Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sissy, Lianne, Jeanine, Stiertje, JRN....

Hoe is het met jullie?

Jullie zullen het ongetwijfeld enorm druk hebben met de wondertjes en natuurlijk met het genieten, maar weet dat we aan jullie denken!

Hoop dat alles goed gaat met jullie en mochten jullie tijd hebben; een foto van jullie wondertjes is altijd leuk!

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi , ik zit hier ook nog met dikke buik! En hope heeft natuurlijk ook nog een tijdje te gaan. Mijn zouten zijn niet goed dus ik krijg nu iedere dag een CTG van een uur. Ik word gek van de jeuk maar ik sukkel zo maar door. ik heb nu met de gyn afgesproken dat 1 maart een mooie dag is om te bevallen dus daar tel ik nu naar af.

Hoed is het met jullie?

Liefs van Mira

Geplaatst

Oh ja, zie je wel, ik wist wel dat ik iemand vergeten was, sorry Mira! En Hope ook...

Met mij op zich goed, nog steeds hoge bloeddruk maar gister was ie, weliswaar met de hoogste medicatie, onder controle. Dinsdag weer naar de gyn ben dan 36 weken, kijken wat ie zegt...

Succes!!

Geplaatst

Jeetje caro, wat zitten jouw kindjes ook al op mooie gewichten!!!! Met 30 weken zaten ze bij mij rond de 1500 gram, eentje er net onder en eentje er net boven. En wat een mooie termijn, 36 weken. Ben je zelf als aan een bevalling toe of red je het allemaal nog wel?

liefs, Mira

Geplaatst

Ach ik red het allemaal nog wel. 's Nachts slecht slapen, overdag haal ik dat in, ik heb gelukkig een grote dochter die sinds kort meestal zelf naar school loopt, zodat ik meestal maar 1 keer per dag daarheen hoef, is ook nog vlakbij dus wel een lekker loopje.

Veel harde buiken, vooral 's avonds en ik word gek van dat piesen de hele dag en 4 of 5x keer 's nachts! Maar verder gaat het goed hoor haha! Ik heb zoiets van: elke dag dat ze blijven zitten is een betere start voor hun en is verder weg van de couveuse dus ik zie nog wel even af. Maar ja, die bloeddruk vertrouwt de gyn niet dus hij heeft al een keer inleiden bij 37 weken genoemd. Dat zou een mooie termijn zijn, toch?

Maar 1 maart duurt nog best lang voor jou dan?!

Geplaatst

Hey dames,

ook ik zit niet meer heel vaak op het forum. Onze dagen zijn erg vol door de ziekenhuisbezoeken, maar ik zal weer even kort vertellen hoe het met ons viertjes gaat.

Afgelopen zondag zijn we zelf thuis gekomen en man, dat was wel even zwaar hoor om weer 'gewoon' naar huis te gaan terwijl de twee meisjes nog in het zh lagen. Was erg dubbel en heb menig traantje gelaten die zondag. Gelukkig gaat het heel goed met de meiden, dus dat is echt fijn. Afgelopen dinsdag mocht A naar het zkh in Assen. Eigenlijk zouden ze beide die dag overgeplaatst worden, maar E werd die nacht ziek dus moest op de IC blijven. Dat was ook erg zwaar, om je ene dochter in Assen te hebben en de andere in Groningen. We moesten gaan kiezen naar welke dochter we wilden gaan. Gelukkig knapte E heel snel weer op en mocht ze gistermogen ook naar Assen. We zijn dus weer compleet. Beide meiden doen het heel goed, ze zijn lekker aan het groeien en ik we zijn aan het beginnen met aanleggen om ze te laten wennen aan zelfstandig te drinken bij mij aan de borst. Ze groeien nu in elk geval volledig op mijn melk, geeft me een goed gevoel.

Vanmorgen mochten we A voor het eerst in bad doen, zo heerlijk was dat! Dit zijn van die gewone dingetjes waardoor het steeds echter wordt en we steeds meer met onze meiden kunnen doen. Als het goed is, mogen ze zelfs morgen van de couveuse naar een bedje. Weer een stapje vooruit. Ze zullen nog wel een aantal weken in het zh moeten blijven omdat ze uiteraard nog eerst helemaal zelfstandig moeten leren drinken. Ook liggen ze nu nog aan de monitor omdat ze af en toe nog vergeten adem te halen, dat komt gewoon omdat ze nog zo jong zijn. Maar ze maken al elke keer kleine stapjes, dus wij zijn supertrots op ze. We genieten ook steeds meer en al blijft het af en toe echt moeilijk om thuis zonder ze te zijn, het is zo heerlijk om dan weer bij ze te zijn en met ze te knuffelen enzo.

Caro: ja, helaas ging het bij ons dus ook niet op dat de 2e er zo achteraan kwam. A ging in stuit liggen en dat maakte het lastiger. Maar ben wel heel blij dat het nog wel via een natuurlijke bevalling is gelukt. Was echt wel even bang dat het nog een ks moest worden.

Meertje: ik weet eigenlijk niet waarom ze geen ks deden. Zal vast wel het beleid van het UMCG zijn. Moet zeggen dat ik wel blij ben dat het geen ks was, maar goed, onze meiden zijn het uiteindelijk heel goed gaan doen. Dus dan hoef ik er ook niet over in te zitten of een ks beter was geweest voor hen.

Jrn: wat herkenbaar jouw verhaal. En wat fijn dat jouw kids nu ook in bedjes liggen en zelf steeds beter zelfstandig kunnen drinken. Ik kolf ook zo'n 6 a 7 keer per dag. Gelukkig heb ik genoeg voeding voor beide meiden en ik begin zelfs al melk in te vriezen omdat ik nu meer kolf dan ze drinken. Wellicht komt dat later van pas.

Aanstaande tweelingmama's: succes met de laatste loodjes!

Hope: een dikke knuffel voor jou meid, ik denk regelmatig aan jou en je partner en jullie verdrietige situatie.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy wat fijn dat jullie weer bij elkaar zijn! Ik zie pas deze topic weer, was wat weg gezakt... Succes met alles, gaaf vooral dat ze op jouw melk groeien, geeft een heel goed gevoel he!

Ben zo benieuwd hoe het bij mij (en de anderen die nog moeten) zal gaan... Mijn vriend heeft het steeds over dat het volgend weekend gaat gebeuren, dat gevoel heeft hij. We zullen zien...

Bij de DIK en DUN meisjes staat een verse buikfoto van eergister, voor wie het leuk vindt...

Geplaatst

Vandaag weer op controle geweest en alles gaat goed. Ik heb wel aangegeven dat ik het fysiek zwaar vind. De gyn wilde me over twee weken weer laten komen, maar mijn en ik hebben aangedrongen op een wekelijkse controle. Tot nu toe mag ik me gelukkig prijzen dat ik geen hoge bloeddruk of suiker heb. Ik ben heel benieuwd hoe lang ik nog moet wachten. Ik zit nu op 35 weken en 4 dagen. Ik voel me een uitzondering ten opzichte van de vele andere tweelingmoeders hier.

Geplaatst

Ja Chris dat waren we samen een beetje maar nu ga ik toch ook eerder bevallen dan verwacht: aanstaande dinsdag is het zo ver, dan word ik ingeleid! Spannend maar ik merk dat ik er toch wel aan toe ben nu. Komt wel door de aanhoudende hoge bloeddruk en zware medicatie, anders was ik misschien nog wel langer doorgegaan hoor...

Geplaatst

Caro, op zich ben ik er ook wel aan toe, maar de gyn heeft medisch geen reden om bij mij in te grijpen. Ik zal vooral rust moeten nemen voor mijn fysieke ongemakken. De gyn zei dat de pijntjes die ik heb erbij horen. Overigens ben ik er net als jou ook wel aan toe. Ik wil in ieder geval de 37 weken rond halen.

En als je een hoge bloeddruk hebt, zoals jij, dan kan ik mij voorstellen dat er eerder voor wordt gekozen om in te grijpen. Weet je al of je normaal kan bevallen of dat het een ks wordt?

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja dames, het zijn echt de laatste zware loodjes nu! Ik moest van de week en afspraak maken bij de secretaresse in het ziekenhuis en die zei dat ze zelf ook een tweeling had. Bij haar was het kindje 3 en 4 en ze zei: het is gewoon topsport zo'n tweelingzwangerschap! Nou, dat vond ik wel een waarheid als een koe. Ik heb een erg drukke week achter de rug, vorige week bleek dat mijn galzure zouten veel te hoog waren, had ik ook wel verwacht want de jeuk is echt enorm verergerd. Toen moest ik opgenomen worden, maar de cholestase lijkt tot nu toe weinig effect te hebben op de kindjes: ze doen het goed. Sindsdien zit ik in een thuismonitoringsproject: iedere dag komt er een verpleegkundige langs die en CTG/hartfilmpje van de kindjes maakt, kijkt naar de beweeglijkheid en buikactiviteit en mijn bloeddruk checkt. Dan wordt er per dag bepaalt hoe het gaat en wat de eventuele stappen zijn. Wel vrij heftig maar ik ben ook wel blij dat ik zo goed in de gaten wordt gehouden. Ik streef naar de 34 / 35 weken en hoop dan ingeleid te worden, nog meer weken die jeuk en je kunt me echt naar het gekkenhuis sturen.....

Caro, spannend dat je een datum hebt, en dan ook nog zo'n mooie!!!! En Cris: ik snap dat je het beu bent maar ik ben stiekum toch ook wel een beetje jaloers op het feit dat e geen medische toestaden bij je zwangerschap hebt.......lijkt mij wel heerlijk.

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Ben net terug uit het zh voor de laatste controle en mijn bloeddruk was mooi 130-90, de kindjes lagen hoofd aan hoofd en de ene is ingedaald! Dus om te beginnen een normale bevalling en goede hoop dat nummer 2 er achteraan floept...

Wel ben ik steeds misselijk de laatste paar dagen dus toch nog even bloed geprikt en urine ingeleverd, de gyn is erg voorzichtig met me... Moet om 4 uur bellen zometeen voor de uitslag. Ik hoop nu gewoon dinsdag te gaan halen hoor, precies 37 weken!

Geplaatst

Mira, ik ben ook erg blij dat er tot nu toe geen noemenswaardige problemen zijn opgetreden, zeker als ik hier alle andere verhalen lees. Ik rust veel en laat het huishoudelijk werk zoveel mogelijk over aan mijn man en schoonmaakster. Ik ben wel blij dat ik nu een wekelijkse controle heb.

Geplaatst

Caro: ook hier nog even veel succes morgen! Hoop dat alles goed verloopt en ben heel benieuwd wat je gaat krijgen. Leuk dat het bij jou nog een verrassing is.

Chris: fijn dat alles opzich allemaal goed gaat. Fysiek is het uiteraard erg zwaar, goed dat je veel rust kan nemen. Hoop dat je dan in elk geval nog tot 37 weken kan volhouden.

Met mij/ons gaat het goed. De meiden doen het heel goed, ze liggen sinds vorig weekend niet meer in de couveuse maar in een bedje. Echt heel fijn, want dan wordt het steeds gewoner en we kunnen steeds meer echte papa en mama-dingen doen. Lekker 's morgens ze verzorgen en af en toe in bad doen en veel knuffelen. Ook voelt het zo fijn om ze gewoon zelf uit bed te halen en in bedje te kunnen stoppen en lekker kleertjes aandoen. Ben nog steeds druk aan het kolven en dat gaat gelukkig erg goed. Heb meer dan voldoende melk voor mijn meiden dus ben al een voorraadje in de vriezer aan het aanleggen. De meisjes drinken ook al steeds beter zelfstandig en hebben niet meer continue de sonde nodig. Ze drinken af en toe al een flesje helemaal leeg en drinken ook af en toe bij mij aan de borst. Ze liggen nog wel aan de monitor omdat ze af en toe nog een dipje hebben in hun ademhaling.

Hoe is het met de andere tweelingmama's?

Jrn: zijn jouw kindjes inmiddels als thuis? Ik hoop het voor je.

Dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Ik las ergens anders dat Caroline inmiddels bevallen is van een jongen en een meisje: Bram en Kaat. Van harte gefeliciteerd!!!!!

liefs van Mira

Geplaatst

Gisteren had ik weer een controle en alles is nog goed, voldoende vruchtwater, hartjes kloppen en mijn bloeddruk is goed.

Wel had ik weer een andere gyn dan normaal, maar wel iemand die heel duidelijk was. Volgende week donderdag nog 1 controle en als er voor die tijd geen spontane bevalling is begonnen, dan maken we volgende week donderdag een afspraak om in te gaan leiden. De gyn vond eigenlijk dat mijn zwangerschap wel voldragen is. Het zou alleen erg mooi zijn om 37 weken rond in ieder geval te halen en dat is voor mij a.s. zondag.

Geplaatst

Hoi Cris,

Fijn dat alles zo voorspoedig loopt! EN ook wel fijn dat je nu binnenkort een datum weet.Als je de afspraak volgende week weet te halen, heb je het langst gered van alle tweelingzwangeren van dit topic!! Ik heb volgende woensdag weer een afspraak en hoop dan ook een datum af te kunnen spreken. De jeuk is zo erg dat ik me nu overal kapot krab, benen, handen, armen voeten....noem maar op. Echt een nachtmerrie dit, maar gelukkig gaan de kindjes bij mij ook nog steeds goed!

Liefs van Mira

Geplaatst

Hoi Mira,

Vervelend al die jeuk. Ik heb daar af en toe last van. Gelukkig voor ons allebei snel meer duidelijkheid. Ik voel mijn kindjes nog heel regelmatig en dat vind ik fijn en geeft me een goed gevoel. Nog veel sterkte met de laatste loodjes. Liefs terug van Christel

Geplaatst

Hoi Chris,

Het is stilletjes hier: iedereen druk met de tweelingen! Hoe is het bij jou? Nog steeds de kindjes bij je? Ik had gisteren controle en toen hebben we een datum agfesproken om in te leiden: 5 maart. Dan ben ik 36 weken en 1 dag en dat vindt de dokter gelukkig ver genoeg. De zwangerschap gaat verder prima en grootte van de buik en ongemakjes zijn goed te doen, maar die jeuk...........ik wordt echt radeloos en zit er vaak echt helemaal doorheen. Vandaar dat het een weekje eerder wordt dan de magische 37 weken. Ik begin nu ook wel regelamtig harde buiken te krijgen, dus wie weet komen ze spontaan eerder....?

Liefs van Mira

Geplaatst

Meiden sorry ik was dit topic vergeten! Heb een verhaaltje bij de DIK en DUN meisjes geschreven gisteren en een foto bij het eigen topic van Kaat en Bram.

het gaat goed met ons al is de nasleep van de bevalling zwaar geweest en ben ik pas sinds gisteren weer een beetje op de been. Maar goed, heb het er uiteraard voor over!

Heel veel succes alemaal, bij mij was inleiden met 37 weken perfect, dus als de kindjes er klaar voor zijn...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden