Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op naar een heel groen bankje!!

Uitgangsecho

.. september Joekie

Follikelmetingen :toppie:

2 september Liminous (cryo poging)

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim

5 september Otjes

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha (vroege test)

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

19 september Otjes

19 september Liminous (geschatte datum)

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw suzzzz!!! Gefeliciteerd!!

Oohh dat wil ik ook !! ;-) wordt ineens nerveus...

Pgd ; succes!!!

Kim wat beroerd zo'n punctie zeg!! En gelukkig al die ellende voor wel 14 stuks.. Heel veel drinken hoor!! Echt!!

Ow het wordt nu serieus lady's ... Eerste groene toont de lijst hopelijk!!

X

Geplaatst

Suuz, gefeliciteerd. Geweldig nieuws!

Morgen punctie, half 11. Ben niet zenuwachtig. Nu maar hopen op een tp. Zag dat iemand dat en de testdatum al heeft genoteerd op het lijstje. Een beetje voorbarig toch?

Geplaatst

Uitgangsecho

.. september Joekie

Follikelmetingen

Terugplaatsing

2 september Esma

4 september Kim

5 september Otjes

Testen

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

Geplaatst

Uitgangsecho

.. september Joekie

2 september Esma

4 september Kim

5 september Otjes

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

Geplaatst

@Pgd, heb je vanmorgen nog een test gedaan? Duim zo voor je.... succes!!!

@Shirley en Tascha, voor jullie komt het ook erg dichtbij, houden jullie het nog?

@Otjes, heel veel succes vandaag met de punctie!

Straks ga ik voor de 2e fm, hopelijk is het goed en krijg ik maandag de punctie...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Het wachten is moeilijk, maar aangezien ik al heel snel een bloedtest krijg, heeft het voor mij echt geen zin om nog eerder zelf te testen... Dus nog maar even "geduldig" afwachten!

Luminous, ik heb je weer toegevoegd, hoop dat het nu voor iedereen klopt?

Uitgangsecho

.. september Joekie

2 september Esma

4 september Kim

5 september Otjes

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

Geplaatst

@ Otjes: succes met de punctie vandaag.

@ Liminous en Liesjuh: succes met de FM vandaag, hopelijk zijn de follikels goed gegroeid.

Alle andere dames veel succes.

Geplaatst

Hoi meiden, heb me heel lang niet gemeld maar lees toch vaak mee. Suzz gefeliciteerd meis, geniet ervan.

Gisteren zh geweest voor uitgangsecho. Aangezien er al 1 follikel zat van 10 mm en aan de andere kant n paar ini mini's hebben we besloten 1 maand over te slaan. Ik heb de 2 keer hiervoor met pijn en moeite 3 follikels kunnen " produceren" en de kans dat die kleintjes n beetje gaan aansluiten qua grote bij die ene joekel is minimaal dus zou betekenen dat de punctie om 1 follikel zou gaan, dan wordt de kans wel heel klein. Ik heb er vrede mee, we hebben aankomende 2 weekeinde zoveel sociale verplichtingen in de avond dat spuiten n ramp zou worden en manlief moet ook nog 3 dagen naar t buitenland ... Anyway het is goed zo.

Meiden ik leef met jullie mee en zal af en toe kijken hoe t gaat met jullie. En Ik duim voor jullie allemaal hoor

Liefs eer

Geplaatst

Hoi Eer,

ik begrijp je besluit.

Een punctie is geen 'walk in the park'

en dan waarschijnlijk voor 1 eitje...

Misschien is deze rustmaand wel goed voor veel eitjes volgende maand?

Ik hoop het voor je! het is je zo gegund!

Geplaatst

Uitgangsecho

.. september Joekie

2 september Esma

4 september Kim

5 september Otjes

8 september Liminous

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

19 september Liminous

Hoi dames! Zoals verwacht mag ik vanavond de Pregnyl zetten :D Mn ei was al ruim 19mm!

Donderdag de tp en dan de 19e testen.. Ohhhh ik vind het weer zooo spannend!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik meld me weer even. Dank voor al jullie reacties, dat is toch echt heel fijn!

Suzzz!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!! Wat heerlijk, en met een IUI (weer!) !! Op naar de eerste echo. Had je al een datum genoemd ergens? Geniet ervan.

Pgd, balen hoor, he? Nou kop op hoor. En lekker doorproberen.

Bella, Shirley, wordt spannend zo langzaamaan he?!?! Houden jullie het allemaal nog vol meiden. Pffffff

Ik zie dat kim de punctie heeft gehad,auwie.....idd, wel mooie opbrengst, ik duim voor mooie bevruchtingen!

Hier nogal heen en weer geslingerd tussen beelden van de toekomst, mijn moeder vertellen dat het allemaal niet is gelukt (had haar heeeeel graag willen verrassen, ze weet niks van dit hele traject), nog meer vriendinnen die wel zwanger zullen worden en vanalles gaan meemaken met die kleintjes etc;

en anderzijds gloort ergens nog wat hoop. Ik heb een evaluatie afspraak gemaakt met een gynaecoloog (meestal zit ik bij fertiliteitsarts) om alles op een rij te zetten. Helaas kan ze pas 3 oktober terwijl ik heel graag wil weten of er idd nog iets van baarmoederonderzoek of een paar aanvullende testen mogelijk zijn. Het hele ziekenhuisgebeuren is moeilijk, maar stoppen is ook heel erg moeilijk. In de tweede plaats hadden we er totaal niet erop gerekend dat we 'maar' 1 terugplaatsing zouden hebben van deze poging. Ik weet dat cryo's echt een bonus zijn, maar die hadden wij telkens en dan schrik je toch als dat niet gebeurt. We hadden in ons hoofd nog dit jaar een paar kansjes te hebben en dat is bij deze ene kans gebleven. Maar zomaar doorgaan zonder verder onderzoek of goede bespreking is geen optie. Tenslotte heb ik gisteren, donderdag, wd12 een test gedaan met ochtendurine. Test was de normale eigen merk van etos (geen vroegtest), en is heeel licht positief geworden. Ik weet alleen niet wanneer. Ik was immers aan het bloeden, deed het om 7 uur 's ochtends half slapend, zag in badkamerlicht niks en heb aan de kant gegooid. Toen ik later in daglicht keek zag ik een (echt een hele lichte) streep. Dus dit betekent dat we er weer héél dichtbij waren; en dat maakt het ook extra lastig om echt te stoppen.

By the way: ik kan helaas nergens de kruidvattest 2 voor 5 euro vinden! Overal uitverkocht! Dinsdag al bij twee in Amersfoort geprobeerd hier in de buurt; gisteren weer bij een van die twee gekeken, vriend was in Den bosch en is daar naar twee winkels geweest, later naar nog een in utrecht! Hoezo desperados, haha. Ik heb nl geen ervaring met de etos test en weet wel hoe de kruidvat test er bij mijn vorige zw.schap, die een echte missed abortion werd, uitzag op wd12. Dus ik wil graag even kijken, maar goed. Hebben jullie ze soms allemaal in huis?? ;-) Heel belangrijk is het niet want ik bloed lekker door, en dat had ik toen ook wel, maar niet zoveel. Maar ja echt afsluiten lukt zo niet he? Dat snappen jullie wel.

Nou meiden, ik kijk regelmatig hoe het wachten en de puncties jullie vergaan maar ik reageer iets minder nu. Sorry daarvoor!

Heel veel succes!

Liefs Megan

Geplaatst

Megan, (en mss andere dames)

Ik heb een heel goedkoop adresje voor die testen van de KV.. Betaal geloof ik 10 euro voor 15 testen.. Zijn PRECIES hetzelfde! Tis alleen wel bestellen via internet, maar dan in de meeste gevallen wordt het wel snel opgestuurd..

Mag hier denk ik geen reclame maken dus als iemand interesse heeft, pb maar :)

Geplaatst

.. En Megan, wat lijkt me dat frustrerend! Heel goed dat jullie nog verder willen kijken wat er nog mogelijk is.. Het houdt iig de deur nog op een kier..

Geplaatst

Vanmorgen de fm gehad en ze waren goed gegroeid, er zaten nu 14 follikels. Ik krijg maandag de punctie, moet zaterdag om 22.30 uur de pregnyl zetten en dan over op de utrogestan. Er waren zeker 6 follikels groter dan 20mm, dus echt een goed resultaat, ben d'r helemaal blij mee!

@Otjes, hoe ging de punctie?

@Megan, vooral geen sorry zeggen dat je overal niet op reageerd, je hebt wel iets anders om over na te denken nu! Sterkte meid!

@Liminous, fijn dat jouw meting ook goed was, op naar donderdag!

Geplaatst

Hallo dapper Kim,

Wat fijn dat de punctie achter de rug is! Heel mooi resultaat. Ik hoop van harte voor je dat dit de 1e en laatste punctie voor je is geweest. Ik hoop dat er veel toppertje voor je tussen zitten. Ik vond de punctie ook verschrikkelijk, er is me op mn hart gedrukt dat het echt heel belangrijk is om goed te blijven drinken zodat alles goed wordt gereinigd. Vanmorgen heb ik de terug plaatsing gehad, dit stelde gelukkig niet veel voor en zaten binnen now time weer in de auto. Ik heb gelukkig nog 5 embryos dit ingevroren worden.

Ik zal hard voor je duimen zondag, probeer je niet druk te maken (makkelijk gezegd, dan gedaan) je zult zien dat het mee valt.

De 16e testen, het zou extra feest zijn als ik zwanger ben, dit is namelijk onze 11e trouwdag.

Succes en ik hoor nog van je.

Geplaatst

Pgd, suc6 met het verwerken al is het nog niet 100% definitef he?

Shirley, klinkt goed maar idd je geest kan je lichaam zeker beinvloeden. Nu nog maar 1 nachtje, spannend hoor!

Tascha, ja dat is wel lekker zo snel een bloedtest, maar ja pok weer heel eng bbbrrr hoe voel je je?

Eer, goed besluit zo te lezen. Suc6 volgende maand!

Liminous, he dat is helemaal top. Suc6 met de pregnyl en op naar de tp!

Megan, wat een kracht straalt je verhaal uit. Goed weer wat van je te horen en natuurlijk neem je wat afstand maar toch lief dat je ons blijft volgen. Hopelijk van de gyn wat voor je betekenen.

Liesjuh, mooi aantal. Ook jij veel suc6 alvast met de pregnyl en hopen dat je een niet te zware punctie hebt. Suc6!

Esma, welkom in de wachtweken, dat zou zeker een pracht cadeau zijn! Veel sterkte de komende dagen.

Ja, hoe is het met mij? Heb vandaag een dagje vrij en da's heerlijk zo buiten en lekker met mijn drie honden bezig zijn. Hier en daar wat werk mail en in huis rommelen. Ik zorg er wel voor dat ik me niet verveel! Voel me ook een stuk minder moe nu ik lekker uitgeslapen heb (ruim 10 uur geslapen!) en niet de drukte van werk heb. Verder voel ik nog steeds bar weinig. Ben wel aan het twijfelen of en zoja wanneer ik zal testen. Mijn menstruatie verwacht ik dinsdag. Op welke WD testen jullie bij een cryo? Zondag zou ik op dag 9 zitten, tp dag niet meegerekend, maar dat lijkt me nog zo vroeg. Maar ja, een maandag lijkt me weer niks want dan moeten we weer aan het werk. Ppfff lastig.

Geplaatst

Breek ff in...

Belladonna, ik heb met een verse embryo getest op WD 9 (dag van tp niet meegerekend) en ik kreeg direct een positieve test. Aangezien een cryo 'ouder' is zou je mijn inziens nu al wel kunnen testen al blijft het natuurlijk aan de vroege kant.

Succes en ik hoop dat er een mooie zwangerschap uit voort komt :)

Breek weer uit...

Geplaatst

ik heb met een cryo op wd 7 getest, helemaal supervroeg en verwachtte ook negatief (maar dan wist ik iig zeker dat de pregnyl uit mijn bloed was maar test was positief...maar wel erg vroeg en mss moet ik erbij vertellen dat ik ook eerste instantie zwanger was van een tweeling en dus hogere hcg had, alhoewel dat ook niet altijd alles zegt....maar als je je erbij prettig voelt en bij een negatieve test weer even de kracht kan opbrengen om een paar dagen te wachten, sja...waarom niet dan toch? doen wat je gevoel zegt...

Geplaatst

Uitgangsecho

.. september Joekie

2 september Esma

4 september Kim

5 september Otjes

8 september Liminous

2/3 september Suzz

3 september Megan

5 september Shirley

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

19 september Liminous

@ Esma: ja veel drinken is me al meermaals op het hart gedrukt. Heb vandaag ook al 2 liter water gedronken. Maar moet zeggen mijn hele buik is nog steeds heel erg gevoelig. Ik ga hard voor je duimen dat je de 16e positief test, zou inderdaad erg leuk zijn op jullie trouwdag.

@ Liminous: vanavond de pregnyll!! Helemaal super. Op naar de TP en daarna een positieve test.

@ Megan: veel sterkte samen met het nemen van beslissingen over hoe nu verder. Snap best dat het allemaal frusterend en moeilijk is.

@ Liesjuh: helemaal super dat je zaterdag de pregnyll mag spuiten. Op naar een goeie oogst maandag bij de punctie, veel bevruchtingen en een TP die resulteert in een positieve test.

@ Belladona: succes met testen, hopelijk kleur jij het bankje alvast meer groen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden