Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Abc, Super zeg vanmiddag de tp.

Snap wel dat je de bevestiging wilt dat je ook daadwerkelijk de tp hebt.

En dan weer de verschrikkelijke ww.

Purple, woensdag de eerste echo.

Volgens mij zit het wel goed hoor.

Hoeveel weken ben je dan.

Hier gaat het wel, ben me maar op het instellen op het lange wachten ppfff.

Zo blij dat we ons met 4 maand alweer aangemeld hebben, als we weer mogen beginnen is ze inmiddels alweer dik 1 jaar.

Sas

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zou je deze week nog wat horen Sas? De gyn is toch terug van vakantie, met wie overlegd zou worden? Echt flink balen, die wachttijd.

Ik heb 2 mooie embryo's opgehaald. Er was een 3de embryo, maar die is niet goed doorgedeeld. Voor mij geen probleem, want invriezen doen ze niet snel, dus beter niet goed doordelen dan weggooien. En dan is nu het echte wachten begonnen....

Geplaatst

abc; wauw.....twee emmies. Hou je ze lekker warm en koester ze......en alle succes met de wachtweken!

sas; ik heb dezelfde vragen als abc. weet je al meer? Ik hoop op 1 of andere manier dat voor jullie de wachttijden minder lang zijn dan je hoopt en jullie toch weer sneller aan de beurt zijn dan je inschat. want dat wachten, als het geen bewuste pauze is, heel slopend....vind ik tenminste.

Woensdag bij de echo, zouik 8 weken zwanger zijn. Spannend, zal blij zijn als het moment daar is.

Purple

Geplaatst

Heh nee Sas bah ik lees het nu pas.

De cryo's niet goed ontdooit:(

Mogen jullie waarschijnlijk na de intake direct starten?

Geplaatst

Hai,

Abc, wat fijn 2 mooie emmy`s in je buik.

Purple, hoe was je echo.

Arzu, Na de intake moeten we wachten tot maart/ april helaas.

Sas

Geplaatst

Purple, ik ben ook benieuwd hoe de echo was. Hopelijk ben je lekker met je gezin van goed nieuws aan het genieten!

Geplaatst

Hoi,

terug van de echo. gelukkig was die goed. ik ben zwanger van 1 kleine uk....nu 8 weken exact, en het hartje klopte mooi.

ik heb er geen woorden voor hoe dankbaar ik me voel.

sas....wat waaaaaaaaaaaaardeloos, zo ontzettend lang wachten.weet je al wanneer je het gesprek hebt?

abc......hoe is het met jou nu?

Hoewel ik zo dankbaar ben voor mn eigen geluk, gun ik het jullie ook zo ontzettend. ik voel haast de behoefte om sorry te zeggen.

Purple

Geplaatst

Joehoe, wat geweldig Purple!!! Gefeliciteerd met de mooie echo. En voel je zeker niet schuldig, uiteraard gun ik je van harte een gezonde zwangerschap! Nu heerlijk genieten, joh.

Ik heb sterk het idee dat het niet gelukt is, voel me alsof ik ongesteld word. Nu is het nog vrij vroeg natuurlijk, maar normaal gesproken krijg ik zo'n 5 dagen voor mijn menstruatie al een gevoelige buik en wat hoofdpijn. En sinds vandaag heb ik daar dus last van, 5 dagen voor mijn NOD... We wachten maar af.

Geplaatst

Purple, Gefeliciteerd super meid geniet er maar lekker van.

Je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, wij hebben al 1 mooi meisje

En zijn er genoeg die nog steeds dat niet kunnen zeggen.

Abc, het is te hopen dat dat niet zo is.

Het kan ook zo zijn dat er nu veel van binnen gebeurt.

Sas

Geplaatst

Hee Sas, je hebt een afspraak voor intakegesprek, zie ik in je onderschrift. 8 Nov is al best snel, hopelijk kan je daarna ook vrij snel weer van start. Een beetje begrip en medewerking van het zkh zou fijn zijn.

Hier gaat alles wel oke. Het begint nu een beetje spannend te worden, morgen is mijn NOD. Het ene moment heb ik echt het idee dat ik zwanger ben, omdat ik me hetzelfde voel als toen ik van mijn dochter zwanger was. Maar een kwartier later denk ik dan weer dat ik ongesteld word, omdat ik menstruatiekramp heb. Nou goed, je zal het wel kennen dat voortdurende getwijfel. Als nog niet ongesteld ben, ga ik vrijdag testen. Eerder heeft geen zin omdat ik nog Pregnyl gebruik (vandaag de laatste!). En verder probeer ik het maar een beetje los te laten tot vrijdag, ik heb er toch geen invloed op.

Geplaatst

abc; benieuwd hoe het met je is.....

sas; jij bijna de intake. hopelijk hoor je dan direct wanneer jullie aan de beurt zijn & hopelijk vallen de wachttijden mee.

met mij gaat het goed. ik ben momenteel 9,5 week zwanger en voel me uiteraard zeer dankbaar. de 1e 3 maanden symptomen zijn sinds een paar weken in volle glorie aanwezig.

Purple

Geplaatst

Helaas geen goed nieuws hier. Ik had een aantal dagen licht positieve testen, maar streep werd steeds lichter. Vanochtend uiteindelijk negatief en ongesteld geworden. De teleurstelling komt behoorlijk aan. Sowieso een cyclus overslaan, misschien daarna weer een poging, maar misschien wacht ik ook nog even. Ik zie tegen die tijd wel.

Purple, fijn dat het goed met je gaat. En ook fijn dat je je zwanger voelt!

Sas, veel succes morgen, ik duim voor een snelle start!

Geplaatst

abc: sterkte joh! het lijkt me dan in eerste instantie zo hoopvol dat je eerst een positieve test hebt, al is het dan een lichte. maar toen werden de strepen dus alleen maar lichter ipv donderdag. wat ontzettend jammer zeg. sterkte.

sas: laat je weten hoe het gesprek morgen was?

Purple

Geplaatst

Hai,

Vanmorgen gesprek gehad en alles doorgelopen.

Mijn man moet volgende week een potje voor het semenonderzoek inleveren.

Daar krijgen we 6 december de uitslag van.

En dan mogen we door voor icsi, maar daar krijgen we nog instructie voor van de vpk.

Ben wel heel benieuwd of er wat gevonden wordt met het semenonderzoek.

Bij de eerste 2 semenonderzoeken werd alleen maar een sporadisch trillende gevonden.

Dus we wachten het maar gewoon af wanneer we verder mogen.

Sas

Geplaatst

Hee Sas, fijn dat jullie door kunnen voor ICSI. Ik begrijp alleen niet waarom je 3 weken moet wachten op de uitslag en waarom je nog instructies voor de ICSI moet krijgen. Maar goed, waarschijnlijk kan je eerder starten dan verwacht, toch? Is de uitslag van de sementesten zo wisselend? Want uiteindelijk is er wel ICSI gedaan, of hebben ze TESE gedaan?

Ik wil volgende maand gelijk door, mijn man twijfelt nog, maar ik denk wel dat het doorgaat. Misschien zitten we samen op het januari-bankje Sas, zou mooi zijn! En hopelijk volgen we jou dan Purple!

Geplaatst

Hai,

Ik wacht gewoon af en hoor wel wanneer we mogen beginnen.

De sementest willen ze gewoon herhalen omdat het langer dan een jaar geleden is.

Ondanks het lange wachten zijn we wel erg blij met deze arts als we zijn methode niet hadden gedaan hadden we waarschijnlijk naar nijmegen gemoeten voor tese.

Dan had alles nog langer geduurt.

Maar mij man moest van deze arts toen 5 dagen achter elkaar ejaculeren en daar hebben we goed resultaat mee gehad.

(De meeste artsen zijn hier geen voorstander van die geloven hier niet in )

En bij de poging van onze dochter kwamen we op 6 dagen uit met een super goed resultaat dus we willen nu weer 6 dagen doen.

Ben zelf wel benieuwd of het nu weer goed is of dat het toeval is geweest.

Ik vroeg ook waarom nog naar de vpk hij zei het is vaak bij een 2de misgegaan met de medicijnen, vandaar omdat ze dachten dat ze alles nog wel wisten.

Daarom doen ze het om fouten te voorkomen.

Heb me er maar bij neer gelegd.

Jij wilt gelijk verder snap ik, maar denk dat het soms ook beter is om een maandje te wachten.

De medicijnen 2 maand achter elkaar is ook niet niks he.

Wanneer maak je de beslissing of je gelijk door gaat.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas,

Het klinkt dat ze het zorgvuldig aanpakken, met dat semenonderzoek en intake verpleegkundige. Het kan misschien wat langer duren, maar ze zijn tenminste niet nonchalant (tenminste zo zie ik dat). En straks als jullie eenmaal kunnen starten natuurlijk onwijs hopen op positief resultaat!

abc; dus je man twijfelt nog. is het zo dat als jullie er samen over eens zijn, jullie ook direct door kunnen/mogen in het ziekenhuis? ik vraag dat omdat ik juist bekend men met wachttijden/maanden.

Ik hoop voor jullie allebei inderdaad dat jullie mij spoedig achterna gaan!

Purple

Geplaatst

Gelukkig waren jullie vlot met opnieuw aanmelden Sas, jullie dochter is ook nog geen jaar. Hopelijk hebben jullie met deze methode opnieuw mooi resultaat. En je hebt gelijk dat het belangrijker is dat je vertrouwen in de arts hebt, dan of het korter/langer duurt.

Ik heb het ziekenhuis vanochtend gebeld om door te geven dat het definitief mislukt is. Ik had maandag al gebeld, maar de assistente wilde even afwachten of mijn menstruatie goed doorzette, gezien de eerdere positieve testen. We kunnen gelijk door (deze cyclus is overgeslagen, dus er zit sowieso een maand rust tussen). De uitgangsecho staat gepland voor eind nov, begin dec verwacht ik de volgende menstruatie, dus dat kan nog net voor de feestdagen. Ons zkh heeft geen wachtlijsten voor mensen die al in behandeling zijn. Toen we 4 jaar geleden voor het eerst kwamen was er wel een wachttijd voor een intakegesprek, in eerste instantie door IUI, later voor IVF (maar ondertussen konden we gewoon door met IUI).

Wanneer heb je weer een echo Purple? We bent nu ruim 10 weken toch?

Geplaatst

Hoi abc: mooi zeg. spannend dat jullie al gauw weer gaan beginnen. Op goed geluk....zeg ik. Laat 2012 ook voor jou en Sas een mooi jaar worden!

Ik heb a.s. vrijdag, de 18e, de tweede echo. Ik ben dan 11,5 week.

Purple

Geplaatst

Hai,

Abc, altijd vervelend dat je het ziekenhuis moet bellen om te zeggen dat het mislukt is.

Dus je hebt ergens in december de punctie??

is het ziekenhuis dan niet dicht eind december.

Purple, de 18 de 2de echo wat gaat het alweer snel dan 11,5 week zwanger.

( Is mijn gevoel )

Wij kregen vandaag brief van het ziekenhuis, 8 december gesprek met vpk.

En januari start met de pil en in februari start behandeling.

Alleen heb ik nu nog 3 stripjes met de pil liggen en daar ga ik zelf mee starten.

Dan heb ik mijn cyclus zelf in de hand wanneer ik mag beginnen.

Sas

Geplaatst

Hoi Sas,

De pilstrippen zijn wel een goed idee....want de vorige keer was het een tijdje wachten tot de menstruatie doorkwam? Met de pil valt het veel beter te regelen.

Waarschijnlijk zal het gesprek bij de verpleegkundige weinig nieuws opleveren, maar ja...ach, het ziekenhuis heeft de ervaring opgedaan dat het toch nodig is vanwege de fouten; opfrissertje. Omdat mijn man moeilijk bij zn werk weg kan, ben ik in mn uppie naar de verpleegkundige gegaan & omdat het herhaling was, vond ik dat zelf prima gaan.

Op naar goed geluk dan in februari!!!!!!!!!

Purple

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden