Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim wat een goed nieuws!! Nu lekker warmhouden die twee wondertjes!!

Belladonna, wat een k*t nieuws... Weet je zeker dat het echt helemaal over is? Veel sterkte en probeer samen met je mannetje te genieten van al het moois in Namibie.

Otjes, spannend!! Héél veel succes morgen!!!

Tascha, succes maandag met de bloedtest! Mijn duimen draaien!!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden, thnx coor de lieve reacties en jeetje Ymkeh, wat een mooi ritueel! Je klinkt een stuk krachtiger en heel fijn te horen dat jullie er samen voor gaan wat de toekomst ook brengt. Gaan jullie nog wel de laatste cryo poging doen? Maar ook eerst naar een prachtig land. Geniet ervan meis!

En ja, ondanks dat het vroeg is, ik voel aan mijn lijf dat het echt over is. Het is voor nu even goed zo. Nu eerst even flink werken omstraks bijna een maand op reis te kunnen en daarna starten met de adoptiecursus. De laatste cryo poging, ja daar ga ik niet meer op wedden, maar natuurlijk wel doen.

Tascha, morgen succes met de test!

En kim en otjes, succes met de wachtweken!

Jolanda, dat is wel erg vroeg nu al een bloeding maar alles kan heb ik inmiddels wel geleerd in de MMM. Hoop dat het innesteling is of je lichaam die van streek is. Sterkte meis. Bij twijfel morgen het ziekenhuis bellen hoor! Je moet jezelf goed in de gaten houden.

Geplaatst

Heej lieve meiden,

Bedankt voor jullie adviezen en tips, hierdoor besloten om vandaag thuis te blijven! Heb steeds een beetje een stekend drukkend gevoel in de onderbuik en voel me erg moe... zal zo alles eens klaar gaan leggen voor morgen, heb de hele middag lekker op de bank gehangen.

@Belladonna, wat een verdrietig nieuws, had zo gehoopt dat het goed zou gaan dit keer! Wens je sterkte om met dit verdriet om te gaan en wens je ondanks alle ellende toch een goede reis!

@Kim, wat super dat je 2 tp hebt gehad, veel succes met de slopende wachtweken!

@Jolanda, wat een onzekerheid toch, hopelijk is er niets aan de hand en heb je een innestelingsbloeding, hoop 't voor je, sterkte!

@Otjes, veel succes morgen met de tp!

@Inge, fijn dat je je redelijk ok voelt, succes met wachten!

@Tascha en Shirley, morgen de test, héél veel succes dames!

@All, dikke knuffel!!!

Geplaatst

@ Belladona: jeetje wat erg zeg. Je kent zelf je lijf het best om te weten of je ongi gaat worden of niet. Kan het niet zo zijn dat je te vroeg was met testen? Ik weet niet vanaf wanneer je positief zou kunnen testen namelijk. Veel sterkte in ieder geval en groot gelijk ff samen weg. Een mooie reis maken.

@ Inge: nog een week en dan weet je het zeker, op naar een positieve test. Spannend. Ben zo benieuwd hoe ik deze 2 weken door ga komen. Ik ben bang dat tegen het einde van de 2 weken de dagen voorbijkruipen.

@ Otjes: succes morgen met de TP en op naar een positieve test!

@ Ymkeh: jeetje meid jij hebt ook al wat achter je kiezen. Maar wel mooi dat het op deze manier voor jullie beide goed is. Echt knap!

@ Jolanda: ik hoop voor je dat het innestelingsbloeding is! Hopelijk zet het niet door en test je gewoon positief volgende week.

@ Yoekie: op naar de uitgangsecho meid. Nog 2 dagen.

@ Liesjuh: groot gelijk lekker thuis. Ff niets en lekker rustig aan en aan jezelf denken. Succes morgen met de punctie. Dat er maar veel eitjes gevonden worden.

Geplaatst

@Jolanda.. Oei dat is schrikken! Kan een innestelingsbloeding zijn, maar dan moet het niet erger worden .. Wat onzeker weer!

@liesjuh en tascha succes morgen!!

X

Geplaatst

Heb vanmiddag even flink een potje gehuild! Vriendlief had een toernooi dus was ver hier vandaan! Mijn lieve vriendinnetjes waren er om me te steunen.

Wat heel fijn is!

Het lijkt alsof het nog niet echt doorzet...gelukkig!

Heb nog een sprankeltje hoop....!!

Het bloedverlies is minimaal alleen met afvegen....en heb geen ongi krampen ofzo wat ik normaal wel heb als mijn menstruatie doorzet. Want heb endometriose en dus altijd veel buikpijn. Zouden de bolletjes het tegen houden?

Of gaat het wel goed aflopen. Die onzekerheid is slopend...en zelf heb ik zoiets van is het mis dan laat het maar meteen allemaal loskomen. Dan zit ik niet meer in onzekerheid. Nu is het afwachten en hopen en duimen dat het toch positief gaat uitpakken!

Ik word overspoeld door heel veel verdriet en onzekerheid!

Sorry voor het negatieve berichtje!

Kan even niet meer positief denken!

Geplaatst

Jolanda, als het niet doorzet kan het echt een innestelingsbloeding zijn. Dit heb ik ook gehad, je denkt dat je ongesteld bent geworden, maar het zet niet echt door... helemaal verdrietig en onzeker, terwijl ik toen wel zwanger was. Hoop dat jij nu hetzelfde hebt, sterkte ermee!

Geplaatst

Hoi Meisjes,

niet denken dat ik helemaal geen tijd meer voor jullie heb,

maar het is hier zo hectisch druk geweest.

Maar ik ben jullie niet vergeten!

Ik denk aan jullie en ik duim voor jullie.

wat een vervelende berichtjes staan er tussen.

voel me een beetje schuldig om zwanger bij jullie blij te komen doen.

Ik lees wel alles mee!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

@Liesjuh je hebt misschien wel gelijk en ik probeer ook daar aan te denken. Maar die onzekerheid dat sloopt je!

Bloed is niet goed zo denk ik altijd terwijl dat niet zo is.....hopelijk is bloed deze keer wel goed.

Goed van je dat je rust hebt genomen vandaag! Succes morgen met de punctie!

@Suzz voel je niet schuldig want dat hoeft echt niet ben heel blij dat jij zwanger bent! Want iedere zwangerschap is een wonder!

Geniet ervan!

Ik ga dadelijk maar eens proberen te slapen en morgen weer positief wakker te worden. En hopen dat het er anders voor staat dan vandaag!

Geplaatst

@ jolanda kan mij voorstellen dat je je rotschrikt.. laten we positief blijven en hopelijk zet het niet door en is het gewoon goed nieuw straks!!

@ belladonna wat een rotnieuws...fijn dat jullie een maand op reis gaan.. ik hoop voor jullie dat jullie deze poging een plekje kunnen geven en duimen voor jullie laatste cryo!

@ Kim goed nieuws 2 emmy's terug! hou jullie vast!

Hier nog volop spanning.. heb sinds vandaag enorme spierpijn van mijn billen tot mn nek, en voornamelijk mn onderrug. heel irritant en geen idee wat dit te betekenen heeft? vandaag wd 10.. dus deze bijna overleefd. onze 1e versie poging startte met bruinverlies op wd10 en ongesteld op wd11. verder voel ik mij eigenlijk wel goed..durf nog niet aan testen te denken.. eerst morgen maar eens zien.

succes voor de testers en de wachters!

Geplaatst

Uitgangsecho

6 september Joekie

Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

13 september Joekie (1e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

2 september Esma

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha (vroege test)

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

19 september Liminous

Geplaatst

Vanacht redelijk goed geslapen!

Het word niet erger....tot nu toe....het lijkt op oude prut!! (Sorry voor de details!!!)

Heb nog steeds geen buikpijn en leef ook echt tussen hoop en verdiet. Durf niet te veel te hopen want ben zo bang!

Maar we kunnen niks anders doen dan afwachten! Het liefst zit ik de hele dag op de wc om maar te kijken of het niet erger word....!!

Mijn duimen draaien echt overuren nu!

Geplaatst

Hoi dames,

@ Belladonna.....wat klote zeg. Had je al getest? Wat fijn dat de gedachte aan een kindje uit China je op de been houdt, dat lijkt mij ook geweldig (helaas is man te oud). Wilde je in ieder geval laten weten dat ik met je meeleef!!! Knuffel die honden nog maar eens lekker! Heel veel sterkte. En inderdaad, wie weet gaat die cryo nog voor een enorme verrassing zorgen.

@ Daisydoo: dit klinkt GOED!!!! Ben heel benieuwd, succes!!!

@ Jolanda: spannend he. Ik duim met je mee hoor, t zou wel errrug vroeg zijn om al met de menstruatie te beginnen. Dus alle hoop! (hoewel idd alles kan in dit traject: ik heb het ook 1 van de 11 keer ook op die manier gehad, dagenlang alleen maar bij afvegen en uiteindelijk toch mis. Maarrrrrr ik ben heel slecht referentiemateriaal!! Dus zet m op)

@ Inge, tsjonge wat duurt het lang he?!?! Wanneer zou je durven testen?

@ Suzz, geweldig toch, geniet er maar van hoor!!!!

Veel liefs en sterkte aan alle dames

Megan

Geplaatst

Ha Jolanda,

ik heb hier exact hetzelfde.. ook een beetje bloedverlies en gelijk alle moed verloren.. heb wel wat buikpijn / ongesteldheidspijn dus ik denk dat het klaar is.. maar toch nog even afwachten inderdaad.. 100 x naar de toilet lopen en tja.. er valt niks van te zeggen.. heb nu even geen bloedverlies maar voor hetzelfde geld is dat straks weer wel..

;-(

Geplaatst

Wat een onzekerheid ook voor jullie!

Hier houdt de spierpijn aan.. Geen id wat dit kan zijn en maakt mij super onzeker! Geen menstruatiekrampjes meer en m'n borsten zijn niet meer zo pijnlijk als vorige week.... Twijfel twijfel..pfff gek word je toch van die wachtweken!

Geplaatst

Hallo Inge

Wat vervelend dat jij in hetzelfde schuitje zit als ik....

De vorige x had ik op wachtdag 7 al bloedverlies en dat zetten snel door in een hevige menstruatie! We dachten dat het over was. ik wilde het zeker weten en deed een test op wachtdag 14 en hij was positief! Een week later verloor ik opnieuw heel veel bloed en toen bleek het dus een miskraam te zijn! En teste ik na 5.5 week dus negatief.

Het is moeilijk om positief te blijven. Heb geen buikpijn en dat geeft me ook weer een beetje hoop moet ik zeggen. We kunnen niks anders doen dan afwachten en hopen en duimen dat het loosalarm is en het toch goed komt!

Succes Inge!

Geplaatst

Uitgangsecho

6 september Joekie

Follikelmetingen :toppie:

7 september Bloempje 80 (1e FM bij 2 IVF)

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

13 september Joekie (1e FM)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

4 september Kim (1e ICSI --> 1e TP)

5 september Otjes

8 september Liminous

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986 (1 5 cellige cryo)

5 september Shirley

5 september Tascha (vroege test)

7 september Belladona

7 september Tascha

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

13 september Ilse

16 september Esma

18 september Kim

19 september Liminous

Geplaatst

@Belladonna: ja we gaan nog wel met de cryopoging doen, met als uitgangspunt, (misschien negatief) dat de kans klein is dat het echt gaat gebeuren. Wil niet net voor mijn vakantie een terugval krijgen, na afgelopen weekend zijn we weer zo samen aan het genieten. Ik hoop dat mijn kracht door blijft zetten. Maar toen ik mijn man aankeek, voelde ik zo sterk dat het niets waard is hem en ons te verliezen. Ik wil genieten, van het leven. Jij ook een fijne vakantie, lieve groet, ymkeh

Geplaatst

Jeetje meiden, ik hoor jullie weleens over het augustus bankje, maar heb daar even zitten spieken en schrok echt!!!

Als je het daar bekijkt heb ik ineens geen hoop meer voor mezelf :( Wat een lading rood zeg!!!

(ga nu maar effe verder in de geschiedenis zoeken of ik een groener bankje tegenkom ;))

Geplaatst

@ Inge en Jolanda: ik hoop echt voor jullie dat het vals alarms is en gewoon een innestelingsbloeding. Dat jullie beide eind van deze week gewoon positief testen. Geloof best dat jullie het nu ff niet meer weten. Maar zolang het nog niet echt doorzet is het nog hoop.

@ Daisydoo: spannend hoor, wanneer ga je testen? Ik duim dat je positief test eind deze week.

@ Tasha: en hoe was je vroege test? Spannend.

@ Shirley: en heb je een test gedaan, heb je al meer zekerheid. Ik hoop echt dat je positief getest hebt.

Geplaatst

Even een ego berichtje van mij...

Ben net terug uit het zh, ze hebben 10 eitjes gevonden! Wordt morgen gebeld of er bevruchting heeft plaatsgevonden, als dit wel het geval is krijg ik w.s. a.s. donderdag de tp. Ga nu lekker op bed liggen, zal later op jullie reageren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden