Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pgd zet jij ook je testdatum erbij? Wat zegt het ziekenhuis, 14 dagen na tp of eerder?

Ga lekker zitten in ieder geval, suzz en ik schuiven op : -)

Trusten, megan

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, weer gerepareerd ;-)

Inge, het klopt toch dat jouw tp nu ook voor maandag gepland is he (ik heb de datum aangepast)?

3 augustus Esma (deca)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 augustus Ilse

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Pgd1986 (1 cryo)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh

29 augustus Inge35 (1 embryo, hopelijk)

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

Gisteren weer naar het zkh geweest, dit keer goed nieuws! Bms wordt dikker en rechts toch een follikel van 14 mm (was een behoorlijke marteling om die in beeld te krijgen)! Er gebeurt dus wel degelijk iets, heb alleen een langere cyclus. Ben na al die tegenstrijdige berichten van vorige week dus weer helemaal blij! Mag woensdag weer terug komen voor de volgende fm. Ik blijf dus op het sept bankje!

Gisteren een heel bericht getypt, maar alles weg... nu een nieuwe poging :)

Mega, suzz, shirley en pgd, succes met de wachtweken, spannend!

Inge, ymke en tascha fijn dat de TP gepland staat.

Bella, ik hoop toch echt dat jij ook een TP gaan krijgen!

Liesjuh, succes met spuiten.

En voor iedereen die ik vergeten ben, sorry, ook veel succes met alles!

Geplaatst

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

Terugplaatsing

29 augustus Inge35 (1 embryo, hopelijk)

Testen

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

Hoi Dames,

ook ik wil me graag aansluiten bij het wachtbankje van september. Ik heb a.s. vrijdag de 1e fm en waarschijnlijk zondag of maandag de punctie. Spannend dus allemaal. Het is onze eerste ICSI behandeling.

Allemaal heel veel succes met de behandeling en hopelijk kleurt dit bankje straks heel groen.

Geplaatst

@Mare, wat fijn, weet hoe het voelt, super, op naar de 18mm :)

@Kim en SHirley welkom

@zomerzotheid, wat spannend, een week na de tp. Super gaaf maar ik zou inderdaad ook nog even voorzichtig zijn. Misschien nog de pregnyl. Spannend, hou mij op de hoogte, ik hoop het zo voor je. duim duim

@Megan, succes met die slopende wachtweken

Dank je wel voor jullie steun, ik heb het al zo vaak gezegd, maar wat ben ik blij met deze site. Ik ga haar zo wel even sms sturen, bah geen zin in, echt nog nooit zo erg gehad,maar ja...

@all ik zat eens te denken, ik ben trainer en coach van beroep en ben mezelf nu aan het richten op paardencoaching. Het paard helpt je bij je vraagstukken, ik zal er nu niet te lang over vertellen, maar ik dacht misschien eens een leuk uitje te organiseren voor de dames die dat leuk vinden. Ik ken een paardencoach en kan haar vragen of zij het wil doen? Geen idee wat jullie ervan vinden, maar wie weet.

Geplaatst

FM gehad en alles zag er goed uit. Er zitten er genoeg, maar toch morgen voor de zekerheid nog een FM.

En dan zaterdag de punctie.

Nu was alleen mijn BMS maar 5,5! Is dit niet te dun???

Mijn gyn zegt, tsja, we kunnen de punctie niet plannen op het BMS, maar dat doen we op de eiblaasjes.

Wat moet ik met zo'n antwoord!?! Is het de laatste IVF, krijg je dit soort dingen, bah bah.

Heeft er iemand ervaring met dun BMS???

Geplaatst

Ilse, bij mij deden ze toen geen punctie totdat mijn BMS 8 was.

Wat ontzettend balen voor je zeg!!

(estradiol maakt je BMS dikker, ja toch? waarom krijg je die bijv. niet?)

Ymkeh, een meeting klinkt kei gezellig, maar ik kom niet mee.

Alleen al bij het woordje paard moet ik niezen. Ben echt zwaar zwaar allergisch.

(ik heb nu van die maffe beelden in mijn hoofd, van Sandra Bullock die moest afkicken van alcohol en zo'n paardenbeen van de grond moest kunnen tillen, weet niet hoe die film heet)

Hoi Nieuwe Meisjes, welkom hier!

(we hebben echt wel een gezeliig bankje!)

Ik denk dat deze poging voor mij echt waardeloos is.

Heb al sinds de IUI buikpijn, kan nooit goed zijn.

Heb ook helemaal niet dat blije: oh jeeh, zou het nu gelukt zijn- gevoel.

Ik ga even snel nu het droog is, brood halen, het is hier met bakken!!!! uit de lucht komen vallen.

Jammer van de zomer, maar wel romantisch op zich...

Geplaatst

@Inge, Ik snapte het al niet goed, maar in je berichtje van gisterenavond schreef je dat de tp gepland was voor maandag 29/08... Maar 'k heb er terug 27/08 van gemaakt!

@Ymkeh, lijkt mij interessant zo'n paardencoaching... Van welke regio ben jij?

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

29 augustus Natasja

31 augustus Liesje

27 augustus Inge35 (1 embryo, hopelijk)

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

@tasche

Haha zie nu wat je bedoelt! Ik had geknipt en geplakt met jouw opmerking over jouw TP er nog boven ;-)

Ben me toch een potje misselijk! Bleehh lekker die pregnyl...

X

Geplaatst

Hallo, meld me weer even op wd3. Tijd vliegt! Eh Inge ik ga echt geen 16 dagen wachten hoor, haha, vlgs mij reken jij vanaf punctie. Vlg week wo /do zal ik ongesteld worden of misschien gaan testen. Dussss dag of 8/9 tot duidelijkheid...

Suzz geen goed gevoel erover is misschien wel goed juist! Een goed gevoel is niet verplicht, des te groter een eventuele verrassing.

Ymkeh wat een leuk idee een uitje! Lijkt mij eigenlijk wel heel leuk. Ook door dan ook iets van een workshop te doen met zn allen. Maar ik ben wel bang voor paarden, moet je er ook op?ik gil nogal snel haha dat schijnen ze helemaal niet leuk te vinden....:-)).

Mare, goed nieuws!!

Kim, shirley welkom!

Wie had de bms vraag? Zou ik ook even over doorzagen, misschien medicatie voor. Stomme dokter....

Ik moet echt even aantekeningen gaan maken hou t anders niet goed bij, sorry hoor.

ja zomerzotheid op aug bankje maakt t trouwens wel spannend he??

Grtz megan

Geplaatst

@all we kunnen ook iets anders doen zonder paarden :).

@suzz het kan idd ook goed zijn juist! Je weet het pas aan het einde. Maar anders lijkt mij goed.

Geplaatst

Ik ben effe wat minder actief. Druk met werk, thuis, reis plannen, honden, man etc.

En vind t een aparte situatie waarin we zitten. Kan me nu niet helemaal opladen voor de nieuwe pogimg als je niet eens weet of je een nieuwe poging hebt. Dus neem een klein beetje afstand.

Morgen ook nog eens op kraamvisite pppfff

Dus wellicht dat ik dan mn emoties nog even op jullie mag loslaten en anders ben ik er vrijdag weer.

Iedereeen veel suc6 enne na t dramatische augustus bankje, zo vreselijk voor alle die meiden bah, Moet dit gewoon een super groen bankje worden! :-)

Ps Ymkeh, iets afspreken lijkt mij ook erg leuk!

Geplaatst

Even een kort berichtje! Punctie was ok.. Erg pijnlijk en naar van de morfine.. Maar goeie oogst! 8 eicellen! Hoop dat ze het goed gaan doen en er zaterdag dus ook goed nieuws is!

Nu lekker in mijn bedje ;-)

X

Geplaatst

Inge, balen dat de punctie pijnlijk was, maar een mooie oogst hoor!!

Welkom kim!

Ilse, weet niet zoveel van bms, kan je helaas niet verder helpen. Heb je het nog aan een arts kunnen vragen?

Vanochtend fm gehad en morgen terug komen. Hopelijk mag dan de pregnyl er in.

Geplaatst

@ymke en @all lijkt me best leuk om eens iets af te spreken! en praat toch ook makkelijker dan op de chat, ik doe dat tussen de bedrijven door en is soms moeilijk om alles van iedereen te onthouden en met een gezicht erbij spreekt het meer. ik kom uit de omgeving van Eindhoven...

@all we kunnen ook iets anders doen zonder paarden :).

@suzz het kan idd ook goed zijn juist! Je weet het pas aan het einde. Maar anders lijkt mij goed.

Geplaatst

@ Inge: wel een goed aantal eitjes. Maar wel minder dat de punctie zo pijnlijk was. Ik ga duimen voor goed nieuws zaterdag. Spannend.

@ Mare: hopen inderdaad dat je morgen de pregnyl mag zetten.

@ Ilse: weet je al iets naar aanleiding van je dun BMS?

2 augustus Kim2968 (deca 1e ICSI)

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim2968 (start gonal-F)

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

26 augustus Kim2968

31 augustus Liesje

27 augustus Inge35 (1 embryo, hopelijk)

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

@all iets drinken (zonder alcohol voor diegene in de wachtwken) of een high tea (met chocolade, zodat we ons iets beter voelen)..

:laugh:

:clap2:

@belladonna. Kan het mij helemaal voorstellen. Rustig aan!

@all ik kom uit den bosch

Geplaatst

Gisteren FM gehad enook van met BMS gevraagd en wat denk je: 7,5 mm! Dus 2 mm in 1 dag gegroeid.

Dus ik had nu een andere gyn en die zei dat dat heel mooi was (en ik vraag mezelf dan weer af of die andere goed had gemeten)

Maar er zaten 18 eiblaasjes van 13 tot 18 mm, dus mag maar 5000 EH pregnyl spuiten ivm kans op overstimulatie. En van de 18 een stuk of 5 grotere van 15-18 mm.

Dus er zal toch wel een mooi eicelletje tussenzitten mag ik hopen.

En als er 2 mooie embryo's zijn, worden die beide teruggeplaatst, omdat het de laatse poging is en ik 37 jaar ben.

Zaterdag heb ik om 9 uur de punctie en ervoor nog even naar de accupuntuur!

@Ymke, ik kom ook uit Den Bosch!

@Inge, Mooi joh, 8 stuks!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden