Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Lottie nee.....bah bah bah... Lieverd veel sterkte, kruip maar in dat holletje en huil, dat is nu even het enige wat kan. Kus.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, de TRegs waren inderdaad oké. Ik slik nu sinds een paar dagen 2400 (eerst 1800), maar denk dat ik ook nog maar een tandje hoger ga... Net gebeld, vanmiddag 15 uur terugplaatsing.

Geplaatst

Lotte, wat moet ik hier op zeggen. 2 mooie morula's dan verwacht je toch dat er in ieder geval 1 blijft plakken....

Doe daar alles bij aan wat je slikt. Klote......Ik ga je nog ff knuffelen op ons ander forum!

Henne had ik jou eigenlijk al gefeliciteerd met je 12 weken?? Zo ja dan hierbij nogmaals....Zo niet...sorry, maar van harte en geniet ervan!

Liefs,

Geplaatst

Floortje succes met de tp! En dan beginnen die vreselijke weken weer...

En als je dan zwanger bent wordt het alleen nog maar vreselijker :-S

Gabrie bedankt, ik besef het af en toe zelf nog niet. Door die bloeding vorige week ben ik gevoelsmatig weer een heel stuk teruggezet. Meer angst en onzekerheid weer, terwijl Koekie het prima doet en ik nu al bijna veertien weken ben. Maar toch... Vind ook het afbouwen van de prednisolon eng. Kortom: Henne is zenuwpees die nog niet echt kan genieten.

Hoe staat het er bij jullie voor? Alle info binnen en knopen doorgehakt?

Geplaatst

Lotttie neeeeeee wat ongelooflijk jammer zeg.......

Zoveel tijd en energie en hoop en liefde erin gestopt.

Knuffel jullie meisje nog maar eens extra en laat je door haar knuffelen. Veel sterkte!

Floortje goed nieuws, succes bij de tp!

Geplaatst

Lottie...... wat een enorme teleurstelling. Gatverdegatverderdegatver!

Ik vind het heel erg voor je, zulke mooi embryo's terug en dan niets doen. Wat kan je in hemelsnaam nog meer dan dit?!

Ongelooflijk rot is het. En vreselijk oneerlijk.

Heel veel sterkte.

Liefs

Geplaatst

Lottie, wat een enorme tegenslag...heel veel sterkte en lekker even in je eigen holletje kruipen.

Floortje, alles goed gegaan met de tp?

Geplaatst

Hallo dames,

In de eerste plaats: Lottie nogmaals sterkte, ik hoop dat je steun en troost kunt vinden deze moeilijke periode.

Uit de 11 eicellen zijn twee embryo's ontstaan, maar wel van hele goede kwaliteit. Ik heb net een morula van drie dagen oud teruggeplaatst gekregen! Ik heb nog nooit zo'n ver ontwikkeld (vers) embryo gehad! Het andere embryo kan hopelijk ingevroren worden. Zou het dan toch door de vitamine D en Omega 3 komen???

2 uit 11 lijkt weinig, maar bij de laatste follikelmeting waren er maar 4 rijpe follikels van 19 en 20 mm. Precies zoals we het graag wilden en ik was dus al erg verbaasd over 11 eicellen. Maar uitgaande van 4 rijpe follikels betekenen 2 embryo's een score van 50%. En dan nog van een kwaliteit die ik niet eerder heb gehad. Het enige wat ik anders heb gedaan is de supplementen innemen...

Wat denken jullie? Hebben jullie ervaring met meer en/of betere embryo's na het innemen van vitamine D en Omega 3 (en evt. Prednisolon en Intralipid)? Dus niet zo zeer of jullie inderdaad het idee hebben dat het de innesteling heeft bevorderd, maar of jullie ook de indruk hebben gekregen dat de kwaliteit van de embryo's beter was.

Nu hopen dat het eindresultaat net zo goed is als het uitgangspunt!

Prettige avond!

Geplaatst

Floor dat is goed nieuws. Bij ons is het zaad zo essentieel in de kwaliteit van de embryo's dat ik daar moeilijk we over kan zeggen.

Geplaatst

Lottie, bah, wat een vervelend nieuws..... Heel veel sterkte....

Floortje, welkom op het wachtbankje :-)!!

Hier gister 1 mooie cryo teruggekregen. Kwaliteit 4BA van 6dgn oud. Deze poging dus voor het eerst met de hele rits medicatie. Erg spannend! Vannacht erg veel gezweet in mijn bed en klokje rond geslapen, was zo moe. Vanmorgen hoofdpijn en misselijk. Zou dit door de prednison kunnen komen? Vreemd want slik deze al 11 dgn en voor de terugplaatsing geen bijwerkingen gehad (ok, op de opgezwollen enkels na dan). Hoop niet dat het cryootje nu al wordt afgestoten ofzo.Lees ook dat veel meiden antibiotica gebruiken samen met prednison, heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, wanneer heb je besloten dit erbij te gaan gebruiken?

Ik ga weer verder wachten.....

Liefs,

Lies

Geplaatst

Liesje hou het goed in de gaten. Een cryo van zes dagen oud kan praktisch gelijk gaan innestelen dus als jij nu griepachtige klachten krijgt, kán dat wel op afstoting wijzen. Ben je onder behandeling bij Pf? Zou hem direct even mailen. In het subject aangeven: flu like symptoms: signs of rejection? Oid....Dan reageert hij waarschijnlijk snel. Ik heb zelf afgelopen keer hetzelfde gehad en direct met 5mg verhoogd. Niet afwachten hoor, gelijk actie nemen.

Geplaatst

Liesje, wat ontzettend spannend! Ik zou inderdaad, zoals Henne zegt, meteen mailen. Pf. zei tegen mij ook dat dit op afstoting kan wijzen, dus ik zou zeker even overleggen!

Strekte! Laat je weten wat hij zei?

Geplaatst

Floor, de keren dat ik Omega3 heb gebruikt (3e, 5e, 6e poging) was de celdeling duidelijk beter en konden er embryo's ingevroren worden!

Gefeli met je morula! Wanneer hoor je over de andere of ie ingevroren kan worden?

Geplaatst

Even over het afbouwen: wie is er afgebouwd van meer dan 10mg en had je daar last van?

Ik ben vrijdag teruggegaan van 20 naar 17,5, dat vier dagen aangehouden, vanochtend terug naar 15. Merk dat ik vaak hoofdpijn heb (anders bijna nooit) en aan het eind vd middag voel ik me gammel, moe, koud, naar. Het is dus niet de nele dag, het is echt een oaar uurtjes ofzo. Ik vind op internet idd wel deze klachten door afbouwen, maar ik kan toch moeilijk nog langzamer af gaan bouwen? Vrees dus dat ik hier doorheen moet? Iemand ervaring?

Liesje al wat gehoord van Pf?

Geplaatst

Hi Henne,

Nog geen reactie helaas. Moet zeggen dat ik wel vaker geen reactie van hem krijg. Vind het een beetje te snel om nu al een reminder te sturen.... Maarja, moet wel actie ondernemen als er iets niet blijkt te kloppen natuurlijk.

Ik snap jouw dilemma over het afbouwen wel... Wat zeggen ze over die hoofdpijn? Komt dat door de lagere dosis die je binnenkrijgt of is dat het immuunsysteem wat oplaait. Dat eerste is niet zo'n probleem maar dat laatste..

Sterkte!

Geplaatst

Nee de klachten komen doordat je bijnieren zelf weer cortisonen aan moeten gaan maken en dat zijn ze niet meer gewend. Ik lees veel over mensen die er beroerd van worden en ik heb het nu natuurlijk ook al dik drie maanden geslikt.

Pf reageert ook vaak savonds nog wel hoor. En als je eigen gevoel het zegt, morgenochtend gewoon 5mg ophogen, je kunt altijd weer terug.

Geplaatst

Henne, ik heb er geen ervaring mee... Mijn moeder slikt het na een levertransplantatie en heeft wel afgebouwd, maar die slikt zo veel andere troep dat het niet representatief is. Volgens mij kan je ook in stappen van 5mg afbouwen, dus ik denk dat je niet in nog kleinere eenheden hoeft te gaan afbouwen dan 2,5mg. Balen en sterkte!

Liesje, vervelend dat je nog niks hebt gehoord. Ik zou gewoon wel een reminder sturen hoor. Je moet toch nu handelen, daar is hij toch voor? Ik heb ook op hem zitten wachten en toen was voor mij het moment gevoelsmatig voorbij en ben ik niet met de Prednisolon gestart. Ik baalde enorm van zijn late reactie. Gewoon nog een keer mailen! Sterkte!

Geplaatst
Floor, de keren dat ik Omega3 heb gebruikt (3e, 5e, 6e poging) was de celdeling duidelijk beter en konden er embryo's ingevroren worden!

Grappig Dee, dat klopt met mijn gevoel! Ik heb nog niet eerder verse embryo's gehad die al zo ver waren.

Liesje, en? Nog van Pf. gehoord?

Geplaatst

Goedemorgen!

Vanmorgen eindelijk reactie van Pfeiffer. advies: ophogen met 5mg (je hebt helemaal gelijk Henne). Meteen gedaan natuurlijk en nu maar hopen dat ik nog op tijd ben. Vannacht echt dramatisch liggen zweten in bed en hoofdpijn joh! Ben normaal echt kerngezond, nooit hoofdpijn, griep oid maar nu... Blijf het toch vreemd vinden dat ik dit nooit heb gehad zonder Prednison en nu wel...

Pfeiffer wil ook graag dat ik bloed laat prikken. Heeft iemand een adres waar in Nederland ik dit kan laten doen? Tot zaterdag is het echt geen optie naar Düsseldorf te rijden ivm werk. Pfff.....

Floortje, hoop dat het met jou wat beter gaat!

Liefs

Geplaatst

Liesje moet je bloed prikken op immuun, de TRegs e.d., of op ontstekingswaarden? Dat laatst kan gewoon via de huisarts. Ik doe dat wekelijks. Voor immuun: een aantal meiden is het gelukt bloed o te sturen naar Duitsland, maar daar kan ik je weinig over zeggen want bij mij werd dat een drama :-)

Hoop dat het ophogen effect heeft. Afstoten gebeurd niet in een uurtje, dus je bent vast nog wel op tijd. Ik heb ook een ele dag 'griep' gehad voor ik Pf mailde.

Geplaatst

Liesje, als je alleen bloed hoeft te prikken op onstekingswaarden kan dat idd via de huisarts. De uitslag kan je dan mailen naar pf.

Ik heb zelf verder alle keren in Nederland bloed geprikt en dit per post verzonden naar dr. pf. Mijn huisarts werkt hier gelukkig aan mee. Ik prikte dan bloed bij mijn huisarts en kreeg de buisjes inclusief officieel verzendmateriaal mee. Via fedex heb ik het dan middels zogenoemde 24 uurs levering verzonden. Echter, ze kunnen erg moeilijk doen als je als particulier bloed wil versturen. Ookal zit het in officieel medisch verpakkingsmateriaal. Wil je het echt officieel doen dan is er een bedrijf die dat kan regelen, maar dan betaal je echt megaveel. Ik heb het gewoon via fedex verzonden en aangegeven dat er documenten in mijn envelop zaten. Dat is (gelukkig) nooit gecontroleerd.

Geplaatst

Bedankt voor de tips meiden!

Hij wil dat ik bloed laat prikken op regulatory T-cells & T-cellsubsets. Geen ontstekingswaarden dus...

Heb een ziekenhuis gevonden dat wil meewerken aan bloedprikken en verzendklaar maken. Versturen moet ik dan zelf doen. De assistente van Pfeiffer gesproken en volgens haar moet het gekoeld verstuurd worden en binnen 24 uur daar zijn. Dat gekoeld versturen is echter een zeer lastige hindernis... Ze zou nog even met Pfeifer overleggen en me terugbellen.. Niet gekoeld via Fed ex is €96, gekoeld zal nog wel stukje duurder zijn ben ik bang.

Zelf opperde ze as zaterdag langs te komen. Ook hierover zou ze nog met Pfeiffer overleggen. weet niet of de "rejection" zoals Pfeiffer het noemt dan nog waargenomen zal worden in het bloed. Ben benieuwd, wacht het nog een uurtje af....

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden