Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi, fijn om te lezen dat het met iedereen (naar omstandigheden) goed gaat. Hier ook alles wel, inmiddels de 20 weken gepasseerd en de buik staat vaak strak! Vanaf volgende week naar 4 uur per dag werken en dat vind ik wel fijn. Ik heb inmiddels ook Eem mama-to-be schoonheidsbehandeling gehad, heeeeerlijk relaxed! Deze week start ik ook met yoga. Hhet lijkt alsof ik minder bewust met deze zwangerschap bezig ben als met mijn zoontje, vandaar dat ik dit soort dingetjes doe. ik ben inmiddels ook onder behandeling bij de fysio voor mijn rug, het helpt goed en ik krijg prima tips! We hebben ook al een wagen, via een collega hebben we de urban jungle duo helemaal compleet voor eenrikkie, dus dat is prima! Autorijden gaat hier gelukkig nog prima, we gaan dit weekend een paar dagen samen naar Antwerpen, en daar kijk ik erg naar uit!

Wel liefs van mIra,

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje: en hoe is het afgelopen met je koelkast en vaatwasser? Kunnen ze nog gemaakt worden? Wel knap balen als die 2 apparaten ineens tegelijk stuk gaan, je kunt ze niet echt missen. En je zit ook niet te wachten op extra uitgaven...

Caro: leuk, ook een tweelingwagen gekocht. En tsja, hij is inderdaad wat breder. Bij ons past ie niet door de deur tussen de gang en de woonkamer. Gelukkig kan hij wel door de voordeur naar binnen in de gang. En grappig dat je vriend ineens namen ging bedenken.

Mira: fijn dat bij jou ook alles goed gaat. Ik heb ook dat mijn buik heel vaak strak staat, bij inspanning merk ik dat direct. Ben dan ook blij dat ik de knoop heb doorgehakt en dat morgen mijn laatste werkdag is. Halve dagen heb ik ook een aantal weken gedaan, maar ging nu ook niet meer. Leuk, nog een weekendje Antwerpen in het vooruitzicht.

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie?

Jeanine scheur je lekker rond in je scootmobiel?

Elicorac, ik heb je kinderwagen even gegoogled hoor, errug leuk!! Heb je er al een beetje achter geoefend? haha, ik zie mezelf al helemaal lopen. Zijn jullie al uit de namen? Wij hadden de namen al een tijdje klaarliggen, het worden italiaanse namen.

Sissy hoe bevalt het niet meer werken? kun je je er een beetje aan overgeven of vindt je het moeilijk?

De vaatwasser en koelkast zijn weer gerepareerd gelukkig.

Ik ben echt vreselijk moe, soms denk ik dat ik een vitamine tekort heb ofzo...hebben jullie dit gevoel ook?

Ze zeggen dat je vana week 28 de babys zo'n 8 keer per dag moet voelen, ik weet eigenlijk niet of dat bij mij ook zo is...en wie ik dan voel..soms word ik er aardig onzeker van maar ja de echo's zijn elke keer goed dus zal me wel geen zonder hoeven maken..bah die domme onzekerheid van mij ook altijd!

Op 12 december krijgen we een rondleiding over de verloskamers met een info avond erbij, sissy wanneer heb jij die? zou wel leuk zijn als je dan ook zou mogen haha, zien we mekaar in het echie!

liefs stiertje

Geplaatst

Ha meiden

Jullie zijn inmiddels allemaal al een heel eind op weg. Bijna in de veilig zone wat betreft termijn!! Dat vond ik een hele fijne gedachte toen ik de 30 weken gepasseerd was.

Wel vervelend dat zo veel meiden, zoveel klachten hebben. Ik dacht dat ik het zwaar had op het eind (en dat was natuurlijk ook zo met de hele zwangerschapsvergiftiging), maar tot een week of 28/29 deed ik eigenlijk nog alles normaal. Het is niet anders en het is voor een goed doel dus hou vol meiden, jullie krijgen er dubbel geluk voor terug!

Dit zijn mijn mannen nu:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VNKUKKCK-D.jpg

Liefs, Henkie

Geplaatst

Henkie: wat een leuke foto van je 2 mannen zeg! Om trots op te zijn. Ja, de tijd gaat hard nu, inmiddels de 24 weken gepasseerd. Zal wel blij zijn als er nog een paar weken voorbij zijn, zodat ik voor mijn gevoel echt meer in de veilige termijn zone ben gekomen.

Stiertje: het niet werken bevalt tot nu toe goed, merk echt dat de rust me goed doet, zowel fysiek als in mijn hoofd. Ik hoef nu niet meer continue af te wegen wat ik wel of niet zou doen m.b.t. werken en thuis. Vandaag ben ik wat minder fit merk ik, maar dat kan ik veel beter loslaten omdat ik weet dat ik niets meer hoef. Oh ja, ben ook echt behoorlijk moe. Zogenaamd schijnt dit nog het trimester te moeten zijn waarin je nog alle energie hebt, nou daar merk ik niets van. Ach, die ukkies hebben mijn energie blijkbaar heel erg nodig denk ik dan maar.

Ik voel mijn kleintjes best veel eigenlijk, zeker nu ik thuis ben. Ik voel ze nu de hele dag door af en toe wel even. Ik kan ze redelijk onderscheiden trouwens, dus merk wel dat ik ze allebei regelmatig voel.

7 december heb ik trouwens weer gesprek met de verpleegkundige, dus dan zal de infoavond ook wel ter sprake komen. Misschien dat ik dan 12 december ook wel meekan. Zou inderdaad wel errug leuk zijn om mekaar dan in het echie te zien haha. Heb jij dat destijds met de verpleegkundige besproken om naar die avond te gaan of zelf daar een afspraak voor gemaakt?

Tsja, de namen. Wij hebben opzich nu wel 2 meisjesnamen die we beide leuk vinden, dus het zou goed kunnen dat die het gaan worden. Maar misschien kom ik wel weer op iets anders nog voordat de dames zich aankondigen. Leuk, Stiertje dat jullie 2 Italiaanse namen kiezen. Krijgen de meiden jouw achternaam? Want jij hebt toch zo'n mooie Italiaanse achternaam?

Hoe is het met de andere meiden?

liefs,

sissy

Geplaatst

Henkie wat een prachtige mannetjes zeg!!

Sissy ik heb inderdaad tijdens het gesprek met de verpleegkundige afgesproken dat we de rondleiding zouden krijgen, maar ik weet niet of 12 december voor jou te vroeg is want je krijgt hem pas zo laat mogelijk en omdat we zwanger zijn van een tweeling krijgen we het wel eerder maar tussen ons zit toch bijne 4 weken, we zullen zien.

De dames krijgen niet mijn achternaam helaas, die is Italiaans maar we hebben afgesproken dat ik het laatste woord zou hebben overt de voornamen als ze de achternaam van mijn man mochten dragen, en ach eigenlijk vind ik dat ok.

Geplaatst

Dag dames!Stiertje, ik scheur nog net niet door de brennerplas, maar wel met de vlam in de pijp! Wat een verademing dat ik weer naar buiten kan! De ene dag ben ik trouwens hartstikke gesloopt en de volgende dag voel ik me redelijk. Misschien dat de baby's wel extra groeien op de zware dagen. Morgen naar de gynaecoloog. Ik ben erg benieuwd hoe groot ze zijn. Wel een beetje bang voor de suiker. Vorige week weer test gehad. Nuchter weet ik niet, maar na ontbijt 8.2 en in de middag 9.3. Uit googlen blijkt dat dit te hoog is voor zwangeren. Wat zal ze zeggen? Ik voel ze wel veel bewegen. Vanavond leek het wel alsof mijn hele buik van links nasr rechts sprong! De linker baby is wel altijd drukker dan de rechter. De namen is hier ook nog wel een discussiepunt. We zijn het wel over de eerste meisjesnaam eens, maar niet over de tweede. Bij de jongens omgekeerd, wel over de tweede, maar niet over de eerste. Daarmee is dus de combi van jongen en meisje ook nog niet rond! Ik hen de geboortekaartjes ingeprogrammeerd zoals ik dat wil en gezegd dat hij anders maar met een goed alternatief moet komen. Hij laat mij mooi alles verzinnen en zegt vervolgens op alles nee. Dus als er nog leuke namen zijn die ook nog leuk bij Tuur passen, suggesties zijn welkom!Ben trouwens ook benieuwd naar mijn bloeddruk. Ik heb het idee dat ik vocht aan het vasthouden ben. Bij tuur kreeg ik toen erg hoge bloeddruk. Pfff morgen gaan we het allemaal zien. Zal ik wel lekker op dieet gezet worden! Ik heb wel vandaag alle kleertjes, dekentjes, rompertjes, spuugdoekjes enz. Gewassen en gestreken. Zag ik zo enorm tegenop al dat werk! Andere vrouwen vinden dat heerlijk en dien dat wel 6x onder het mom van nesteldrang. Nou, ik kan jullie vertellen dat ik DDT hele gevoel dus mis! Ben blij dat het nu eindelijk gedaan is! Zo, slapen en morgen op tijd op naar het ziekenhuis.Groet, Jeanine

Geplaatst

Stiertje: nou, dat is anders ook wel een mooi compromis, wel je man's achternaam maar dat jij de voornamen kan kiezen haha. Ik denk inderdaad ook dat wij 12 december nog niet naar de avond zullen gaan omdat er tussen ons 4 weken zit. Het zal bij ons wel januari worden denk ik.

Jeanine: hoe was het vandaag bij de gyn? Hoop dat de suiker niet te hoog was en dat de bloeddruk ook niet te hoog was. Vervelend dat je al vocht vasthoudt. Ik heb trouwens ook echt wisselende dagen wat betreft energie enzovoort. Denk ook wel eens dat zij op de dagen dat ik erg moe ben, dat zij vast erg groeien.

Mooi dat je zo lekker geniet van je scootmobiel. De namen bedenken is inderdaad lastig, zeker als je nog niet weet wat het zijn. Dan moet je bij een tweeling wel een heleboel combi's bedenken. En alle kleertjes enzo al gewassen. Goed bezig!

Geplaatst

Het was vandaag wel goed in het ziekenhuis. In elk geval met de kindjes. Ze groeien goed en zijn eigenlijk net zo groot op dit moment als eenling kindjes. Ook genoeg vruchtwater, dus alles prima. Alleen is mijn suiker inderdaad te hoog. Ik moet volgende week naar de internist en waarschijnlijk insuline spuiten. Gelukkig geen dieet, want ik merk dat ik dat erg lastig vind in mijn zwangerschap. Maar ze zei: als ik me die twee weken er goed aan heb gehouden, dan blijkt het dus zo te zijn dat een dieet gewoon niet genoeg is voor mij. En dus door naar de internist. We gaan dus volgende keer weer verder kijken.

Sissy, die wisselende dagen zullen we nu wel houden. Ik heb vandaag ook weer veel geslapen.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Lieve Meiden ,

Ik lees wel alles mee ,maar op het moment kan ik niet met jullie meeschrijven .

Aan de ene kant omdat ik nog steeds heel erg misselijk ben maar aan de andere kant hebben we iets te verwerken met onze twee wondertjes ...................................

Namelijk het volgende ,zoalls jullie weten hadden we vorige week donderdag de nekplooi meting van quick en flupke ,daar klonk het opeens van O,Oh .

Nou om een lang verhaal kort te maken; een van de kindjes heeft vocht tussen de schedel en de hoofdhuid en een nekplooi van 8,5mm en daarbij heeft het kindje een groot open buikje ,ook het hartje zat bijna buiten het lichaampje .

Het andere kindje ziet er heel goed uit ,dat was dan wel weer een opluchting voor ons .

Nu heb ik komende maamdag weer een echo in het AZM in maastricht en voor de 13e december hebben we een vruchtwaterpunktie gepland staan .

Daarvan krijgen we de 20e DEcember de 1e uitslagen en op 3 januari de definitieve resultaten.

Ik kan niks meer typen ik zit te janken achet mijn pc

liefs H

Geplaatst

Oh mijn lieve God, Hope, wat een vreselijk bericht. Dat is altijd mijn grote angst geweest dat iets mis was met de baby's. Oh, wat een ontzettend erg bericht hebben jullie gekregen zeg. En wat een moeilijke beslissingen zo dadelijk. En dan is één kindje misschien wel helemaal goed. Oh oh, ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel. Wat een drama. Dat gun je echt niemand.

Zit er nog een ieniemienie kansje in dat ze het verkeerd hebben gezien en dat bij de vruchtwaterpunctie iets anders eruit komt?

Pfff, ik word er gewoon misselijk van.

Ik kan je (en je man natuurlijk) alleen maar heel veel sterkte wensen.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hope, wat een verschrikkelijk bericht!!! Weet niet wat te zeggen!

Wens jou en je man heel veel sterkte toe de komende tijd en met de te nemen beslissingen.......

Liefs Lianne

Geplaatst

Hope wat een vreslijk bericht.

Na jaren van narigheid, moeten jullie ook dit nog meemaken.

Wat verschrikkelijk. Ik kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen.

Hebben ze je al wat meer verteld over de betekenis van deze afwijking.

Wat betekent het voor de levenskans/levenswijze van het kindje. En wat betekent het voor het kindje dat wel gezond is.

Het lijkt me een erg moeilijke beslissing om voor een vruchtwaterpunctie te kiezen! En tevens alle vervolgkeuzes te moeten maken.

Nogmaals veel sterkte met alles wat jullie moeten doorstaan.

Geplaatst

Hope, wat een vreselijk nieuws! Dat is de angst van elke moeder, ongeacht of je een meerling draagt of een eenling... Je hoopt gewoon dat beide kindjes gezond zijn. Meid, ik hoop dat de levenskans van dat kindje ondanks deze ontdekking toch reeël zal zijn... Heel veel sterkte!!

Geplaatst
Ha meidenJullie zijn inmiddels allemaal al een heel eind op weg. Bijna in de veilig zone wat betreft termijn!! Dat vond ik een hele fijne gedachte toen ik de 30 weken gepasseerd was.Wel vervelend dat zo veel meiden, zoveel klachten hebben. Ik dacht dat ik het zwaar had op het eind (en dat was natuurlijk ook zo met de hele zwangerschapsvergiftiging), maar tot een week of 28/29 deed ik eigenlijk nog alles normaal. Het is niet anders en het is voor een goed doel dus hou vol meiden, jullie krijgen er dubbel geluk voor terug!Dit zijn mijn mannen nu:http://www.mijnalbum.nl/Foto-VNKUKKCK-D.jpgLiefs, Henkie
Henkie, heerlijke mannen heb je! Kijken lekker ondeugend van zich af, haha! Over een half jaartje gaan ze bij ons ook op onderzoek uit, denk ik (word nu al moe van de gedachte ;)).
Geplaatst

Lieve Hope: wat een enorm naar bericht zeg! Getver, ik krijg er zelfs de rillingen van als ik het zo lees van je. Wil jou en je man heel veel sterkte wensen in deze onzekere tijd!

Geplaatst

Jeanine: wat fijn dat jouw 2 ukkies weer goedgekeurd zijn en nog genoeg vruchtwater hebben. Wel jammer dat je suiker inderdaad te hoog is zodat je naar de internist moet en waarschijnlijk moet spuiten.

Geplaatst

Wat leuk dat er ook een speciaal hoekje is voor de verwachte tweelingen. Dat heb ik blijkbaar helemaal gemist tijdens mijn zwangerschap.

Die van mij zijn inmiddels al weer 11 maanden, maar het voelt als gister dat ik zwanger was.

Mochten jullie nog op zoek zijn naar een mooie tweelingwieg, ik heb die van ons te koop staan in het Te Koop Aangeboden hoekje. Misschien een tip?

Verder ga ik jullie een beetje volgen, blijft toch heerlijk al die verhalen. En mochten er nog vragen zijn, ik ben inmiddels natuurlijk een ervaringsexpert ;)

Geplaatst

Lieve H. wat een vreselijk bericht meid!! Ben je eindelijk zo ver dat je zwanger bent en nog wel van twee en dan krijg je zoiets te horen!! Wat een moeilijk periode zul je doormaken en nog doorheen moeten...ik wens je heel veel moed en kracht en sterket vandaag ook bij de echo. En kom gerust je hart hier luchten we voelen allen met je mee. Een dikke digitale knuffel!!

Geplaatst

Jeanine, toppie dat het goed gaat met de ukkies alleen minder dat je nu insuline moet spuiten zeg. Zie je daar tegen op? IS er een kans dat het blijft na de bevalling of ben je er dan weer snel vanaf? Ik heb ook van die dagen dat het beter gat dan andere dagen hoor..ook wat betreft eetlust soms heb ik totaal geen trek en andere dagen echt een hongerklop haha. En tips voor namen die bij Tuur paasen effe denken het is natuurlijk heel persoonlijk maar een collega van mij heeft een dochter en die heet Suze en dat vond ik wel leuk en voor een jongen misschien Finn? ik weet het ook niet hoor wij hebben ons alleen gefocusd op italiaanse namen.

Sissy ik heb ook totaal geen energie meer hoor, en vraag me soms af hoe ik moet bevallen met zo weinig kracht en energie in mijn lijf, verder ben ik al vanaf dat ik zwanger ben verkouden maar het is nu zo erg dat ik de hele dag door nies en dat mijn neus vreselijk verstopt zit en ik af en toe neusspray moet gebruiken omdat ik anders gewoon bijna van mijn stokkie ga van de benauwdheid. Weet dat neusspray eigenlijk wordt afgeraden maar anders doe ik geen oog dicht 's nachts.

Dus jullie hebben ook al twee namen klaar liggen voor de meiden, leuk hoor. Tja is wel moeilijk heh zovel keus ..

hoe is het met de andere dames?

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi Stiertje,

Ik zie er niet echt tegenop. Donderdag hoor ik meer. En er is maar een hele kleine kans dat het na de zwangerschap blijft. Normaal gesproken is het gelijk weer weg. Dus daar ga ik maar vanuit.

Finn stond inderdaad ook wel op mijn lijstje, maar dat vond Ruud niks. De meisjes zijn we inmiddels uit. De jongens laat ik nu staan op de proefdruk totdat hij zelf met een beter alternatief komt. Want daar komt hij niet mee! Alleen maar nee zeggen. Lekker makkelijk! Of ja zeggen en dan een paar dagen later die naam niks meer vinden!

Hier wordt het ook wel zwaar nu. Veel moe. Héél moe!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi hoi,

Hope wat een vreselijk bericht, ik hoop dat je snel meer weet en dat er toch een kans is dat het goed gaat komen. Ik heb ook een domper. Ik had gister weer een eco en met de kindjes gaat het goed, allebei goed gegroeid en hartje, maagje etc helemaal prima. Ik heb alleen waarschijnlijk weer cholestase, wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook had. Het is de druk van de kindjes op mijn lever, die verstoort de galzure zouten. Hierdoor krijg je een verhoging van deze zouten en die zitten in je bloed. Hierdoor krijg ik over mijn hele lichaam enorme jeuk, vooral onder voetzolen en handpalmen, maar het ergste is dat het ook een risoco voor de kindjes oplevert.......Er is nu wel weer een verhoogde kans bij mij dat het alsnog mis gaat met deze zwangerschap. De gyn heeft aangegeven dat hij gaat kijken bij 34 weken hoe het met de kindjes gaat en dat ze dan eventueel gehaald gaan worden. Vorige keer kwam ik er met 36 weken achter en toen ben ik ook met spoed opgenomen en een paar dagen daarna ingeleid. Maar goed, toen wist ik dat het kindje al ' klaar' was en geboren kon worden. Als er nu iets gebeurt, kunnen ze niets doen.... Echt enorm balen, naast de jeuk maak ik me nu dus ook erg veel zorgen. Echt ongelofelijk dat dit nu al weer zo snel de kop opsteekt, het was wel verwacht, maar eigenlijk vanaf week 30 ofzp...pppppffff. Nou, ik ga weer even aan het werk, doe nu nog 4 ur per dag, maar denk dat ik daar ook maar mee ga stoppen, heb nu wel wat anders aan mijn hoofd!

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Oh Mira wat erg! Ik vind het wel laat dat ze dan pas bij 34 weken gaan kijken, waarom niet eerder? Ze zijn toch veel eerder levensvatbaar? Of denk ik nu te simpel?

Heel veel sterkte in ieder geval!!! En hou ons op de hoogte (als je zin hebt natuurlijk).

Caroline

Geplaatst

Jeetje Mira: dat is zeker schrikken als je zo'n bericht krijgt. Het is uiteraard heel vervelend voor je dat je zoveel jeuk hebt maar dat het ook een risico vormt voor je kindjes. Bah, wat een onzekerheid weer. Idd wat Caro schrijft: wat laat dat ze gaan kijken, met 34 weken pas. Of is daar een reden voor?

Sterkte meid en ik zal inderdaad lekker gaan stoppen met werken hoor! Je hebt nu wel wat anders aan je hoofd en een tweelingzwangerschap is al zwaar genoeg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden