Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo dames, ik ben 5 weken zwanger en ontzettend onzeker over mijn zwangerschap, had niet van mijzelf verwacht dat ik zo zijn kunnen zijn.

Ik heb net een digi test gedaan van CB en die gaf 3+ aan dus ruim 5 weken zwanger.

Maar ik voel me niet echt zwanger, heb amper ongi gevoel of amper ander gevoel in mn buik wat op zwangerschap kan duiden.

Ik merk wel dat ik steeds moeier word, en elke dag voel ik mn borsten iets meer.

Ik ben zooo verschrikkelijk onzeker dat de tranen achter mn ogen branden en weet niet hoe ik de komende 2 weken door moet komen tot de echo 12 augustus.

Nu ben ik dus erg benieuwd hoe jullie je voelde ( voelen ) en welke kwaaltjes wanneer kwamen.

Liefs medusa

Posted

Lieve Medusa,

Ik voelde tot 7 weken vrijwel niets, ik werd toen pas meer moe en een beetje misselijk dus don't worry!!

Je krijgt nog genoeg kwaaltjes ( haha) de rest van je zwangerschap dus hopelijk kun je proberen te genieten, al snap ik dat je graag een teken wilt dat je zwanger bent hoor!

Liefs Yolande

Posted

Hoi Medusa,

Bij mijn eerste zwangerschap had ik al last van mijn borsten voor de test datum en moest ook vaker naar de wc, vooral 's nachts. een week later begon de vermoeidheid.

Deze zwangerschap had ik na 5 weken last van vermoeidheid.

Na 13 weken was ik even de klachten kwijt, is fijn, maar ook dan geen gerust gevoel. Totdat het maagzuur obstipatie en bandenpijn verschijnen.

de ongeruste gevoelens blijven ook echt, ze verschuiven elke keer, nu is het tot je volgende echo, daarna de 12 weken, dan 20 weken echo, dan 26 weken tot levensvatbaarheid, dan de bevalling.

Deze gevoelens horen erbij...

succes!

Francis

Posted

Als eerste feliciteerd meid!

In het begin voel je gewoon nog zooo weinig terwijl je het zooooo graag wilt!

Het is moeilijk maar je kan alleen maar afwachten en probeer te genieten meid!

Voor je het weet kan je pronken met je dikke buik!

Posted

Gefeliciteerd Medusa,

ik was voordat ik wist dat ik zw was al heel ziek, zelfs al voor mijn testdatum.

Ik was zw van een tweeling maar dan hoeft dat nog niet te betekenen dat je misselijker of jezelf zw voelt dan bij een eenling.

De een is gevoeliger voor klachten dan de ander en als ik de verhalen om mij heen hoor kan dit ook nog per zw anders zijn.

De onzekerheid als je net weet dat je zw bent is killing, daar zijn de ww niets bij.

Het blijft spannend tot aan de echo en daarna blijft het nog spannend.

Het is een hele omschakeling van zw proberen te worden, waar sommige jaren mee bezig zijn tot opeens zw zijn. Dat is een compleet andere wereld.

De dagen zullen voorbij kruipen en niemand kan dit versnellen voor je.

Succes en sterkte met deze bijzondere maar zenuwslopende dagen.

Posted

Gefeliciteerd met je zwangerschap te eerste!!

Ik denk dat je gewoon heel veel bevestiging nodig hebt, dat had ik ook heel erg. Na de moeilijke weg ernaar toe is dat logisch.

Ik was ook niet echt misselijk enzo, alleen wel pijnlijke en opgeblazen boobs... Dat werd steeds erger. Ook had ik erg rommelende darmen, wat ik nog nooit eerder had gehad.

Probeer toch vertrouwen in je lichaam te hebben, ik heb zelf altijd gezegd dat als ik maar eenmaal zwanger zou zijn het allemaal wel goed zou komen. En nu 25 weken al een voorbeeldige zwangerschap!!

Succes & groetjes, judith

Posted

Ik kan jouw onzekerheid helemaal voorstellen...ik denk dathet bij iedereen anders is....ik zit nu in de twee wachtweken, na jaren ellende en voel van alles, of wil ik dat voelen, vooral hopeloos sjaggie, pijnlijke borsten... en gisten had ik op wd 7 een licht streepje en vandaag nog lichter streepje, weet ook niet goed hoe daar mee om te gaan.

Posted

Moeilijke wachttijd is dit he! Heel herkenbaar.

In had vanaf week 6 ineens geen zin meer in chocola. Vanaf week 5 was ik af en toe wat misselijk, maar dat begon pas echt in week 7.

Het begon dus echt met minimale klachten.

Gefeliciteerd in ieder geval! En succes met wachten.

Oh: en maak niet mijn fout: ik bleef af en toe testen met kruidvat 2 voor 5 euro. Maar die testen worden dus lichter naarmate je HCG hoger wordt (echt heeeeel licht ... grote paniek .. echo (niks te zien, want pas iets van 6 weken zwanger) en HCG 90.000 (!) ofzo ....).

Posted

Ik ben over gegaan op CB digital met aantal weken erop

Dank jullie voor de reakties

Bij mijn andere 2 zwangerschappen was ik heel snel misselijk en voelde ik het overduidelijk aan mn buik en nu maar heel licht.

Ik ben nu weer redelijk rustig en hoop het vol te houden.

Ymkeh, dat is ook erg verschrikkelijk die onzekerheid is echt om gek van te worden.

Posted

Ik weet van vriendinnen dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is... Dat is geen leidraad dus!

Zelf had ik trouwens 8 (!) zwangerschapstesten nodig om de stijging in mijn hcg te zien (4x kruidvat 2 voor 5, 3x digi clearblue en 1x moeders v moeders) Toen begon ik het een klein beetje te geloven... ik was ook errug moe na een paar weken. Gelukkig kreeg ik met 6 weken en 3 dagen mijn 1e echo en daar was een garnaaltje met een kloppend hartje te zien!

De wachtweken na je tp zijn slopend en dan denk je dat je er zal zijn als je een positieve test in handen hebt, maar niets is minder waar... de tijd daarna is ook slopend met onzekerheid! Dat komt door alles wat je hebt meegemaakt en de onzekerheden die je hebt gekend.

Sterkte nogmaals.... (ik durfde na de 1e echo wel een beetje te gaan genieten.)

Liefs, Judith

Posted

Van harte met je zwangerschap! En ja, die onzekerheid is killing! Ik had nog gevoelige borsten van de hormonen, dus die waren vanaf het begin aanwezig. Daarnaast rond de datum dat ik ongesteld moest worden hele erge krampen en ook bloedverlies, dus dacht ik dat het echt over was. Maar dat bloeden was slechts een beetje en de krampen verdwenen na anderhalve week weer (dus toen ik 5 1/2 week was).

Heb wel 8 testen gedaan van verschillende merken, verspreid over meerdere dagen, omdat ik ook zoooo bang was! Verder helemaal geen klachten meer gehad er na... Nou ja, iets sneller moe, maar ja, dat heb je anders ook wel eens. En soms wat weeïg, dat ik snel wat moest eten, maar ja, ook dat heb je anders wel eens, dus durfde ik dat niet persé daaraan te wijten...

Maar euh, het feit dat je snel moet huilen, is dat misschien niet al een kwaaltje op zich ;-)? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar dat was namelijk wel een kwaaltje waar ik het aan kon merken - sneller emo dan anders...

In ieder geval groeit de zekerheid bij mij pas naarmate de weken verschuiven, helemaal als je een paar goede echo's gehad hebt, dus meid, hopelijk mag het genieten ook snel voor jou beginnen!!!

Posted

Hoi medusa, heb zelf ook weinig klachten en sinds donderdag weet ik dat het er twee zijn was de eerste echo, het is alleen dat ik erg moe ben en gevoelige borsten.

Sinds deze week dat ik geregeld wat moet eten en dat ik een opgeblazen gevoel heb.

De dagen zijn slopend, het lijkt dat de dagen langzamer gaan, dat had ik vooral.

Nou heel veel sterkte maak je niet gek, straks zie jij ook je eerste echo met het wondertje.

Succes

Posted

Hallo,

Ik ben 5 weken zwanger en sinds gisteren ineens last van menstruatieklachten. Ik ben daar zo ongerust over. Wie heeft dit ook meegemaakt?

Posted

Hey Celene, ongi achtig gevoel is een zwangerschpaskwaaltje, helaas wantd at maakt je super onzeker het gevoel elk moment ongi te worden

Posted
Hey Celene, ongi achtig gevoel is een zwangerschpaskwaaltje, helaas wantd at maakt je super onzeker het gevoel elk moment ongi te worden

Hoi Medusa,

Ik lees overal dat het bij zwangerschap hoort, maar het maakt mij helemaal gek! Ik ga om de minuut naar het toilet om te checken of er bloed zit. Ik kan zelf plassen op commando :S. Ik ben er zo vreselijk onzeker door, dat het mn hele dag beheerst. En het ergste is datr ik verder helemaal geen kwaaltjes heb, nouja mn borsten zijn ietjes gevoelig. Dus zit ook daarmee. Ben ik uberhaupt wel zwanger?? Ziekenhuis bellen heeft geen zin. Ze kunnen toch nog niets zien met 5 wkn.

Voel jij inmiddels al wat kwaaltjes?

Posted

Hey, ja het is om gek van te worden dat ongi gevoel.

Het is heel erg maar we kunnen niets anders doen dan de echo afwachten, zooo frustrerend.

Nou ja ik ben moe, ik moet vaak plassen en dat ongi gevoel in mn buik en ook iets gevoelige borsten maar verder niets.

Ik kan pas blij zijn dat ik niet misselijk ebn en zo als ik weet dat het goed zit, nu maakt het mij alleen maar onzeker.

Posted

Ja echt om te janken gewoon. Ik wou zo graag dat ik misselijk was en pijnlijke boobies had, maar helaas! Afwachten maar. Ik heb de 15e mijn eerste echo. Kan niet wachten. Misschien dat ik tussendoor nog een laat bloedprikken voor hcg.

Succes jij!

Posted

Meiden, probeer toch een beetje te ontspannen... Het zal ook niet helpen om helemaal gestresst rond te gaan lopen! Zoek wat afleiding door bv op internet info over baby's enzo te zoeken ipv jezelf gek maken met naar het toilet op en neer te lopen...Ik weet dat het moeilijk is... Maar jullie zijn al weer een stap verder!Sterkte en probeer een beetje te relaxen.Groetjes, judith

Posted

gefeliciteerd en zoals hiervoor al gezegd: probeer te ontspannen en vooral niet uit het al dan niet aanwezig zijn van kwaaltjes af te leidenof het wel of niet goed zit. iedere zwangerschap is inderdaad anders en om het nog gecompl;iceerder te maken: ook kwalen geven geen zekerheid. Was zelf heel misselijk toen het toch mis was en heb dat ook al van anderen gehoord. Tuurlijk, zekerheid is er nooit maar jezelf gek maken helpt echt niet.....

Posted

Hoi,

Celene, ik kon je niet meer vinden, maar hier zie ik je op de 'kwalenperikelen'. Ik zat nog even na te rekenen en je hebt hetzelfde hoge hcg als ik als ik jouw 12 dagen tel + de 2 die je embryo ouder waren. Dus denk daar maar over na ipv de menstruatieklachten die echt een zwangerschapskwaal zijn.

En ik zit zelf in het februari topic en de meiden die daar met 5 weken riepen: ik wens met misselijkheid, die zijn er flink op teruggekomen toen bij (bijna) allemaal rond 7 weken de kwalen begonnen en bleven tot nu. Bij wordt het langzaam minder, maar met 5 weken had ik nog nergens last van.

Laat wel even weten of het ook een tweeling wordt. Dan zie ik je waarschijnlijk vanzelf op het tweelingforum.

groet,

Jeanine

Posted

Hi Medusa,

Ik voelde in het begin ook haast niks hoor! Alleen erg moe, maar dat was ik na de 1e poging ook, maar toen was ik niet eens zwanger. Dus die vermoeidheid in de eerste week heb ik niet echt meegeteld als kwaal. Bij mij kwamen de eerste echte kwalen pas bij 8 weken zwangerschap. Toen zakte mijn bloeddruk flink waardoor ik me erg beroerd gevoeld heb. Verder eigenlijk niks bijzonders gevoeld in het begin. In elk geval helemaal niet misselijk geweest. nog steeds niet!

Maar volgens mij gaat het goed. Nog even volhouden voor je 1e echo volgende week!

Posted

Hey Medusa,

Intussen heb je een kloppend hartje gezien, dus dat zit wel snor!

Ik heb zelf ook nooit wat gevoeld, behalve wat weeïg in m'n maag zodat ik de hele dag door kleine beetjes at, en zelfs die periode kwam vrij laat na de test. Af en toe een flink bloeddrukval (en net niet flauwvallen), maar meer ook niet. Geen moodswings, emo-buien, extreme vermoeidheid, vreetbuien of rare smaakjes. Wel wat ongi gevoel, en puistjes op m'n borstkas.

Dat ongi gevoel heb ik nog steeds regelmatig trouwens.

Zoals eerder al gezegd: het blijft killing onzeker van begin tot eind (en wie weet tot het eind van je dagen haha), al zijn de periodes van echt genieten er wel dubbel en dik om de rest te willen vergeten.

Ellen

• 6 months later...
Posted

hallo allemaal ik heb een vraagje ik heb nu 11 weken geleden een miskraam gehad met 10 weken zwangerschap we zijn nu weer aan het proberen weer zwanger te worden ik moet volgende week ongi worden maar heb vanaf gister behoorlijke steken in onderbuik kan dit een teken zijn dat ik weer zwanger ben of juist weer een miskraam krijg wie kan mij inf geven hier over alvast bedankt groetjes karin

Posted

Vervelend van je mk!

Voor nu kan het helaas nog alle kanten op. Sommigen hadden krampen en bleken zwanger, anderen niet. 2 dagen voor je ongidag zou je een vroegtest kunnen doen. Maar dat kan ook voor alleen maar nog meer verwarring zorgen.

Sterkte met afwachten en we hopen dat het geluk snel aan jullie zijde is!