Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lieve Lala, gefeliciteerd met jullie binkie Matt!! wat een mooie en leuke naam!!! fijn dat alles goed gaat!!! veel geluk en succes samen!!!

liefs,

Tool

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi lala en peter

wat een heerlijk ventje om naar te kijken, mooie foto's

vandaag weer een fijne zonnige dag dat jullie beiden de kleine hebben mogen beethouden en knuffelen.

geniet ervan en rustig aan

andere dames ook een hele fijne dag toegewenst, ik ga verder met poetsen, ja want veronderstel dat het

het vies is als hij komt!! hihi, lijkt sinterklaas wel die komt

gr irma

Geplaatst

Lala & Peter,

wat fijn om te lezen dat Matt het naar omstandigheden zo goed doet! Mooie foto's, wat een schattig mannetje zeg!

Lala, doe je rustig aan?

Peter, geniet van je papa & zoon moment!

Alle andere meiden, hoe is het met jullie? Laatste loodjes, heel veel succes!

Liefs,

Melis

Geplaatst

Hallllooooo!

Mama ans meldt zich ook weer even. En meteen moet ik toegeven dat ik teveel gedaan heb gisteren en vandaag. Baby blues zijn heftig toe aan t slaan. T lijkt wel of alle spanningen ennangsten van de laatste 15 weken er nu uitkomen. Pfff....heftig hoor!

wond geneest goed, ik wordt met t uur meer mobiel. Dus dat gaat goed.

Was geweldig vandaag om Peter en Matt samen te zien. Foto's staan weer in t album :)

Ik doe t de rest vd dag lekker rustig aan, ga strakkies nog wel even naar de kleine man kijken.

Kolven gaat prima, en is best goed te doen.

Morgen ga ik kangarooën :D

even kijken welk tijdstip t beste uitkomt, met eten e.d. Maar morgen is t mijn beurt.

kereltje doet t goed, hoewel ze zn zuurstof er weer bij hebben gedaan. Hij si te relaxed om te onthouden dat hij goed moet doorademen. Dus daarom toch maar een beetje zuurstof erbij.

Ik heb gebeld voor een plekje in de belgische versie van het Ronald McDonald huis, maar die zitten vol tot zaterdag. Dus ik ga woensdag naar huis, do en vrijdag ga ik dan pendelen en vanaf zaterdag kan ik dan weer overnachten in Leuven.

Voor de rst weinig nieuws. Na morgen een plan van aanpak voor zn nier.

Mama is trots op dr kerels, maar ook ontzettend boos op zichzelf. Moet toch ook meer op mezelf letten :S

daar ga ik dan nu mee beginnen.

meiden tot binnenkort weer.

peter of ik proberen jullie op de hoogte te houden. Hou t album maar in de gaten daar worden regelmatig nieuwe foto's geplaatst.

Tot!!,

Vind jullie lief! En bedankt voor alle felicitaties!

xxxx

Geplaatst

lala let goed op jezelf hoor! Gevaar is dat je je beter voelt en teveel gaat doen... heb het net zelf allemaal achter de rug. En dan keihard worden teruggefloten door je lichaam... en geest trouwens. Duurt echt even voor je weer jezelf bent, ik ben nu bijna een maand verder en nog steeds niet 100 % mezelf. Rust nemen wanneer het kan! En tussendoor genieten van je kleintje natuurlijk... Succes!

Geplaatst

goedenmorgen allemaal,

hoe is het met een ieder? kan iedereen het nog een beetje uithouden.

hier geniet ik lekker van de vrije dagen, niet de weg op geen file en niet werken, het is net vakantie.

gisteren heerlijk genoten van het mooie weer, wat knapt iedereen dan op he, allemaal blijde gezichten

lala hoe is het met je, ik hoop dat alles goed gaat, de foto's zien er goed uit en wat een knap mannetje

zo lief en klein. mooi neusje, hahah

mensen geniet van de dag en tot horens.

de kleine van mij houdt van de hele dag de te fitnessen tegen de ribben aan. kan hij zich mooi afzetten, wat een feest.

gr irma

Geplaatst

He Lala,

leuk om wat van je te horen, natuurlijk hield Peter ons goed op de hoogte, maar het is fijn iets van je te lezen weer! Ik kan me goed voorstellen dat alles van de afgelopen maanden eruit komt, het is ook een bijzondere weg geweest. Ik sluit me aan bij Caroline. Ga nou niet te snel en te veel willen. Jammer dat je deze week moet pendelen, maar wel fijn dat er vanaf zaterdag een plekje voor je vrij is. Je hebt een bijzonder mooi mannetje voort gebracht trouwens, hij zag er al aardig stevig uit, alleen foto's met een volwassen vinger erbij maakt duidelijk hoe klein en kwetsbaar hij eigenlijk is.

Fijn dat het kolven ook lekker gaat, dat scheelt dan he, kan je voor je gevoel tenminste meer doen dan alleen naast de couveuse zitten. Alhoewel, kangoeroe-en klinkt ook lekker actief en ik hoop dan ook dat je er lekker van kunt genieten!!!!!

We wachten rustig het volgende nieuwtje af en natuurlijk de foto's.

Veel plezier met jullie 3-en he!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hier alles ook aardig goed, ik heb voor de veransering weer eens goed geslapen en ben weer eens uitgerust wakker geworden. Verder rommelt het hier al aardig in mijn buik maar van de vroed.moet het nog minstens tot vrijdag blijven zitten, dan ben k 37weken. We zullen het zien, wij hadden allebei al het vermoeden dat het eerder kwam maar na zo'n uitspraak van de vroed al helemaal.. Niuja laat maar komen, ik ben wel klaar met het zwanger zijn, ik weet niet meer hoe ik moet zitten of liggen, ik slaap slecht, voel me vaak lichtelijk ziek zwak en misselijk dus kom er maar uit :)

Geplaatst

he Noekie,

Fijn dat je lekker hebt geslapen, ik kan het me goed voorstellen dat je eindelijk ook graag wat goede nachten wilt maken, hier ook hoor! Die van mij is volgens mij net begonnen met indalen, hij produceert redelijk wat steken onderin. Wat spannend dat het al wat rommelt bij je. We zullen zien of hij zich netjes aan de 37 weken grens houdt :D

Hier in Kampen gaat alles voor de rest prima, net contract getekend en een fout shirtje gescoord bij de kringloop met een enorm doodshoofd piratenstijl. Helemaal te gek! Vanaf woensdag zwangerschapsverlof, dus nou ja, kan niet beter!!!!

Nou ik ga maar wat opruimen en eten voorbereiden :D

laters!

Geplaatst

Wat is Matt een mooi mannetje Lala en Peter!!

Ik vind het wel rot om te zien dat hij aan zoveel slangetjes is gekoppeld, laat staan hoe dit voor jullie is... Maar het is voor het goede doel, duim voor jullie alle 3.

Rustig aan hoor Lala, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen, het is niet niks wat je hebt door moeten maken.

Gefeliciteerd met je contract Aukus en heerlijk dat je bijna verlof hebt!!

Irma, jij gaat er ook volop van lees ik. Het is ook fijn dat de zon zich weer laat zien en het echt lente wordt, kijk er ook zo naar uit!

Spannend voor jou Noekie, we houden het forum goed in de gaten hoor!! Succes met de laatste loodjes.

Hoe is het met jou Gabriella? Huis bijna aan kant nu en beter met je arm?

Melis en Elinorac, hoe gaat het met jullie en jullie wondertjes? Al een beetje in het nieuwe ritme?

En van jullie maart forum nog maar een paar dames te gaan toch?

Hier alles z'n gangetje. Net weer bij de vk geweest en spruit is al prima aan het indalen.

Nog 8 dagen werken en dan ook verlof, jippie!! Lekker met mooi weer en eindelijk tijd voor alle laatste voorbereidingen.

Tot snel!

Geplaatst

Joehoeeeeee!!!!!! Mn hand weer terug! Net naar t ziekenhuis geweest en het gips mocht eraf! Probeer je voor te stellen hoe lekker het dan is om het eerste beste toilet in te rennen om je handen te wassen.... Ben nu nog net zo'n slang die aan t vervellen is, maar dat zal vanavond ook wel klaar zijn. (aangezien ik ernstig veel mn handen nu was!)

Zometeen nog even naar de verloskundige, heb op zich wel wat 'gekke' dingen, zoals met gezette tijden een heel warme (gloeiende) navel. Kan er niets over vinden, is echt heel raar.

Verder ben ik veel draaierig, moe en net als noekie slecht slapen. Ben al vrij snel benauwd, en alleen op mn rechterzij krijg ik genoeg lucht. Maar ja, een halve nacht op 1 kant liggen, is ook niet lekker.. Maar goed, eigenlijk maakt t me niet veel uit. Bij een voorbijtrekkend knietje of handje weet ik weer waar ik t voor doe!

Lala; rustig aan he meid! Je hebt een prachtige zoon op de wereld gezet, maar denk goed om jezelf. Fijn dat jullie zaterdag een plekje hebben zodat je niet heen en weer hoeft te pendelen.

Aukus: geniet van je verlof!!! NOG meer tijd om op marktplaats (en ebay!!!!) te speuren en de kringlopers af te sneupen. Heb een leuk DOORS shirtje op de kop getikt, nu wil mn vriend m ook in zijn maat.. sja, krijg je dat weer....

Noekie; ga jij de volgende zijn in ons topic? Spannend joh!!! Doe je wel rustig aan??

En Liek; lukt het werken nog joh! Knap dat je zo lang doorgaat.

Liefs Gabriella

Geplaatst

Wat super gabriella, lijkt me inderdaad heerlijk dat het eraf is!!

Hier is het vandaag nog aardig rustig maar we zullen zien, woensdag moeten we weer langs komen en dan horen we wel weer hoe het ervoor staat.

Ben nu bezig om toch maar een kraambed te regelen, ze kunnen het leuk bedenken je bed moet op 80 cm maar dat zou dus betekenen dat ik iedere keer met een krukje mijn bed in moet klimmen.... euh dat dacht ik dus niet!! vind het doodeng om op een ladder of wat dan ook te staan om dat mijn evenwicht niet altijd 100% is de laatste weken.

en bed verhogers is ook geen succes, heb er ten eerste al 6 verhogers nodig om alleen mijn kant van het bed omhoog te krijgen... tsja dat heb je met een boxspring, maar aangezien die dingen per 4 gaan... en ik geen zin heb om 20 cm hoger dat mijn vriend te liggen... heb ik er dus 12 nodig... ze zien me aankomen....

Maar goed, we gaan proberen om een hooglaag bed te regelen ipv een kraambed....

Geplaatst

Hahaha, vandaag zijn er hier toevallig 12 bedverhogers geleverd!! Wij hebben tweepersoonsbed, met 10 pootjes. En die dingen leveren ze per vier. Doen ze dus echt niet moeilijk over hoor. Maar als je hoog laag bed wilt moet je dat inderdaad doen. Altijd makkelijk!

Bij de verloskundige was alles in orde. Groeit goed, doet het goed en mijn navel is zo warm omdat de huid helemaal opgerekt is. Weten we dat ook weer!

Bloeddruk was iets aan de lage kant, maar vind dat zelf een erg mooi excuus om 's avonds zo af en toe nog wat chips te eten. Je moet toch aan je zouten komen nietwaar? ;)

Liefs gabriella

Geplaatst

Haha hier hetzelfde, bloedruk zit meestal rond 120/55 bij mij dus ik mag ook lekker zout spul smikkelen :) ik heb gebeld met verzekering, die doet moeilijk, gevraaagd bij hulpmiddelen centrum die zecht dat het gewoon vergoed word... Dus lekker duidelijk haha nouja, ik zie het wel... K neem de gok wel

Geplaatst

Hee dames! Geniet er nog lekker van!

Kleine is er snel genoeg!

Liek, ben jij de laatste van ons dan? Lukt t werken nog? Knap hoor!

Gabriella, fijn, weer (hand) mobiel!

Hier goed nieuws en minder goed nieuws.

Goed nieuws is dat meneer t goed doet en al naar een andere kamer verhuisd is. Minder intensive verzorging.

En dat we inmiddels zijn begonnen met borstvoeding.

Minder is dat zijn nier zeer waarschijnlijk niet zal herstellen. Dit betekent concreet dat ergens in t leven van Matt hij n donornier nodig heeft. Dat kan al over n jaar zijn maar kan ook 45 jaar duren. Die tijd wordt bepaalt door de mate waarin medicijnen zijn nierwaardes goed houden.

Weer n klap int gezicht maar ook hier komen we wel weer uit. Het zal toch moeten... We hebben nu wel de kans om een levende donor te zoeken binnen familie en vrienden.

We hopen natuurlijk dat het nog jaren niet nodig is. Maar we zijn nu voorbereid.

Tot zover weer! Hoop dat kleine man snel op de normale afdeling ligt, dan kan ik bij hem zijn.

Fijne avond nog iedereen! Enne: geniet nog maar even van niet van de bank komen......binnenkort zijn we allemaal aan t rennen om alles geregeld te krijgen ;-)

Xxx

Geplaatst

Wat blijf je toch positief, respect meid! Fijn dat het toch wel weer beter gaat ondanks het vooruitzicht.. En dat hij alweer minder intensieve zorg nodig heeft, dat is toch positief! Lekker genieten van alle mooie momenten, dan genieten wij nog even van de rust.. :)

Fijne avond

Liefs

Geplaatst

Da's inderdaad weer even een slik moment Lala... Maar wat Noekie zegt; wat een positiviteit! Daarmee moet het absoluut goed komen met jullie. Wel een heel dapper mannetje dat hij minder intensieve zorg nodig heeft, en je geeft dus ook borstvoeding nu!!!! Da's helemaal super... Nog meer momenten om van je kereltje te genieten.

Ik ga proberen te genieten van het niet van de bank (kunnen) komen.. al moet ik zeggen dat ik inmiddels wel errug benieuwd ben naar dat kleintje!!

liefs gabriella

Geplaatst

Hhihi....dat is nog n voordeel voor ons: we mochten t kadootje al eerder uitpakken hihihi

Mannetje doet t super! Bv ging geweldig, hij wordt zelfs niet bijgevoed op dat tijdstip. Had em links aanliggen en rechts ging spontaan lekken. Ik ben benieuwd of de flesjes straks groot genoeg zijn. Hahaha

Positief? Ik moet wel. Het heeft geen zin om m als ziek kind te behandelen, daar wordt hij vast niet vrolijker door. En tja, hij zal niet anders kennen dan ziekenhuizen en onderzoeken. Het zal routine worden.

Eens kijken of ik me psychisch heel erg zwak ga voelen na mn verlof....zou t uwv daar in trappen?? ;-)

Tot!!

Xxx

Geplaatst

Haha, je hebt inderdaad weinig keus, positief is het beste vooor iedereen maar toch heb ik diep respect voor jullie! Vind het knap dat jullie het kunnen, al zullen er ook vast andere momenten zijn. Misschien een geluk erbij dat jullie het al vroeg wisten dat het zo zou gaan, je hebt je er geestelijk toch enigzins op voor kunnen bereiden maar goed om het leuk te houden haha. Wat super dat het zo goed gaat met bv! Ik wil ook graag proberen om de eerste 3 maanden bv te geven, hopenlijk lukt het hier ook zo goed!

Fijne avond/nacht

Liefs uit heerenveen :)

Geplaatst

He Girlssss,

Lala, idd heel knap van je dat je alleen maar positief probeert te blijven. Nu wil ik niet negatief doen, maar geef de gevoelens van teleurstelling en angst en pijn ook een plaatsje, want die komen anders extra hard weer terug hoor. Jullie zaten en zitten in een moeilijke rollercoaster. Iets waarbij wij ons niet zoveel kunnen voorstellen, hoewel ik zou willen dat ik kon zeggen dat ik het begrijp. Het lijkt me een combinatie van het ultieme blijdschap die dit mooie mannetje met zich mee brengt. Na al die jaren van behandelingen en verschillende ziekenhuizen en dokters, dan toch jullie liefde gebonden in vlees en bloed. Maar aan de andere kant de teleurstelling dat je de zwangerschap op deze wijze moest afbreken, dat hij daar in die couveuse ligt en dat je er naast staat. Ik zou echt willen dat ik je een arm om kon slaan. En hoewel je misschien verschrikkelijk vind, ik bedoel het echt goed, maar je mag best wel ruimte maken voor de angst en onzekerheid want ik zou het verschrikkelijk vinden als dat juist met de tijd je onder uit haalt. En toch, is het zo knap dat Matt het zo goed doet, in verhouding tot alles wat ze nog maar 2 weken terug zeiden. En ja, misschien heeft hij wat meer hulp nodig dan andere kinderen, maar dat zal vast ook wel goed komen. Maar hou elkaar goed in de gaten....

Noekie en gabriella, wat goed dat jullie een lagere bloeddruk hebben, mijn onderdruk is rond de 80; niet schrikbarend hoog, maar wordt wel in de gaten gehouden...

Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje zat begin te worden, slaap verschrikkelijk slecht en kan niet wachten tot hij goed in daalt....maar helaas, nog even geduld...Net als jullie hoop ik ook dat mijn gespannen borsten zich als ware melkfonteinen zich zullen ontpoppen. Ach morgen bv cursus en dan kan ik niet anders doen dan zo hard mogelijk proberen. Zoals Gabriella wel weet ben ik voor de rest he-le-maal doorgeslagen in t shirtjes bestellen via marktplaats. Ik heb de complete H&M serie van 2011 compleet. The Beatles, the Doors, The Ramones, The Rolling Stones, Run DMC en ACDC met of zonder longsleeve, ik heb ze gescored.....en nog steeds zoek ik minstens 2 keer per dag marktplaats af voor een ander shirtje....Sla ik door? JA, maar heb toevallig wel weer even een shirtje van The Who op de kop getikt. HA! Laat ik nu maar iets gaan doen waar iedereen wat aan heeft, zoals de t shirts van Ingmar wassen, anders krijg ik zijn pinpas vast niet meer....hmmmm, kan niet wachten tot de vakantiegeld van de ww binnen komt hahahaha, o jeeeee....

Nou ik zal iedereen niet langer vervelen met mijn dwangneuroses enzo, fijne avond en tot later :D

Geplaatst

He meiden,

Wat een rust hier... stilte voor de geboortestorm?

Aukus; heb hetzelfde als jij hoor.. ben er nu wel wat klaar mee. Weet nu wat zwanger zijn is, weet het heel erg. Inderdaad; de nachten zijn niet meer heel fijn. Probeer er zo min mogelijk last van te hebben en mee te gaan in t ritme van wat mn lichaam nu aangeeft..

Goede nieuws is dat we eindelijk boven slapen!!! In een kamer die af is.. schoon is.. fris is.. waar geen verhuisdozen staan!!!! Echt helemaal super. We zijn nu beneden alles op orde aan t maken en dan mag de kleine komen.

Gisterenavond had ik wel het gevoel dat er van alles onder in mn buik aan t rommelen was. Voelde heel gek!! haha.

Lala, nog even wat foto's gekeken van jullie gisteren. Wat een mooi mannetje hebben jullie toch. En wat een kleintje is t toch nog.

Nou, ik ga hier nog even verder met ruimen en herinrichten (lees; mn mn dikke buik op een stoel zitten en zeggen waar alles moet staan...)

Liefs gabriella

Geplaatst

He Gabriella,

Ja wie weet, ik zou wel graag willen bevallen, maar ik heb zo'n vermoeden dat het nog een tijdje gaat duren...Ach nou ja, da's ook wel goed, maar soms is het wel even goed zo met dat zwanger zijn hahaha. Wat een goed nieuws dat je slaapkamer eindelijk klaar is en dat er langzaam aan steeds meer structuur komt! Dat is natuurlijk wel gewenst onderhand. Hopelijk komt de kleine straks mooi op tijd als alles klaar is, dat zou goed bekeken zijn ;) Hier in Kampen is het allemaal rustig, ik voel soms ook wel wat gerommel hoor, maar heb het idee dat het indalen is blijven steken op het randje. Maar meer lucht zou zeker wel welkom zijn. ondertussen heb ik wel het gevoel dat mijn bekken week lijken te worden, vooral met een stukje wandelen merk ik echt steken op bij mijn schaambeen, dus dat gaat allemaal wat langzamer.....

Morgen ga ik afscheid nemen van mijn groep bejaarden, die zie ik pas weer in de zomer, dus misschien morgenochtend nog even een appeltaart bakken en anders maar chocolaatjes...ach dat vinden die oude mensen meestal wel lekker :D

Hoop ook dat alles goed is met Lala, de foto's zien er veel belovend uit, want ze geeft dus borstvoeding als ik het goed zag. Thumbs up!

nou, dingen doen en dan weer liggen, rugpijn zuigt :S

gr aukus

Geplaatst

He Dames,

Hoe gaat het dan? Wat is het toch verschrikkelijk stil hier :(..... Hopelijk gaat alles goed met Lala en d'r gezinnetje. Maar hoe is het met de rest dan? Kan je een beetje genieten van je kamer die af is Gabriella? Bevalt het zwangerschapsverlof de andere dames ook zo goed?

Hier in Kampen is een kleine vooruitgang nu de kleine blijkt ingedaald. Ik had al zo'n vermoeden, maar altijd fijn om te horen. Gisteren is hij weer opgemeten, maar het is nog altijd een flinkerd :D Maar ik zie er naar uit, lekker bevallen hahahahaha. Zeker met een zonnetje zoals die de laatste week schijnt heb ik heeeeel erg veel zin om de kleine vast te kunnen houden en om lekker erop uit te gaan. Want dat lopen dat gaat al een paar weken niet zo fijn. Ik krijg enorme steken na een paar honderd meter. Ik dacht dat het enkel indalen was, maar de vk vertelde dat het dus ook kon komen doordat de kleine al ingedaald is en dat er een wrijving optreedt. Aangezien ik veeeeeel te veel ben aangekomen heb ik dan ook zeker de wens om zo snel mogelijk weer goed in beweging te komen. Ik ben mijn grote logge lichaam meer dan zat. Afgezien daarvan ben ik best wel blij. We gaan vanavond last minute maar even naar een voorlichtingsavond in de hoop wat op te steken. Met 35 weken mag dat wel eens he...

Ik geloof het echter wel allemaal. De vk vroeg nog of ik een geboorteplan had. Nou, gewoon ik wil bevallen. Ik neem aan dat als de kleine geboren is en er treden geen bijverschijnselen op door mijn medicatie dat hij gewoon op mijn buik wordt gelegd voor de kennismaking. Dat Ingmar de navelstreng door mag knippen en dat ze zullen communiceren als er een ingreep plaats moet vinden. Dat blijkt ook zo te zijn, dus nou ja, ik zou niet weten wat ik in een geboorteplan moet zetten. Hoe hebben jullie dat dan aangepakt?

Ik heb ook geen idee hoe ik ga reageren op de situatie. Ik hoop dat de baarkruk wat voor mij is, lijkt me heel erg relaxed om die te gebruiken, vooral onder de douche lijkt me wel relaxed. maar je zal het altijd zien dat het weer precies het tegenovergestelde wordt. Maar goed, we merken het vanzelf. Het is een fijne gedachten dat het hoe dan ook geen maanden meer gaat duren en ik hoop stiekem dat hij niet wacht tot week 41/42, maar gewoon lekker rond week 38 ons komt plagen....ach ja, we merken het wel ;)

Iedereen een fijne en zonnige dag he!

gr. Aukus

Geplaatst

Goed nieuws: mannetje ligt in n normaal bed en op n 'normale' afdeling. Hopen dat donderdag een goede echo geeft, zo ja, dan gaan ze me aanleren n katheter te plaatsen en mag mannetje naar huis.

Had geen internet. Gisteren nieuwe fito's geplaatst.

Moet gaan nu, kereltje gaat voor t eerst in bad :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden