Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Liesje, ik heb het nog nooit gekoeld verzonden. Was nooit tegen mij gezegd. De enige eis was dat het binnen 24 uur in het lab is. Dat had dr. pf mij zelf gemaild. Ik heb inmiddels 3 keer bloed verzonden naar hem.

Ik heb de laatste keer zo'n 50 a 60 euro betaald voor het verzenden via fedex. Ik heb het toen wel zelf naar een afhaalpunt gebracht. Nou wonen wij in het westen van het land, dus ik zou sowieso voor benzine kosten naar DD mogelijk nog meer kwijt zijn.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Liesje, wat een spannende situatie. Misschien is het toch ook wel een optie om op te hogen en dan zaterdag te rijden? Je doet wat je kunt doen (namelijk ophogen) en dan krijg je zaterdag uitsluitsel. Ik ben benieuwd wat je doet...

Hier een wisselend gevoel. Embryo was al een morula in plaats van 8-cellig, dus dat zou betekenen dat niet morgen maar vandaag al zo ongeveer de innesteling is. Ik ben bekaf en heb buikpijn. Bij de vorige verse begon mijn menstruatie al op WD 6 en het is nu WD 2, dus misschien is het al een begin. Of het is juist innesteling. Ik heb even overwogen alsnog met de Prednisolon te beginnen, omdat ik zo moe ben en krampen heb (teken afstoting?), maar omdat alles immunologisch helemaal prima was houd ik het toch deze ronde maar op omega 3 en D3. Zal ik over een paar dagen wel spijt van hebben.....

Geplaatst

Niet TE veel nadenken en analyseren he Floor... Moet je horen wie het zegt, maar toch... probeer wat te ontspannen. Lekker met je handen op je buik aan te ukkie vertellen dat ie toch echt bij je moet blijven. Bij kramp zei ik altijd in gedachten : toe maar, bijt je maar vast. Niet dat ik daardoor zwanger ben geworden ;-) maar gewoon de gedachte is veel positiever en prettiger dan ''oooh help daar gaat het al mis".

Liesje hoop dat het opsturen lukt en anders idd zaterdag rijden. Ik ben van 10mg prednisolon naar 20 gegaan in de eerste weken, puur vanwege 'klinische verschijnselen'. En achteraf ben ik daar heel blij mee (behalve nu met afbouwen maar dat ik een ander verhaal)

Geplaatst

@wen: de assistente vertelde dat het echt gekoeld verzonden moet worden. Misschien vanwege het warme weer? Wij wonen ook in het westen, Düsseldorf is echt een eind weg!

@Henne: ik zit nu op 15mg. Eerste keer dat ik deze symptomen heb... Besloten toch zaterdag maar naar Düsseldorf te rijden. Ik hoop dat zaterdag niet te laat is om eventuele afstoting aan te tonen...

@floortje: heel herkenbaar dat analyseren. Krijg je iets om je luteale fase te verlengen?

Liefs

Geplaatst

Liesje, als er nu afstoting is dan zal dat toch zaterdag nog wel zichtbaar zijn? Anders vraag je dat nog even. Je doet nu in ieder geval wat je kan doen, dus in die zin maakt het niet uit of je vandaag/morgen, of twee dagen later gaat. Ook als je vandaag je bloed had gestuurd, had je waarschijnlijk voor de uitslag opgehoogd, dus het maakt niet veel verschil toch?

De luteale fase ondersteunen? Ik heb ooit eens iets voorbij zien komen, maar ik heb geen idee... Kan je me op weg helpen?

Geplaatst

Fase na de eisprong/punctie? Ik gebruik Utrogestanbollen, 2x2 per dag, omdat het een verse is. Bij cryo's 2x3. Denk je dat ik dat laatste beter kan doen, ondanks het feit dat het een verse is?

Geplaatst

Floortje, luteale fase is fase tussen eisprong en menstruatie. Deze is bij mij ook erg kort en dus krijg ik na de terugplaatsing extra pregnyl/ovitrellen en 3x2 utrogestan bollen (tot 600mg) per dag. Je schrijft dat je de vorige keer al op WD 6 ongesteld werd, je zou je progesteron waardes dus kunnen laten prikken om te kijken of deze hoog genoeg zijn. Ook bestaand er progesteron injecties, daar heb ik echter geen ervaring mee..

Geplaatst

Liesje, wat een goed idee, dank voor de tip! Ik ga daar eens even achter aan. En misschien dat ik dan in ieder geval 3 keer per dag, in plaats van 2 keer per dag de bollen neem. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Hoe is het met jou en de 'griepachtige' verschijnselen? Ik hoop rustiger?

Geplaatst

Haha Henne, ik zeg nu de hele tijd 'bijt maar lekker kleintje!' gelukkig ben ik vandaag weer een stuk fitter, dus ik houd het er gewoon op dat de innesteling achter de rug is en dat ik gewoon knalzwanger ben... Heb je nog in het topic over de Ovitrelle gekeken? De test was vandaag donkerder dan gisteren.... Kan natuurlijk nooit, het is pas dag 3.

Geplaatst

Hi Floortje,

Hier gaat het een stuk beter! Hoofdpijn is weg en de "warmte aanvallen" zijn ook verdwenen. Alleen wel buikkramp/lage rugpijn. Niet extreem maar wel duidelijk aanwezig...

Hoe gaat het met jou? Trek je het nog een beetje met de spanning?

Geplaatst

Dat klinkt goed zeg Liesje! Als er afstoting gaande was, dan heb je het kennelijk afgeslagen. Ik hoop dat je je nu wat rustiger voelt.

Ik heb ook flinke buikpijn en dat heb ik eerder niet gehad. Niet toen het goed zat en niet toen het fout zat. Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik wel steekjes/krampen, maar dat kwam pas later. Ik ben ook uitgeput. Als ik even iets te veel doe, ik was net even in de tuin bezig, dan kan ik gewoon niet meer en zit ik te trillen als een rietje. Als ik dan op bed ga liggen, zoals nu, gaat het wel weer. Maar dit heb ik dus ook niet eerder gehad. Klinkt een beetje zeikerig, maar ik schrok er net een beetje van. Verder heb ik Vandaag voor het eerst een paar keer een samentrekking in mijn bekkenbodem gehad. Net alsof je een oefening doet (die van de lift weet je wel?), maar dan spontaan. Had ik de vorige keer ook en eerder niet gehad. Misschien heeft het met spanning te maken. Alles bij elkaar voel ik me gewoon helemaal niet lekker. Ik heb wel besloten naar 3x2 bollen te gaan in plaats van 2x2. Zaterdag is mijn zoontje jarig en hebben we feest in de tuin, maar ik hoop toch niet dat ik halverwege naar bed moet... Dat zou ik wel jammer vinden. Nou ja, beetje breedsprakig verhaal, maar goed.

Geplaatst

Floortje, wat vervelend dat je je zo voelt! Zou dit wellicht nog van de punctie kunnen komen?

Verstandig dat je naar 3x2 bollen bent gegaan, kan geen kwaad iig!

SPANNEND!!!!!

Geplaatst

Liesje, ik weet het niet... Maar goed, ik kijk het even aan en anders bel ik misschien vanmiddag nog even het ziekenhuis.

Hoe is het met jou vandaag? Helemaal klachtenvrij? Ga je wel naar Düsseldorf morgen?

Geplaatst

Hoi dames,

ik schrijf minder maar ik lees mee elke dag

Liesje,veel suscces morgen.

dames, succes/ sterkte met alles waar jullie mee bezig zijn.

Groeten,

Eva

Geplaatst

Floor, hoe gaat het wachten je af? Valt het mee of tegen? (meestal tegen natuurlijk ;-))

Liesje vandaag naar Pf, hopelijk snel goede uitslagen.

Hier nog steeds niks van Pf teruggehoord. Vorige week vrijdag had ik 'm dus gemaild dat ik zijn advies niet snapte, en heb ik gevraagd hoe het nu zit met de Prednisolon. Dinsdagochtend heb ik een reminder gestuurd. Dinsdag op woensdagnacht ontving ik een 'Delivery status notification (failure)', maar dat ging over een veel eerder verzonden bericht, waar hij wel op geantwoord had. Gisteren twijfelde ik of ik nogmaals zou mailen, of misschien zou bellen, maar was niet thuis en was het even zat. Nu heb ik afgelopen nacht zelfs 3 van die failure mailtjes gehad, maar ze gaan allemaal over berichten die vorige week al verzonden waren (mailwisseling over de procedure en om tot een afspraak te komen). Ik vind het maar raar.... en baal er van.

Heb het gevoel dat wéér mailen weinig gaat opleveren. Misschien dan toch na het weekend maar mailen? Heb Pf's advies en recepten nodig voordat we naar de huisarts kunnen om de boel verder in gang te zetten. Ik had eigenlijk even aan Liesje moeten vragen of zij hem wilde vragen om me svp als de sodemieter (hoe zeg je dat in het Engels/Duits?) terug te mailen. ;-)

Geplaatst

Hi Ladies,

Net terug uit dusseldorf. Vanmorgen is er in het kinderwunschcentrum van Scholtes bloed afgenomen. pfeiffer is voor een paar dagen naar Berlijn, vandaar. Het was voor ons de eerste keer daar maar wat een Nederlanders!

Ik hoop maandag de uitslag te krijgen (als Pfeiffer reageert. Is ie de laatste tijd erg langzaam mee helaas).

Floortje, hoe gaat het met jou?

Liefs,

Lies

Geplaatst

Hi Liesje,

Het was er gisteren niet meer van gekomen even hier te kijken (mijn zoontje was jarig) en vanmorgen was ik helemaal geobsedeerd door het testen, maar goed...

Jeetje, ik ben benieuwd zeg! Ik hoop echt dat je maandag de uitslag krijgt! Ik baalde ook dat hij zo traag reageerde, daarom ben ik ook niet met de Prednisolon gestart. Het gaf me geen prettig gevoel.

Maar veel belangrijker: Hoe voel je je nu? Helemaal geen afstotingsklachten meer? En ook geen bijwerkingen van de Prednisolon? Ik duim dat de test snel positief wordt!

Liefs,

Floor

Geplaatst

Floor volgens mij geen goede berichten? Heb half ergens iets voorbij zien komen......

Liesje de uitslagen al ontvangen?

Ik heb Pf eergisteren gebeld. Hij vroeg me te mailen naar zijn privé emailadres.... dat bleek die immudoc-mail te zijn. Toch maar gedaan en verder aan de tel. geen dingen besproken want had ineens behoorlijke moeite zijn duitse-tongval-engels te verstaan ;-).

Twee dagen afgewacht en nog steeds niets. Toen vanmorgen maar wéér gemaild en nu naar zijn immudoc, z'n gewone én het algemene mailadres van het lab. Zojuist een mail ontvangen met verontschuldigingen: hij had problemen met het spamfilter, bij mailtjes vanaf hotmailaccounts.

Recept ontvangen voor Prednisolon, 5mg per dag, niet zo hoog dus (das mooi natuurlijk). Ben blij dat we het iig kunnen gaan proberen daarmee.

Wen, had jij dat lijstje nog gevonden met infuus-benodigdheden? Als ik binnen dit topic zoek op de naam van die website vind ik niet het juiste bericht waarin je het ooit eens had opgesomd (was jij toch?).

En een dringende vraag omdat m'n huisarts daar wel naar zal gaan vragen: hoeveel ml is een zak Intralipid? En wat is de aanbevolen doorlooptijd.... een uurtje?

Geplaatst

Liesje en Floortje, voor jullie wordt het nu spannend! Bijna testen. Hoe voelen jullie je? Ik duim voor jullie hoor!

Dee, balen dat et zo lang duurde voordat je antwoord kreeg zeg. Je gaat dus bijna beginnen met een cryo TP begrijp ik? Ik heb nog geen ervaring met de intralipid, dus kan je niet helpen. Wel begreep ik van dr P dat de eerste keer het zo'n 45 minuten moet inlopen. Klopt dat, anderen?

Hier alles goed. Net alle medicatie weer ingeslagen. Gelukkig dit keer Menopur wat niet in de koelkast hoeft. Wel zo fijn om nu de koelkast vol te kunnen proppen met andere koele dingen. Half september gaan we van start.

Henne, hoe voel jij je nu? Wanneer heb je weer controle?

Geplaatst

Dolfijn, let je er op dat Menopur niet boven de 25 graden bewaard mag worden.... Met de temperaturen van deze dagen (en zeker komend weekend) kom je daar misschien wel aan. Of misschien heb je een koel plekje in huis?

Idd binnenkort cryo poging. Vanmiddag meteen maar naar apotheek gegaan met recept van Pf omdat ik dacht dat het wellicht problemen kon opleveren, maar kreeg de Prednisolon gewoon mee. Wel maar voor 15 dagen omdat dat voorschrift is. Herhaalreceptje voor de overige 35 meegekregen voor daarna. Ze kregen wel de melding in het systeem dat ik een kinderwens heb dus vroegen daar naar, maar verder geen gedoe ofzo (heb hier wel eens anders gelezen).

Pf adviseert de Prednisolon in te nemen vanaf 10 dagen voor tp. Het is maar 5mg dus hoef toch niet op te bouwen? En welk tijdstip is het meest geschikt? Heb de bijsluiter nog niet gelezen, zag op het stickertje wel een waarschuwing dat als je maagklachten krijgt, je het na het eten moet innemen (anders niet na het eten?).

Moet bij zo'n lage dosis ook je bloed gecontroleerd worden op ontstekingswaarden? Of evt pas later (= indien zwanger)? Pf zou eigenlijk een Nederlands documentje moeten opstellen met zulk soort vraag-en-antwoorden..... Scheelt hem een hoop mailtjes en ons een hoop onduidelijkheid.

Geplaatst

Dee; wat fijn dat je nu eindelijk reactie hebt gehad zeg van Ph! Wat duurt dat soms lang he! Ik heb ook nooit reactie gehad op mijn mail helaas.

Binnenkort dus met een cryopoging van start, en met prednison! Ik hoop zo dat dit gaat werken voor je!! Wil je heel veel succes wensen alvast! (en alle andere meiden hier).

Geplaatst

@dee: bij mij duurde de intralipid 2 uur! Ik moest helemaal naar Langefeld hiervoor... 250 ml zit er in zo'n zak.

Prednison neem ik altijd in de ochtend, net voor het ontbijt. Dit omdat het slaapproblemen kan veroorzaken.

Vandaag dag 9 na tp. Heeeeel heeeel vaag streepje maar die zit er al een paar dagen. Denk dat het indroogstreepje is of restje Ovitrelle nog. Geen goed gevoel over. Door de bollen ben ik nog niet ongesteld.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden