Ga naar inhoud

Nieuw hier, even mijn verhaal vertellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi!

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik klets wel op een ander forum, al een behoorlijke tijd maar het leek me fijn om eens op zoek te gaan naar een forum wat echt alleen over behandelingen en de mmm gaat. Ik zag al een paar bekende namen voorbij komen ;)

In oktober 2008 gingen we ervoor maar de o zo gewenste zwangerschap bleef uit. Een jaar later gingen we naar de huisarts en direct bij de zaadtest bleek waarom het niet lukte. Slechts 4 miljoen zaadcellen, 30% beweeglijk. Dat was even schrikken! Een tweede zaadonderzoek was niet veel beter, 2,6 miljoen en weer 30% beweeglijk. Diverse onderzoeken bij mij volgde, maar dat zag er allemaal goed uit. Bij de samenlevingstest werd 1 actieve zaadcel gevonden, beter dan niks! In mei 2010 hebben we een IUI gehad, slechts 1 miljoen zaadcellen die door mochten. Niet zwanger. Een tweede IUI ging niet door, helaas was er bijna geen goed zaad gevonden. We kregen een second opinion en na nog een zaadtest, waren er ineens maar 10.000 zaadcellen na opwerking. Dat was pas echt schrikken! We werden doorgestuurd voor ICSI. In januari van dit jaar hebben we onze eerste ICSI gehad. Ik had 10 eicellen, mijn man 260.000 zaadcellen, er waren 7 bevruchtingen maar helaas geen toppers. Er zijn 2 embryo's teruggeplaatst maar niet blijven plakken. We hadden geen cryo's. In april hebben we onze 2e ICSI gehad. Deze verliep nogal stroef. De follikels groeiden erg ongelijk en ze hebben er maar 6 aan kunnen prikken. Helaas maar 2 goede eicellen. Gelukkig wel allebei bevrucht. Een 2-cellige en een 4-cellige teruggeplaatst, niet echt goed dus... en niet zwanger.

Voor onze derde poging gaan we naar Gent. We hebben geen vertrouwen meer in ons ziekenhuis en willen eens een frisse blik. 28 juli hebben we de intake. We vinden het erg spannend!

Ik hoop hier mijn plekje te kunnen vinden.

Geplaatst

Welkom hier Resa. Jullie hebben helaas al het een enn ander achter de rug.

Alvast heel veel succes in Gent.

Groetjes Guusje

Geplaatst

Welkom Resa en veel succes in Gent.

Mijn man schommelt ook met zijn tellingen elke keer weer.

Heel frustrerend.

Een frisse blik kan wonderen doen!

Geplaatst

Hoi Resa

welkom hier!! jeetje wat een verschil van IUI naar Icsi en die verschillende tellingen.....daar wordt je behoorlijk onzeker van lijkt me. Ik wens jullie veel succes met de intake in Gent en hoop dat jullie daar een beter gevoel hebben, heel veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Resa,

Welkom op dit fantastische forum!

Weet vrijwel zeker dat je hier je plekje wel gevonden krijgt.

Heel veel succes verder!

Geplaatst

ook ik ben hier nieuw. hub heeft schommelend zaad .na 3 keer iui zijn we nu bezig met onze eerste icsi in het umcu. vandaag voor de tweede fm ben benieuwd. zondag zaten er 10 grote van 11 mm en mijn bms was 7.vind het nu allemaal wel heel spannend worden.

Geplaatst

Hi!Welkom hier en heel veel succes in Gent! En dat het deze keer gewoon raak is!! Je hoort heel veel goede berichten over Gent!

Geplaatst

Hey welkom Resa! Ik denk je zomaar te kennen hihi, maar we houden het gewoon lekker op Resa;-) Leuk dat je hier ook komt kijken!!!! Enne, we gaan ervoor hoor meis, we volgen elkaar steeds maar op dus we gaan elkaar nu bij die eventuele derde icsi ook opvolgen met een positieve test: ik jou of jij mij!

Geplaatst

hee resa

eerst welkom hier en succes in gent

over welk ziekhuis was je niet tevreden

ik zag dat je uit omg. eindhoven komt dus was benieuwd of je in het cze gelopen hebt of in 1 van de andere in de regio

hoedanook veel geluk bij deze poging

Geplaatst

Hoi Resa,

Jouw verhaal is zo herkenbaar! Elke keer was het erg spannend hoe de kwaliteit zou zijn. Soms maar 100.000 zaadcellen en een andere keer 26 miljoen. Eerst voor ICSI aangemeld, toen op proef IUI => zwanger maar helaas miskraam. Daarna nog 7x IUI en uiteindelijk IVF om te proberen. Kwaliteit bij mijn man was erg slecht dus 2x in moeten leveren voor 1 IVF poging waarna we uiteindelijk 5 embryo's hadden. 1 TP en 3 cryo's. En we hebben inmiddels een kleine.

Het is allemaal zo moeilijk en frustrerend dat het van meerdere factoren afhangt. Veel sterkte en ik hoop dat je je verhaal hier kwijt kunt!

Geplaatst

@ Amy, hee meid! Ik denk ik kom hier ook maar eens kijken.

@ Pleun, ik heb inderdaad de vorige pogingen in het CZE gehad. Ik was overigens wel tevreden over hen maar ik heb geen vertrouwen meer in hun protocol. Eigenlijk is dat gewoon het Nederlandse protocol. Ze wijken gewoon totaal niet af en behandelen iedereen als een standaard-gevalletje. Maar verder waren ze daar erg vriendelijk.

@ Boogie, dat is wel heel erg wisselend zeg! Jeetje... van 26 miljoen naar 100.000! Dat is frustrerend! Maar aan de andere kant, soms is het dus wel goed dus heb je in die periode extra kans op een zwangerschap. Bij mijn man is het tot nu toe nog altijd slecht geweest, het hoogste aantal was 4 miljoen (onopgewerkt en 30% bewegend) en het laagste 10.000 (opgewerkt en 100% bewegend). Je hebt er inderdaad geen invloed op en er hangen zoveel factoren mee samen. Je kunt wel je biertje laten staan maar bij ons heeft dat eigenlijk totaal geen meetbaar effect gehad. We doen het wel braaf, dan kunnen we onszelf niet voor onze kop slaan haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden