Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik was even aan het winkelen, 1 winkel, daarna nog even Blokker en ik was kapot... Gelukkig zijn niet alle dagen zo moe, de ene dag heb ik meer energie dan de andere en 's ochtends gaat het heel goed, na de lunch wordt het snel minder... Maak me er een beetje zorgen over, omdat ik nog zo lang moet, net als over de omvang van mijn buik maar ja, go with the flow maar, je kunt er toch niks aan doen....

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben helemaal doodop vaak. En mijn schaambeen is echt vreselijk. Ik herken het verhaal van naar de blokker en dan bekaf. Ik moet zo voorzichtig alles plannen, want anders kan ik echt niks meer.

Ik heb vandaag mijn laatste werkdag en dan stop ik ermee. De kindjes zitten erg laag in gewicht in de curve en ik wil geen risico nemen.

Mijn baarmoedermond hebben ze ook gemeten toen ze het pessarium plaatsten. Dat was gelukkig ook goed.

Dus ik mag nu lekker gaan zitten broeden....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeanine: wat fijn dat je vandaag je laatste werkdag hebt. Nu lekker je rust gaan pakken, zeker als je kleintjes al wat laag in hun gewicht zitten.

Caro: vervelend die moeheid. En dan moeten we idd nog een tijdje!

Als ik gewerkt heb (5 uurtjes) kan ik verder ook niet veel meer doen die dag. Lig nu ook al de hele middag op de bank, half te slapen, half tv kijken, half internetten. Moet nog wel even langs de supermarkt. Gisteravond was ik ook helemaal op, wilde graag nog naar repetitie van mijn popkoor, maar ging echt niet lukken. Lekker in bad gaan liggen en toen vroeg gaan slapen. Heb gewoon meer slaap nodig.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo,

Ik kom ook weer even met een update. Ik ben uitgeloot voor de pro twin studie, maar toen ik dat enorme pessarium geval zag en hoorde dat veel vrouwen er toch wel wat pijn van hebben en afscheiding/bloedingen etc ook wel voorkomt.....toen vond ik het ook wel weer prima! Ik heb inmiddels ook een gesprek gehad met de bedrijfsarts en die kwam zelf met de richtlijn aan. Hij heeft een streng advies geschreven voor mijn leidinggevende ( is ook de directeur, een vrijgezelle man van bijna 60 zonder enig menselijk gevoel...) dus die weet ook weer waar hij op kan rekenen! De uitslag van de combinatietest was erg goed, we doen dus verder geen testen meer. De kindjes komen zoals ze komen en ik zou het verschrikkelijk vinden als er iets gebeurd tijdens een punctie ofzo. I zou ook geen abortus kunnen doen, van het idee alleen word ik al helemaal niet goed. Mochten er nou toch twee downtjes bjkomen, nou ja, dan is dat ook niet het eind van de wereld! Nu, mijn kleine man moet naar bed, dus ik stop er weer mee. Met iedereen alles verder goed?

Liefs van Mira

Geplaatst

Hey Mira: jij dus ook al uitgeloot voor de Pro Twin studie. Ik vind het zelf ook prima dat ik ben uitgeloot, maar snap dat anderen daar een ander gevoel bij hebben.

Fijn dat je bedrijfsarts zelf met de richtlijn aan kwam zetten en een goed, streng advies heeft geschreven voor je leidinggevende. Werk je nu nog veel uren per week?

Fijn dat de uitslag van de combinatietest goed was trouwens. Kan me voorstellen dat je vanwege de risico's ook geen vruchtwaterpunctie ofzo wil doen.

Ik zit nu op 20 uur en merk dat dit ook echt max is. Vorige week heb ik dat niet eens gehaald, omdat ik donderdagmorgen al vanaf moment van opstaan zulke harde buiken had. Het trok echt niet weg, dus na zo'n anderhalf uur op mijn werk ben ik maar naar huis gegaan. Op de bank en verder helemaal niets meer gedaan. Eind van de middag nog wel met spreekuur vk gebeld en die gaf aan dat als de harde buik niet wegtrok, ik alsnog voor de zekerheid toch langs moest komen. Gelukkig zakte het toen wel weg zodat ik niet alsnog 's avonds naar het UMCG kon. Zie het wel een beetje als een waarschuwing dat ik echt moet letten op mijn lijf.

Zo had ik gisteren een wat drukkere dag en dan doe ik expres vandaag niet echt meer iets. Heb nog geen kindjes hier rondlopen zoals sommigen van jullie, dus die luxe heb ik dat ik gewoon kan gaan liggen en blijven liggen.

Geplaatst

Hey meiden,

Even een kort berichtje.

Via de ING rentepunten is sinds dit weekend de Easy Walker Duo weer te koop.

Echt een fijne wagen. Wij hebben hem net ontvangen. En het scheelt toch ruim 600 euro wanneer je ook de reiswiegjes erbij wilt hebben.

Groetjes Jorien

• 2 weken later...
Geplaatst

hey meiden hoe is het hier.

Gaat alles goed met de tweelingen. Mijn buik begint nu toch wel te groeien, maar de twee kleintjes doen het goed. Volgende week komt het kamertje. Wel benieuwd....

Jeanine, hoe zijn je dagen nu. Niet werken is toch ook best saai... Of geniet je lekker van je rust! Ik slaap gelukkig veel en geniet van het getrappel.

Weet jullie allemaal al wat het wordt?

Geplaatst

Hoi, ik heb een mega buik! Heb gister een foto gezet bij het maarttopic... Mijn buik begint echt meteen onder mijn borsten, pfff... waar moet dat heen. Ik denk dat ie nu net zo groot is als bij mijn dochter met 8 maanden, serieus...

Wij weten niet wat het worden omdat we dat niet willen weten maar ik moet toegeven dat ik wel erg nieuwsgierig ben...

Ben vandaag bij de Babydump geweest om wagens te vergelijken en ik zou wel de Mountain buggy duet willen: 65 cm smal! Maar helaas nieuw in 2011 dus nog niet op Marktplaats te vinden en een nieuwe kan ik me niet veroorloven... Wel het eerste gekocht: een Nijntje muziekdoos...

Geplaatst

Leuk, ook die kleine dingetjes als een muziekdoos vind ik erg bijzonden. En leuk van nijntje.

En wat knap dat je niet wilt weten wat het gaat worden. Ik was veel te nieuwsgierig.

mijn gyn zij begin vorige week ook al dat ik qua baarmoeder gelijk liep met iemand van 30 weken (schijnt normaal te zijn). Heb even je foto bekeken. Prachtige buik hoor eleonorac. Die van mij is iets kleiner... Maar je kan er echt niet meer omheen. Begin ook de vraa te krijgen, hoe lang moet je nog :)

Geplaatst

Ik kreeg vorig weekend de vraag: "Loop je op alledag"? Daar moest ik wel om lachen en toen ik zei nee net over de helft... maar wel twee! toen schaamde die vrouw zich wel...

Geplaatst

Hoi hoi, vandaag de 20 weken echo gehad (bij 18.5 week...) en alles was helemaal goed. erg fijn om te horen.We weten ook wat het word, maar dat houd ik nog wel geheim... We vinden het allebei te leuk om weer een geheimpje te delen.

Ook heb ik vandaag een wagen gekocht: een collega van mij heeft n 2008 een tweeling gekregen en hij had toen een nieuwe mountain buggy met alles erop en eraan gekocht en ook twee maxi Cosi's met cabriofix waarvan hij er nu eentje nog over had (de ander was naar zijn broer gegaan). de nieuwwaarde van alles bij elkaar was bijn a2000 euro, en ik heb het voor 500 gekocht... Helemaal blij mee!

Maandag ga ik weer naar de bedrijfsarts en dan ga ik wel vragen of ik naar 4 uur per dag kan: ik werk 4 dagen per week en vindt het wel erg pittig nu. mijn man is ook vaak in het buitenland voor zijn werk en dan is het druk met nog een kleintje dat lekker veel aandacht vraagt!

Liefs van Mira

Geplaatst

Hoi allemaal,Jrn, ik zat net in februari te schrijven als reactie op Lianne die nog zoveel werkt. Ben het helemaal met je eens hoor! Bij mij waren de kleintjes een beetje aan het achterblijven qua gewicht, maar dat is gelukkig helemaal bijgetrokken sinds ik gestopt ben met werken. En natuurlijk mis ik dd collega's soms wel, maar ik moet je zeggen dat ik de tijd best besteed krijg. Maar dat komt ook omdat ik gewoon nog heel weinig kan. Ik ben echt een soort wrak. Mijn schaambeen is een ramp en mijn conditie is gewoon slecht. ik wil zeker dat ze nog lang genoeg blijven zitten, maar de zwangerschap zelf ben ik hartstikke zat. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik deze kindjes nog mag krijgen, maar nog een zwangerschap zou ik echt niet op zitten wachten! Maar goed, ons gezin is ook compleet hierna.Valt het jou dan zwaar het thuis zijn? En de zwangerschap op zich?Elinorac, mijn buik komt wel aardig bij die van jou in de buurt, maar ik ben voor de rest wat dikker dan jou, dus dan lijkt hij nu misschien nog iets kleiner. Ik ga een drielingwagen bestellen in Engeland. Hij is hier niet te krijgen en ik vind tuurtje nog te klein voor een loopplankje tegen die tijd. Is maar 7 dagen levertijd, dus ik heb nog even....Verder is bij mij lichte suiker ontdekt. De test doen ze standaard bij tweelingmoeders rond 26 weken omdat bij tweelingen vaker suiker voorkomt. Nu twee weken een soort dieet voor goede verdeling over de dag, dan weer testen en daarna verder kijken. Zo druk met al die ziekenhuisbezoeken dat ik ook niet zou weten hoe dat zou moeten als ik wel nog zou werken. De rust is goed, voelt goed en is dus voor de kindjes al goed gebleken.Groet, Jeanine

Geplaatst

Hallo Meiden ,

Ik zou mij ook graag willen voegen bij jullie groepje ,ik ben vandaag 9 weken en 5 dagen zwanger van een 1 eiigen tweeling .

ik had al een tijdje meegespiekt met jullie

Liefs H

Geplaatst

Mommysoon: wat leuk, welkom hier op het tweelingen-topic. En ook een eeneiige tweeling, leuk. Hoe voel je je verder? Veel last van de kwaaltjes? Is toch vaak meer aanwezig bij ons door het hogere HCG.

Jeanine: vervelend dat je zoveel klachten hebt. Wel goed dat je nu rust hebt omdat je helemaal gestopt bent met werken en dat doet de groei van je kindjes dus duidelijk goed. En dus ook een lichte vorm van zwangerschapssuiker. Ik heb over 2 weken de test, dus ben benieuwd.

Caro: ja, die buiken van ons gaan gewoon echt harder dan bij eenlingzwangerschappen. Ik moet zeggen dat het bij mij nog erg meevalt, ik heb voor een tweelingbuik van 21 weken nog een redelijk bescheiden buik. Nou ja, als de kleintjes het goed doen, dan vind ik het prima.

Mira: fijn dat de 20 weken echo bij jullie ook helemaal goed was. En je weet dus ook wat het is. Wij weten het ook: wij krijgen 2 meisjes! We houden het verder voor onszelf maar hier op het forum vind ik het wel leuk om te vertellen.

Wij hebben trouwens de Easy Walker Duo gekocht, via MP. Met alles erbij kostte die 450 euro. Viel dus echt heel erg mee, want nieuw zijn die dingen echt zo duur. We hebben ook al 2 maxi-cosi's gekocht. Deze hebben we wel nieuw gekocht, maar dit was een iets ouder model waardoor we voor 2 nog minder hebben betaald dan 1 van het nieuwste model.

Ik werk momenteel trouwens 20 uur, maar merk wel dat dit denk ik al teveel is. Ik heb heel veel last van mijn buik, is regelmatig erg hard en gespannen. Ben vorige week een weekje op vakantie geweest en toen had ik nergens last van. En nu ben ik weer voor de 3e dag aan het werk en ik merk direct het verschil. Volgende week heb ik weer afspraak bij de bedrijfsarts, dus zal het dan ook met hem erover hebben. En bij de gyn ook weer. Want wil niet dat mijn kleintjes hier nadeel van ondervinden.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben dit topic gestart maar even weggeweest omdat het niet zo lekker ging, nu weer terug.

Ben momenteel 26 weken zwanger en al vanaf 20 weken thuis met bekkeninstabiliteit. Met de tweeling gaat het goed (zover ik weet) en de 20 weken echo was goed.

Ik ben wel ingeloot voor de pro wtin studie en heb het pessarium bij 18 weken gekregen, was een beetje vervelend met inbrengen maar verder nergens last van, vind het wel een geruststellend idee. Ook een suikertest moeten ondergaan 2 weken gelden en dat was ook goed.

Nu langzaampjes aan toeleven naar de bevalling..gewoon of keizersnee..weet het niet maar de dames lagen bij de 20 weken echo dwars dus horizontaal ipv verticaal..ik hoop dat ze nog draaien..!!

lief stiertje

Geplaatst

Stiertje, we gaan gelijk op en blijkbaar ook rond hetzelfde moment thuis met bekkenklachten. Alleen was mijn suiker niet goed. Dus Over twee weken een nieuwe test. Ik ben ook ingeloot voor pro twin. Deed bij mij geen pijn en geeft me wel extra rust moet ik zeggen. maar na, dat bekken is een drama natuurlijk. Ik voel me een hele slechte moeder voor mijn zoontje. Gelukkig is mijn man huisman en heeft dus voldoende tijd voor Tuurtje. Zo langzaamaan begin ik wel een beetje angst te voelen voor alle drukte die op ons af gaat komen als de twee nieuwe mensjes geboren zijn. Maar ja, uiteindelijk zullen we dat ook wel redden. En hoe drukker, hoe meer kans om de overtollige kilo's kwijt te raken. Hoop ik stiekem althans...Groet, Jeanine

Geplaatst

poeh jeanine en stiertje wa vervelend dat jullie al zoveel last hebben van jullie bekken. En dat met nog wel een week of 11 te gaan. Veel sterkte.....

Stiertje bij mij liggen de kids ook horizontaal. Woensda weer een echo om te kijken hoe ze dan liggen.

Helaas is hier de ring niet geplaatst. Maar gelukkig wordt de cervix lengte wel elke 2 weken gemeten. Nu is deze nog 4,7 cm.

Fijne avond

Geplaatst

Ha meiden,

Een aantal van jullie is al een heel eind op weg! Volg jullie zo af en toe uiteraard hier, als ik de tijd kan vinden tenminste... Die twee van mij halen continue met zijn tweetjes kattenkwaad uit dus kom handen en ogen te kort. Maar het is echt genieten en wordt alleen maar leuker! Succes met het laatste en helaas zwaarste trimester. Het is voor een heel goed doel!!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi hoi,

Bij mij liggen ze ook horizontaal boven elkaar... heb nog niet gehoord dat de kans op een keizersnee groter is (ben wel iets minder ver dan jullie) volgens mij kan er nog van alles gebeuren... hoop ik.

Strekte allemaal!!

Geplaatst

Hoi,bij mij ligt baby 1 met z'n/haar hoofd naar beneden, en baby 2 met het hoofd omhoog. Maar volgens de gynaecoloog zei dat helemaal niks, omdat ze nog voldoende plek hadden om te draaien. Pas helemaal op het eind wilde ze het hebben over een keizersnee of niet, simpelweg omdat daar nog niks over te zeggen is. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze nog veel plek hebben. Het lijkt alsof mijn hele buik prop en propvol zit!Leuk, een reactie van een tweelingmoeders. Je kan mijn 'drukte' angst een beetje wegnemen...

Geplaatst

Jeanine vervelend dat je suiker niet goed was, heb je ook zo'n smerig drankje gehad en moet je die nu dan weer? Ja dat bekkenverhaal is echt een drama en ik ben er sosm behoorlijk depri van. Enige wat ik kan doen is in huis hangen op de bank en niet al te veel bewegen...voel me zo nutteloos. Aan de ene kant is het een voordeel dat je nog een kleine hebt rondlopen dan heb je tenminste wat afleiding maar ja als je hem als mama niet kunt helpen en met hem kunt spelen vanwege je bekken is het natuurlijk ook niet leuk!! Maar je bent echt geen slechte moeder hoor het is nou eenmaal ff niet anders toch?

Haha die overtollige kilo's ja daar heb ik ook last van. Hoeveel ben je nu aangekomen tijdens de zwangerschap? Ik 14 kilo ..pfff maar was al 16 kilo aangekomen tijdens de behandelingen dus ik heb straks genoeg te doen..veel wandelen met de kinderwagen enzo!!!

Ik kan me ook niet voortsellen dat ze nog veel kunnen draaien. Bij de 20 weken echo zij de vrouw tegen mij dat ze alletwee horizontaal liggen en dus nog wel van hoofd en kont kunnen switchen maar dat ze kans niet heel groot achtte dat ze nog verticaal gingen liggen dus ben benieuwd woensdag bij de groei echo hoe ze nu liggen.

Heb ook een boek over tweelingen en daar staat in dat ze vanaf een maand of 5 al niet heel veel meer draaien...we zullen zien.

JRN en Elinorac, bij jullie liggen ze dus ook in stapelbed constructie ..haha. Ik zal het woensdag es specifiek vragen hoe de gyn er over denkt, ben benieuwd. Ik zit namelijk echt niet te wachten op een keizersnee en zou het dolgraag zelf doen maar ja die keuze heb je vaak niet helaas.

Mommy soon van harte gefeliciteerd meid!! Wanneer heb je weer een echo?

Sissy deze week naar de bedrijfsarts? Hoop dat ze een beetje met je meedenken, meestal is dat wel zo hoor.

Weten jullie allemaal al wat het wordt? wij krijgen twee meiden...mijn m an is nog steeds een beetje in shock..een huis vol vrouwen..oei!!!

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje: haha, ja bij ons ook 2 meiden, dus mijn man denkt ook alleen maar: ai, een huis vol vrouwen straks. De echoscopiste bij de 20 weken echo grapte ook al dat mijn man alvast wel aandelen in maandverband kon nemen.

Vervelend dat jij en Jeanine al zoveel last hebben van bekkeninstabiliteit dat jullie aan huis gekluisterd zijn. Tuurlijk, het is voor het goede doel, maar leuk is anders. En Jeanine: niet schuldig voelen naar Tuurtje hoor! Je moet nou eenmaal nu goed voor je lijf en je 2 ukkies zorgen. Gelukkig dat je man thuis is en kan zorgen.

Volgende week heb ik de suikertest, dus ben benieuwd wat bij mij de uitslag is. Jeanine: vervelen dat jij dus wel diabetes hebt en dat de test nog een keer moet worden gedaan. Doen ze dat om te checken of de uitslag van de 1e test nog steeds dan hetzelfde is?

Bij mij ligt trouwens 1 kindje met het hoofdje wel een beetje naar beneden, dus redelijk verticaal. Bij mij eigenlijk geen stapelbed-constructie. Maar geen idee hoe het uiteindelijk wordt en of het dan natuurlijke bevalling kan worden of toch ks. Duurt gelukkig nog even. Ben nu 22 weken, dus ze mogen nog wel even bij me zitten. Ben nu trouwens zo'n 6 kilo aangekomen, dus dat is volgens mij nog best netjes.

Van de week maar weer naar de bedrijfsarts en ga aangeven dat ik 20 uur ook al niet meer red. Ik merk dat ik veel buikpijn, harde buiken heb en heeeel erg moe ben. En ik heb mooi vergelijkingsmateriaal: toen ik 2 weken geleden een week op vakantie was, heb ik bijna geen last van mijn buik gehad. Het heeft dus echt ook te maken met de hoeveelheid werk die ik doe. Maandag weer controle bij de gyn en zal het dan ook bespreken. Maar volgens mij zijn ze in het UCMG meer van: je moet vooral goed naar je lijf luisteren en het zelf aangeven. Maar ja: wat is dan normaal? Ik weet niet wat er nog bij hoort en welke klachten bijvoorbeeld echt geen goed teken zijn en zelfs kwaad kunnen voor mijn kleintjes?

Vind het dan ook lastig om dit op mijn werk aan te geven. Ben vandaag ook dagje thuis gebleven, want was gisteren naar verjaardag gegaan en echt gesloopt toen ik thuis kwam. Weet dat ik dan vandaag echt hele dag rustig aan moet doen, dus daarom maar ziek gemeld. Maar ja, dat voelt dan toch een beetje dubbel. Wou dat iemand me echt even goed advies kon geven waar ik verstandig aan doe. Daar zou ik ook meer rust van in mijn hoofd krijgen.

liefs,

sissy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden