Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Henne, wat een super bericht! Fijn om te horen en zien dat jullie frummel op schema ligt. Op naar de volgende echo! Hoe is het met de andere dames hier? Iemand actief bezig met een poging? Wij zijn nu bezig met poging nr 7; durf bijna niet meer te hopen dat prednisolone voor ons het wondermiddel zal zijn... Suc6 allemaal, ook als je tijdelijk even langs de lijn staat.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voorjaar hier ook icsi 7, 11e tp...2e ronde met prednisolon... Je weet het nooit, heb nu toch al bij behoorlijk wat meiden gezien dat dit werkt. Ik ga voor je duimen!

Geplaatst

Ga als het goed is eind juli starten met IVF 2... Alleen moet eerst mijn 2e menstruatie na de curettage en hysteroscopie doorkomen, die verwacht ik eigenlijk vandaag maar tot nu toe nog niks te bekennen. Afwachten maar!

Gr. Beanie

Geplaatst

Meiden die zelf betaalde pogingen gaan doen: pb me even ivm mijn koelkast. Als alles goed gaat ruim ik in augustus op.

Geplaatst

Henne, dank je wel! Ook voor mij kan de tijd nu niet snel genoeg gaan.... Kijk uit naar de operatie vrijdag, hoe raar het misschien ook klinkt. Dan kan ik tenminste weer gaan opbouwen. Eerst nog maandag de uitslag van de MRI, verwacht niet veel meer dan de eerder gestelde diagnose. Hoop in ieder geval dat er niet nog veel meer aan de hand is.

Ik had van de week wel het idee dat mijn menstruatie er aan zat te komen, maar helaas, nog niks. Eerste menstruatie was ook al afwijkend, maar dat had de fertiarts ook al gezegd. Verwachte een hele zware maar het was bijna niks... En maar 1 dag. Nu 4 weken later, en afgezien van koppijn nu niet meer het gevoel dat het er aan zit te komen. Raar hoor. Hoop toch echt dat het dit weekend komt, dan kan ik 22 of 23 juli starten met de decapeptyl (lange schema). Ondertussen braaf verder met de omega3 etc... Overigens: heb het gevoel dat mijn doorbloeding beter is geworden: heb nu veel vaker warme handen dan vroeger. Zal heus wel wat te maken hebben met de vitamines e.d. lijkt me.

Groetjes, Beanie

Geplaatst

😌dank je wel Henne. Ik weet het; de kamsen zijn er. Anders waren we ook niet verder gegaan. Hier tp 11, ronde 3 pred (20mg)/intral. Ergens heb ik het gevoel dat het dit keer goed moet gaan. Maar jah das ook weer te eng en te onwerkelijk... Na 5 jaar... Oke het is duidelijk ik zit momenteel in de welbekende emo8baan..

Beanie, hopelijk kun jij ook snel weer beginnen. Suc6 met de operatie!

Geplaatst

7 en 11 zijn wel goeie cijfers in combinatie ;-)

Hoeveel prednisolon gebruik jij nu? Ik had de eerste keer 5mg, de tweede keer (nu dus) beginnen met 10mg en toen ik een week na de tp griepachtige verschijnselen kreeg eers opgehoogd naar 15mg en paar dagen later naar 20mg. Geen idee of het met 5 of 10 ook goed was gegaan, dat kun je nooit zeggen. Maar ik weet wel dat m'n kijf me die 20mg veel rustiger voelt dan het ooit na een tp heeft gedaan. Hou dat dus in de gaten en aarzel niet om Pf te mailen! Als je in net onderwerp iets zet als:signs of rejection: increase prednisolon? krijg je zelfs in het weekend binnen een paar uur reactie.

Beanie kan me voorstellen dat je door wilt. Had ik ook heel sterk na die miskramen. Je wilt dat gevoel terug, we zwanger zijn, je kansen benutten. Gelukkig dat je knie niet al te veel roet in het eten strooit. Ben je vandaag mog ongesteld geworden?

Geplaatst

Idd doorgaan! De tijd dringt voor mijn gevoel.... Ben net 40 geworden, heb nog 2 kansen, laat het maar allemaal niet te lang duren... Menstruatie is helaas nog niet doorgekomen. Is mijn cyclus nou helemaal van slag? Kijk het nog maar even aan... Nu wel buikpijn, hoop dat dat een goed teken is!

Kwam er trouwens 2 weken geleden achter dat mijn 2 jaar oudere zus een vitamine D- deficiëntie heeft. Bij haar wordt het gecontroleerd door haar huisarts. Ze maakt zelf helemaal niks aan, maar door een lage dosering vit. D te slikken gaat het nu wel goed. Bij mij is dit nooit gecontroleerd maar om de een of andere reden zou het me niet verbazen als dit bij mij ook het probleem is.... (we hebben beiden dezelfde bloedgroep (A negatief), zelfde stollingsafwijking, dus voor mijn gevoel is de kans wel aanwezig dat ook hier een overeenkomst zit). Gelukkig slik ik nu al 2 maanden extra vitamine D, dus ik hoop dat dit het gewenste resultaat gaat geven!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Beanie, is de ongi al doorgebroken? Aankomende vrijdag dus al de knie operatie en daarna door met een poging. Ga je volgen, meis. Spannend!

Gabrie, jij dus nu aan het orienteren op Turkije. Daar heb ik zelf ook ooit info aangevraagd. Kwam positief op mij over, echter kan nergens onafhankelijke ervaringen vinden. Hierdoor ook georienteerd op cyprus en anthene (serum). Ga binnenkort (indien de cryo's niets worden) een uitgebreide financiele vergelijking doen mbt alle kosten van al die klinieken. Ook mbt de slagingskansen. Viel mij tot nu toe op dat de poging zelf enigzins betaalbaar is, maar je wel weer veel geld neer moet leggen voor een cryo tp. Is natuurlijk niet echt van belang als er geen cryo's zijn.

Ben benieuwd hoe of wat mbt Turkije. Heb je via human first info aangevraagd? Was trouwens de post nog langsgekomen?

Henne, ik ga je morgen even een pb-tje sturen mbt een lift / koelkast (indien de cryo's niets worden)....

Voor nu: slaap lekker allemaal.

Geplaatst

Ik ben nu begonnen met 20 mg prednisolone wm heb met Pf afgesproken dat uk bij het eerste de beste symtoom contact met hem opneem om te bezien of de dosering nog verder moet worden verhoogd...

Morgen begint het wachten weer als alles goed gaat.

Bedankt voor het meedenken; ga pf zeker mailen/bellen als nodig.

Vraagje; ik heb nu een beetje last van een gevoelige keel bij het slikken. Dit had ik ook tijdens de vorige poging. Herkent iamand dit als een bijwerking? Het is echt heel minimaal hoor.

Henne hoe is het jou?

Geplaatst

Hi Wendy,

Volgens mij ben jij eerder aan de beurt dan ik, binnenkort toch je eerste cryo terugplaatsing? Spannend weer....

Idd is overmorgen mijn knieoperatie, ik kijk er naar uit (alleen al omdat ik weet dat ik dan op een gegeven moment ook weer zonder krukken mag lopen, al zal dat nog wel een week of 3 duren). En daarna op naar de hoofdpijn van de deca!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Meiden,

Ik zit met een groot dilemma en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met wat nu te doen. Vandaag bij de huisarts geweest en ik blijk een schimmelinfectie te hebben. Gyn had ongezien al een recept laten mailen naar apotheek. Geen fijn gevoel en het vertrouwen in deze poging daalt;( Inmiddels ook emailcontact gehad met doc Pf.

En nu dus in verwarring. Doc Pf heeft de voorkeur voor een locale behandeling (vaginale capsules) maar daar heb ik in het verleden enorme buikpijn van gehad. Ik reageer daar erg heftig op en dat lijkt me nu op wd 6 niet gewenst. Volgens doc Pf kan ik beter niets innemen en het aan mijn lijf overlaten dit op te lossen... Maar daarvoor voelt het echt té ellending aan down under. Wat nu te doen? Toch de capsules maar gaan slikken, eventueel een dosis en niet de tweede?

Wat zouden jullie doen? Ik ben echt den beetje lost op dit moment...

Liefs

Geplaatst

Erg lastig Ceeke... Als ik het goed begrijp zegt Pf liefste niets doen en als je iets doet lokaal? Maar van vaginale capsules heb je eerder veel buikpijn gekregen. Ja, dat zou ik ook eng vinden. Hoe erg is het? Kun je bijvoorbeeld nu (extern!) spoelen met koel water, slapen zonder slip (geen irritatie en lucht) en kijken hoe het morgen is? Ik heb zelf zo flinke jeuk en irritatie wel eens weggekregen, of dat echt al een schimmelinfectie was weet ik niet...maar misschien te proberen? Ik weet ook niet of er nog andere huis tuin en keukenmiddeltjes zijn?

Een halve kuur zou ik niet doen, dat is half werk en dan heb je kans dat het alsnog terugkomt. Overigens sluit mijn eigen gevoel wel aan bij Pf. Heb zelf een schimmeluitslag op m'n rug (heb je totaal geen last van, ziet er alleen niet zo mooi uit), maar de middeltjes daartegen mogen niet eens met zwangerschap. Maar vaginale schimmelinfecties komen aan de andere kant juist wee vaak voor bi zwangerschap. Hè bah, zo lastig. Ik zou toch zeggen, als je het uit kunt houden, kijk het dan nog even aan. Desnoods dagje ziekmelding? Lekker de hele dag zitten gaat het ook allemaal zo van broeien. Dan liever een dagje open en bloot onder een rokje ;-) Het verklaart overigens wel je iets verhoogde crp.

Geplaatst

Haha nee, die gene ben ik al song voorbij...;) Zit even te googlen en ik zou bijvoorbeeld wel een uitwendige crème van Canesten kunnen gebruiken. Dat is in elk geval lokaal en kan op die manier niet het immuunsysteem triggeren. Ik kan Pf redenering ook volgen maar ja, dit voelen is geen feestje. Waar ik eel een beetje van baal is dat ik bij de terugplaatsing al aangaf dat het een beetje raar voelde en me afvroeg of ik geen infectie had. Volgend ivf-arts niet... En nu dus wel. Volgens doc Pf pas gaan behandelen als de infectie langer ds 7 dagen duurt omdat daarna een negatief effect op het immuunsysteem ontstaat. En daar kom ik dan nu dus wel aan... Komende dagen ben ik vrij dus dat jurkje komt wel goed;)

Ik denk dat we even naar de avond apotheek rijden. In elk geval ga ik de nu voorgeschreven pillen nog even niet slikken. Dank voor het meedenken! Zo lief!

Geplaatst

Ik weet hoe het voelt meis, ja niet die schimmelinfectie maar wel zoiets na een tp... En idd, als het al wat geïrriteerd was met een tp, eendebek erin en dan elke dag die utro inbrengen, dat wil wel. Die uitwendige crème lijkt me een goede optie, wel even goed kijken of die bij zwangerschap mag uiteraard. En misschien extra omega nemen? Dat was zijn advies toen ik een allergie aanval had. Omega 'kalmeert' het immuun, als het nu al wat getriggerd zou zijn.

Geplaatst

Vervelend Ceeke! Qua medicatie of middeltjes heb ik geen tips maar wel qua voeding: geen suiker nemen (incl vruchtensappen en andere produkten die suiker bevatten), geen gist (dus op zoek naar lekker desembrood), geen paddenstoelen, geen schimmelkaasjes (als je die al eet).... en teveel koolhydraten zijn geloof ik ook niet zo goed als je gevoelig bent voor schimmelinfecties maar hoe dat zit weet ik niet. Geen idee of er voedingsmiddelen zijn die ook kunnen meehelpen de boel op te lossen, misschien eens googlen?

Veel succes en hopelijk over een paar dagen een positieve test!

Geplaatst

Ceeke, schimmelinfecties komen ook vaker voor tijdens prednisongebruik. Zou mooi zijn denk ik als je toch zonder medicatie kunt. Verzachten met calendula of zo een optie?

Geplaatst

Dee en Kaartje, dank voor het meedenken! Die suikers daar let ik altijd al op want door alle hormonen en Prednison is het erg moeilijk om een beetje op m'n oude gewicht te blijven (en dat was al te zwaar;-() Niettemin ga ik straks eens even verder kijken wat voedingstips kunnen zijn. De creme van Canesten lijkt te helpen, vanochtend zag het er al een stuk beter uit. Vandaag een hele rustige dag en daar ben ik wel blij mee na alle hektiek van gister;-)

Dank dames! Zo fijn om te weten dat ik jullie om raad kan vragen.

liefs,

Geplaatst

Hoi dames,

Wen,heb je bij vorige poging ntralipid gebruik?

ik wil wat extera informatie hebben over ntralipid? waar kan je die bestelen ik heb ergens gelezen dat je kan alleen via recept.

henne,heb je ntralipid gebruikt bij de laatste poging?

liefs,

eva

Geplaatst

Eva ik had (heb) alles in huis voor de intralipid en er was ook een lief iemand die het infuus wilde zetten, maar daarvoor moest ik wel een eindje rijden en uiteindelijk heb ik besloten het niet te doen. Ik was moe van de hormonen en had het idee dat het me meer energie en stress zou kosten dan dat het me op zou leveren.

Ik heb toen wel een aantal Linkjes over intralipid geplaatst, een eindje terug in dit topic, denk eind april, begin mei ergens. Op basis van die informatie heb ik toen aan Pf gevraagd of je als alternatief extra omega3 kon slikken en dat bevestigde hij, het gaat om hetzelfde effect, alleen is de intralipid zeg maar een stootkuur. Ik slik nu dus sinds het begin van deze poging de dubbele hoeveelheid omega.

Geplaatst

Ik weet nog een huis-tuin-keukenmiddeltje tegen vaginale schimmelinfectie: Yoghurt bevat de acidophilusbacterie die witte vloed en andere infecties door de candidaschimmel tegengaan. Doop een tampon in yoghurt en breng deze in en verwijder binnen de twee uur.

Geplaatst

Ik heb ook extra omega 3 geslikt i.p.v het infuus, net als Henne. Eigenlijl zelfs door het berichtje van Henne zo gedaan. Dat gedoe met een infuus was voor mij logistiek niet haalbaar. Heeft misschien mede daardoor wel gewerkt!!

Geplaatst

BREEK IN....Hoi dames, Ik heb inmiddels 4 verse tp gehad en helaas nog steeds niet blijvend zwanger. vorig jaar juni een miskraam gehad. Ik lees veel over omega 3, hoeveel mg hebben jullie daarvan per dag geslikt, ik heb het in huis maar was benieuwd wat jullie innamen?!!!

Alvast bedankt! BREEK UIT....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden