Ga naar inhoud

Kosten voor zelf betaalde ivf poging

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste allemaal,

Wij zijn nu bezig met onze laatste poging maar we zijn er al over uit dat mocht het niet lukken we graag nog 1 of 2 pogingen zelf gaan bekostigen.

Omdat ik niet zo goed kan inschatten wat de kosten zijn kom ik hier om info te verzamelen.

Medicijnen ben ik al over uit , die kan je het beste halen bij http://www.aposite.be/fransen2320/

Maar hoe zit het nou in het ziekenhuis.

Bij ons gaat het om een gewone ivf , zonder extra toepassingen.

Het word gedaan in het Vu.

Nu staat er op hun info site dat het tussen de 1250 en 1700 euro kost , maar is dit inclusief bloedprikken alle telefoontjes en alle echo's, of komen die er nog apart bij?

Dit is eigenlijk een beetje waar ik mee zit 1250 en 1700 is een groot verschil.

Wat voor ervaring hebben andere stellen die al een keertje dit traject zelf hebben bekostigd?

Was het echt 50% goedkoper in Belgie dat julie medicijnen bestelde, of scheelde het niet zo veel , kost je toch ook een vrije dag om heen en weer te rijden bv, en als het je dan totaal maar 50 euro scheelt, kan je het toch bv beter in nederland bestellen.

Moesten jullie alle echo's apart berekenen en bloedprikken of is 1700 gewoon het totale plaatje?

En krijg je de rekening gelijk , of pas na een paar maanden?

Graag zou ik op deze vragen wat antwoorden willen , en hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen!

Groetjes Roos

Geplaatst

Hoi roos,

ik ben daar ook heel erg nieuwsgierg naar.

in leiderdorp was het ongeveer 1800 euro dit was incl echos labkosten punctie tp en exlc medicatie volgens mij moest je iedere cryo tp opnieuw betalen 400euro ofzo.

nu zijn we overgestapt naar voorburg gaan met onze 3de behandeling starten maar willen een eventuele 4de zelf gaan betalen.alleen zag ik prijzen die opliepen naar de 4 a 5 duizend euro.weet iemand hier op het forum wat je in voorburg moet betalen!

succes roos!

Geplaatst

Bianca

ik weet dat Henne in VB loopt maar volgens mij liggen de kosten daar echt lager hoor.

Zomerzotheid, wbt de meds, ik denk dat het ook afhankelijk is van welke meds je moet gebruiken, ik weet dat Menopur zo´n 40 a 50% voordeliger is in Belgie, ja je zou er voor op en neer moeten rijden maar grote kans dat zij ook in het weekend geopend zijn.

Verder is er het topic, wat doe je met overgebleven medicijnen, wellicht dat iemand daar opruiming houd?

Ik weet dat er ook ziekenhuizen zijn die teruggebrachte medicijnen kostenloos uitgeven aan stellen die volledig zelf voor de kosten moeten opdraaien, maar helaas werk daar niet ieder ziekenhuis aan mee.

Wat de kosten van de behandeling zelf daar kan ik je niet mee verder helpen, maar wij kregen voor 2010 een bedrag van € 1533 vergoed van onze behandeling in DD, en dit was het bedrag wat er destijds in NL voor stond, dat was incl. bloedafnames, echo´s , punctie en tp. Ik heb eerder gelezen dat het bedrag voor 2011 opgeschroefd is naar ongeveer € 1800,- dus als je rekening houdt met die € 1700 kom je al een heel eind.

Ik hoop dat je snel reacties krijgt van dames die in NL te maken hebben met zelf bekostigde behandlingen....veel succes!

Geplaatst

Hoihoi,

Zelf ben ik voor onze 4e poging uitgeweken naar Dld, dus kan je niet veel vertellen over een betaalde poging in NL. Wel kan ik je de tip geven, dat er hier een topic bestaat, waarin sommige meiden leuke aanbiedingen doen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dit heeft mij ook enorm geholpen en dat scheelt weer behoorlijk in de kosten.

Qua betaalde poging verschilt het in NL per jaar, dit jaar ligt het bedrag bijna op 1800,- euro. Dat is alles incl. echo's, labkosten enz. Cryo's zitten hier niet bij in, voor iedere cryo-poging dien je weer apart te betalen.

Vorig jaar lag het bedrag voor ivf/icsi beduidend lager, dus het kan zo maar zijn dat het in 2012 ook weer lager is of juist omhoog schiet. Wel is er een landelijke regeling, dus overal betaal je zowat hetzelfde, voor zowel ivf als icsi.

heel veel succes!!!

Geplaatst

Oh en Bianca.. die 4 à 5 duizend euro zal wel te maken hebben met all-in. Dus ook de meds. zijn daarbij berekend. Aangezien jij maar weinig spuit, zal dit totale bedrag bij jou veel lager uitvallen.

Bovendien kun je vaak heel wat bij elkaar scharrelen, waardoor je dat deel al niet meer hoeft te bekostigen, op een beetje portokosten na ;)

Geplaatst

In NL werken ze (nog) met DBC facturen. (Diagnose Behandel Combinatie) Dit is een factuur voor de gehele behandeling incl bloedprikken en echo's, punctie en TP, maar zonder medicatie. Zo declareren zkhzen ook naar de verzekering. Als het goed is krijg je bij een niet verzekerde poging ook zo'n factuur.

Per 2012 willen ze dit systeem aanpassen naar DOT. Voor meer info zie: http://www.nza.nl/zorgonderwerpen/dossiers/dbc-dossier/

Ik zou het zeker eens navragen in het ZKH, en evt vergelijken met andere ziekenhuizen.

Geplaatst

Dus als ik het goed begrijp is een ivf een all in gebeuren?

Ook al moet je 5 echo of 10 keer bloedprikken is allemaal voor 1 prijs:).

En het verschil maakt het hem in de hoeveelheid medicijen.

Geplaatst

Klopt, er is een vaste prijs voor een behandeling, op het moment rond de 1800 euro. Volgens mij zijn cryo pogingen wel duurder geworden, rond de 800 euro. Medicijnen wisselt per persoon, ik heb tot nu toe nog nooit zelf hoeven betalen dankzij lieve weldoeners :-)

Geplaatst

Guusje, heb even gekeken op die link ivm de invoeren van DOT. En als ik het goed begrijp is nu vooraf het kostenplaatje bepaald door die DCB-code en zal straks alles apart in rekening gebracht worden? Dus als je meer FM's hebt ben je duurder uit of zit ik er nu naast?

Vind het allemaal erg verwarrend! pffft

Geplaatst

Eve, ik weet het fijne er ook nog niet van. Maar dat zou zomaar kunnen. Door DBC systeem kost het veel geld (de zorg in het algemeen) en dat wil de overheid lager maken.

Ze willen weer terug naar een oud systeem. Betalen wat je krijgt, en niet iedereen 1 prijs betalen.

even als voorbeeld, stel iemand breekt zijn been, en krijgt gips en wat controles. Daar is 1 prijs voor. Maar de 1 zal vaker voor controle moeten dan een ander. Die gene die vaker voor controle moet zal duurder uit zijn dan als je maar 1 controle nodig hebt.

Hiermee hoopt de overheid onderandere dat we allemaal minder zorg premie hoeven te betalen.

Geplaatst

Ik snap het Guusje, krijg er alleen een beetje jeuk van als ik er aan denk!

ben dan bang dat de kosten hoger gaan liggen dan dat het momenteel is met de DBC-methode. De prijzen van het "DOT-principe" zullen nog vastgesteld moeten worden en het zou me niets verbazen dat het juist duurder gaat worden.

Zie het nou nog niet echt gebeuren dat de prijzen van de zorgpremie omlaag gaan ;-)

Geplaatst

Ik ben er ook bang voor hoor! Maar laten we dan hopen dat ze niet zo enorm hoog gaan worden.

Geplaatst

nou Cindy

dan is het de moeite waard om naar een anders ziekenhuis over te stappen!!! jeetje wat een bedrag. Wellicht ook incl. medicijnen maar dan nog.

Geplaatst

@Roos. Bij ons kost een totale behandeling, dus inclusief medicijnen, echo's, functie, bevruchting en TP tussen de 3.000 en 3.500 EURO. Ja dat is heel veel geld. Ik krijg vanwege mijn leeftijd sowieso niets vergoed van mijn verzekeringsmaatschappij. Lig nu in de clinch met ze omdat ik hele goede redenen heb (vind ik zelf) waarom ze wel zouden moeten vergoeden. Ja, het gaat om heel veel geld. Wij moeten strax ook stoppen, vanwege mijn leeftijd maar ook vanwege de kosten ... Maar ik blijf positief en ga er vanuit dat de volgende poging natuurlijk gewoon raak is!

Geplaatst

Hoi roos, bij ons inderdaad de eerder vermelde 1875 euro voor de behandeling ex medicijnen. Per cryo 400 euro. Mij is het deze keer ook gelukt om vrijwel alle meds te verzamelen van weldoeners!

Grtz Megan

Geplaatst

Nikkie, wat enorm balen dat je in de clinch ligt met je zorgverzekeraar. Mag ik vragen wat je leeftijd is?

Geplaatst

@Guusje ... eh 42 ... niet verder vertellen hoor ... heb het er al zo moeilijk mee ... ik zie er niet uit als 42, voel me geen 42 maar ben het wel en mijn biologische klok tikt heel hard door ...

Geplaatst

Dat snap ik Nikkie ;-) ik mag me volgend jaar bij de 40ers voegen.

Maar waarom ik het vraag, is omdat het wettelijk geregeld is dat voor vrouwen tot en met 40 jaar 3 pogingen vergoed worden, als de vrouw ouder is dan 40 maar jonger dan 45, dan moet de behandelend arts de vergoeding aanvragen schriftelijk. Hiervoor moet hij eerst de doelmatigheid van de behandeling in de individuele situatie beoordelen en vastgestellen. En dat naar de verzekering sturen. Deze beoordelen dit conform de zorgverzekeringswet. Het vervelende is dat het regels zijn van de overheid, en niet van de verzekeraar.

Als de aanvraag niet volledig is, of onduidelijk, zal de verzekering dit gaan afwijzen.

heeft je arts dit gedaan voor jullie?

Geplaatst

Als ik het bedrag voor de cryo tp zie, dan lijkt het erop dat er per cryo gerekend wordt. Dus een tp van twee, is tweemaal dat bedrag? Dat klopt precies met onze factuur. Zal het eens navragen.... Vind het wel een beetje raar, kosten van een icsi hangen toch ook niet af van het aantal eitjes...

Geplaatst

Guusje zegt: Dat snap ik Nikkie ;-) ik mag me volgend jaar bij de 40ers voegen.

Maar waarom ik het vraag, is omdat het wettelijk geregeld is dat voor vrouwen tot en met 40 jaar 3 pogingen vergoed worden, als de vrouw ouder is dan 40 maar jonger dan 45, dan moet de behandelend arts de vergoeding aanvragen schriftelijk. Hiervoor moet hij eerst de doelmatigheid van de behandeling in de individuele situatie beoordelen en vastgestellen. En dat naar de verzekering sturen. Deze beoordelen dit conform de zorgverzekeringswet. Het vervelende is dat het regels zijn van de overheid, en niet van de verzekeraar.

Als de aanvraag niet volledig is, of onduidelijk, zal de verzekering dit gaan afwijzen.

heeft je arts dit gedaan voor jullie?

@Guusje. Onze arts heeft een hele summiere IVF aanvraag ingevuld en meer doet ze er niet aan. Ze heeft in het verleden hele uitgebreide brieven geschreven en allerlei artikelen bijgevoegd, dit kostte haar elke keer zo'n 2 uur, en alle keren zijn de aanvragen afgewezen dus begint ze daar niet meer aan... Wij hebben uitgebreid met haar gepraat over de doelmatigheid van de behandeling in mijn specifieke geval. Dit hebben wij zelf verwoord in een uitgebreide brief naar de verzekeringsmaatschappij met de vraag of ze een en ander nogmaals willen herzien. Onze argumenten geven wel degelijk de doelmatigheid van de behandeling aan (ik ben geen grensgeval maar val ruim binnen alle marges die de artsengroep in het ziekenhuis bepaald heeft wat betreft het aannemen van IVF/ICSI "gevallen"). Ook hebben wij hierin toestemming gegeven dat ze telefonisch contact mochten opnemen met de arts, dit heeft de verzekeringsmaatschappij dus ook gedaan. Naar aanleiding van dit alles hebben ze besloten nog steeds niet tot vergoeding over te gaan... Zij negeren dus onze argumenten qua doelmatigheid. In de eerste brief zeiden ze dat ze IVF/ICSI niet als dé geschikte behandeling voor ons zien, hierop hebben wij dus gereageerd wat dan wél de juiste behandeling voor ons is en daar reageren ze dus niet meer op. Ook hebben we het argument leeftijdsdiscriminatie gebruikt omdat er verzekeringsmaatschappijen zijn die wel vergoeden boven de 41 jaar, ook daar reageren ze niet op. Wij stappen nu waarschijnlijk naar de consumentenbond om te bekijken of zij nog iets voor ons kunnen betekenen, ik hoop het maar ...

Geplaatst

Hoi, ik heb vorig jaar juni de vraag gesteld aan het Deventer Ziekenhuis. Zij doen daar IVF-transport met Zwolle. Bijgaand het antwoord:

De kosten die door het Deventer Ziekenhuis in rekening zullen worden gebracht voor de 4e IVF behandeling bedragen € 1.434,86.

Welke kosten door Isala klinieken Zwolle berekend worden is bij ons niet bekend.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Zwolle heb ik nagekeken op wat de verzekeraar heeft vergoed en dat is een bedrag van € 462,98

Dit is dus samen 1 IVF behandeling en gold in 2010.

IVF 4 al gehad, helaas geeindigd in MA. Paar dagen te kort zwanger om teller weer op 0 te krijgen. De rekening tot op heden niet gezien, wel gezien dat de verzekeraar het bedrag van Zwolle vergoed heeft, dus waarschijnlijk ook het bedrag van Deventer. Inmiddels gestart met de decapeptyl voor IVF5.

Geplaatst

Och Christel wat verschrikkelijk.... een MA is al erg, en dan ook nog eens net een paar dagen te kort om weer vergoede pogingen te krijgen........ Terwijl gewoon bewezen is dat je zwanger kunt worden... Heel veel sterkte en succes bij poging 5!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden