Ga naar inhoud

Beginnen voor een brusje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai,

Vanmorgen potje ingeleverd ben benieuwd of er wat gevonden wordt.

Purple, Ik ga vaak alleen naar het zh ook bij het vorige intake gesprek, mijn man kan moeilijk vrij nemen.

Het kost hem dan een hele dag voor een half uurtje zh, ik vind dat ook zonde van zijn dagen.

En met de vpk verwacht ik niet echt iets nieuws dus daar ga ik ook alleen heen.

Sas

• Reacties 523
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wij gaan binnenkort ook weer van start .. we hebben al een kindje via icsi, en nu besloten om voor een volgend kindje te gaan :)

22 december intake. Wel blij dat we nu weten wat ons te wachten staat.

Geplaatst

Hai,

Dubbel, leuk dat je ook komt meekletsen.

Hebben jullie een zoon of dochter.

Heb je een idee wanneer je mag beginnen na de intake.

Purple hoe was je echo.

Abc, hoe gaat het met jou.

Sas

Geplaatst

hoi,

hopelijk starten ook wij weer in januari 2012 met een ICSI-behandeling voor een broertje of zusje (ik vind brusje toch een beetje een rare term, maar misschien moet ik er nog aan wennen...) voor ons dochtertje.

Toch weer erg spannend! De testen die in oktober gedaan zijn waren positief dus we hebben groen licht. Helaas zaten november en december vol, dus wachten tot het nieuwe jaar.

Geplaatst

we hebben een zoontje, die is nu 1,5. En ik ben zeer benieuwd wanneer we mogen beginnen, zullen eerst bloedonderzoek moeten doen ed. Bij de vorige

icsi konden we meteen beginnen. Ik verwacht januari/februari.

hoi diane, wat is wachten dan toch weer vervelend he, als je dan eenmaal besloten hebt er weer voor te gaan...

Geplaatst

Hallo meiden.

xxxxx ik kom me bij je voegen;)

Na 4 mislukte iui-d is er na overleg gisteren besloten dat we verder gaan met icsi-d.

Heel spannend en ook weer wat akelig na mijn ervaring met overstimulatie ( nov 2009) maar mijn medicatie word aangepast.

De arts snapt niet waarom de iui niet gelukt is, maar het gebeurd vaker.

Hopelijk gaat het via icsi wel lukken

xxx

Iedereen heel veel succes!

Geplaatst

Hai,

Dubbel, Diane, misschien gaan we wel gelijk op wij hebben de behandeling in februari.

Vind het zelf ook weer erg spannend.

Arzu, jullie gaan nu ook over op icsi.

Jammer dat iui-d niet gelukt is, dat hoop je toch een beetje omdat je bij je zoon de 1ste keer gelijk zwanger was.

Word hij in december 1 jaar.

Sas

Geplaatst

xxxxx ja dat denk je idd.

1e keer raak oh dat lukt wel.

Nu zei hij niet dat het bv niet de 5e of 6e raak kon zijn, maar de kans word kleiner.

En de kosten voor het zaad telkens zijn ook niet mis.

Hij word idd 29 December alweer 1 jaar.

Pffffffff gaat zo snel zeg.

Is me veel te snel gegaan.

Jouw dochter is geboren op mijn uitgerekende datum;) van S

Geplaatst

Dubbel: welkom hier, net voor de feestdagen de intake en dan begin volgend jaar weer een poging, spannend!

Diane: ook welkom, jammer dat jullie 2 maanden moeten wachten omdat het ziekenhuis al vol zat. Maar op naar nieuwe kansen in het nieuwe jaar!

Arzu: jij ook welkom natuurlijk! Gaan jullie wel nog 2 keer IUI proberen of gelijk door met ICSI? En de eerste verjaardag op komst van jullie zoontje, daar werd ik ook een beetje melancholisch van. Maar mijn dochter is ruim 2 en ik moet zeggen dat dat blijft, haha. Bij elke (kleine) mijlpaal ben ik een sentimentele zeef, gewoon omdat we zo gelukkig zijn dat we dit uberhaupt mogen meemaken. Ik heb het zelfs als ik mijn dochter naar de creche breng bv, dat ik gewoon bij de groep “moeders” hoor!

Sas, over anderhalve week krijgen jullie de uitslag. Vind je het spannend? En aansluitend gesprek met de vpk, dan wordt het weer wat concreter, hopelijk mogen jullie ook begin volgend jaar aan de slag.

Purple, hoe was de echo vorige week? Voel je niet bezwaard om er hier over te schrijven hoor, ik ben benieuwd hoe het met je gaat!

Ik heb dinsdag de uitgangsecho, verwacht eind van die week mijn menstruatie, dus dan gaat het feest weer beginnen.

Geplaatst

Abc, je hebt de uitgangsecho alweer,

Ga je dan eerst aan de pil of begin na een paar dagen met hormonen.

Purple, ik ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat.

Arzu, op jou uitgerende datum ben ik bevallen hihi.

S is dan 3 weken te vroeg geboren, onze dochter is ook bijna 2 weken te vroeg geboren.

Maar dat kwam omdat ik ineens een hoge bloeddruk had, en ingeleid ben.

Sas

Geplaatst

S is met 36+2 dagen geboren.

Ik ben net voor dezelfde reden ingeleid alleen had ik 1500 gram eiwitten waar je er maar 300 a 400 mag hebben.

Hihih dus dezelfde situatie:)

Abc ik duim voor je meid dat het nu wel raak mag zijn!

We starten direct met icsi vandaag eerste puregon gehad.

Geplaatst

abc, hoop dat het lukt deze keer.

Arzu, succes!, ik zie dat je al veel pogingen achter de rug hebt, allemaal iui?, heb je dan ook dezelfde hormonen moeten gebruiken als voor de icsi?

weet iemand of je een icsi behandeling mag ondergaan terwijl je nog borstvoeding geeft?

mijn zoontje krijgt nog steeds 2 keer per dag borstvoeding, en zou er wel van balen als we dat op moeten geven. Hij geniet er zo erg van.

Weet ook niet helemaal precies meer hoe het allemaal werkt, de eerste icsi die we gedaan hebben was alweer in 2009..

Geplaatst

Dubbel nee had geen hormonen voor de iui.

Aangezien eigenlijk alles goed werkt, het is dan ook de vraag waarom het nog niet gelukt is.

Alle pogingen zijn idd wel iui(d)

Mmmmmmmm normaal willen ze lieverd dat je gestopt met bv.

Ik zou het eens navragen of de medicatie kwaad kan.

Wat mooi dat je zoontje nog steeds bv krijgt.

Die van mijn snapte er niks van ;)

Geplaatst

Hee Dubbel, ik heb eigenlijk geen tijd om te forummen, maar wil toch even reageren op jouw vraag over borstvoeding. Ten eerste, wat heerlijk dat je nog voedt! Ten tweede: ik weet dat veel gyns afhoudend zijn wat betreft bv en ivf/icsi. Ik heb me er redelijk in verdiepd, omdat ik mijn dochter ook voed (ruim 2 jr). Gyns zijn vaak bang dat de cyclus niet optimaal is voor een ivf-behandeling a.g.v. de bv-hormonen. Dit is echter een stelling die heel vaak niet op gaat, zeker niet bij langvoedsters. Belangrijk is dus dat je cyclus regelmatig is en dat met name de luteale fase (van eisprong tot menstruatie) lang genoeg is, minstens 10 dagen. Als dit het geval is, is er geen reden (en wetenschappelijk bewijs!) om aan te nemen dat je minder kans hebt op een zwangerschap. Ik weet dat het UMC in Utrecht wel bv-moeders behandelt. Het standpunt van mijn eigen ziekenhuis weet ik niet, omdat mij niets gevraagd is en ik niets gezegd heb. Als er naar gevraagd zou worden, zou ik overigens zeggen dat ik geen bv geef, aangezien ik geen zin heb in discussie, laat staan dat de behandelingen uitgesteld zouden worden.

De medicatie die je krijgt kan geen kwaad in combinatie met bv, volgens de richtlijnen van Thomas Hale. Het enige risico van de medicatie is dat de bv-productie terugloopt. En ook hiervoor geldt dat dit met een groter kindje aan de borst over het algemeen geen grote gevolgen heeft (productie is immers stabiel en kan wel wat opvangen).

Hier een leuk artikel: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vruchtbaarheid/ivf.html

Geplaatst

ha wat een fijne reactie, soms lijkt het alsof je de enige bent die lang voed. Had inderdaad dat onderzoek gelezen, maar dan weet je nog niet hoe de artsen daarmee omgaan. Doet me inderdaad twijfelen om het gewoon maar niet te melden. Dat van de luteale fase is een lastiger iets, dan zullen we de temperatuur methode eens uit de kast gaan halen. Daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Bedankt.

Geplaatst

Hee dubbel, het is wel echt de moeite waard om inderdaad goed zicht op de luteale fase te krijgen, omdat dit logischerwijs wel echt invloed heeft op de kans op innesteling. Ik gebruik zelf ovulatietesten (goedkope via internet), vind ik de meest makkelijke en meest betrouwbare manier. Ook nu blijkt dat het toch handig is, ik zit op dag 23 van mijn cyclus (die normaal 26 dagen duurt). Ik doe vanaf dag 14 ovulatietesten maar geen echte piek kunnen vinden, tót gisteren. Bij de uitgangsecho vandaag bleek ik inderdaad net mijn eisprong te hebben gehad. Dit gooit een beetje roet in het eten, omdat de punctie dan rond kerst zou zijn en dan is het lab dicht... We hebben dus besloten om het een maand uit te stellen. Dan zitten we niet op hete kolen. Ik had er al rekening mee gehouden, toen ik gister die positieve ovulatietest had, dus erg teleurgesteld ben ik niet.

Sas, kreeg jij nou vandaag de uitslag?

Geplaatst

Hier morgen de pu!

Wel weer heel spannend hoor.

Waren nu 6 grote en nog wat kleinere dus ben benieuwd hoeveel het er morgen uiteindelijk zullen zijn.

Geplaatst

:pinch:Sas, fijn dat jullie goed nieuws van het zaadonderzoek hebben gekregen. Kan me voorstellen dat het spannend was.

Arzu, morgen de punctie, wat snel opeens (voor mij dan he), vind je het spannend?

Ik heb niets nieuws te melden, verwacht eind deze week mijn menstuatie (een langere cylus dan normaal ivm late ovulatie). Ergens hoop ik natuurlijk dat ik spontaan zwanger ben geraakt, maar heb al dagen last van menstruatiepijn. Ik vind het zo idioot, ik ben altijd heel nuchter, maar die hoop op een spontane zwangerschap raak ik maar niet kwijt, ook niet na ruim 6 jaar proberen en 6 x 12 teleurstelling....Maar ja, zolang er zaad is is er hoop, ofzo.

Geplaatst

ABC het was ook heel snel ( kort schema) hiihih

De opbrengst was wat magertjes tegenover de eerste keer.

4 eicellen:(

Was/ ben erg teleurgesteld.

Maar het is nu ff afwachten qua bevruchtingen.

Vrijdag horen we meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden