Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inge

Ja joh, ik werd erdoor overvallen. Vriendin 1 zei (dezelfde van gisteren ) ach, doe toch gewoon hier in de woonkamer joh. dat kan toch wel. Vriendin met baby vond dat natuurlijk ook, was al een keer naar boven gegaan, want ik heb haar uitgelegd dat ik het hartstikke leuk vind met haar baby te knuffelen en er ook dat hij erbij is allemaal goed mee overweg kan, maar bv hoort nog zo bij zwangerschap, dat is heel moeilijk. Maar goed, ik moest spuiten toen, ging dat op de wc doen, kwam terug en toen had ze zich geïnstalleerd. Omdat die andere vond dat het wel kon. Ik sloeg volkomen dicht, staarde ze alleen aan. Dus ik zei niet eens ja, haha. Ze was wel discreet hoor maar het leverde toch een visual op die ik niet meer vergeet en over gedroomd heb.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja. En wat zeg je tegen al die mensen die niet weten dat je al jaren in de mmm zit, en vragen wanneer jij aan kinderen begint?

Een memorabele keer dat een collega het vroeg: ik stotter en mompel zoals altijd iets vaags, zo van ach we zien wel, nog even kijken.....zegt hij: jij ziet er ook niet uit alsof je binnenkort kinderen krijgt.

Ai. Heeft ie helaas gelijk in gekregen.

Maar ik wil de mmm niet aan de grote klok hangen zeker niet op werk, en wil ook niet zeggen dat ik het niet wil, voelt als verraad. Ik heb het een paar keer op de persoonlijke vraag toer gegooid, werkt vrij goed. Zo van, dat bespreek ik liever met mijn vriend. Maar zo assertief ben ik vaak niet, haha.

Geplaatst

En geen van beide bedenkt wat dat betekent voor jou? Stom hè! Voel me dn soms ook zo niet in mijn waarde gelaten door vriendinnen.. Terwijl ik heus wel weet dat niet de hele wereld met mij rekening kan houden..

En wat denk je dan van mensen waarvan je vermoedt dat ze zwanger zijn. Kan ik ook zo paranoia van worden.. Kijken of ze nog wel wijn drinkt, sigaretje rookt.. Ik heb zelfs weleens in mijn zusjes badkamer gezocht of ze de pil nog slikte.. En vervolgens nadat je vermoedens bevestigd zijn ontwijken.. Pfff vermoeiend allemaal..

Gelukkig snappen jullie dat!

X

Geplaatst

Werk op een basisschool.. Zucht.. En stond eens boven een kinderwagen toen een ouder vroeg " en heb jij al rammelende eierstokken?" NOu JAAaAa!!

Op mijn werk weten een aantal mensen het wel, en een aantal niet. Heb ook met mezelf afgesproken dat als er iemand naar vraagt dat ik wel antwoord dat ik erg graag kinderen wil. Ik denk dAt veel mensen het me niet durven te vragen.. Tegen ouders per definitie niet..

Geplaatst

Oja.. En mijn oudste zus..die spant soms echt de kroon met lompe opmerkingen.. Een greep uit haar arsenaal;

"nou ING, je moet nu toch wel opschieten hoor, want straks ben je halverwege 30 en dan is het toch wel erg laat" (waren toen al 2 jaar met KID bezig vanwege zaadbalkanker expartner)

"eh ING, ik wil je even waarschuwen, want ik ben met de pil gestopt voor een derde.. Ja we willen nog een meisje erbij. En ja je weet hoe snel ik zwanger wordt (je hoeft er maar naar te wijzen) dus jullie moeten nu toch opschieten willen jullie mij voor zijn"

En oom van haar;

Ga eens op vakantie, er niet zo mee bezig zijn, midden inde behandeling vragen " je kan toch ook nog adopteren"

Zucht.... Je snapt dat ik haar nu even niet zie..;-)

Geplaatst

Sorry lady's, blijf posten aar rakelt zoveel op! Snap dat je er van droomt zelfs megan!

Dikke knuffel voor ons.. Dit moeten we ook nog eens doorstaan!!

X

Geplaatst

Haha inge ik kan ook nog uren doorgaan! Wat een loeder die zus van je!!!

Word er toch vrolijk van, lucht op! Zin om dit lekker uit te kauwen op een terrasje,:-)

Lfs megan

Geplaatst

Maar t kan ook anders, krijg net een mailtje van een studiegenootje die ik had gemaild dat we afgelopen vrijdag een tp hebben gehad.Ze schrijft: ooohhh! Ik duim heel hard voor jou dat het deze keer goed gaat. Je zou zo een leuke mama zijn!Ppfff nou daar krijg ik traantjes van in de ogen (lastig zo hier op werk).

Geplaatst

De eerste testdatums komen eraan... spannend... spannend..... Megan wens je heel veel sterkte om door je door deze dagen heen te slepen, duim voor je! Suzz hoe is het met jou, zie dat jij als eerste op de lijst staat vermeld.. succes!

Las alle "fijne" uitspraken, heb er ook één die me enorm gekwetst heeft.... op m'n vorige werk kwam de secretaresse voor de vakantieregeling, zegt ze tegen mijn collega waar ik bij sta; Jij kunt mooi in de schoolvakantie je vakantie nemen, want zij heeft toch geen kinderen... , ben huilend (zonder dat zij het zag naar de wc gerend om een potje te zitten janken... was toen net met de IVF bezig, dus de hormonen deden z'n werk ook nog eens toen...) Echt belachelijk dat ze zoiets zomaar effe zeggen, alsof je zonder kinderen geen vakantie mag opnemen in de schoolvakantie!!!

Voor iedereen heel veel succes met spuiten, echo's, metingen, puncties, tp's en vooral die slopende wachtweken!

Duim voor iedereen, op naar een groen septemberbankje!!!

Geplaatst

he meiden, ik schreef mee bij augustus. Mijn testdatum ligt toch echt in september uiteindelijk dus schrijf maar lees vooral graag bij jullie mee! heb mijzelf op het lijstje gezet bij testdatum. Gister op wd3 oud bloedverlies.. vermoed van de punctie.

in het kader van lompe opmerkingen, vorig jaar getrouwd en hoevaak wij de reactie niet kregen "zo dus nu aan de kinderen?"... zo frustrerend! of van die mensen op het werk die weddenschapjes willen afsluiten, wie er dan het eerste zwanger is. Mij dan op 1 zetten maar niet weten dat wij toen al ruim 2 jaar aan het proberen waren...

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

7 augustus Shirley (deca+gonal-f)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

16 augustus Shirley (icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Esma (3e FM)

29 augustus Natasja

30 augustus Kim (3e FM bij 1e ICSI)

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Shirley (1 embryo)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh GEEN TP

27 augustus Inge35 (1 embryo)

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

30 augustus Ilse (2 embryo's?)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

7 september Belladona

9 september Daisydoo

11 september Inge35

13 september Ilse

Geplaatst

@ daisydoo: spannend dus. Succes met de wachtweken.

@ tascha: en weet je al of ze goed ontdooid zijn en hoe laat de terugplaatsing is?? Spannend.

Geplaatst

Wat erg he die stomme/domme opmerkingen!

Hoe is het bij jullie met wachten? Voelen jullie iets?

Ik voel weinig tot niets, maar het begint nu wel errug spannend te worden! Ik hoop zo dat het goed is!

Liefs

Geplaatst

Hoi,

Net FM gehad. Boven verwachting, nog nooit zoveel gegroeid: 5 en wat kleine rechts en drie en een kleine links. Bloedgeprikt en word vanmiddag teruggebeld voor nog een echo en punctie donderdag of vrijdag.

Geplaatst

hoi dames,

ik heb even meegelezen en gelachen over alle stomme dingen die je naar je hoofd geslingerd kunt krijgen :), moest toch wel lachen, het is overal hetzelfde. Van het weekend op feestje was ik heel zacht iets aan mijn tante aan het vertellen en zag dat de buurman ontzettend aan het afluisteren was, hij viel bijna van zijn stoel. Hij is naar mijn man gelopen en zei, ik hoorde dat.....nou ik heb nog wel een paar tips...sukkel.

Ik heb rot weekend achter de rug maar nu gaat het wel weer, probeer mij te focussen op een leven zonder, dat is nog heel erg moeilijk, maar we hebben gesproken over het buitenland en over wat we nog meer kunnen doen. Lastig, maar voor mezelf goed om de focus te verleggen. Volg maand natuurlijk hopelijk nog wel een x door voor cryos, als dat nog kan voor vakantie, en vraag mij me af of deze dan wel werken. Ben benieuwd hoe groot de kans is dat deze dan wel blijven als het andere rietje niet is gebleven. Ik ga vanmiddag weer lekker paardrijden, beetje zinnen verzetten. Probeer iets minder hier te zijn, voor mijn rust in mijn hoofd. maar denk veel aan jullie en lees ook mee. Heel veel succes en geluk meiden met de FM, puncties, TP en het wachten en iedereen natuurlijk die ik vergeten ben. Liefs

Geplaatst

oh en mijn goede vriendin die ik aan het ontlopen was, heb ik een lange sms gestuurd, dat ik het op dit moment echt niet kon en uitgelegd waarom, maar daar heb ik niets meer van gehoord. Ach ja, ook dat hoort erbij. x

Geplaatst

Hallo,

ik kom ook weer op het wachtbankje. Dit is de 2e ICSI poging voor een 2e kindje. De vorige poging in juni maar 3 eitjes, 2 teruggeplaatst en geen cryo's. Nu heb ik de maximale dosis puregon (en dat is te merken!!!pfffffff) en hoop ik op meer eitjes. Ik ben ook niet meer de jongste, misschien dat dat meespeelt (35)? Bij pogingen in 2008 en 2009 had ik altijd veel meer eitjes (volgens mij een stuk of 10). Morgen 1e FM en ik ben nu al zo zenuwachtig. De vorige poging heb ik vrij relaxed doorlopen, maar nu ben ik een en al zenuwen! De wens wordt nu toch weer heel erg sterk, terwijl ik al erg gezegend ben met onze dochter natuurlijk. Iedereen heel veel succes de komende weken!!

PS: en wat herkenbaar die opmerkingen! Mensen kunnen zo lomp zijn. Grrrr

Neel

Geplaatst

Hallo,

ik heb het schema nog aangevuld.

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Esma (3e FM)

29 augustus Natasja

30 augustus Neel

31 augustus Liesje

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

9 september Daisydoo

11 september Inge35

13 september Ilse

Geplaatst

@ Otjes: dan gaan we ongeveer geljk op. Ik heb morgen mijn 3e FM en waarschijnlijk ook donderdag of vrijdag de punctie Spannend.

@ Neel: welkom op het september wachtbankje.

@ Ymkeh: wel goed dat je je vriendin een sms hebt gestuurd, kan er nooit gezegd worden dat je niet gezegd hebt hoe en waarom. Veel succes en hopelijk kun je nog een cryo terugplaatsen voor je vakantie.

@ Alle: heb ook even de opmerkingen en zo gelezen die je naar je hoofd krijgt. Ja het is echt erg wat sommige mensen zeggen. Ze weten soms niet eens waar ze het over hebben. Een nichtje van mij maakte als opmerking toen we vertelden dat ICSI onze enige optie was dat ze wel draagmoeder wilde zijn, hallo zover is het nog niet. Ze wist achteraf helemaal niet wat ICSI was. En dan de opmerkingen van mensen over het feit, waar, wanneer hoe je het beste seks kunt hebben. Want jij zij hebben al kinderen. Hallo sukkels, daar ligt het niet aan. Nu kan ik er wel om lachen, maar soms wordt ik er zo gek van. Dan loop ik maar gewoon weg.

Geplaatst

Ik wil me ook aansluiten bij het september wachtbankje!

Dit is onze 4de icsi poging en 3de terugplaatsing van 2 embryo`s. De spanning is te snijden. Ik merk dat het iedere keer steeds meer energie kost.

En het soms moeilijk is om positief te blijven.

In jan`11 heb ik helaas met 5.5 week een miskraam gehad. Een paar maandjes rust gehad en nu weer vol goed moed begonnen.

Ik wens iedereen heel veel succes!

Jolanda

Geplaatst

Hallo,

ik heb het schema nog aangevuld.

26 juli Jolanda (deca)

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

19 augustus Jolanda

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Esma (3e FM)

29 augustus Natasja

30 augustus Neel

31 augustus Liesje

26 augustus Jolanda (2 embryo`s)

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier heel goed nieuws vandaag. Ben om 10u al opgebeld met de vraag of we er al om 11u konden zijn (normaal gingen we pas tussen 11u en 12u gebeld worden). Ik was nog in de winkel, dus snel afgerekend, naar huis en door naar 't ziekenhuis... Alletwee de cryotjes zijn mooi ontdooid en hadden zich al goed hersteld, dus alletwee teruggeplaatst en nu maar hopen en wachten he!

:gekruiste vingers 3

We hebben al een eerste bloedtest 5/9 en een tweede 7/9. Blijkbaar kan het al zo vroeg, afhankelijk van het schema, en met cryo's en mijn schema wordt er al snel getest, zo kunnen ze als het positief is al sneller de hormonen bijsturen indien nodig...

26 juli Jolanda (deca)

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

19 augustus Jolanda

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Esma (3e FM)

29 augustus Natasja

30 augustus Neel

31 augustus Liesje

26 augustus Jolanda (2 embryo`s)

29 augustus Tascha 2 mooie cryo's teruggeplaatst!

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

5 september Tascha (vroege test)

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

Geplaatst

@ Tasha: helemaal super. Hopen dat ze lekker 9 maanden blijven zitten.

@ Jolanda: welkom bij het september wachtbankje en hopelijk blijven je emmy`s zitten en kleur jij het bankje ook groen.

Geplaatst

Daisydoo, Neel en Jolanda80 welkom op dit bankje, heel veel succes allemaal!

Tascha, wat een geweldig nieuws!

Hoe kan het dat ze zo vroeg kunnen testen en waarom doen ze dat dan niet altijd zo? Scheelt een hoop meiden wachten... wachten... en nog eens wachten.... Maar wel erg fijn voor je zeg! Heel veel succes met je 2 emmy's aan boord, houd ze lekker warm bij je de komende 9 maanden!

Geplaatst

Tjee, de eerste TP's zijn al weer een feit. Veel succes! Dat wachten vind ik altijd het allerergste. Ik ben ook wel benieuwd naar dat eerdere testen trouwen. Weet je hoe dat zit Tascha?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden