Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn beste vriendin schrijft net: je lijkt Octomum wel! Maar bizar he?

Wat een flutbuikie had ik he, op onze meeting, nog helemaal niet zo lang geleden...

Geplaatst

Jrn, heel veel sterkte! Laat ze nog lekker even blijven zitten!

Lianne, om de 2 uur kan niet, want dan kloppen de waardes niet meer. Vandaag is het ook niet goedgekomen. Ik werd knalmisselijk wakker, heb overgegeven, toch maar wat proberen te eten voor de suiker, maar toen weer zo beroerd dat ik naar bed ben gegaan. De rest van de dag niet meer gegeten dus ook niet gespoten. Vanavond echt zo beroerd, maar ik durfde ziekenhuis niet te bellen omdat ze dan zeggen dat ik moet komen en daar heb ik de kracht niet voor. Morgenochtend bellen als het hetzelfde blijft. Kan er ook nog wel bij na 3 weken snotverkouden!

Oh, en Lianne, ik heb inderdaad al weeën gehad. Laatste paar dagen niet meer. Nou, ga maar weer slapen. Pfffff....

Geplaatst

Hee Caroline!

Wat een buik meid!! Kan me voorstellen dat het zwaar is. Moet zeggen dat ik het wel gaaf vind hoor: daar zitten gewoon twee kindjes opgestapeld in!!!

Geplaatst

hey meiden,

wat lief dat jullie allemaal zo meeleven.

Geeft me veel steun.

@stiertje: fijn dat het goed was in het ziekenhuis. Goed dat je gebelt hebt. Geeft toch weer wat rust.

@jeanine: jeetje dat je zoveel last hebt joh. Vanochtend misschien toch even bellen. Eten is belangrijk! Bah ook jij hebt erg veel pech. Het moet zo mooi zijn maar al deze klachten helpen er niet aan mee.

@caroline: mooie buik hoor. Zo is die van mij nog lang niet. Maar misschien hebben ze daardoor ook wat meer ruimte im te draaien...

@Melis: hoe gaat het nu met je? En hoe zijn de controles (heb je die wekelijks?). Longrijpinsspuit zit er nu 2 keer in. Nog 2 te gaan (beide vandaag). Spuiten kunnen geen kwaad en de longetjes zijn daarma gerijpt. Ze willen geen enkel risico nemen. Wat is trouwens magnesium.... Waa dient da voor? Geloof niet dat ik dat krijg.

@iemand vroeg nog naar mn bloeddruk.

Die is iets van 120/65. Dus prima. Ik schrok daardoor ook van de diagnose. Maar blijkbaar kan hellp ook vaak voorkomen met lage bloeddruk in combi met leverproblemen. En vooral bij tweelingen.

Sorry voor iedereen op wie ik even niet persoonlijk reageer. Ik lees wel mee en ben jullie allen dankbaar!

Zometeen even ontbijten en dan weer de onderzoeken. Het is dus weer afwachten en hopen op goed nieuws

Geplaatst

jeetje JRN, fijn dat het iig geen kwaad kan die spuiten en dan zijn ze er maar rijp voor toch? en welke dag is er weer eentje. maar dat het in combi kon zoals jij dat zegt wist ik ook niet. heb ontzettende lage bloeddruk en ontzettend last van mijn lever en geheel niet zo heel lekker, maar vk zegt dat er niets aan de hand is, want mijn bloeddruk is laag, nou ja...ik kwam hier kijken voor jou en niet voor mij :) succes weer vandaag meid

knufknuf

Geplaatst

Jrn, goed dat je de spuiten al krijgt! Longetjes kunnen maar rijp zijn!

Hier hele nacht lopen dralen, zes uur naar beneden gegaan, toch maar beschuit en thee proberen te eten, hupsakee, net weer alles eruit boven de wc. En wat doet dat een zeer met die botten van mij!

Pfff, ik word gek van mijn eigen geklaag, voel me net een vaatdoek...

Geplaatst

Jrn, wat fijn om ff een berichtje van je te lezen. Ik denk dagelijks een paar keer aan je, want ik hoop zo dat het afloopt zoals bij mij; volledige rust en gewoon thuis je zwangerschap uitzitten.

Ze hebben mij aan het magnesiumsulfraat gelegd omdat ik insulten kreeg (aanvallen van HELLP klachten) de magnesium zorgt ervoor dat je extreem duf en rustig wordt/bent/blijft. Na mijn ziekenhuisopname word ik nu elke week voor controle verwacht bij de gynaecoloog. Ik laat bloed prikken (op leverwaardes en andere pre-eclampsie waardes) en mijn urine wordt gechecked op o.a. eiwitten. Verder wordt mijn bloeddruk gemeten en wordt er wekelijk een echo gemaakt. Tijdens de echo kijken ze naar de hoeveelheid vruchtwater, de bewegingen van de baby en de doorbloeding van de navelstreng. Ze hebben mij verteld dat HELLP een slechte doorbloeding van de placenta kan veroorzaken waardoor de baby een groeiachterstand kan krijgen.

Wat je schrijft over het ene moment ben je zo met je zwangerschap bezig en het andere moment lig je in het ziekenhuis en kan je mogelijk gaan bevallen, is destijds bij mij als een klap in m'n gezicht gekomen. Ik heb alle gebeurtenissen opgeschreven voor mezelf, dat heeft wel geholpen.

Heel veel sterkte meis, ik denk aan je!!

Geplaatst

heb bah janine, wa vervelend dat je je zo ziek blijft voelen. Hoop da het snel overgaat.

Melis thx voor de uitleg. Ik krijg op het moment allerlei medicijnen om pijn te onderdukken en 1 waar ik ook duf van wordt. Wellicht hetzlefde. Verder elke dag urine check, 2 keer aan de CTG, allerlei bloedonderzoeken, tig keer per da de bloeddruk, etc. Hoe zijn de onderzoeken nu bij je? Hebben ze er vertrouwen in dat je zo nog wel wat weekjes door kan. Hooop het zo voor je!!

@benbri: juist bij leverklachten komt schijnbaar wat vaker een lage bloeddruk voor. Dit kan echter zomaar omslaan. Bij mij was/is (nu onderdrukt door medicatie) de pijn echt verschrikkelijk. Schreeuwde het uit en heb een redelijk hoge pijngrens door mn endo! De pijn komt steeds opzetten en zakt dan weer wat. Als je het niet vertrouwd gewoon nog eens vragen.

Geplaatst

@caro: ja ritme is hier anders als thuis. 7.00uur al ontbijt, dan wassen. Rond half negen moet je klaar zijn voor alle onderzoeken.... Mn man is hier om 900 dus da gelukkig weer wat afleiding!

Geplaatst

Jrn, ik heb 4 dagen in het zkh gelegen en daar voelde ik me zwaar beroerd. Eenmaal thuis knap ik heel langzaam op, heb nog wel mindere dagen er tussen zitten. In eerste instantie zou ik met 37 weken ingeleid worden, maar als ik me zo 'goed' blijf voelen wachten ze tot hij vanzelf komt met een max van 40 weken.

Hoe is het emotioneel met je? Kan je het allemaal een beetje bevatten?

Geplaatst

ik denk dat ik het nu maar hou op dat de baby veel tegen mijn lever aan zit, ik weet het echt niet. blijft een feit dat ik nu toch een paar keer bloed heb geplast, maar geen blaasontsteking heb, nu zal dat meer met de nieren te maken hebben, maar vind het gewoon vreemd allemaal, maar ik voel haar verder goed, alleen ik heb vaak hoofdpijn of extreem moe of niet lekker...maar ook weer niet zo dat ik denk dat het misgaat, maar ja, dat dachten jullie (jullie = jrn en melis) ook niet...we zullen zien, hoop nu iig eerst voor jou jrn, tis leuk om te weten wie het eerst gaat bevallen van ons februari meiden, maar liever iig niet in december toch? :) blij dat ze het iig nog goed doen die frummels van je...hoop idd dat het emo wel goed gaat met je idd, wat melis zegt, kan toch ook een enorme klap geven, maar mss komt dat nog, hoop dat er goed op je gelet word iig.

heel veel knuffels toegewenst vanuit l.elytown

Geplaatst

Hoi hoi,

JRN, fijn te horen dat de kindjes nog bij je zijn!! Hopenlijk kun je inderdaad zo een paar weken door.

Caroline, sprakeloos ben ik van die buik, en mijn man trok wat witjes weg toen ik de foto liet zien..... zo ver ben ik nog lang niet, en het lijkt me ook enorm moeilijk om dan nog ' normale ' dingen te doen...respect hoor!!

Jeanine, wat rot dat je je zo voelt. Ik denk wel dat je toch het ziekenhuis moet bellen, dat zeggen ze niet voor niets.....sterkte!!

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Haha wat grappig dat je man wit wegtrok... Die van mij betrap ik er regelmatig op dat ie ernaar zit te staren in ongeloof... Wil je niet bang maken maar ik ben maar een maandje verder dan jij en juist de afgelopen maand is ie heel hard gegroeid... Maar de ene buik is de andere niet, misschien valt het bij jou erg mee.

Geplaatst

JRN, wat een gedoe allemaal met die tests enzo, maar ja je bent wel op de juiste plek en de kids worden goed in de gaten gehouden. Ben blij dat ze nog even kunnen blijven zitten bij je en ik hoop dat het zo nog een tijdje door kan gaan.

Jeanine heb je het ziekenhuis gebeld omdat je je zo beroerd voelt en moet je aan de CTG vanwege je suikerprobleem? Bah zeg wat naar, die suiker en dan de verkoudheid,..het zit niet mee. Hoop dat alles goed is!!

Caroline,...wow!! wat een buik zeg!! en je bent 3 weken later dan mij..volgens mij is mijn buik niet zo dik ik zal vanmiddag nog ff een foto gaan maken en plaatsen.

liefs stiertje

Geplaatst

ow jeee jaenine wa is er aan de hand... Hoop da het meevalt.

@bebri: ik zou toch nog eens bellen naar je vlos of gyn. Ze stellen me hier steeds allerlei vragen, maar leverklachten en bloedplassen nemen ze erg serieus... Dat hoort er niet zomaar bij! Sterkte ermee.

Jee melis ook alweer 29 weken. Dat begint ook goed te klinken.

Mira bedankt voor je berichtje. Hoe ver ben je nu? Ik merkte dat mn buik vanaf week 27 opeens flink begon met groeien. Al valt het ivt caro alles mee...

Geplaatst

Wat een spanning hier bij de tweeling mamma's ik hoop dat jullie kerst wel thuis kunnen zijn ipv in het ziekenhuis jnr en jeaninne.

Ow en wat hebben jullie allemaal mooie tweeling buiken. Ik kan me niet voorstellen hoe zwaar dit moet zijn voor je rug en je benen?? Hoe doen jullie dat nu met de drukke dagen en boodschappen. Ik loop na anderhalf uur shoppen al met harde buiken rond en mijn buikje is mini.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden