Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 september Bloempje80

23 september Joekie

23 september Maaikie

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

30 september Jootje1

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kim, mag ik vraag heb jij iets van innesteling gemerkt? ik heb beeetje stekend gevoel rechts in mijn baarmoeder, misschien eierstok, terugplaatsing van dinsdag van 4 dagen oude embryo;s...zou het kunnen

@all herkenbaar voor iemand

Geplaatst

@Bloempje: als ik iets in mijn baarmoeder voel, dan voel ik dat altijd heel laag en echt in het midden. Pijn in mijn eierstokken voel ik altijd meer naar de zijkant en hoger. Maar ja, ik denk dat dat voor iedereen anders is, want een baarmoeder ligt ook niet bij iedereen hetzelfde. Mijn baarmoeder ligt normaal naar achteren gekanteld, maar bij de terugplaatsing lag ie ineens een beetje naar rechts. Waar heb je normaal gesproken kramp als je ongesteld wordt? Dat voel je namelijk in je baarmoeder.

Geplaatst

dank voor je snelle reactie Linda, ik voel het nu lager dan normaal en inmiddels ook iets meer naar het midden...ik hoop zo dat dit een goed teken is....

Ik lees nu dat jij een TP van een morula had, ik kon me niet herinneren wat mijn embryoloog zij maar nu weet ik het woord weer, hij had het over morula's...die zitten er dus nu bij mij 2 in, hopelijk blijven ze zitten..

Ik heb trouwens het idee dat er veel te veel van dat witte spul van die bollen terug uit komt...is dat normaal?

Geplaatst

Ik heb dat ook hoor bloempje..vind het wel goor eigelijk ;)

Maar hoeveel bollen brengen jullie in per dag?

Ik doe 2 keer daags 2 bollen van 100 mg inbrengen.. Schijnt ook nog wel eens te verschillen

Geplaatst

Ik moet 3 keer daags 2 bollen van 100mg inbrengen. Ik ben gisterenavond begonnen, maar inderdaad heb ik ook veel last van afscheiding. Ergens in de stukken die ik heb, staat dat ook vermeld, maar vies blijft het.

Om toch weer een beetje positief te worden ben ik vanmiddag bij een acupuncturist geweest ter bevordering van de terugplaatsing. Morgen na de TP ga ik weer. Daarnaast heb ik nog een hulplijn in de vorm van Reiki ingezet. Ik heb het positieve knopje weer gevonden en ga er helemaal voor. Alles wat positief kan werken zet ik in. Dan weet ik zeker dat ik alles er aan gedaan heb.

Joekie jij morgen ook veel succes bij de TP. Ik mag aan het einde van de ochtend pas.

Geplaatst

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 september Bloempje80

23 september Joekie

23 september Maaikie

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse (mk 5wk, 5 dg)

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

30 september Jootje1

Hey meiden,

Wat was ik blij, maar helaas onze laatste "verse" poging is vandaag een mk geworden.

We hebben nog 4 cryo's, maar op dit moment ben ik intens verdrietig.

Waarom?

Ik ga even afstand nemen om dit te verwerken, maar wens jullie alle geluk van de wereld toe!

Dikke knuf!

Geplaatst

Oh Ilse....wat verschrikkelijk, wat zonde. Ik vind het heel erg voor je. Neem de tijd meis. Heel veel sterkte.....dikke virtuele knuffel Megan

Geplaatst
Kim, mag ik vraag heb jij iets van innesteling gemerkt? ik heb beeetje stekend gevoel rechts in mijn baarmoeder, misschien eierstok, terugplaatsing van dinsdag van 4 dagen oude embryo;s...zou het kunnen

Tja ik weet niet of ik echt iets gemerkt heb van de innesteling. Maar wel precies een week na de TP van 2 verse emmy`s ook stekend gevoel in mijn onderbuik gehad dat duurde 2 dagen en was toen over. Weet niet of het de innesteling was, maar het zou kunnen!

Hier ook dat er veel van de bollen weer terug uit komt. Wat je zegt joekie, echt goor. Hier 3x daags 2 tabletten inbrengen.

@ Maaikie: heel veel succes morgen met de TP. En goed dat je weer wat positiever bent. Dat is ook goed voor je lichaam.

@ Ilse: jeetje meid dat meen je niet, wat erg. Weet niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte in ieder geval. En dat intense verdriet kan ik me heel goed voorstellen!

Neem inderdaad goed de tijd en afstand om het te verwerken.

Geplaatst

En met medicijnen die je van anderen krijgt? Zou het dan wel kunnen? Er zijn genoeg meiden die het zo voor een deel bekostigen. Sterkte meissie.

Dag dames,

Helaas ik ben niet zwanger. Heb vanochtend een bloedtest gedaan en het blijkt weer niet gelukt te zijn.

Ik ben behoorlijk verdrietig ook omdat dit de laatste ronde was. We hebben het geld niet om door te gaan, er wordt hier niets vergoed in Zwitserland.

Er zal wel een reden voor zijn dat het niet lukt, maar ik ben erg teleurgesteld!

Een kindje is zo welkom!

Succes voor de meiden die nog moeten testen, maak die bank groen!!

sterkte voor iedereen die net zo teleurgesteld is als ik.

Envoior de meiden die wel geluk hebben....geniet ervan!

Ik ga een fles wijn in huis halen voor vanavond.

Liefs Lijn

Geplaatst

hier op nd laatste wacht dag. Morgen testen. Doodeng!iedere keer nd wc is weer een drama :) ik zit vandaag op wd 12. Dus morgen zou het toch moeten kunnen kijkt mij mits het vandaag niet mis gaat. Pregnyl is dan ruim een week oud...

Geplaatst

Ilse, wat erg! Ik lees net je bericht, krijg er kippenvel van. Ben je al weer zo lang bezig en dan dit; hoeveel verdriet moet je kunnen verdragen? Heel veel sterkte!

Neel

Geplaatst

@babyenschede; volgens mij blijft de pregnyl een dag of 10 in je lichaam. Ik mag past testen 15 dagen na de TP; dan kan er in ieder geval geen verkeerde uitkomst uit komen.

Succes met laatste wachtdag!

Neel

Geplaatst

Ilse, wat vreselijk voor jullie! Neem de tijd om dit een plekje te geven, het is niet eerlijk!

Bij ons gaat t ook niet de goede kant op. Gisteren nog een vaag streepje maar geen tweede streepje te bekennen vanochtend dus we gaan ervanuit dat het mislukt. We zijn nogal down, al weten we rationeel gezien ook wel hoe het werkt allemaal. Ik was even 'vergeten' hoe zwaar de teleurstelling voelt als je volgepompt zit met hormonen. Tranen vloeien hier dus rijkelijk en ik voel me een soort mislukte vrouw. Terecht of niet, vandaag is niet mijn/onze dag :-(

Resterende dames, zorgen jullie voor wat groen deze maand? Het is jullie zo gegund!

Geplaatst

Ilse, wat erg voor je! Dan denk ik dat wij een teleurstelling hebben met een negatieve test, maar wat jij mee moet maken is nog veel erger.... vindt het echt heel verdrietig voor je. Wens je heel veel sterkte om met dit verlies om te gaan, dikke knuffel!!!

Geplaatst

Oh Sorpresa ook jij met naar nieuws :-(

Dit is niet een hele goede maand wat betreft zwanger worden :-(

Sterkte meid!

Ik belde vanmorgen naar het ziekenhuis en de terugplaatsing vanmiddag gaat door! Ik moet er om 14:15 uur zijn en om 14:30 uur is de tp.

Weet dus totaal niets over de kwaliteit en hoeveel emmy's we hebben... Dat hoor ik van de arts vanmiddag..

Ze houden de spanning er wel in hier haha

Geplaatst

Thnx Joekie, en spannend straks! Wij wisten ook pas bij de tp wat we zouden krijgen. We weten nog steeds niet of we cryo's hebben dus ook hier spannend wat dat betreft.

Geniet van dit speciale moment vanmiddag!

Geplaatst

Alhoewel ik me vrolijk zou moeten voelen, heeft het verhaal van ilse me echt diep geraakt. Ik besef me terdege, dat ondanks dat ik vandaag groen ben er nog van alles mis kan gaan, waardoor ik me sinds gisteren al zo verdrietig voel. Ik vraag me af of ik net als de vorige keer 8 maanden met angst leef.

Sorpresa, waarom zou het negatief zijn? Kan toch zijn dat er genoeg HCG in je bloed zit, maar niet op testen zichtbaar is. Don't give up hope.

Voor Lijn zou ik zo graag iets willen doen.Ik heb alleen geen medicijnen liggen (behalve van 2 jaar geleden en weet niet of die nog goed zijn). Ik wil ook wel doneren. Ik heb alleen geen idee wat een IVF kost in Zwitserland.

Ik heb deze cryo helemaal geen medicijnen gehad, behalve 1 pregnyl injectie. Dat was 1 week voor de TP en na de TP kreeg ik geen medicijnen, ik heb wel gevraagd om Utrogestan, maar dat doen ze niet in een natuurlijke cyclus. Vanaf injectie zeggen ze dat het per dag met de helft minder wordt, dus tiijdens de TP zit er al amper wat in je bloed.

Babyenschede ik snap dat je op bent van de zenuwen, maar zolang er nog geen rood te zien is, is dat toch altijd positief, volgens mij ben je na wachtdag 7 al overtijd. De kans is dus erg groot dat je morgen hartstikke groen kleurt:happy7:

Joekie en Maaikie, voor jullie beiden een hele spannende dag. Mooi weer hebben jullie alvast, dus geniet er lekker van als de beeb in je buik teruggeplaatst wordt. En ga niet zoals ik op teveel fora lezen, want het verdriet van anderen kan je zo raken dat je amper kan genieten van je TP.

Vanochtend bloed geprikt. Ik voelde me zo ongemakkelijk in de wachtruimte. Mijn meisje was mee en dan zie je het verdriet van anderen op de gezichten en dus voelde ik me daar weer schuldig over. ook omdat mijn man zei dat hij het verdriet van een andere man kon lezen in de wachtkamer. Gelukkig kwamen later nog andere dames met kindjes. Ik hoop dan dat de mensen die in de wachtkamer zitten daardoor zien dat wonderen nog steeds bestaan en dat het ook voor hen zal komen. Maar ik denk dat het beter zou zijn, als er kinderopvang was in het centrum.

Vanmiddag krijg ik de bloeduitslag, maar volgens de mevrouw is een positieve test een positieve test. Alleen sinds gisteren ben ik toch bang geworden omdat ik amper steekjes in mijn buik voel en ook geen pijn meer bij het liggen op mijn zij. Ik durf me nog niet aan te melden op bankje zwanger, maar wil wel zo graag met anderen vrouwen die positief getest hebben en daarna toch een soort terugval in enthousiasme kregen omdat de angst om te verliezen groter werd, praten.

All ik stuur iedereen vandaag zonnestraaltjes

:happy7:

Geplaatst

TP gehad. Het was een 6-celig embryo van de beste kwaliteit. Nu even Utrogestan inbrengen, even liggen en dan weer naar de acupuncturist. Heb er weer vertrouwen in.

Alleen nu heb in de bloedtest al op wd11 namelijk 4 oktober. Kan ik op wd11 zelf al een thuistest doen is mijn vraag. Ik heb liever eerst een thuistest gedaan, dan is het wachten van het ziekenhuis in mijn ogen minder moeilijk.

Geplaatst

Owww damessssss Ik heb net de uitslag van de bloedprik gehad. Zoals verwacht hartstikke zwanger. Ze belden mijn man en zeiden dat gebruikelijk is dat je HCG op dit moment op 150n ligt en die van ons is 636 HCG. Wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwww wat betekent dat eigenlijk? een tweeling?

Geplaatst

Ik ben weer terug en hen een prachtig mooi 8 cellig emmytje in mijn buik!

Er waren 6 bevruchte eicellen. Wat er ingevroren kan worden horen we pas over twee weken.

Ik moest weer in OK tenue naar de OK ruimte. Daar lieten ze op een groot scherm ons emmytje zien!!! Ik was helemaal ontroerd!!!!!

Ben helemaal vergeten een foto te maken :(

Ze maakten er echt een soort feestje van ;) Ze waren zo lief!! (trouwens de hele behandeling alleen maar vrouwelijke artsen gehad)

Ze waren erg tevreden over alles dus ik voel me ook erg happy!

Nu twee weken wachten :) De 10e oktober heb ik pas een bloedtest maar voor die tijd heb ik wel een keer getest denk ik ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden