Ga naar inhoud

Tweelingen die geboren gaan worden in 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En dan even een korte update van mijn kant. Vorige week zondag is A_nniek eindelijk naar huis gekomen. Helaas mocht zuslief E_smee nog niet naar huis, zij had nog steeds af en toe en dipje en ze moet 72 uur dipvrij blijven voordat de monitor uit mag. We hebben heel lang nagedacht of we de meiden wel apart naar huis wilden laten gaan, maar we vonden het voor A_nniek ook niet goed en fijn om haar onnodig langer in het zkh te houden. Achteraf zijn we blij met die beslissing want E_smee was afgelopen vrijdagavond 72 uur dipvrij dus dat heeft 5 dagen langer geduurd. Het betekende dat we vrijdagavond dan toch ook eindelijk E_smee naar huis mochten nemen. Wat heerlijk zeg! Eindelijk beide meiden thuis. Nu zijn we echt met zijn viertjes thuis en hoeven we niet meer heen en weer naar het zkh. Krijgen we iets meer rust ondanks de drukte van de meiden thuis te hebben.

Jrn: wat goed dat bv nog zo goed gaat bij jou. Ik merk dat het bij mij helaas niet meer lukt. Ze hebben 5 weken lang volledig mijn voeding gehad. Toen lukte het kolven nog wel goed en ze dronken 1 keer per dag ook bij mij aan de borst. Daarna zijn de stress en vermoeidheid denk ik bij me toegeslagen. De productie liep echt terug en het kolven lukte niet meer zo vaak op een dag. Ik moest echt kiezen tussen meer rust nemen (wat uiteraard ook belangrijk is voor de productie) of vaker kolven. Deze week spreek ik nog met de lactatiekundige waar ik de afgelopen tijd ook veel contact mee heb gehad. Maar ga er denk ik mee stoppen, heb nog nog niet eens genoeg voeding voor 1 kind meer en het kost me nu teveel. Had het graag langer willen blijven doen, maar ja, het is blijkbaar niet anders. Probeer me er maaar bij neer te leggen.

Fijn dat jouw kinderen het nu ook goed doen thuis. Wij moeten nu echt een ritme met ze gaan ontwikkelen thuis.

Met de andere tweelingmama's en hun kids ook alles goed? Allemaal heel druk denk ik zo haha...

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sissy, wat fijn dat je nu allebei je dochters thuis hebt! Lekker he, kun je eindelijk een gezinnetje vormen en een ritme proberen te krijgen. Je verhaal over bv en kolven is heel herkenbaar. Ik heb 6 weken volledig gegeven, daarna nog 2 weken aangemodderd en daarna was ik er klaar mee. Die beslissing gaf een hoop rust.

Succes alle tweelingmama's! Hier zijn ze alweer 10,5 maand, wat gaat het hard! En het wordt steeds leuker met ze! :)

Geplaatst

Lieve Medemamma's,

Hier even een kort berichtje van mij ,

Helaas is onze Niels afgelopen zaterdag 10 Maart na 8 dagen en 7 uur bij ons te zijn geweest overleden in mama's armen .

A.s. maandag is de begrafenis van onze kleine engel .

Lukas maakt het goed en weegt inmiddels 1040 gram en word morgen 2 weken oud ,hij ademt vrijwel zelfstandig met een beetje ondersteuning en zorgt ervoor dat we deze zeer moeilijke tijden kunnen doorstaan .

Ik ben sinds gisteren uit het ziekenhuis ontslagen en neem maandag as mijn intrek in het ouderwoonhuis tegenover het zh waar Lukas ligt .

Dankjullie allemaal voor jullie lieve woorden en ik blijf meelezen op het forum en als ik eraan toe ben ook weer wat vaker schrijven

Liefs Heidi

Geplaatst

lieve Heidi,

Wat een vreselijk bericht! meid het spijt me echt verschrikkelijk voor jullie dat kleine Niels deze strijd heeft verloren.

Heel erg veel sterkte en alles wat ik nu breng aan medeleven zal niet zo veel betekenen maar ook al ken ik je niet persoonlijk ik denk aan je!

veel liefs stiertje

Geplaatst

Lieve Heidi,

Ook hier wil ik je laten weten dat ik, ondanks dat ik je verder niet ken, aan je denk!

Verschrikkelijk nieuws dat je zoontje Niels deze strijd heeft verloren, gecondoleerd.

Ik wens je alle sterkte en kracht toe om dit verlies te kunnen verwerken!

Alle liefs voor jou en Lucas!

Liefs,

Melis25

Geplaatst

Heidi,

Wat een vreselijk bericht, dat de kleine man niet meer bij jullie is.

Heel veel sterkte met dit grote verlies van jullie zoontje Niels*

Hij waakt vast over Lucas dat die groot en heel sterk wordt.

Hier zijn geen woorden voor!

Lfs

Geplaatst

Tranen staan in mijn ogen....wat een verdriet....jullie dappere, lieve Niels heeft de strijd verloren.

Gecondoleerd en heeeeel veel kracht en sterkte voor de komende tijd.

Jullie Lucas zal zich bewijzen en jullie hopelijk door deze moeilijke tijd heen trekken. Lieve Lucas zet 'm op kanjer!

Dikke knuffel

Geplaatst

Met tranen in mijn ogen lees ik hier je bericht wat verschrikkelijk hier zijn geen woorden voor

Gecondoleerd en heel erg veel sterkte nu en in de tijd die komen gaat

Geplaatst

Heidi,

Krijg kippenvel van je berichtje.....

Heel veel sterkte met het verlies van jullie kleine kanjer Niels. Hij heeft gevochten maar kon dit gewoon niet winnen. Grote broer Lucas zal hem net als jullie enorm gaan missen maar samen zijn jullie sterk om door te gaan en te genieten, dat wil Niels zeker ook heel graag. Dikke troostknuffel,

Henkie

Geplaatst

Heidi en partner,

Een jong leven,

te weinig kunnen geven,

te kort op deze aarde,

maar van onschatbare waarde.

Sterkte en heel veel kracht toegewenst om dit intens verdriet te gaan verwerken.

Geplaatst

Lieve Heidi,

Wat een vreselijk bericht, tranen over mijn wangen. Er is de afgelopen weken geen dag geweest dat ik niet aan je gedacht heb. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe de komende periode om dit verlies te verwerken en met de kleine Lukas een voorspoedige tijd in te gaan.

Veel liefs van Mira

Geplaatst

Lieve heidi wat een verlies. Jullie vechtertje is niet langer bij jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Geplaatst

Goed hoor, al is het ook zwaar, vooral 's nachts. We schrijven allemaal wel maar volgens mij met name in het jan/feb/mrt topic en Uitgerekend in... Dit topic is inderdaad een beetje weg gezakt.

Hoe gaat het met jou??

Geplaatst

Hallo tweeling mama's

Ik had even een vraagje, ik verwacht in juli een tweeling en ben erg aan het twijfeken over borstvoeding. Ik vond het bij mijn eerste erg intensief en ben het ook snel gaan combineren met fles voeding. Nu twijfel ik of ik ga combineren of enkel fles. Wat is jullie ervaring? Is het te doen, rekening houdend dat er ook nog een 3 jarig meisje rondloopt en aandacht wilt?

Geplaatst

Ik heb gepoogd bv op gang te brengen, maar dit is niet gelukt. Ik wijt dit aan mijn zware bevalling. Ik heb veel bloed verloren. Mijn baby's waren net na de geboorte ook niet sterk genoeg om aan de borst te drinken. Ik moest het gaan opwekken met kolven. Het lukte mij niet om 6 keer per dag te kolven, hetgeen volgens de vk en kraamzorg nodig was voor voldoende voeding voor mijn tweeling. Ik was simpelweg te uitgeput van de bevalling.

Geplaatst

Gefeliciteerd! Ik ben nu bijna 6 weken mama van een tweeling en het is erg leuk! Maar wel zwaar... Ik heb 3 dagen geprobeerd borstvoeding te geven, begon vol goede moed omdat ik mijn oudste 10 maanden aan de borst heb gehad... Maar het was ook voor mij te zwaar. Ook een heftige kraamtijd gehad en bedacht in de derde nacht: er komen al zoveel uitdagingen met een tweeling, laat ik het mezelf dan niet nog moeilijker gaan maken. Eenmaal besloten viel er een last van mijn schouders!

Maar goed, je kunt het altijd proberen natuurlijk, zorg dat je wat flesvoeding en flesjes in huis hebt voor de zekerheid, maar het kan wel!

Succes!

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier ook alles goed, de kindjes groeien erg goed, we hadden deze week controle en de dokter was super enthousiast. ik geef wel bv, en dat gaat heel goed, ook met een drukke peuter van 2.5 in huis!! Ik voed ze om de beurt, en ze komen ook braaf na elkaar dus ik ben binnen een uur klaar met voeden en dan komen ze een uur of 3 later weer. Caroline, hoe vaak komen jouw kindjes dan snacht?

Liefs van Mira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden