weken zullen zo omvliegen...

verder ben ik het kwijt. Hier nog een bak: A. had meegedaan met een prijsvraag bij de Tele.graaf voor kaartjes voor Rocking Park in Arnhem, geloof ik. Kijkt hij gisteren in de mail, blijkt dat we twee kaartjes voor de 30e hadden gewonnen...duhuh...hebben we dus gewoon een festivalletje misgelopen...jammer jammer jammer!

Dus nu moet ie van mij iedere dag zijn mail checken, want blijkbaar doet ie vaker mee met zo'n prijsvragen...

Geplaatst

Hey meiden

Het is weer maandag en we gaan weer 'gewoon' verder met de orde van de dag zal ik maar zeggen. Gisteravond nog wel de ruzie uitgepraat maar ebt bij mij ook altijd wel ff na. Slecht geslapen hierdoor maar ook omdat ik alleen maar op m'n zij kan liggen. Anders pijn of spaansbenauwd. Hing de poes ook nog opeens met dr nagels in m'n voet omdat ze uit wilde halen naar kat die aan m'n voeteneind lag. Schrok me te pletter en AU! Net terug van werk, kreeg daar 3 keer een wegtrekker en nu nog licht in m'n hoofd. Ff rustig aan dus

San, toch even je moedertje gezien ook al was het kort. Zware tijd meis, denk aan jullie. Knuffel

Ceeke, heb je nog een test gedaan vandaag?

Caro, heeft je zus al gereageerd? Lastige situatie, zou in m'n vakantie niet op eieren willen lopen. Vakantie is juist ter ontspanning

Henne, gelukkig doen schoonouders normaal. Hopelijk nu het ergste achter de rug. Rare schoonzus. Gezeik via sms en via J. Vind haar maar laf zo. Kom dan langs of hou gewoon je smoel

Tooltje, ai festivalletje misgelopen zonde joh. Is leuk festival! Nu lekker vakantie in het vooruitzicht

Knuffel voor iedereen

Geplaatst

Nee ze heeft nog niet gereageerd, denk dat ze het even laat bezinken... We gaan meestal overdag onze eigen gang, doordeweeks moet ze werken dus gaan we met ons gezin op pad, maar 's avonds eten we natuurlijk wel samen. Een paar jaar geleden was het ook gezelliger, de eerste paar jaar dat ze daar woonde, zaten we vaak tot heel laat te kletsen en roseetjes te drinken... nu kijken we na het eten tv en gaan op tijd naar bed... Ze is erg gestresst door haar werk en er spelen vast nog andere dingen mee, wel jammer hoor.

Tool lekker, naar Lesbos neem ik aan? Goed zo!

Geplaatst

Yep, lesbos weer. Ons eilandje, lekker weer onze vrienden/kennissen treffen, wat bijkleuren en ontspannen, met name dat laatste....ook weer zelfde appartementencomplex...

Geplaatst

Tool lekker hoor! Heerlijk van gaan genieten.

Caro lastig hè... Je verandert beiden, je situatie verandert en dan sluipen er ergernissen in. Vaak ongemerkt. En als je elkaars situatie niet kent doordat de ander niets verteld, of het niet kunt begrijpen om welke reden dan ook, dan ligt onbegrip op de loer. En als je eenmaal op dat pad zit, dan ben je eigenlijk al te laat.

Is hier denk ik ook het probleem. Wij hebben een jaar geleden duidelijk gemaakt dat we het niet met haar keuzes en manier van doen eens waren. Tegelijk hebben we ons vanwege onze eigen situatie (bbz, overspannen) meer teruggetrokken en vaker nee gezegd. Ik vermoed nu dat dit ongemerkt en onbedoeld tot een enorm gevoel van afwijzing heeft geleid. Tel daarbij op een vrij egoïstische inslag (zich dus niet in kunnen leven in onze situatie en mij dus blijkbaar een aanstelster vinden), koppigheid (zij heeft altijd gelijk ook als ze geen gelijk heeft) en slechte manier van communiceren (schreeuwen) en ja dan barst de bom op een gegeven moment over iets dat in wezen zo onbenullig is dat je je afvraagt waar het over gaat.

Ik heb wel tegen J gezegd dat ik dit keer niet op een gegeven moment weer ga doen alsof er niks gebeurd is en alles normaal is. Zolang haar ouders hier zijn zal ik haar niet buiten houden, maar daarna komt ze er pas in om het op een normale manier uit te praten en anders niet. En dat meen ik echt. Zou het heel, heel erg vinden als het contact ophoudt, maar op deze manier laat ik me niet behandelen.

Sen maar even rustig aan dan. Gaat je niet in de kouwe kleren zitten hè, bah. Gelukkig wel uitgepraat. Bij mij moet het dan ook nog even uitdoven hoor. Kan niet van de ene op de andere minuut niet boos of gekwetst meer zijn.

Geplaatst

Dat heb je weer mooi verwoord... Ik herken het egoistische en de koppigheid, het schreeuwen gelukkig niet... alleen van vroeger en ook toen was het meer met woorden en 'slimmigheidjes'. Ze is ruim 3 jaar ouder dus toen was ze me meestal de baas maar nu is dat verschil natuurlijk weg gevallen... Zou er uren over door kunnen gaan maar doe dat maar niet...

Geplaatst

Idem hier.... Hebben we niet iets leukers om over te kletsen?

Onze crea date? Ik zal morgen ofzo als ik achter de pc zit een uitnodiging versturen om een datum te prikken. Wat zouden we willen doen? En willen we een georganiseerde workshop, of zelf iets bij elkaar verzinnen....Eef, Tool, Ruby...? Dan moeten we wel weer een geschikte ruimte vinden waar we dat kunnen doen. Zal ik eens googlen op workshops in de regio Breda was het toch? Heb ik ook even goeie afleiding :-) Nog ruim twee weken en dan ga ik los op sites met babspullen, namen en positiekleding (denk het niet eigenlijk maar oké.)

Geplaatst

We zouden bijna de topicnaam kunnen aanpassen.... ;-)

Henne mooi verwoord, jij schrijft het, het egoisme, niet in kunnen leven, ik dacht het gisteren toen ik het eea las.maar ik vind dat je een mooie oplossing hebt gevonden en terrecht dat je alles straks uit wil praten.

Tool wat jammer van dat concert! Lekker die pre honeymoon je bent er hard aan toe he x

san graag gedaan!

Caro jullie komen er vast wel uit, toen je het had over druk op het werk en wat er nog meer speelt wat je niet weet, zou het ook zo kunnen zijn dat zij ook graag moeder had willen zijn en dat dat niet meer lukt en dat het bij jullie alsnog wel gelukt is?

Geplaatst

We zouden bijna de topicnaam kunnen aanpassen.... ;-)

Henne mooi verwoord, jij schrijft het, het egoisme, niet in kunnen leven, ik dacht het gisteren toen ik het eea las.maar ik vind dat je een mooie oplossing hebt gevonden en terrecht dat je alles straks uit wil praten.

Tool wat jammer van dat concert! Lekker die pre honeymoon je bent er hard aan toe he x

san graag gedaan!

Caro jullie komen er vast wel uit, toen je het had over druk op het werk en wat er nog meer speelt wat je niet weet, zou het ook zo kunnen zijn dat zij ook graag moeder had willen zijn en dat dat niet meer lukt en dat het bij jullie alsnog wel gelukt is?

Geplaatst

Over topic naam aanpassen.... Hoe groot mag een topic eigenlijk worden? Weet dat we met de pauzemeisjes twee keer overnieuw zijn begonnen... Sab gaf dat meestal aan :-) Niet dat ik van D&D af wil, maar vroeg het me laats af toen ik die honderden paginas zag staan.

Over het creatieve.. Wat zouden we leuk vinden? Schilderen? Sieraden maken? Kleien? Knip en plakwerk? Ik heb al iets gevonden van sieraden maken met zilverklei. Kun je een hanger, oorbellen of kralen maken. Leek me wel een optie omdat de meesten van ons wel van sieraden houden. http://www.nonsoesa.nl/zilverklei.htm het is niet heel goedkoop en in de buurt van den Bosch.

Bij zelfde organisatie ook glasramen branden, maar is met max 14 personen dus hangt er net vanaf wie kunnen/willen http://www.nonsoesa.nl/workshop_glaskralen_groep.htm

En deze twijfelde ik over om te plaatsen....is een hele confronterende maar misschien daarom wel mooi en toepasselijk...http://www.nonsoesa.nl/workshop_dikbuikje.htm

Dit is misschien ook wel wat: http://www.beleef-breda.nl/julliezijn/workshops/intutief-schilderen.html Zie dat veel schilderworkshops twee uur duren en voor kleine groepen zijn. Deze is wat langer en ook voor grotere groepen. Via dezelfde die is er idd ook een kortere meer basisworkshop http://www.beleef-breda.nl/activiteiten/creatief/workshop-schilderen.html

Nou, dat was een eerste kort zoektochtje.....als we weten welke richting we uit willen en welk budget! kunnen we verder zoeken :-)

Geplaatst

Zo dat heb je snel bij elkaar gezocht! Ik sluit me bij alles aan maar liever niet te duur...

Babeth we hebben het er vaker over gehad dat ze misschien jaloers is (en het misschien zelf niet eens beseft), vroeger had ze wel kinderen gewild maar ze is carriere gaan maken, reist veel etc en dat is aan de ene kant heel leuk maar ze zal best de warmte van een gezin missen misschien. Als ik er naar vroeg wuifde ze het weg en ging de negatieve kanten opnoemen van kinderen hebben, tja...

Ik weet nog wel een paar dingen die spelen, ze is een beetje van "Het glas is half leeg" ... en dat is jammer vooral voor haar zelf. Maar ik hou er over op nu!

Geplaatst

Caro, we gaan elf dagen weer.

Henne, alweer druk bezig geweest met het uitzoeken van diverse dingen. Leuk leuk! Ik zal ze eens bekijken je voorstellen!

Geplaatst

Volgens mij hebben we allemaal wel 1 of meer van dat soort 'gevallen' in de familie. Lastig want je wilt het liefst contact blijven houden. Maarja, dat moet dan natuurlijk wel mogelijk zijn, zonder dat de 1 alles moet slikken en op eieren moet lopen. Dan hou je jezelf maar weer in maar je bent ook maar een mens en dan komt toch een keer die druppel...

Ik loop even naar m'n pa om de hoek. Bloeddruk meten, blijf maar licht in m'n hoofd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden