Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve Meiden ,

Ik wil even een levensteken van mij geven .

Om kort te zijn ;

Ik ben nog steeds zwanger van allebei de mennekes ,ze doem het allebei goed ,wel moet ik een week naar de gewone gyn en de week erna naar de universitätsklinik in Münster om hun goed in de gaten te houden .

Nadat we in Januari te horen hebben gekregen dat de reductie van het zieke kindje niet gedaan kon worden ,hebben we besloten om de natuur op zijn beloop te laten omdat we ervan overtuigd zijn dat we een hele grote vechter hebben die niet wil opgeven .Verder hebben we in Münster te horen gekregen dat het misschien toch niet zo heel erg dramatisch is met de kleine als eerst werd aangenomen ,maar we moeten as donderdag weer terug en dan horen we meer .

In week 37 zal ik gaan bevallen met een keizersnede (als niet eerder nodig is uiteraard)

Ondertussen is veel gebeurd ,ik ben naar Duitsland geemigreerd om te gaan samenwonen ,we zitten midden in een gigantische verbouwing die zoveel rotzooi met zich meebrengt en ik heb dubbele nesteldrang haha ik word gek als de werkmannen weg zijn .

ik ben eind januari heel erg hard gevallen en meteen met de ambulance naar het zh gebracht waar met de kiddies gelukkig alles ok was ,alleen mijn knie was zwaar gekneusd .

Ik zelf heb een flinke buik en voorgevel gekregen hahaha (dat een mens zo trots op een buik kan zijn )

Heb wel veel last van zuurbranden en van mij liezen ,daarom draag ik ook een ondersteunende band .

verder krab ik ook mijn hele lijf kapot van de jeuk ,maar mijn bloedwaardes zij in orde en nu heb ik van de gyn .globuli (homeopatisch middel ) gekregen en die helpen .

Ik lees uiteraard alles verder met jullie mee en ben vaak ontroerd door de lieve berichtjes van jullie aan ons en ik leef ook met de andere mamas mee

Ik hoop dat ik binnenkort weer een beeetje meer op het forum mee ga schrijven

Liefs H

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve H,

Fijn om weer wat van je te horen! Jeetje wat een nieuws dat het misschien toch beter is met een van de kleintjes dan gedacht! Wat zou het mooi zijn als alles meevalt!!! En wat een goeie beslissing dan om de natuur haar gang te laten gaan! Ik duim voor jullie, heel veel sterkte!!

xxx Caroline

Geplaatst

MommySoonIHope, ik hoop dat het goed komt met beide kindjes. Veel sterkte.

Mira, hier gaat het goed, ik word morgen ingeleid en dan zit ik op 38 weken en 1 dag. Fijn dat jij nu ook een datum hebt.

Geplaatst

Hope: oh, ik hoop zo met jullie mee dat het met beide mannetjes goed gaat komen. En wat een goede beslissing om de natuur zijn gang te laten gaan, hoop op een heel positief resultaat.

Chris: ook hier nog heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter.

Mira: jij hebt nu ook een datum dus, dat schiet nu echt op. Jemig, zulke jeuk lijkt me echt verschrikkelijk. Gek word je ervan denk ik. Nog een week volhouden dus.

Jrn: in het februari-topic las ik volgens mij dat je kindjes thuis zijn. Wat heerlijk zeg, na zo'n lange tijd zkh. En nog steeds aan het kolven dus om bv te kunnen geven. Lukt het kolven bij jou goed en heb je nog genoeg melk voor beide kinderen? Bij mij is het namelijk aan het teruglopen. De moeheid en stess spelen me parten denk ik. Verder kolf ik niet meer 's nachts. Althans, ik zet de wekker er niet meer voor. Als ik wakker word, ga ik eruit en ik zie wel hoe laat dat dan is.

Onze dames liggen nog beide in het ziekenhuis maar het gaat heel goed. Ze drinken helemaal zelfstandig, soms bij mij aan de borst en de rest uit een fles. Verder groeien ze als kool, ze wegen al meer dan 2700 gram. Ze vergeten alleen af en toe nog goed door te ademen en door die dipjes moeten ze nog steeds aan de monitor blijven. En mogen ze dus nog niet naar huis helaas. Het is voor ons dus echt een kwestie van geduld hebben.

Veel liefs

Geplaatst

Lieve allemaal, op dinsdag 28 feb zijn onze zoon

Julius en en dochter Evelijn geboren na een spontane bevalling van 4,5 uur!! Ze liggen nog wel in de couveuse maar doen het hartstikke goed!! Julius woog 2120 gram en drinkt al heel goed aan de borst. Evelijn woog 2190 gram en is nog een beetje lui haha maar dat komt vast ook helemaal goed. Ze zijn zoooooo mooi!

Liefs van Mira

Geplaatst

Mira van harte met de geboorte van jullie zoon en dochter geniet ervan. En ook nog een vlotte bevalling fijn nu lekker uitrusten.

Geplaatst

Mira van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw tweeling. Een dag na die van mij.

Voor degenen die het nog niet weten, Lisanne en Jasper zijn op 27 februari geboren na een bevalling van ongeveer 8 uur.

Geplaatst

Mira: gefeliciteerd met de geboorte van je 2 wonders. Dat is toch ineens snel gegaan. Mooie gewichten trouwens, dan hoeven ze denk ik niet al te lang in de couveuse te liggen. Geniet van ze, maar dat doe je al zo te lezen haha

Geplaatst

mira gefeliciteerd met de geboorte van je zoon & dochter geniet er van !!!

zijn al veel tweeling mama's bevallen volgens mij

xxxmywish

Geplaatst

Mira en Chris, super! Gefeliciteerd met jullie prachtige wondertjes! Lekker gaan genieten!

En wat hebben jullie beide mooie namen!

Geplaatst

Lieve Mira en Chris,

Alweer twee jongens en meisjes erbij!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter.

Het grote genieten kan gaan genieten hoor.

Lieve Hope,

Ik duim zo emorm voor je dat het zooo mee gaat vallen met jullie tweede kleine jochie en dat jullie straks gewoon twee prachtige kindjes mogen gaan en kunnen gaan opvoeden!

Liefs, Henkie

Veel liefs, Henkie

Geplaatst

Hee lieve meiden ,

hier even een kort berichtje van mij .

NIET SCHRIKKEN!!!!!!

IK ben op vrijdag 2 Maart per spoedkeizersnede bevallen van Lukas en Niels met 26+6 weken

Lukas is het grootste met met 34 cm enn 890 gram en ons kleine zorgenkindje Niels was 32 cm en 860 gram bij de geboorte

Lukas doet het super en word alleen nog maar bij het ademen ondersteund en heeft gisteren al met mama mogen kangaroen

Niels doet het naar omstandigheden ook goed (onze kleine leeuw die vecht!) heeft buiten het buikwanddefekt wel een hartprobleem en heeft helaas al twee hersenbloedingen gehad .

We zijn dolgelukkig met onze boys !!

l

iefs Heidi

Geplaatst

Heide, dat is inderdaad even schrikken. Maar wat fijn om te lezen dat Lukas het zo goed doet en dat het ook met Niels naar omstandigheden aardig gaat. Ik hoop het allerbeste voor jullie. Ik wens jullie heel veel kracht toe de komende weken. 27 weken is erg vroeg, maar de artsen kunnen tegenwoordig zo ontzettend veel. Mag ik vragen in welk ziekenhuis ze liggen? Onze kleintjes hebben op de NICU in veldhoven gelegen. Geniet van alle mooie momenten zoals het buidelen. Ik heb gemerkt dat juist die momenten je erdoor heen slaan.

Geplaatst

Mira en Chris natuurlijk ook gelefeliciteerd met jullie tweeling. Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

@Sissy: hoe gaat het nu bij jullie? Heb je de meiden inmiddels al mee naar huis mogen nemen? Ik geef overigens nog steeds borstvoeding. Ik echt echter maar genoeg voor 1 1/2 kind. Onze dochter krijgt daarom altijd borstvoeding en onze zoon de ene keer wel en de andere keer niet.

Geplaatst

Van harte met je 2 zoons maar wat zijn ze nog klein. Fijn dat ze t naar omstandigheden toch goed doen. Geniet ervan en knap zelf ook goed op.

Geplaatst

Jeetje Mommy soon I hope,

Ze zijn er al!! Van harte gefeliciteerd met je twee jongens. Geweldig dat Lucas, het ondanks de termijn zog geweldig doet. Maar ook Niels, wat een vechter, hij krijgt het niet gemakkelijk dat was tevoren al duidelijk, maar hopelijk gaat hij iedereen verbazen en komt hij hier gewoon goed doorheen. Het hartprobleem en de omphalocele kunnen ws makkelijker verholpen worden dan de schade door de hersenbloeding, maar juist omdat hij nog zo klein is, heeft hij juist ook nog veel mogelijkheden zich hierop aan te passen. Ik duim voor jullie en jullie kleine mannetjes! Geniet van de momenten die je samen met de jongens kunt genieten en probeer ook zelf je rust te pakken. Voorlopg zijn ze nog wel niet thuis maar het gaat sneller dan je denkt en dan moet je er helemaal voor ze kunnen zijn.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Mommy soon I hope, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes. Ik hoop dat alles goed gaat en dat ze blijven vechten. Naast veel geluk wens ik jullie veel sterkte.

Geplaatst

Heidi ik krijg helemaal rillingen van je bericht! Gefeliciteerd en wat hoop ik voor jullie dat die kleine vechter er doorheen komt!! Sterkte en geniet zoveel je kan!

Geplaatst

Lieve Meiden,

Ik ben helemaal ontroerd door jullie medeleven .

Hier even een korte update van mij en de mennekes want ik ben zelf nog erg slapjes op de benen .

Het begon vorige week maandag ,ik had een afspraak bij de gyneacologe bij ons in destad en die constateerde dat ik nog een baarmoederhalslengte van maar 1,3 cm en stuurde nij meteen naar het zh in Munster waar ze mij dan ook meteen bedrust verorderten .

Donderdagavond hadik opeens met naar het toilet gaan ietsje bloed op het papiertje en nadat meteen de gyneacoloog opgeroepen werd en deze keek had ik al 3 cm ontsluiting ,daarop aan de weeenremmende middelen maar ik merkte in de loop van de nacht dat ik steeds regelmatiger krampen kreeg ,

ik daarop mijn menneke thuis om 5 uur opgebeld dat hij beter naar hier kon komen .

Ik wilde perse niet naar de verloskamer voordat hij er was en het is een uur rijden vanaf thuis tot hier in het zh .

Nadat hij om 6.30 dan eindelijk hier was (ook nog erg druk op de weg) mocht de zuster nij naar de verloskamer brengn

Daar aan de ctg en weeenschrijver ,alles ok totdat........................de gyn kwam en keek wat er aan de hand was ..................ik had al 10 cm ontsluiting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

alleen de vliezen waren nog niet gebroken gelukkig ,toen ging alles zo snel ,ik heb niet eens tot ziens zeggen kunnen tegen mijn man en ik was om 6.55 onder narcose en om 7.15 was Lukas er en de kleine Niels kwam erachteraan om 7.17 uur .

Helaas is mijn blaas gescheurd tijdens de spoedkeizersnede en heb ik twee catheters waarvan eentje er morgen uitgaat en de uitgang in mijn buik moet nog een tijdje erin blijven.

Morgenvroeg zijn mijn lieve mennekes al een week oud en met lukas mag ik al iedere dag kangaroen en niels is stabiel nadat hij eergisteren het snachts heel moeilijk had

Ik hou jullie graag op de hoogte

liefs Heidi

Geplaatst

Heidi, wat een verhaal zeg, ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen.

De tranen staan in m'n ogen als ik je berichtjes lees, wat maak jij een hoop mee zeg!

Heel veel sterkte voor je kleine jongens, ik brand een kaarsje voor jullie!

Geplaatst

Lieve Heidi,

Jeetje wat een verhaal....ben er stil van. Gefeliciteerd met je twee jongens, het klinkt alsof ze allebei heeeeel graag bij jullie zijn, wat een vechtertjes. Heel veel sterkte de komende tijd.

Liefs van Mira

Geplaatst

Lieve Heidi: jeetje, wat een berichten zeg, jullie 2 mannetjes zijn er gewoon al! Gefeliciteerd en wat een mooie namen! En wat een vechtertjes zijn het zeg! Krijg echt kippenvel als ik je berichtjes lees. Wat fijn dat jullie met Lukas al mogen buidelen. Hoop dat je daar een beetje van kan genieten, die momenten zijn zo belangrijk. En kleine Niels is dus ook al zo sterk aan het vechten. Hoop zo dat beide jongens met kleine stapjes vooruit gaan en dat jullie ze uiteindelijk beide naar huis kunen nemen. Heel veel sterkte, want dit is echt een zware tijd voor jullie. Hoop dat je goed kan herstellen van de ks en neem vooral daarna ook rust. Klinkt heel makkelijk, heeft iedereen ook tegen mij gezegd maar het is echt waar. Anders ga je het niet volhouden. Dikke knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden