Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind het zelf ook raar Sissy, was bij mijn dochter 18 kilo aangekomen! Wie weet komt het nog? Zit hier met een harde buik en denk ineens: je zal nu maar gaan bevallen, met dat geknal om je heen, liever niet...

Iedereen fijne jaarwisseling en gezonde en blije baby's in 2012!!

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, dat is dan zeker een verschil Caro. Bij je dochter 18 kilo aangekomen en nu met de twins nog maar 4 kilo. Hoop voor jou niet dat je nu in de laatste weken die 14 kilo er nog bij krijgt... Zit hier ook telkens met harde buiken op de bank, irritant gevoel. En ja, nu bevallen lijkt me idd geen pretje. Niet echt ontspannen met al die knallen om je heen (voor zover bevallen natuurlijk ontspannen kan...) Heb nog geen ervaring haha. Laat die ukken van ons maar mooi nog even binnen blijven!

Geplaatst

HAPPY NEW YEAR:wav: EN DAT WE MAAR MET Z'N ALLEN PRACHTIGE BLIJE EN GEZONDE BABY'S MOGEN KRIJGEN (EN HEBBEN jrn)

Ben gisteren weer geweest voor een hartfilmpje en die was weer top dus dat gaat goed.

Gisteren de hele dag een beetje kramp linksonder en gisteravond buig ik al zittend naar voren en opeens voel ik wat lopen en is mijn broek dus nat..Was best geschrokken en heb het goed in de gaten gehouden maar er kwam niks meer en de kramp is ook weg en nu is alles weer bij het normale. Denk dat onderste dame tegen mijn blaas drukte en dat ze knel zat toen ik voorver boog en zo kwam er dus wat los haha.

Dacht toen wel " jeetje ik wil nu echt niet moeten bevallen met al dat rotvurrwerk enzo" mijn mannetje heeft expres de wijn maar laten staan voor het geval dat...

Hebben jullie een leuke jaarwisseling gehad? mijn ouders hebben bij ons gegeten en daaran hebben we een filmpj gekeken met z'n allen en om 1 uur lag ik op bed.

Vandaag lekker luie dag.

liefs stiertje

Geplaatst

Goeiemorgen, happy new year!

Die harde buik van mij hield een hele tijd aan gisteravond, ik was ook serieus bang dat ik door de knallen heen richting zh zou moeten, pfff... Gelukkig nu weer normaal. Schijnen al voorweeën te zijn?

En Stiertje: ik heb ook niet altijd helemaal de controle over mijn sluitspier (sorry, hoop dat niemand zit te ontbijten :-)) maar dat schijnt te kunnen. Ik ken zowel harde buiken als druppelen (hihi) niet van mijn vorige zwangerschap, maar ja, deze is nou eenmaal heel anders...

Geplaatst

Happy new year tweelingmamma 's ( in spe)!!

Meiden, no worries wat betreft de kilo's. Als de kleintjes er zijn krijg je het zo druk dat ze eraf vliegen. Ik was door de HELLP en het vocht wat ik daarna ging uitplassen al binnen een week kilo's lichter dan voor de zwangerschap en nu 15 maanden later is het me nog steeds niet gelukt weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap terug te komen ook al eet ik meer dan tevoren.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Gelukkig nieuwjaar! Dat we maar een heleboel gezonde kindjes op de wereld mogen zetten dit jaar!

Stiertje: fijn dat ctg weer goed was. Komen ze nu voortaan bij jou thuis voor ctg? Kan me voorstellen dat je even schrok dat je dacht dat je op oudejaarsavond nog naar umcg moest voor de bevalling. Gelukkig nog niet dus.

Caro: heb ook laatste week meer last van harde buiken. Zal er morgen bij de gyn ook weer even naar vragen. Gistermiddag hele tijd last gehad en manlief heeft me toen op de bank geparkeerd en gezegd dat ik er niet meer vanaf mocht komen haha. Hielp wel om echt even rust te nemen.

Wij hebben Oud en Nieuw lekker rustig gevierd met z'n tweetjes. Lekker op de bank tv gekeken en na twaalven nog even naar buiten geweest. Kon manlief nog even wat vuurwerk afsteken en even klein rondje gelopen om de buren gelukkig nieuwjaar te wensen. En nu weer het gewone leventje... manlief is weer aan het werk en zit dus weer de hele dag alleen thuis. Ach, ga maar eens bezig met de adreslijst voor de geboortekaartjes enzo.

Geplaatst

HAPPY NEW YEAR met heel veel lieve, mooie en blije baby's........die voorlopig allemaal zo lang mogelijk nog in de buiken blijven zitten! Wat een grap dat jullie op oudejaarsavond met harde buiken zaten, dat lijkt me inderdaad een minder geslaagd tijdstip om te bevallen. Wij waren bij vrienden, ik lag om half 1 op bed, mijn zoontje heeft prima door het vuurwerk heen getukt en mijn man heeft zich met de anderen heerlijk uitgeleefd op vuurwerk, drankjes, oliebollen en karaoke......Hij krijgt het nog zwaar genoeg over een paar maandjes dus laat maar lekker genieten!

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Hier nog 1! Kom telkens spieken of ze nog nieuws heeft achter gelaten, maar die heeft nu natuurlijk wel wat anders aan haar hoofd...

Hoop dat alles met hen alle 3 goed gaat!

Geplaatst

HOi hoi,

Iedereen een spetterend 2012!! Dat er maar mooie lieve gezonde baby'tjes geboren mogen worden!

Ook ik ben benieuwd hoe het met Jrn gaat, maar ze zal wel aan het bijkomen zijn!

Ook hier steeds meer harde buiken. Ook wanneer ik rustig in bed lig. Doe het maar gewoon rustig aan...

Merk wel dat het steeds zwaarder wordt en er steeds meer klachten komen. Wanneer ik me echt slecht voel moet ik gewoon echt gaan liggen. Dan knap ik weer op.

Vanmiddag hebben we weer controle gehad in zh. Kindjes doen het echt super!! Ze zijn nu 5 pond!!! Echt Hollands welvaren!!:-)

Met de niertjes is het het zelfde gebleven. Er kan nu niet veel over gezegd worden, het is kijken hoe het gaat wanneer ze geboren zijn. Hoeven ons niet onnodig druk te maken op dit moment. 1 kindje is aan het indalen, dat is ook fijn! Zoals het nu lijkt, kan ik gewoon op de natuurlijke manier gaan bevallen. Ben ik stiekem toch wel een beetje blij mee!!

Ga nu even douchen en dan heerlijk bankhangen, zal morgen even helemaal bijlezen er reageren, ben nu bekaf.....

Fijne avond!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mijn hoofd stond er even niet naar om te reageren, maar inmiddels ben ik weer wat opgeknapt. Voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar met veel mooie kindjes!

Mijn ontstekingen zijn minder, maar de drain is eruit gevallen, en ik ben als de dood dat ze zich weer vullen en dan weer opengesneden moeten worden. Maar het lijkt tot nu toe mee te vallen. Maar ik merk dat angst regeert!

Mijn buik wordt wel steeds groter. Ik ben benieuwd hoe het vrijdag zal gaan. Het pessarium van de pro twin studie gaat eruit. Ben benieuwd o het dan uit zichzelf gaat rommelen. Maar hier is in elk geval het aftellen begonnen... Binnen twee weken zijn wij nog een keer papa en mama!

Onze Tuurtje is steeds wakker 's nachts, dus ik ben wel als de dood voor de sowieso al slapeloze nachten met een kind van twee die ontzettend licht slaapt. We hebben dan ook besloten om een bed op Tuurs kamer erbij te zetten (ondanks dat dat een mini-kamer is). Maar dan kunnen we tenminste om beurten wakker zijn 's nachts. Anders is steeds iedereen in huis wakker. Dat is niet echt bevorderlijk voor de humeuren zeg maar! Hopen dat dat een beetje rust brengt. Even apart kunnen liggen met Tuur als die ook wakker ligt is dan misschien wel handig. Maar ja, beter nog dat hij dus gewoon zou slapen!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Lianne: wat fijn dat controle weer goed was vandaag en beide kindjes al 5 pond, netjes zeg! En ook erg fijn dat de kindjes goed liggen en het onderste kindje zelfs al aan het indalen is.

Jeanine: fijn dat de ontstekingen wat minder zijn geworden, hoop wel dat dit nu zo blijft voor je ondanks dat de drain eruit is gevallen. Vervelend dat Tuur zo slecht nu slaapt 's nachts. Kan me voorstellen dat je een bed op zijn kamer gaat zetten zodat één van jullie elke keer tenminste als het goed is, kan slapen.

Jrn: hoop dat ook alles goed met jou en je 2 vechtertjes.

Heb vandaag ook weer controle en groeiecho gehad. Alles zag er weer helemaal top uit gelukkig. Kindjes groeien mooi goed en zijn nu ongeveer 1500 gram beide. Het onderste kindje ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden, dus daar ben ik ook echt blij mee. Dat geeft een goede kans op een gewone bevalling straks. Het bovenste kindje ligt overdwars helemaal in de breedte van mijn buik. Ach, die neemt de ruimte nu lekker. Verder blijft mijn bloeddruk ook mooi op hetzelfde niveau. Daarna ben ik mijn moeder die ook mee was naar het zh, naar de Prenatal gegaan. We hebben nu alles in huis! Twee tassen vol met dekentjes, hoeslakens, moltons, lakentjes enzovoort. Kan ik ook aan het wassen slaan!

Geplaatst

De beste wensen voor iedereen hier. Ik hoop dat het goed gaat met Jrn en haar kindjes.

Jeanine, de laatste loodjes voor jou zo te lezen. Heel veel sterkte met alles.

Vandaag heb ik mijn tweede gesprek bij de bedrijfsarts gehad. Ik mag per direct stoppen met werk. Ik heb veel last van banden- en rugpijn. Ik geloof niet dat ik de 40 weken ga volhouden, dat zou fysiek moeilijk zijn.

Geplaatst

Ik denk dat er niet veel zijn die 40 weken volhouden hoor... Ik zelf zou blij zijn met minstens 36, dus nog 5 weken, maar liefst 37 of 38 weken. En dan niet net met carnaval bevallen please... dat wordt hier nogal uitbundig gevierd. Maar ja, we hebben er zelf eigenlijk niks over te zeggen he, kunnen alleen rustig aan doen.

Ga nu maar eens rustig aan naar mijn bedje, welterusten als iemand nog langskomt!

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Sorry ik heb al even niks meer van me laten horen.

We hebben 10 hectische dagen achter de rug en er gaan er nog velen volgen.

P en A doen het gelukkig goed. Het zijn twee schatjes. We proberen zoveel mogelijk te genieten.

Ook is alles erg zwaar. Ik moet hellp een plekje geven en het feit dat de bevalling onder volledige narcose heeft plaatsgevonden.

Daarnaast ben ik natuurlijk nog genezende van een keizersnede.

Maar geluk is hetgeen overheerst. Het is gewledig wanneer de kindjes het goed doen. Ze lekker bij je kunnen liggen of wanneer je ze kan troosten. Daar staat de angst die af en toe toeslaat tegenover. Het is heftig wanneer ze een terugval hebben. Je merkt dan meteen hoeveel je van je eingen kindjes houd. Beide hebben al een infectie gehad. Gelukkig zijn ook beide weer goed opgeknapt. Dan zie je toch dat ze nu (al) 32 weken zijn. We proberen zoveel mogelijk bij de twins te zijn en te helpen waar dat kan. Gelukkig is dat goed te doen doordat we in een ronald mac donald huis kunnen verblijven. Wat is dat gewelig zeg!

Ik heb zojuist ook even bijgelezen wat er bij jullie zoal voorvalt.

Het zijn zo te lezen zware laatste weekjes. Maar probeer vooral van je buik te genieten.

Ik mis het getrappel en mn buik regelmatig. Hij was er net en is nu alweer verdwenen.

Meiden succes met de laatste weekjes. Als het wat rustigere is probeer ik ook weer op ieder van julle afzonderlijk te reageren!

Geplaatst

Hoi jrn, goed weer wat van je te horen!

Neem je tijd hoor, we waren gewoon benieuwd maar ik kan me voorstellen dat je helemaal geen tijd/zin hebt om op het forum te komen en al helemaal niet met ons bezig te zijn! Het draait nu om jullie vieren toch?

Fijn dat het goed gaat, sterkte en geniet ze!

Geplaatst

JRN, wat fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes, iets om heel trots op te zijn. Neem de tijd voor jezelf om het een plekje te kunnen geven. Je bent een topper :-)

Geplaatst

Jrn, fijn om even wat van je te lezen. We denken hier vaak aan je, vandaar alle berichtjes.

Denk aan jezelf, je mannetje en je zoon en dochter, dat gaat nu voor alles!

Sterkte met het verwerken van alle moeilijke momenten, maar geniet ook zeker van de mooie!

Geplaatst

Jrn: wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jou en je kindjes. En wat heerlijk dat je al van ze kan genieten. Kan me zeker voorstellen dat je wel alles nog een plekje moet geven, er is zoveel bij jullie gebeurd. Ook prettig dat jullie in een ronald mcdonald huis kunnen zijn zodat jullie dichtbij jullie kindjes zijn.

Neem vooral de tijd voor jezelf en je man en kindjes. Kan me voorstellen dat je daar genoeg aan hebt, het forum komt wel weer hoor.

Geplaatst

Chris: die 40 weken zullen veel van ons denk ik niet volhouden. Wel fijn dat je nu ook gestopt bent met werken.

Ik hoop zelf ze tot 37/38 weken bij me te houden. Maar ja, je weet het natuurlijk nooit. Sommige mensen in mijn omgeving denken echt dat ik nu al elk moment kan gaan bevallen. Een vriendin van me dacht serieus al toen ik haar belde van de week dat ik misschien wel bevallen was. Nou, ik moet er nog niet aan denken hoor. Ik ben pas 30 weken. Wil sowieso pas in februari bevallen. Tuurlijk weet ik heus wel dat je er niets over te zeggen hebt, zie het voorbeeld van jrn. Maar goed, ik probeer van het positieve uit te gaan (en onderhand natuurlijk wel zorgen dat ik dingetjes klaar heb enzo).

Stiertje: hoe is het nu met jou? Heb je weer een ctg gehad? Waren de waardes goed?

Jeanine: hoe is het met jou? Houd je het nog een beetje vol? Hoe is het met de onstekingen? Gek idee dat jij wel al over 2 weken je kindjes in je armen hebt.

Geplaatst

Jrn, goed te horen dat het goed gaat met de kindjes! Wat fijn zo'n ronald mcdonald huis! Geeft natuurlijk extra rust!

Sissy, hier gaat het wel redelijk. één ontsteking is na het snijden zo goed als weg, de ander heeft nog even nodig, maar doet niet meer veel pijn. Alleen die kloteverkoudheid nu nog. Ik hoest me helemaal gek. Ik kom er niet meer vanaf denk ik voor de bevalling!

Inderdaad wel raar dat ik over ongeveer 11 dagen de kindjes heb. Hoe blij ik ook ben dat het dan eindelijk is afgelopen die ellendige zwangerschap, kan ik me ook nog geen voorstelling maken van dat ze er echt zullen zijn. Gek hé! Hou jij je kindjes ook nog maar even lekker vast!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik ben vanmiddag voor kennismaking naar de verloskundige geweest, meteen een lange onverwachte echo gehad, leuk hoor, ze nam alle tijd, voor het eerst gezichtjes gezien, normaal is het echt een 'medische echo' in het zh. Dacht wel even: jammer dat ik niet gewoon hier kon komen steeds, maar ja. De vk dacht dat ik qua grootte van mijn buik blij mag zijn als ik 37 weken haal. Toen ik zei: ze laten vrouwen toch ook wel eens tot 40 weken doorlopen, zei ze: Ja, maar die hebben niet zo'n grote buik als jij!

Dus, ben ook benieuwd...

Geplaatst

Meiden, wat een rust hier!!

Jrn, goed te lezen dat het ondanks alles wel goed gaat met je kindjes. Doe lekker rustig aan en neem voor jezelf de tijd om alles een plekje te geven. En geniet ondertussen lekker van je kleine wondertjes!

Caro, leuk dat je een extra echo hebt gehad!! En leuk dat je de gezichtjes gezien hebt. Hebben ze die in het zh nooit laten zien dan? Wij hebben een 3d foto gekregen van het gezichtje...erg leuk.. Kan me bijna niet indenken dat ze een tweelingzwangerschap tot 40 weken laten lopen hoor! Veel te zwaar toch? Ik hoop voor jou dat ze dat iig niet gaan doen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden