Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die bollen is wel troep, zeg. Volgens mij had ik zo'n buikpijn omdat echt alles 'verstopt' zat en de utrogestan er nu pas uitkomt!. De buikpijn is ook begonnen op de dag dat ik in mijn eigen cyclus ongesteld had moeten worden (afgelopen maandag). Dus inderdaad de ongesteldheid 6 dagen tegengehouden.

Maar Nes, ik zou ook niet zo maar stoppen. Dan kun je beter een test doen.

Neel

Geplaatst

Nes, nog even volhouden meid! Ik voelde een aantal dagen voor de test ineens ook helemaal niks meer en was er ook van overtuigd dat het niet gelukt was.. en nu ben ik ruim 37 weken zwanger.

Die hormonen krijg je niet voor niks. Als je dan toch wilt stoppen, doen dan eerst een test. Heb ik ook gedaan op 14 dagen na de punctie en er was toen al duidelijk een streepje te zien (die overigens nog wel een stuk donkerder werd in de dagen er na)

Alle andere dames: ook heel veel sterkte met wachten. Ik hoop op mooie positieve testen voor jullie!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Mij mogen jullie rood maken. test vanochtend was negatief en nu maar wachten op de ongi die natuurlijk weer flink vertraagd werd door de bollen.

Succes nog iedereen en ik hoop niemand meer tegen te komen op het wachtbankje november!

Geplaatst

@Mama van Carmen, ik heb ook die kruitvat testen gebruikt. Eerst licht positief geweest en toen alleen nog negatief. Gisteren de laatste Utrogestan gebruikt en nu wachten op ongi. Alle symptomen zijn al weg dus denk dat het redelijk snel komt nu.

@ Joekie, thnx, ik hoop dat ik snel ongesteld word zodat ik weer 'mezelf' ben zonder al die hormonen in mn lijf. Vind het nu heel moeilijk om ermee om te gaan. Zoveel gedachtes de hele dag, bah!

Geplaatst

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

4 september Pgd1986

5 september Shirley

5 september Tascha

7 september Belladona

9 september Daisydoo

10 september Jolanda

11 september Inge35

12 september Jamilla

13 september Ilse (mk 5wk, 5 dg)

13 september Jett

15 september Linda1978

16 september Esma

16 september Caro-Lin

17 september Hoopvoll

17 september Otjes

18 september Kim

20 september Liminous

21 september Lijntje

22 september Liesjuh

23 september Mama van Carmen

24 september Babyenschede

26 september Neel

27 september Sorpresa

28 september Amanda

29 september Scorpio71

30 september Nes73

30 september Jootje1

Geplaatst

Meiden je mag toch alles weer doen 3 dagen na de tp?

Ik ben in de tuin bezig geweest en best wel wat getilt :( Nu heb ik steeds kleine krampjes zeg maar in mijn onderbuik..

Jee wat ben ik toch onzeker! :(

Geplaatst

Joekie: in principe mag je gewoon alles doen. Je voelt zelf wel als je lijf aangeeft dat het teveel is. En die krampjes kunnen misschien ook nog van de punctie zijn. Rustig aan dus. Hoe voel je je verder?

Geplaatst

Hallo

Ten eerste nog voor de dames met een positieve test gefeliciteerd geniet ervan!!

Voor de dames in het rood sterkte gewenst!!

Ook ik kleur rood deze maand vandaag is de ong doorgekomen dus de eerste iui is mislukt, had het ook wel een beetje verwacht want 2 dagen geleden hele erge steken in mijn buik gehad!

Gr amanda

Geplaatst
Joekie: in principe mag je gewoon alles doen. Je voelt zelf wel als je lijf aangeeft dat het teveel is. En die krampjes kunnen misschien ook nog van de punctie zijn. Rustig aan dus. Hoe voel je je verder?

Ik voel nu helemaal niets :) Wat een onzekerheid hé! :)

Voelde jij dingetjes?

Geplaatst

ook even een berichtje op de september bank, want daar zat ik oorspronkelijk op

@all. dames hier noodkreet, zit al weer jankend achter mijn pc...fijn op kantoor, dus zit het echt te bedwingen..

vanacht voelde ik zoveel, ik dacht yes yes yes...maar nu is in ene de pijn in mijn borsten weg. normaal gesproken heb ik voor ongesteldheid pijn in borsten en dan 2 dagen voordat ik ongesteld wordt is die pijn in ene weg...

En ja hoor de pijn is sinds vanmorgen weg en ik voel al enige ongesteldheidstekenen...

My god en deze keer dacht ik echt dat het raak was.

Punctie was vrijdag 16 september

Terugplaatsinng was dinsdag 20 september , vandaag dus week geleden

kan het zijn dat ik nu ongi wordt of is dat aan de vroege kant..

Hopelijk heeft iemand nog iets positiefs te melden....dat ik toch nog enigszins kans maak..maar heb er weinig vertrouwen in

zou 2 oktober moeten testen...

begreep via acupunctuur dat ik direct moest komende bij naderende ongesteldheid..dat ze het nog tegen konden houden..maar dat lijkt mij eerlijk gezegd sterk?,...of niet dan.

Geplaatst

bloempje...ik denk dat het bijna niet te voorspellen is of iemand zwanger is of niet totdat of de ongesteldheid doorbreekt of een negatieve test (na testdatum uiteraard), de zwangeren kunnen zoiezo uit ervaring vertellen dat alles op elkaar lijkt...als je zwanger bent lijkt het alsof je ongesteld moet worden (tot 12 weken verder kan je dat nog hebben) en als je ongesteld moet worden kan je zwangerschapsklachten hebben (of zou het het lijf zijn dat ons voor de gek houd) dusssssssssssss...nog niet getreurd, it ain't over, till it's over meid!!! ww blijven altijd voor iedereen onzeker en niemand gaat daar fluitend doorheen, zeker de 2e week niet...anyway...veel succes meid(en)

Geplaatst

Nou, zojuist een testje gedaan. Wat ik al vermoedde is dat er geen 2 streepjes staan. Donderdag is officiele testdatum maar de komende uren zal er niet ineens wel een streepje staan. Er was werkelijk niets te zien dan alleen het controle streepje. Ook heb ik al vanaf zondag barstende koppijn, een voorbode dat ik ongi ga worden. Het is alsof ik mijn lijf met die bollen tegenhoud om ongi te worden en vandaar die koppijn. Nieuwe ronden, nieuwe kansen weer net voordat ik in november 2,5 week naar Bali ga ( en dus daar opnieuw moet gaan testen).

Suc6 meiden!!

Geplaatst

hm, nes, nee over het algemeen zal dat niet zo snel gaan denk ik, alhoewel de wonderen nog niet de wereld uit zijn. anders gewoon even het zhs bellen of je mag stoppen met de bollen omdat je zeker weet dat het niet gelukt is of zo, anyway..harstikke balen meid...maar heel veel plezier op bali :) voorzichtig met de enge ziektes daar (zijn die daar eigenlijk wel, hihi)

Geplaatst

Hallo Kim,

Hoe gaat het ermee? Heb je al last van zwangerschapskwalen? Ik voel niks, alleen wat gevoelige/gespannen borsten, en word helemaal gek van onzekerheid. Vrijdag 7 oktober heb ik mn 1e echo, ik heb geen hcg hoeven prikken, doen ze bij ons niet. Raar he? Heel veel succes 5 okt.

Groetjes, Esma

Geplaatst

Hallo bloempje,

Erg he dat wachten? Al die onzekerheid en helemaal gefocust op je lijf. Ik weet uit ervaring dat je er pas iets over kan zeggen als je getest hebt! Ik had toen ik zwanger was al een paar dagen geen zere borsten meer en gevoel of ik ongesteld ging worden. Dat gevoel heeft nog wel een week of 5 daarna aangehouden. Nog even volhouden!

Neel

Geplaatst

Overigens lijkt het mij totale onzin dat acupunctuur een ongesteldheid kan tegenhouden. Het kan wel op een andere manier ondersteunen (rustig worden, betere doorbloeding baarmoeder enz...)

Geplaatst

Bloempje, ik had juist wel een goed gevoel bij jou...

Maar dit is toch veel te vroeg om ongesteld te worden dan meis?

Is het niet zo dat de pregnyl uit je lichaam is en daarom de klachtjes minder worden?

Wanneer ga je er een testje aan wagen? Spannend meid!! Ik hoop nog steeds voor je!

Geplaatst

Nes wat balen dat de test maar 1 streep laat zien meid :( Klote zooitje zeg!!

Waarom is de beloning na zoveel verdriet, onderzoeken en zo'n behandeling niet gewoon altijd een beebje!! Grrr..

't Is oneerlijk verdeeld in het leven...

Geplaatst

Hey Joekie.

Kan toch geen pregynyl meer zijn, want die spuit heb ik 2 dagen voor punctie moeten zeggen, dus dat is woensdag 14 september. Ik gebruik wel van die vieze bollen :-) Wanneer zou ik een testje kunnen wagen denk je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden