Ga naar inhoud

Wie starten er ook (weer) in augustus?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo,

maandag weer terug geweest voor de 2e echo, er waren nog meer blaasjes gekomen maar allemaal klein, gelukkig waren er in totaal 8 blaasjes groot genoeg voor een punctie.

nadat ik bloed had geprikt en er overleg is geweest is er besloten dat ik vrijdag de punctie ga krijgen.

vanavond moet ik de pregnyl spuiten en dan vrijdag vroeg gaat het gebeuren, ben echt kei zenuwachtig en ook wel beetje bang voor alles

nu maar duimen dat volgende week maandag of dinsdag goed bericht uit utrecht komt dat er veel bevruchtingen zijn en ze een goede embryo terug kunnen plaatsen

ik laat het wel weer horen hoe het gegaan is

groetjes

ps: jootje wat hebben jullie besloten, de punctie of toch een iui?

ik heb net gevoel of er harde bollen in mijn buik zitten, dit gevoel kon kloppen volgens de gyn, het is een drukkend gevoel, niet prettig, verder erg veel hoofdpijn en last van mijn gewrichten, maar ook wij gaan vrolijk verder

tot schrijfs allemaal

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi nybia, wat spannend zeg! vrijdag de punctie, ik hoop zo dat het meevalt. En dat je dan begin volgende heel veel goede eitjes hebt. Wij zijn vandaag weer teruggeweest en hebben gekozen voor iui. De arts die ik nu had bevestigde wel mijn vermoeden dan ik richting de overgang ga. Tja ik ben pas 35 en het zit helaas in de familie. Extra domper vandaag... maar goed...laten we hopen dat we een keer mazzel hebben en de iui lukt! Succes allemaal!

Geplaatst

hoi hoi,

vrijdag dus idd de punctie gehad

dit viel me behoorlijk tegen, zowel de verdovingsspuiten als de punctie zelf.

heb nu nog flinke buikpijn

uiteindelijk hebben ze 7 goede eicellen gevonden die nu in utrecht worden bevrucht

maandag horen we hoeveel embrios er zijn ontstaan en wanneer de terugplaatsing is en dan is het heeeeeeeeel hard duimen!!!:toppie:

jootje@ ik ga super hard duimen dat de iui gaat lukken :toppie:want het is idd een flinke domper dat je al richting de overgang gaat!!!:mad:

ik laat wel weer wat van mij horen

groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 29 jaar en ben na 4,5 jaar "proberen" begonnen in aug. met het spuiten van de hormonen voor mijn eerste ivf-poging. Morgen heb ik de eerste echo om te kijken naar de ontwikkelingen van mijn eitjes.. Ik zag dit forum en vind het wel prettig om met anderen te praten die in hetzelfde schuitje zitten... Jullie allemaal veel succes!

Groetjes Leonie

Geplaatst

Hoi iedereen, ik ben ook net begonnen.. morgen heb ik prikinstructie. ik woon in utrecht en ga in het Antonius en het UMC aan de slag. mijn eileiders zijn ondoorgankelijk en dat is waarschijnlijk het enige probleem. ik heb dan ook goede hoop. :happy: we gaan eerst even op vakantie en rond 13 oktober gaan we beginnen. ik zou het leuk vinden om te kletsen met meiden die hetzelfde meemaken :happy3: liefs, Rein.

Geplaatst

Hey Rein,

Leuk dat je erbij bent gekomen! Ik vind het idd ook erg fijn om met meiden te kletsen die hetzelfde meemaken als ik. Bedankt voor je reactie!

De echo ging goed. Mijn eitjes zijn goed gegroeid en ik heb a.s zondag (25 sept) de punctie! Zie er best tegenop, hoop dat het meevalt...

Daarna gaan we naar het Erasmus in Rotterdam om alles weg te brengen en dan maar hopen op een bevruchting!!!!

Fijn dat er voor jou goede hoop is! Bij ons is het zo, dat mijn man slecht zaad heeft. Bij mij lijkt alles goed te zijn, dus dat is fijn. Ze gaan zondag in R'dam kijken of het een IVF of een ICSI behandeling wordt.

Zodra ik wat meer info heb, laat ik het weten!

Liefs Leonie

Geplaatst

Hoi Nybia en Jootje,

Hoe is het met jullie?

@Nybia: heeft er bevruchting plaatsgevonden? En zo ja: wanneer heb je de tp?

@ Jootje: succes met je iui! Ik zal voor je duimen!

Liefs Leonie

Geplaatst

Hoi iedereen, wat spannend leonie morgen de punctie! Heel veel succes! Ik heb inmiddels op wachtdag 8 en merk dat ik het nu erg spannend ga vinden. Eerste week kon ik me nog wel nuchter denken, maar sinds gisteren let ik op alles wat er gaande is in mijn buik.. Eerst voelde ik steekjes rechts, daar zat ook mijn enige eitje. Dacht wel meteen aan mijn bbz....als hij maar niet weer blijft hangen... Maar die steken waren gelukkig 1 avond. Gisteren dacht ik, he ik voel ongesteldheidskrampjes....maar toch ook weer anders. Ik weet het gewoon niet en dat maakt onzeker. Ik hoop zo dat het hele punctie verhaal mij uiteindelijk bespaard blijft en het in 1 x via iui raak is. Ik duim. Nybia hoe is het met jou?

Geplaatst

Hoi iedereen,

Vandaag de punctie gehad: ik had 20 eitjes en mijn man zijn zaad was goed genoeg om er een ivf-poging van te maken! (de artsen dachten we we ICSI zouden moeten doen i.v.m. de slechte kwaliteit van zijn zaad tijdens de iui) Nu moeten we tot woensdag wachten om te kijken of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.... Als dat zo is hebben we ook die dag de tp.

Ik houd jullie op de hoogte!

@Jootje: dat wachten is echt killing he?! Ik hoop met jullie mee! Succes!

Liefs Leonie

Geplaatst

Hoi allemaal,

Lang geleden dat ik niet laten horen, niets bijzonder gebeurt het laatste tijd tot vandaag ben ik naar zh geweest voor de derde echo, 5 goeie eiblaasje, dus aanstande woensdag gaat gebeuren (punctie). Vanavond begin met pregnyl. Alleen mijn linker eierstok ligt achter de baarmoeder, ze probeert te verplaatsen maar niet helemaal gelukt, dus punctie van mijn linker eierstok zal door de baarmoeder heen, moet ik even doorbijten zei de dokter:(. TP is mogelijk op zaterdag bij VU, spannende week voor ons.

Nybia : hmm...viel het tegen de punctie...nu moet ik nog.., en tp ?

jootje : ik wens je de beste, wachten is zekers killing..

ik wens iedereen aller beste en success.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanmorgen punctie gehad, 4 eiblaasjes (weinig ? maar ze zijn al blij mee). viel het allemaal mee, voelde bijna niets...verdoving middel werkt dus goed. Vanavond begin ik met utrogestan.Vrijdag moeten we zh bellen voor tp en zaterdag mogelijk tp bij VU. Dus even spannend voor ons. Ik laat wel weer laat van mij horen.

tot schrijf iedereen.

Liefs, Jesse.

Geplaatst

O jongens ik ben helemaal hieper.....ik kon me zelf niet beheersen en heb een test gedaan. Het is de Kruidvat test (2 voor 5eur) en ik zie bij het controle vlakje een dikke streep en bij de T ook een licht streepje. Vrijdag is mijn testdag, maar ben stiekem wel een beetje blij!

Geplaatst

Oh Jootje wat spannend!! Ik hoop het zo voor je!! Ga speciaal voor jou morgen hier nog ff kijken wat het op je testdag zegt. Ik duim voor je!

P.s Ik heb woensdag de terugplaatsing gehad. Er waren 11 eitjes bevrucht en ze hebben er 1 teruggeplaatst. Op 9 oktober is mijn testdag.... Whaah!!

Geplaatst

@Jootje : en ? hoe ging het ?

@Lee : en nu komt 3 wkn spannende tijd...

Ik duim voor jullie...hoop alles goed gaat, ik moet morgen naar VU voor TP.

Geplaatst

Ik kan het gewoon nog steeds niet geloven. Afgelopen woensdag testte ik al positief en nu nog steeds! Ik dacht ook dat ik ongesteld werd door alles wat ik voelde, maar toch niet! Nu maar hopen dat het niet weer een bbz is. 10 okt echo, en dan weet ik het zeker! Jongens de wonderen zijn de wereld niet uit. Eerste ivf poging ever...mislukt...noodgedwongen iui omdat er maar 1 eicel is....wel 33 mljn zaadcellen en raak! Wauw.... Succes Lee, Jesse en alle meiden!

Geplaatst

Hoi Jootje1, wat een fantastisch nieuws. Proficiat en probeer er ook van te genieten, ook al wacht je steeds de echo's af. De ongesteldheidssymptomen had ik ook toen het raak was, dus dat is niet uitzonderlijk volgens mij.

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben even niet hier geweest, omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen met overstimulatie. Maar ben weer terug..

@ Jootje: echt super gefeliciteerd!!! Geniet ervan! Hoop dat ik in je voetsporen ga treden.. Mijn testdag is 9 oktober...

@ Jesse: hoe was de terugplaatsing? Nu ook dat slopende wachten!! Ik voel met je mee. Ik zit op dit forum ook in het "oktober wachtbankje" net als velen te wachten op het spannende resultaat..

Liefs Leonie

Geplaatst

Hoi meiden,

ben ik weer....terugplaatsing afgelopen zaterdag gehad, 4 eiblaasjes, 4 bevrucht waarvan 3 zijn goed en 1 niet. 1 terug geplaats, 13 okt mijn eerste testdag. Nu voel ik me ook zo´n menstruatiepijn, en soms misselijk,het maakt me toch iedere dag zorg van (duimen...duimen...het blijf plakken). Dus echt meiden....wachten is killing..

@jootje : gefeliciteerd!! super blij voor je..

@Leonie : ik duim voor je..en zal andere forum ook bekijken..

liefs voor iedereen...tot snel weer...

Geplaatst

Hoi Jesse,

Fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad!! Zeker nu is ook voor jou het "oktober wachtbankje" een aanrader. Op dat forum is iedereen erg actief met berichtjes zodat je (als je wilt) elke dag wel contact met elkaar hebt. Dat vind ik namelijk wel fijn in deze spannende wachtperiode.... Ik duim en hoop ook met jou mee!!

Liefs Lee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden