Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Megan, is het definitief afgelopen voor jullie? Het moet verschrikkelijk zijn om na zo'n lange, moeilijke weg met lege handen achter te blijven! Neem je tijd om dit een plaatsje te proberen geven. Ik hoop dat het jullie lukt om hier samen door te geraken en stilaan toch weer te kunnen bouwen aan een mooie, "andere" toekomst. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je nu niet weet hoe dat moet...

Een hele dikke knuffel en veel sterkte!

:support:

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zo.. wachtdag 5 zit er bijna op (dan is dag van TP dag 1?).. ben echt zo moe als ik uit mijn werk kom.. het liefste even een dutje op de bank.. maar vanavond heb ik een avondvergadering (heus niet leuk) Dromen doe ik niet zo bewust, maar slaap eigenlijk heel lekker ;-)

Wie weet is dat volgende week weer anders hoor haha

Neel; spannend maandag de punctie en jij ook Liesjuh! En jij Kim al wat duidelijkheid?

wacht hier geduldig, niet gefrustreerd of zenuwachtig lekker verder af... zucht... (sarcastisch dan he.. haha)

liefs,

Inge

PS heb ook wat last van mijn darmen.. beetje genant zelfs soms, meer?

Geplaatst

Hoi Dames!

Ik heb op 19 augustus om 6u s'morgens 10.000eenheden Pregnyl gespoten.

Dus dat ik gisteren die licht positieve test had, kan daar nog van komen.

Vanavond ongeveer zou het uit mijn lijf moeten zijn.

Ik ga proberen veel geduld op te brengen en het te rekken tot aanstaande zaterdag...

Megan, wat verschrikkelijk zeg!! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen!

Je hoopt toch 1000x dat wonderen bestaan en je die laatste kans gegund is.

oh, mijn hart breekt voor je!

Neel, ik had soms ook wat rose verlies, maar dat kwam dan, omdat het gedoe

met de echo's en eendebekken e.d. bij mij meestal een haarvaatje knapte.

dan komt er een heel klein beetje bloed, maar het is zo weinig,

dat het rose is. Spannend maandag de punctie!!

Tascha, slopend is dat wachten he?

(echt waar, soms nog liever spuiten zodat ik actief bezig ben,

dan dat passieve wachten *zucht*)

Liesjuh, wat goed 12!! Hop dat ze het goed doen, en dan maandag de punctie! spannend!!

Bloempje, hoe was je uitgangsecho?

Balen dat je niet zwanger bent, elke minuut overtijd laat je toch hopen.

Wat vind je man risicovol met 2 terugplaatsingen?

Inge, zo wd5 zit er al bijna op!

dat van je darmen, dat kan van de hormonen komen.

Heb ik eens nagevraagd, want een hele tijd terug had ik

momenten dat ik liever niet buiten de deur wilde zijn. Schaamde me.

er zat lucht in, het borrelde als een kokende ketel, iedereen kon me zowat horen...

Geplaatst

@Megan..wat ontzettend kl*te!!!

Leef met je mee! Sterkte!

Vandaag wat last van mijn buik...lijkt buikpijn maar kan het niet echt plaatsen!

Bah je voelt ook echt alles nu. Ook heel erg last van winderigheid...verschrikkelijk! Soms zakt echt de moed in mijn schoenen en kan ik niet positief zijn. Zou een zomer/winterslaap willen houden tot de testdatum!

Wachtdag 5 zit erop....hopen er nog 10 te halen!

Voor iedereen succes!

Geplaatst

@ Inge en Jolanda: wachten duurt lang ja. Ik ga duimen dat jullie beide over 10 dagen positief testen.

@ Suzz: voor je het weet is het weekend en kun je testen. Hopelijk test je dik positief.

Geplaatst

Hey meiden, wat zijn die wachtweken toch vreselijk. Mijn 2e huilbui van de week is een feit.

Die onzekerheid is killing. Daarbij die nog altijd aanwezige vermoeidheid. Poeh raak zo gefrustreerd.

Maar t andere moment denk ik, weet je er is nog hoop en een cryo is een cadeautje.

Ik voel verder echt helemaal niets. Dus dit keer erg zwart-wit, of het is helemaal fout of helemaal goed... Pppfff

Tot en met zondag is t nog safe bij mij, daarna zou mijn menstruatie kunnen komen.

We hebben wel een troost vakantie gepland, lukt het niet dan gaan we 3e week oktober 3 weken rond trekken door namibie.

Lukt het wel, dan gaan we naar een lekker warm, veilig, gezond eiland ofzo.

Iedereen die in de wachtweken zit, heel veel sterkte, we slepen elkaar er doorheen.

Iedereen in fm, punctie en tp fase, veel succes!

Geplaatst

Hoi, jeetje wat wordt er veel geschreven zeg. En wat ook weer een teleurstellingen en onzekerheid.

Vandaag fm gehad. 11 follikels rechts, geen meer gevonden links - terwijl ze dacht dat er drie zaten in eerste instantie. Vanavond Pregnyl om 22.30 en vrijdag 10.30 punctie in het VU. Als er emmies zijn, dan maandag terugplaatsing. Testdatum weet ik niet - denk 18 september.

Geplaatst

@ otjes succes!!

@ belladonna natuurlijk hoop ik dat het een lekker gezond eiland wordt!! Heerlijk zeg! Goed van jullie!

Iedereen sterkte met wachten!! En voor de rest succes!

Liefs

Geplaatst

Ha otjes, joehoeeee actie!! Op dit moment zet jij je pregnyl! Rotspuit hè!

Succes joh!

Ha Jolande zelfde aantal wachtdagen erop zitten en hier dus ook winderigheid.. Manlief vind dat ook niet zo charmant ;-)

Jee suzz, wat spannend! Duimen gaan weer aan hoor! En ook belladonna komt dichterbij! Hou ze vast hoor!!

Liefs,Inge

Geplaatst

@ wachtdames: ik duim voor jullie. Hopelijk op allemaal positieve testen.

@ otjes: pregnyll zit er nu in bij jou en op naar de punctie vrijdag. 11 follikels is heel netjes.

Alle andere dames veel succes met het spuiten, de FM, de punctie, de TP en natuurlijk de spannende en slopende wachtdagen.

Geplaatst

Otjes wat goed!! Hopelijk komen er een hoop goede embyotjes van!!

Hier nog steeds geen ongie :( Baal wel hoor... Mag pas op de eerste dag van de ongie bellen voor een afspraak voor de uitgangsecho...

Geplaatst

Megan, ik lees net jouw berichtje dat het definitief over is.... pff weet niet goed wat te zeggen. Wat ontzettend heftig en verdrietig zeg! Dit is ieders grootste angst. Alles geven om een diepe wens werkelijkheid te laten worden en vervolgens machteloos toekijken hoe alles door je vingers glipt. Meid, ik wens je alle kracht van de wereld toe om dit alles een plekje te gaan geven en vooruit te kunnen kijken naar de toekomst! Sterkte!

De rest van het septemberbankje wens ik heel veel succes!

Geplaatst

Lieve dames. Ik leef met jullie mee. Met dehoop, het verdriet en blijdschap. Ik schrijf wat minder omdat ik wil proberen even ivf uit mijn hoofd te zetten. 2,5 jaar kliniek en hormonen was even teveel.

Suzz hoop het voor je. Denk niet dat het nog pregnyl is.

Mare ook balen voor jou. Ik vond het ook verdrietig. Je hoopt er zo op.

Megan voor jou heb ik geen woorden alleen denk ik erg aan je. Wens je heel veel kracht toe samen met jouw mannetje

Xx

Geplaatst

he meiden

wat wordt er veel geschreven! Suzz denk niet dat het pregnyl is hoor!

Voor alle mede wachtende, wat een hel weer he? sterkte allemaal!!

Stofzuigen jullie gewoon? beetje gekke vraag misschien maar hoor dat huishoudelijk werk en dan met name stofzuigen slecht kan zijn na de tp. En vanaf wanneer zouden jullie dat weer gaan doen?

Geplaatst

26 juli Jolanda (deca)

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

7 augustus Shirley (deca+gonal-f)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

23 augustus Liminous (chlomid)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

23 augustus Liminous

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

16 augustus Shirley (icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

19 augustus Jolanda

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Esma (3e FM)

29 augustus Natasja

30 augustus Kim (3e FM bij 1e ICSI)

30 augustus Neel

31 augustus Liesje

2 september Liminous (cryo poging)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Shirley (1 embryo)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh GEEN TP

26 augustus Jolanda (2 embryo`s)

27 augustus Inge35 (1 embryo)

29 augustus Tascha 2 mooie cryo's teruggeplaatst!

30 augustus Ilse (2 embryo's?)

2 september Esma

4 september Kim

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha (vroege test)

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

19 september Liminous (geschatte datum)

19

Geplaatst

Hoi ladies, hier ook weer een teken van leven van mijn kant..

Ik heb een klein beetje proberen terug te lezen.. Heb een aantal hele verdrietige dingen gelezen.. Lieve meiden, een hele dikke knuffel! Ik hoop dat er voor een ieder gauw een lichtpuntje zal komen!

Dames die nog aan het wachten zijn: Heel veel succes! Het is ook niet makkelijk he? Ik vind die wachtweken echt slopend.. Niks kunnen doen en alleen maar heel erg passief afwachten op wat er komen gaat.. Als ze nou iets konden bedenken dat ze op voorhand het eindresultaat al zouden weten, dan zou het een stuk makkelijker zijn :)

Hier gisteren de 1e fm gehad op CD 12 na het gebruik van 100MG Chlomid. Er waren weer een heleboel eitjes te zien, maar daar hebben we allemaal niks aan.. Het grootste eitje was pas 13mm en mn baarmoederslijmvlies was ook pas 5,3mm.. Morgen moeten we weer terugkomen, dus ik hoop dat het eitje dan mooi doorgegroeid is en mn baarmoederslijmvlies ook..

Het schijnt dat je lichaam na een zwangerschap kan herstellen van PCO dus ik had een stiekeme hoop dat dit bij mij ook het geval zou zijn.. Maar kennelijk is 6,5 week zwangerschap niet voldoende want er zaten weer verschrikkelijk veel eitjes.. Ach ja, ik hoop maar dat er in ieder geval 1 eitje doorgroeid, dan ben ik blij :)

Verder nog steeds erg druk druk druk.. Zou deze week lekker 5 daagjes vrij zijn, maar de definitie van 'vrij' is ver te zoeken.. Deze week minimaal 4 keer naar het zkh waarvan 2x voor deze behandeling en 2x naar de reumatoloog voor vriendlief. Daarnaast moeten we beide deze week 2x naar de fysio en hebben we nog een heleboel andere afspraken staan. Vanaf volgende week begint mn 52 urige werkweek dus ik baal behoorlijk dat ik deze dagen niet ff bij kan tanken.. Maar goed, deze 52 urige werkweken is tijdelijk tot Juni en mn eigen keus, dus mag niet klagen denk ik dan maar..

Lieve meiden, koppie op allemaal en ik hoop op een mooie groene maand :)

Liefs Can

Geplaatst

Daisydoo,

Ik wist niet dat stofzuigen slecht kon zijn na een tp, maar 'k had er al geen zin in dus bedankt voor het excuus!:p: Tegen mij hebben ze gezegd dat alles mocht, maar rustig aan... Alleen niet zwemmen, sauna of jacuzzi en niet te veel trappenlopen...

Geplaatst

@ daisydoo over stofzuigen hebben ze tegen mij niets gezegd! Ze hebben gezegd dat als je je ergens niet goed bij voelt het ook niet te doen...

Hoest wachten? En de rest?

Liefs x

Geplaatst

Nou de punctie is achter de rug. Sorry dames wat wat een hel zeg. Dat deed echt pijn. Zelf het infuus hielp niet.

Werd ook meteen gezegd mocht het deze ronde niet lukken ga ik bij een volgende punctie onder narcose. Mijn linkereierstok lag zo hoog, ze konde er gewoon echt niet bij. Hebben toch met heel veel pijn en moeite 3 follikels aan kunnen prikken, terwijl er zeker 10 zaten om te prikken. En de punctie duurde 1uur en 15min. Daarna nog ff een half uurtje bekomen en wachten op de uitslag. De hel was in ieder geval niet voor niets. 14 eitjes en het zaad was goed.... YES!!

Ze waren wel echt ontzettend lief. Ik voelde me echt stom dat ik zo overstuur raakte, maar ze begrepen het volledig en zeiden dat dit ook niet is zoals de punctie normaal gaat. Duurt normaal niet zo lang en is echt minder pijnlijk.

Sorry maar moest ff mijn verhaaltje kwijt!!

Nu lekker thuis, uitrusten in bed en heerlijk tv kijken.

En dan op naar zondag. Om 9.15uur mogen we bellen hoeveel eitjes er bevrucht zijn en goed doorgedeeld zijn en we horen dan hoe laat zondagmiddag de terugplaatsing is. Spannend!!

Alle dames heel veel succes met de wachtweken, de FM en de punctie (laat je niet afschrikken door de pijn hier).

Geplaatst

Hey PGD, bij jou komt het ook echt dichtbij, dus beter de vraag, Hoe is t bij jou?Kim, wat naar om te lezen, maar wel super score. Nu lekker rusten en je laten vertroetelen en op naar zondag!

Geplaatst

Jeetje, nog steeds geen tekenen van ongie hier...

Heb het zh gemailt en kreeg een mail terug dat het niet geeft dat je ongie uitblijft. Als je 14 dagen overtijd bent mag je het zh bellen voor een afspraak te maken voor uitgangsecho!!!

We wachten nog maar effe verder dus frown.gif

Geplaatst

Ik heb mezelf erbij gezet, gisteren uitgangsecho gehad en er zitten tussen de 9 en 12 blaasjes. Volgende week 2e FM en dan waarschijnlijk 14 of 15 september TP. Ik heb het gisteren nog uitvoerig met mijn vriend besproken en mochten er 2 goede bij zitten dan plaatsen we ze beide terug...Crossing fingers for us and ALL OF YOU!

Gisterenavond eerst acupunctuur gehad + buikmassage om de boel goed los te krijgen. Iemand goede ervaringen met acupunctuur?

26 juli Jolanda (deca)

2 augustus Kim (deca)

3 augustus Esma (deca)

7 augustus Shirley (deca+gonal-f)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca) - ja -beschikbaar 3 & 10 september (voorkeur omg Den Bosch)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

23 augustus Liminous (chlomid)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

16 augustus Ilse

18 augustus otjes

18 augustus Esma

19 augustus Kim (+ start gonal-F)

23 augustus Liminous

31 augustus Bloempje80

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

16 augustus Shirley (icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

19 augustus Jolanda

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 en 24 augustus Ilse

28 augustus Esma (3e FM)

29 augustus Natasja

30 augustus Kim (3e FM bij 1e ICSI)

30 augustus Neel

31 augustus Liesje

2 september Liminous (cryo poging)

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Shirley (1 embryo)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh GEEN TP

26 augustus Jolanda (2 embryo`s)

27 augustus Inge35 (1 embryo)

29 augustus Tascha 2 mooie cryo's teruggeplaatst!

30 augustus Ilse (2 embryo's?)

2 september Esma

4 september Kim

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha (vroege test)

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

19 september Liminous (geschatte datum)

19

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden