Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh gets Henne wat een stress en spanning met die bloeding! Is het nu wel helemaal weg? Groot gelijk hoor dat je een doptone hebt gekocht. Heb ik ook gedaan en zeker tussen de 12 en 18 weken heb ik regelmatig (lees: meerdere keren per week) even de bevestiging gevonden dat ik toch echt een kloppend hartje in me had. Met 18 weken voelde ik haar al duidelijk elke dag dus toen had ik de bevestiging niet meer zo nodig.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Als ik logisch nadenk en als ik mijn uitslagen van dr P erbij pak, dan moet ik helemaal niet zeuren want dan is er eindelijk een oorzaak en ook gelijk een oplossing. Dus waar heb ik het over? Ik denk dat het ook een stukje "druk" is wat ik voel vanuit de omgeving. Zo van "er is een oorzaak en oplossing dus nu MOET je gewoon zwanger worden!" Alsof het allemaal zo simpel is... Maar goed, vandaag dus even een wat mindere dag en morgen ben ik vast weer optimistischer hoor ;-)

Floortje, 11 eicellen wow wat een prachtig aantal! Sterkte met bijkomen van de punctie en ik duim voor mooie bevruchtingen en dat ze blijven zitten! Wat voor hormonen heb je dit keer gebruikt?

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Floortje, Wow 11 eicellen. wat een mooi resultaat!

Lottie, jij bedankt voor je heldere info over prednisolon gebruik. Ik was van de week bij de osteopaat vanwege mn knie (ik zou eigenlijk bij haar een afspraak hebben vanwege meerdere mislukte icsi pogingene, maar gelukkig was dit nu niet bnodig) en toen hadden wij het over zwanger zijn en prednisolon. Ik heb haar jou info doorgegeven. Vond ze erg interessant (en ik ook). Ik duim voor je dat er inmiddels een aankomend brusje in je buik zit!

Sterkte met die laatste ellendige wachtdagen.

Henne, kan mij voorstellen dat je onzeker was van de Treg. Maar Pf zal best weten wat die doet. Succes met afbouwen!

Ego, inmiddels ook de resultaten van de bloedcheck binnen.

Dit was zijn antwoord:

Compared to the previous results regualtory T-cells still in a very good range concerning the potential for inducing tolerance, granulocytes

slightly increasing - still slight under the referance range (therapeutic effect), CD4+ T-cells decreased in their referance range, CD8+-T-cells

still expanding accompanied by an expansion of th NK-cells as possible signs for a (mainly viral) infection

Summary: Signs for rejection decreasing, signs for a (viral) infection

Advise: Continuing with the actual medication, control of the blood due to the signs of a potential viral infection in 7 days

Inmiddels mijn huisrats gebeld en ik kan maandag de labformulieren ophalen. Ook Pf gemaild met vragen over een virusinfectie in relatie tot zwangerschap.

Verder blijf ik het erg moeilijk vinden om de resultaten te interpreteren. pff...

Geplaatst

Niet te veel over nadenken Wen, vertrouwen op Pf. Vind ik ook moeilijk, we hebben zoveel zelf uitgezocht en doorgeplozen, moeilijk om daarmee te stoppen ;-)

Geplaatst
Niet te veel over nadenken Wen, vertrouwen op Pf. Vind ik ook moeilijk, we hebben zoveel zelf uitgezocht en doorgeplozen, moeilijk om daarmee te stoppen ;-)

Je hebt weer eens helemaal gelijk! Pffff....best moeilijk om controle willen hebben over iets, los te laten.

Geplaatst

Haha hou op schei uit ;)

Been there, done that!!

:)

Henne, wat eng van dat bloedverlies. Heb ik ook gehad, maar dat nav een val en heeft vanaf 7.6 week tot aan dik 12 weken geduurd en heb daarna het nog wel eens sporadisch gehad. Vreselijk eng, maar het is goed blijven gaan.... Moet bij jou ook!!

Hier 10 dagen na de TP en vreselijk zenuwachtig.

Ik was erg down, erg negatief en had echt het gevoel dat het niet gelukt was. De keer toen ik zwanger raakte van mn dochter had ik allemaal kleine steekjes, maar die had ik nu steeds niet. Alleen aan het einde van de middag tot aan nu heb ik regelmatige steekjes... Dus ik begin weer hoopvol te raken!! Vreselijk gevaarlijk, vreselijk eng!

Heb nog steeds niet getest. Alhoewel 'nog steeds niet'... Het is ook nog in ieder geval vier dagen te vroeg, maar de drang is er al wel...

Aaahhhh ik zou een winterslaap willen doen!!

Geplaatst

Henne, verdorie wat zal je zijn geschrokken van die bloeding! Is het nu allemaal weer rustig? En ben jij ook iets rustiger? Een doptone heeft mij echt de periode van 12-20 weken doorgesleept. Ik heb er echt veel steun aan gehad? Wanneer krijg je hem binnen? En als je het echt niet meer trekt, dan kom je die van mij maar halen hoor!

Lottie, wat spannend! Ik had die steekjes bij mijn eerste zwangerschap ook. Eerst dacht ik steeds dat ik ongesteld zou worden, maar later werd het een geruststellend gevoel. Pffff, het is nu dag 11 en het lukt je nog steeds om geen test te doen? Knap hoor! Ik duim voor je.

Dolfijntje, die druk herken ik wel. Mensen zeggen vooral: 'Het is toch al een keer gelukt, dus het zal toch wel weer een keer lukken'. En dan allerlei theorieën waarom het niet lukt, zoals dat ik me te druk maak, te veel gefocust ben, ect. Kortom, het ligt aan mij. Ik heb het deze ronde aan bijna niemand verteld. Ik heb geen zin in ongevraagde adviezen en ongezouten meningen waar ik me alleen maar rot van ga voelen.

Jeetje Wen, wat spannend. Maar zo te zien zit het goed met je tolerantie en je afweer voor wat betreft het vruchtje. Dus dat is heel goed toch? Jammer alleen dat hij niet kan aangeven waar je aan moet denken qua infectie. Misschien kan je hem dat nog even vragen. Want het kan zo veel zijn. En bovendien krijg je voor een virus toch geen antibiotica... Maar hoe hij het omschrijft klinkt het gewoon een beetje spannend. Misschien is het wel een simpele neusverkoudheid ofzo, wordt ook door een virus veroorzaakt. In ieder geval sterkte!

Nou, ik ben zeker geen interessante case, want ik heb niks meer van Pf. gehoord. Ik baal als een stekker. Maandag belden we, toen zei hij dat we dan maar met spoed moesten komen de volgende dag en dat hij de dag erna (dus woensdag) de uitslagen zou mailen. Toen we die niet kregen hebben we twee keer gemaild, en mailde hij dat de resultaten de volgende dag zouden volgen, maar weer niks gehoord. Hij zal het best druk hebben, daar weet ik alles van, maar toch baal ik er behoorlijk van. Als ik maandag nog niks heb gehoord, dan zal ik hem mailen dat hij zijn resultaten maar lekker boven zijn bed hangt en dan ga ik wel verder kijken voor Penny. Ik heb verdorie drie dagen aan mijn mail gekluisterd gezeten. Zonder de uitslagen moest ik wel met de Prednison en Intralipid beginnen. Ik dacht 'nou ik wacht wel even tot morgen', maar de punctie is inmiddels achter de rug en ik heb nog steeds geen resultaten. Gelukkig hebben jullie betere ervaringen met hem!

Geplaatst

He Floor dat is idd een domper, zo ken ik hem ook niet. Kan me voorstellen dat je het erg vervelend vind (netjes uitgedrukt).

Lotttie wauw, dag 11 en nog niet getest! Knap hoor. Ik duim me suf voor je. En wat je wel en niet voelt zegt geen bal. Ik ben drie keer officieel zwanger geweest en drie keer 'biochemisch' en ik heb alleen deze ronde echt bewust steekjes oid gevoeld volgens mij.

Hier lijkt het rustig.... heb nog een beetje 'stilte voor de storm' gevoel, ben errug op mn hoede. Maar hoe lang het bloed wegblijft, hoe meer het vertrouwen wel weer zal groeien. Krijg als he goed is vandaag de doppler binnen. Nog tips Floor om het hartje te vinden? Lief van je aanbod!! Er zitten toch zulke schatten van meiden op dit forum :-)

Geplaatst

Hoi Henne,

Het beste begin je een beetje rond of onder je navel. Bij mij lag hij al heel snel meestal links van mijn navel. Waarschijnlijk kom je eerst op een hele harde/duidelijke hartslag, maar die blijkt dan rond de 90 te liggen en dan heb je dus een ader op je buik gevonden! Weet je meteen dat je daar dus niet meer moet gaan zitten. Dan gewoon heel voorzichtig, met een goede klodder gel (niet te zuinog doen) over je buik glijden (ik deed meestal van boven naar beneden, of van links naar rechts) en dan heb je ineens een hele snelle rikketik te pakken, die je heel dapper hoort kloppen (uit mijn hoofd is tussen 120 en 180 normaal, afhankelijk van slaap of actieve toestand). Je hoort je kindje dan ook bewegen in de vorm van een soort gekraak, net alsof een naald over een langspeelplaat schraapt. En dan is je kindje waarschijnlijk weer even omgedraaid. Dan kan het zijn dat je de hartslag niet meer hoort en moet je weer even opnieuw zoeken. De eerste keer is het waarschijnlijk heel even zoeken, maar je hebt het heel snel onder de knie hoor! Wij zaten echt te janken samen, zo mooi vonden we het.

Laat je weten hoe het was? En nogmaals, laat maar weten als die stomme post weer eens niet komt opdagen en je houdt het niet langer ;-))

Geplaatst

Lotttie spannend hoor, bijna testen! Nog even volhouden..... succes!

Henne, nu geen bloedverlies meer gehad? Hopelijk blijft het helemaal weg.

Floor, wat een mooie opbrengst, 11 eicellen. En natuurlijk dat de punctie toch door kon gaan (dat was jij toch?).

Ik herken de dingen die ik over Pf lees wel een beetje. Enerzijds heel positief (je kunt snel bij 'm terecht, hij is soms ook heel snel met reacties en denkt goed mee) maar anderzijds soms lang wachten op resultaten/antwoord (wellicht voor de helft door een slecht werkend emailsysteem maar ja, dan zou ik van dat systeem afstappen) of antwoorden die niet heel duidelijk zijn.

Eigenlijk alles wat ik hier schrijf hebben we de afgelopen dagen ook weer doorgemaakt: donderdagavond gemaild, snelle antwoorden, en afgesproken dat we vrijdag al langs zouden komen. Gister daar dus geweest voor bloedprikken, hij nam ook nog even de tijd voor een praatje en benadrukte nog eens dat hij toch echt intralipid aanraadt. Vervolgens 's middags heel snel de uitslagen per mail. Alleen..... met het advies eronder kunnen we weinig, zijn er enigszins van in de war.

Er waren 2 veranderingen tov de vorige keer:

* Tregs van 28.1% naar 22.2% gedaald

* Granulocyten van 4.2 naar 2.77 gedaald

Over de T-cellen (in het algemeen) zegt hij: 'rather in a good range'.

Over de granulocyten zegt hij: 'slight granulopenie (decreased granulocytes - therapeutic effect)'.

Maar dan zegt hij: 'Advise: continuing with the actual medication'...... welke actual medication? Denkt hij dat ik al prednisolon gebruik (aangezien hij het heeft over therapeutisch effect op de granulocyten, zag dat hij dat bij Wen ook schreef)??? Of bedoelt hij dat er geen prednisolon nodig is en dat ik verder moet gaan met VitD en Omega3? (terwijl hij eerder deze week nog mailde dat hij prednisolon in een volgende cyclus 'strongly recommends')

Ik heb meteen op zijn mail gereageerd maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op (oke, de man mag van mij natuurlijk best weekend vieren haha, maar het brengt gewoon onduidelijkheid.... we zijn bezig met onze laatste poging, door zijn opmerking over prednisolon geeft hij ons eigenlijk de hoop dat er misschien toch nog wat te proberen valt en dan zo'n antwoord waar je niks mee kan).

Maar weer afwachten dus (dat doen we immers al jaren -en het went nooit).

Ondertussen aan jullie de vraag hoe we de intralipid het beste kunnen aanpakken. Heb in de afgelopen maanden wel wat verhalen voorbij zien komen en ben benieuwd wat nu handig en mogelijk is. Is er iemand die nog een doos (cq wat zakken) heeft staan? Zou een huisarts medewerking kunnen verlenen aan het toedienen er van? Wat was ook alweer de site + het lijstje ivm de aanschaf van de benodigdheden (of wie weet rond welke datum dat berichtje gepost is zodat ik het terug kan zoeken)? Heb me al bedacht dan onze vrij nieuwe buren van een paar huizen verderop beiden arts zijn, hebben in de tropen gewerkt dus kunnen vast wel een infuusje aanleggen, maar ik weet niet of ik dat durf te vragen, en of zij het zouden willen doen. Tips welkom! (woon in de provincie Utrecht)

Geplaatst (aangepast)

Lieve Dee,

Vervelend die onzekerheid en verwarring. Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op extra stress!

Omdat ik überhaupt niet dacht alles binnen een dag in Nederland te kunnen regelen hebben wij het aan Pf. gevraagd over de Intralipid. Een bevriende collega in Langefeld doet niets anders dan Nederlandse vrouwen Intralipid toedienen, en als je belt kan je de volgende dag terecht, zelfs zonder recept, dat regelen ze dan daar ter plekke. Wij zijn niet gegaan, omdat ik eerst de uitslagen wilde hebben en daarom ben ik ook niet met Prednison gestart (ik vind het bovendien ook vervelend over de Prednison te liegen tegen mijn IVF artsen hier, dus ik twijfel). Als je wilt PB ik je het adres. Ene dag bellen volgende dag terecht zei Pf.

ik hoor wel! In ieder geval sterkte!

aangepast door Floortje
Typo's iPad doet heeeel raar...
Geplaatst

Die kliniek in Langenfeld is erg fijn, hebben wij vorige week bloed laten prikken toen Pf met vakantie was. Goed bereikbaar, aardige mensen en ze zijn er idd helemaal insteld op die infusen, ik kreeg er bijna vanzelf ook eentje haha.

Geplaatst

kan mij aansluiten bij de andere dames. Ik heb daar tijdens mn poging in december mijn infusen gehad. Vriendelijk personeel. (neem wel een leesboek oid mee want je ligt circa een uur alleen in een klein kamertje).

Of anders via de eigen huisarts. Mischien dat thuiszorg iets kan betekenen ofzo?

Geplaatst

Ik ga de tip van de kliniek in Langenfeld wel onthouden maar ik ben bang dat het voor mijn vriend niet haalbaar is om in één week tijd 3 keer vrij te nemen om naar Duitsland te rijden. Zelf kan ik niet zo lang rijden vanwege m'n bekken/si-gewrichten. Dus het liefst zoeken we een mogelijkheid dichter bij huis.....

Lijstje met benodigdheden nog niet gezocht binnen het topic, mocht iemand een trefwoord weten (naam van materiaal of de website) dan hoor ik het graag, kan ik dat invoeren in de zoekfunctie!

Geplaatst

Ik vond deze link voor materialen Anders misschien vos medisch, heb ik die doppler besteld maar hebben van alles.

Henne, eerst ......vervolgens Noortje en dan sluit ik de rij wel!Infuus en naalden heb ik besteld via http://www.daxtrio.nlNope recept is niet nodig..Voor alsnog heb ik een lieve dame een pb gestuurd dus.......ik denk het wel ja. Heb ook geen zin om half Nederland door te rijden voor dat stomme infuus.Dames we worden allemaal blijvend zwanger...PUNT.
Geplaatst

De twwede keer heb ik via een lief forumgenootje het infuus kunnen regelen. Ik heb toen de materialen zelf besteld. Ik kan wel even opzoeken wat ik toen besteld had. het was in ieder geval via de website die henne hierboven vermeldde

Geplaatst

Ik vond trouwens laatst me Google en via de site van TNT ook een firma die verzend/ verpakkingsmateriaal voor bloedmonsters maakt. Ik wilde nog mailen of zij aan particulieren verkopen, maar niet meer gedaan omdat wij toch naar dd reden. Misschien is het iets om, als ze idd aan particulieren leveren, met een aantal tegelijk wat sets te bestellen oid. Als je zwanger bent moet je sowieso twee keer prikken dus om het maar vast in huis te hebben ;-) Kan de site helaas nu zo snel niet terugvinden

Geplaatst

... ff komen vertellen dat ik 12 DPO zit en nog niet getest heb... Brave meid!! ;)

Mag nog niet testen van manlief, hij vind het te vroeg en ik...?? Ik vind het ook wel lekker om mezelf nog ff wijs te kunnen maken dat heel misschien...

Ben wel vreselijk nu in omgang. Het ene moment ben ik redelijk overtuigd dat ik zwanger zal zijn, het andere moment kan ik wel janken en jank ik dat het natuurlijk niet raak is.

Ik heb nu trouwens wel last van mn keel in de zin van (SORRY) gekleurd slijm, ondanks de antibiotica. Hopelijk blijft het hierbij en wordt ik niet echt ziek.

Morgen maar ff bloedprikken. Wie weet kruis ik dan ook wel HCG aan ;)

Geplaatst

Pfffff, mens! Ik zag je naam en dacht zou het zou het....komt ze alleen even melden dat ze niet getest heeft grrrr.....

Irritant van je keel, hoop dat de antibiotica erger voorblijft. Veel spoelen enzo.

Ik ga verder met duimen!

Geplaatst
Pfffff, mens! Ik zag je naam en dacht zou het zou het....komt ze alleen even melden dat ze niet getest heeft grrrr.....

Irritant van je keel, hoop dat de antibiotica erger voorblijft. Veel spoelen enzo.

Ik ga verder met duimen!

Hahaha grapjas ;)

Sorry, ik mag niet testen van manlief ;)

Ik was vanmorgen al om 7 uur uit bed, snel geplast, niet getest. Manlief ging later ochtends in prullenbak in badkamer ff spieken of ik stiekem toch niet getest had haha

Maar zodra ik meer weet kom ik het hier snel posten!!

Geplaatst

Haha, straks komen die mannen hier nog lezen wat we allemaal uitspoken (cq of we stiekem testen).....

Wen, als je dat lijstje nog hebt heel graag.

Zouden eigenlijk een soort bibliotheek/archiefkast moeten hebben voor dit soort belangrijke tips, dan kan iedereen die het nodig heeft het makkelijk terugvinden.

Info over containers voor het verzenden van bloed (+ kosten en wijze van het legaal verzenden -niet in multomappen of iets dergelijks ;-) -) heb ik nog niet gezocht...

Geplaatst

Dames, hier de uitslagen vanmiddag gekregen. Licht vitamine D tekort terwijl ik al 2400 slik en verder alles super. Dus vitamine D aanvullen en verder de standaard adviezen (omega 3, Intralipid en Prednisolon). ik wacht met de Prednisolon en heb de omega 3 al verdubbeld, maar misschien dat ik drie dagen na de terugplaatsing nog voor Intralipid ga... Ik weet het niet.

X, Floor

Geplaatst

Ik was vanmorgen vol positieve overtuiging, vroeg wakker, enorm moeten plassen, veel steekjes.... Dus net als toen ik...

Maar helaas. Het heeft weer niet zo mogen zijn.

Ik kruip eventjes machteloos in een holletje....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden