Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Henne!

Sterkte, vervelend dat je klachten maar aan blijven houden. Duimen draaien dat je de laatste helft toch eens kan genieten.

Net bij de vijver geprobeerd te relexen en in mijn boekje gekeken, van eerdere kwaaltjes bij eerdere TP.

Hierin stond vaker vermeld dat ik 's nachts aan het zweten was geslagen. Nu kan ik dat plaatsen, heb dat nooit eerder als ziekteverschijnsel gezien, of geweten.

Steeds ook rond dag 6 na de TP.

Omdat wij morgen naar Langenfeld afreizen voor het tweede infuus, heb ik inderdaad dr. Pf. gemaild of het nodig was om langs te komen, en dat ik mij zorgen maakte. Ik hoop dat hij het op tijd leest, en anders reizen we gewoon op de bonne fooi erheen.

De 12de heb ik een TP gehad. Hoe het precies zit met telling van de dagen van cryo's weet ik niet. Dinsdag 11-9-2012 zijn ze ontdooit. De dag erop de 12de dus, waren het 4 cellige geworden, zei dr. S. Op de foto die wij kregen waren het nog 2 cellige.

Ik ben meestal wel vrij nuchter van aard, maar als ik van die vage kwaaltjes ga voelen, dan heb ik het niet meer.

Ach jullie kennen het zelf ook wel.......................... zucht.

Hoe is het met de andere meiden? Nog iemand hier die het probeert met Prednison????

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Binnen 5 minuten een reactie van dr. Pf. terug gekregen.

it would be useful, if the technicians in Langenfeld could draw blood before the infusions for analyzing "regulatory T-cells and T-cellsubsets". They will send the samples to my lab cause the clinic of Dr. Fliegner is one if my customers. Due to the fact,that I am actual in Vienna for a congress and will return on Tuesday evening, I can validate the results via Internet and send them to you with advises Tuesday in the afternoon.

En nog een mailtje

For safety reasons I would advise to increase the Prednisolon with additional 5 mg (this evening and tomorrow morning).

Eerst ons enige programma wat wij samen kijken Boer zoekt vrouw kijken. En dan Google vertaler gebruiken, om zijn antwoord in het Nederlands te voorschijn te toveren.

Lastig als je geen buitenlandse talen beheerst. Ik was beter in exacte vakken.

Geplaatst

Lotte Pf stelt voor dat je in Langenfeld vooraf aan het infuus bloed af laat nemen om de regulatoire T cellen en andere T cellen te bepalen (ze kennen hem daar goed dus als je het mailtje uitprint en in Langenfeld laat zien komt de zeker goed). Pf is nu in Wenen voor een congres maar hij kan dit dan via de mail beoordelen en je dinsdag mailen.

Voor de zekerheid adviseert hij om nu vast (vanavond, wat je dus al gedaan hebt) 5mg extra te nemen en morgenochtend bij je normale dosis ook.

Zit ook met een half oog de boeren te kijken.

Geplaatst

Hahaha, je bent sneller dan Google vertaler.

Ff lekker afleiding gehad met de boeren.

Print inderdaad gemaakt, en dan maar weer afwachten.

Henne ben jij trouwens zwanger van een cryo TP of van een verse poging?

Geplaatst

Lottepot, herkenbaar verhaal mbt de "afstotingsverschijnselen".

Tijdens onze laatste cryo poging (waarvan ik nu dus zwanger ben), kreeg ik enkele dagen na tp ook weer last van de (voor mij inmiddels bekende) klachten, namelijk opvliegers en keelpijn. Ik gebruikte tijdens de cryo poging in eerste instantie geen prednisolon. Ik had namelijk een pipelle gehad en dat schijnt niet samen te gaan met prednisolon.

Toen ik echter dus die klachten kreeg, waren wij een weekendje weg en had geen internet. Ik had echter wel mijn medicijntasje bij mij, waar dus ook nog prednisolon in zat. Ik heb toen ook op eigen initiatief begonnen met prednislon. De dosis die ik eerder had gehad tijdens de verse poging + 5 mg extra.

Ik heb dit pas later gecommuniceerd met Pf en hij kon zich daar geheel in vinden.

Wat betreft de innesteling. Volgens mij is dat ergens zo'n 5 tot 7 dagen na bevruchting, maar dat weet ik niet zeker. Een embryo kan echter zich ook later innestelen.

Een bevruchte eicel kan soms veel langer in de baarmoeder ronddobberen alvorens het zich gaat innestelen. Daar zijn ze tijdens ivf onderzoek achter gekomen.

Als ik nu ook kijk naar onze cryo en de terugplaatsing icm de uitgerekende datum, dan blijkt dat ons ijsbeertje toch ergens 2 dagen langer heeft rondgezworven voordat die is gaan innestelen.

Ik duim voor je!

Geplaatst

Hallo Wen,

Dank je voor je reactie!

Ik heb de moed al laten zaken.

Vannacht toch wel gezweet, maar niet zo als eerdere pogingen. Ik begrijp van jouw dat het ondanks de 'ziekteverschijnsels' het toch goed is gekomen met je ijsbeertje. Heerlijk zeg. Mag ik vragen hoeveel Prednison jij bij je verse poging hebt gebruikt?

Hopen tegen het gevoel in, dat ik je achterna mag lopen, en er nog een ijsbeertje in ons land erbij komt.

In de auto op weg naar Langefeld, is een heerlijk moment om met elkaar in gesprek te raken [mn man en ik]. Hij beaamde mijn interne gevoelens dat het gedoe met immuun, het probleem bij ons kan zijn. En dat wij vermoeden dat dit juist HET probleem is.

Al weet ik niet precies hoe of wat, of het bij mij te hoog is, schrikbarend hoog, of juist het omgekeerde. Want ik ben niet echt veel wijzer geworden van al die cijfertjes op dat PDF document van dr. Pf. Ondertussen zoek ik mij suf op internet om wat wijzer te worden. Eigenlijk moet ik dat helemaal niet doen, wat het maakt je 'gek'. En het resultaat is dat je nog niets weet.

Ik moet zeggen dat dr. Pf. mij een betrouwbare indruk heeft gegeven, en dit is vandaag weer bevestigd. Wij kwamen aan in Langefeld, en wat bleek dr. Pf. had nog ff getelefoneert met Langenfeld.

Ook het feit dat hij zondagavond binnen 5 minuten terug mailde geeft mij een goed gevoel. Terwijl hij op een congres zit.

Morgenmiddag krijg ik als het goed is wederom de uitslagen van een nieuw bloedonderzoek.

Wat dat betreft ben ik Henne wel super dankbaar dat zij ooit met dit topic is begonnen, en met ons deze info maar ook haar twijfels heeft gedeelt.

Geplaatst

Wat bedoel je met incubatietijd Lottepot? Prednisolon werkt iig heel erg snel. Daarom is het zo effectief bij afstoting van bijv organen. Afstoting is een proces, niet iets van een minuut ofzo. Prednisolon werkt enorm snel en kan dat proces dus onderdrukken.

Je zit nu op 15mg hè? Pf geeft als het goed is morgen reactie. Je kunt evt aangeven welke verschijnselen je nog hebt. Ik ben uiteindelijk zelf van 10 op 20 uitgekomen, puur vanwege griepachtige verschijnselen. Nooit gedacht dat ik zoveel zou gaan slikken en zo lang,maar ja...als dit het probleem en de oplossing is...

Geplaatst

@ Henne,

Jij hebt vandaag een 20 weken echo gehad?

En???? Ik ben reuze benieuwd!

Dr. pf. heeft mij gemaild, dat ik morgenochtend pas de nieuwe uitslagen van het nieuwe onderzoek krijg.

Kan je al iets zinnigs zeggen over de eerdere uitslagen? Zijn deze erg hoog/laag?

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd met wederom een goede echo! Mooi dat jullie kleintje het goed doet.

Lotte, hoe ist nu bij jou? Die opvliegers herken ik wel. Zelf ook afgelopen week weer warm gehad, en ook koud. Niet zo rillerig als de vorige keer (toen zonder Prednisolon) trouwens. Ik vraag me wel af wat nu precies komt door hormonale verschuivingen en wat door een evt. afstoting.

Hier is het duidelijk niet gelukt (ongesteld geworden), ondanks de Prednisolon en Intralipid. Blijkbaar zijn de omstandigheden in m'n lijf (en/of de embryo's) 'gewoon' niet goed genoeg. We hebben nog 2 cryo's en gaan die meteen proberen, dus ik blijf Prednisolon slikken. Toen ik die warm/koud kwaaltjes kreeg heb ik de dosis iets opgehoogd (van 5 naar 10), en ik denk dat ik dat komende maand preventief ga doen vanaf de tp, wie weet helpt dat. Als het niet lukt, dan afbouwen.

Overigens over de Intralipid: uiteindelijk toch laten toedienen in DD, wat ons goed beviel. Ze weten wat je komt doen en een arts in opleiding keek mee. Ik mail haar nu zelfs steeds mijn bloeduitslagen, die zij dan bespreekt met dr Pf (stukje makkelijker communiceren). Krijgen jullie wel weer reactie van Pf? Ik zal hem gaan mailen voor een nieuw recept voor de Prednisolon.

Intralipid gaan we niet nog een keer doen. Heb nog materiaal in huis (infuussets/naalden) dus als iemand interesse heeft.......

Geplaatst

Dee, dat meen je niet...... sh*t

Heb je voor de zekerheid nog een test er tegen aan gegooit?

Ik vind het namelijk zo snel amper 9 dagen na de TP.

Zelf heb ik niet echt last van opvliegers hoor. Gewoon een zweterig dagje en nacht gehad. Daarna niet meer.

Eergisteren en gister avond een 'zwaar' gevoel in de omgeving van de eierstokken. Overdag er geen last van. Nu weer erg veel last van mijn druk op mij oren, iets wat ik ook normaal gauw heb, en nooit een oorzaak voor is gevonden.

Ik wissel wel qua stemming, gevoelsmatig kan ik niet geloven dat het nu een keer goed zou kunnen gaan. Maar ook gevoelens van geen bloed geeft moed. Tussen hoop en vrees zeg maar, en dat is killinggggggggg.

Volgens dr. Sc. uit DD. mag ik pas de 26ste testen, 2 weken na de TP. Ik heb 2x een 4 cellige cryo terug geplaatst gekregen.

Maar ik begrijp dat er veel meiden eerder mogen testen. Heeft dat te maken met het aantal cellen van de embryo? Of gaan sommige dames gewoon voor vroeg? En als je vroeg test, vanaf elke dag na TP testen jullie?

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Lot, we duimen nog even door voor jou!

Testen mag je van DD 15 dagen na eisprong, dus als je officieel een dag overtijd bent. Je zou evt 1 of 2 dagen eerder kunnen testen maar dat geeft niet altijd al duidelijkheid.

Ik ben trouwens precies 14 dagen na eisprong ongesteld geworden, de tp was op dag 5 na eisprong.

Geplaatst

Tjemig dee wat een rotnieuws. Wat ontzettend ongelooflijk balen weer. Arm prulleke toch wat had ik t graag anders gezien. Bah ben er echt door teleurgesteld. Dacht echt dat je nu geluk zou hebben.

Hou je taai meidje xx

Geplaatst

Vandaag een afspraak gehad met de gyn. Met ijsbeertje was alles goed. Vandaag 12 weken en 1 dag zwanger! Morgen nog de nekplooimeting en dan gaan wij het bekend maken!

ik heb bij de gyn nog werl even het prednisolon gebruik ter sprake gebracht. Dit, omdat de ivf arts-assistent eerder al eens was begonnen over stressmedicatie tijdens de bevalling.

De gyn vroeg aan mij hoeveel ik per dag gebruikte en hoe lang ik het al slikte.

Toen ik vertelde 20 mg te slikken en dit te doen sinds medio juli, zei hij onmiddelijk dat ik dan inderdaad stressmedicatie zou moeten krijgen tijdens de bevalling. Dit houdt automatisch in dat ik verplicht in het ziekenhuis zou moeten bevallen (maar dat was ik na mijn nare bevallingservaring van mijn zoontje toch al van plan).

Verder was de gyn weinig spraakzaa, zakelijk en onpersoonlijk dus meer info kreeg ik er niet echt uit.

Henne, ik moest gelijk aan jou denken. Mischien dat jouw vk wel iets meer info kan geven.

Jij had toch trouwens eerst ook een afspraak met een gyn in Delft? Die was toch ook niet al te sociaal voelend ingesteld? (althans dat kan ik mij herinneren). Had jij ook een oudere mannelijke gyn, naam beginnend met een H?

Ik heb trouwens 5 oktober een date met dr Pf en dan zal ik die vraag mbt stressmedicatie ook nog eens voorleggen.

Geplaatst

Nee die van mij begin met J :-) maar ik weet wel wie je bedoelt. De beste is echt een vrouw, ook met H, dat is een fijn mens. Heel kundig maar ook menselijk. Blijf het wel raar vinden dat ze bij mij helemaal niks gezegd hebben over die prednisolon. Nu had dr J ook mijn dossier niet gelezen volgens mij, want hij vroeg naar m'n leeftijd en of we een combinatietest hadden gedaan en dat staat beiden groot in m'n gegevens... Baal er nu wel een beetje van dat dit zo onduidelijk is. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar moet er dan ook een gyn bij zijn, of een internist oid? Want als ik terug moet naar de gyn op medische indicatie, dan wil ik - ondanks de paar horken die er rondlopen- toch denk ik wel liefst terug naar Delft ipv naar Capelle.

Ik wacht jouw afspraak met Pf mog even af, zit zelf de week daarna bij de vk. Dan maar eens actie ondernemen. Misschien toch nog eens Delft bellen dan en de vraag voorleggen.

Lottepot hoe is het met jou? Ik moe nog steeds naar je mail kijken, voel me zo lullig... Kan alleen niet zo lang achter de pc zitten en op de iPad is het nogal onhandig. Hoop zo snel mogelijk!

Dee wat onwijs K! Je hoopt zo het succesrecept te pakken te hebben en dan lukt het toch weer niet. Bleeegh, zwaar oneerlijk.

Geplaatst

Henne, ik moest er zelf naar vragen, hoor! Toen ik binnen kwam, begon hij pas mijn summiere dosier te lezen via de computer. Ondanks dat ik het toen in Voorburg had vermeld had hij het dus niet gelezen.

Ik kwam binnen en hij was echt weinig spraakzaam. Hij heeft alleen mijn bloeddruk gemeten. Geen verdere vragen over mijn eerdere zwangerschap, bevalling oid. Daarna vroeg hij: heb je zelf nog vragen?

Ik: Nou, ik was wel benieuwd of alles nog in orde is met de kleine.

Hij: wij doen dan wel even een korte echo, want je hebt morgen ook de nekplooimeting en dan wordt alles al uitgebreid bekeken. Heb je verder nog vragen?

Ik: Uhh, ja. Ik gebruik prednisolon. Afijn, de rest weet je.

Als ik er niet over begonnen was, was het dus ook nooit ter sprake gekomen.

Verder had ik nog wat vragen neergelegd mbt mijn fraxiparine gebruik. Hij erkende dat een factor VIII level stijgt gedurende de zwangerschap, maar hij zag geen noodzaak om dit te monitoren.

Gelukkig had ik dit al (voor de zekerheid) kortgesloten met Pf en die gaat dit nu wel doen.

Blijft vermoeiend om alles zelf te moeten regelen en uitzoeken. Zelfs als je dus zwanger bent.

Geplaatst

Hi meiden even een prednisolon update hier. Afgelopen dinsdag, ondanks 5mg prednisolon een heel heftige allergie aanval gehad. Was letterlijk van top tot teen knalrood en omdat ik het absoluut niet vertrouwde ben ik snel naar de huisarts gereden (is hier 5 min vandaan). Eenmaal daar was ik ook kortademig en begon enorm te trillen. Dat heeft denk ik een half uur geduurd, ondertussen werd alles nagekeken, bloeddruk, zuurstof, suiker, temp etc maar behalve een snelle pols was er eigenlijk niks mis. Maar erg naar en eng was het wel.

Huisarts wilde toen met dermatoloog overleggen over medicatie, dermatoloog wilde vervolgens met gyn overleggen. Eind van het liedje is dat ik terug onder controle ben bij de gyn, was net zo blij bij de vk, en dat de dermatoloog me dagelijks antihistamine wilde geven en de gyn dit liever niet heeft....tja....(Koekie was overigens prima in orde, hoogstens een beetje rustig door de antihistamine).

Heb toen zelf Pf maar gemaild -ook dat dus weer zelf regelen idd Wen- en die reageerde direct: prednisolon weer naar 10mg tot einde zwangerschap. Risico's/bijwerkingen daarvan zijn kleiner dan de risico's van dergelijke heftige aanvallen. Helaas weten we nog steeds niet waar ik nu zo heftig op reageer en vrees dat we daar voorlopig ook niet achter komen want zal wel weinig getest kunnen worden zolang ik zwanger ben/prednisolon slik. Ik hoop dus maar heel hard dat 10mg voldoende is om het tegen te gaan en dat ik langzaam het vertrouwen in mijn lijf dan weer terug krijg (ben nu als de dood voor nieuwe aanval als ik alleen thuis ben en niet op tijd bij ha kan komen).

Wel bizar hoor, bij de eerste metingen van Pf was prednisolon niet eens echt aan de orde en nu ben ik het gewoon negen maanden (!) aan het slikken. Denk er maar niet teveel over na, doel heiligt dan toch de middelen.

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Henne, wat vervelend dat je nu weer zo'n massale allergische reactie hebt gehad! Idd wel verstandig om hier mee aan de slag te gaan na je zwangerschap. Het lijkt me dat het advies van je gyn het belangrijkste is. Overigens ook wel vervelend dat je nu weer naar de gyn toe moet, terwijl je juist goede ervaringen had met de verloskundige... Kun je niet kijken of je in het vervolg elke keer bij een gyn terecht kunt waar je je wel goed bij voelt?

Hier is de tweede IVF mislukt. Inmiddels hebben we besloten nog dit jaar voor de derde poging te gaan. Deze keer gaan we het korte schema volgen, dus bij mijn aankomende menstruatie (verwacht ik over een week) moet ik starten met de pil. Als het goed is half november starten met deca en dan na een paar dagen menopur, in de hoogste dosering (450).

Nu vraag ik me af wat ik verder nog zou kunnen doen. Voor aankomende maandag heb ik een afspraak gemaakt bij een gyn, die me eventueel wel zou willen helpen met voorschrijven van prednison e.d. Eigenlijk wil ik haar vragen of we mijn bloedspiegels van B12, D en schildklierfunctie kunnen bepalen, voor we met iets starten. Weet iemand van jullie welke waardes dr. Pf. aanhoudt? Ik weet van de B12 en TSH dat in NL heel andere waardes worden geaccepteerd dan dr. Pf. doet, vandaar.

Of ik prednison wil gaan slikken weet ik nog niet. Enerzijds vind ik het wel heftig, anderzijds bestaat de mogelijkheid dat ik het wel nodig heb. Ik ben volgens mij toch allergischer dan ik dacht, heb nl. ik korte tijd (2 maanden) 3x narcose gehad en daarvan 2x een allergische reactie gehad. De eerste keer behoorlijk heftig, toen hebben ze me een antihistaminicum intraveneus gegeven. Dus misschien is het toch het overwegen waard.

Verder wil ik met de gyn bespreken op Pipelle een optie is (ik weet dat ik dan geen prednison kan gebruiken). Wen, jij hebt dit laten doen... Als we daarvoor kiezen, wanneer ongeveer zou dit dan gedaan moeten worden? 2-3 weken voor de terugplaatsing?

Ik hoop dat iemand me kan antwoorden op deze vragen!

Fijn weekend allemaal, groetjes, Beanie

Geplaatst

Beanie ik stond ook nogal afwijzend tegenover de prednisolon, was het chi wel nodig, het is zo'n paardenmiddel, angst voor de bijwerkingen..... En kijk nou.... Zonder dat goedje was ik echt niet zwanger geworden en zéker niet gebleven. Overigens kunnen de meeste vrouwen echt afbouwen en stoppen na twaalf weken, dus het is een hele lage dosis voor drie maanden.... Ik zou het echt doen. Zeker als je ervaring hebt met allergieën!

Zelf gisteren nog even wat gelezen hier en daar maar bijvoorbeeld met reuma krijgen zwangere vrouwen ook de hele zwangerschap prednison en vaak nog veel meer dan ik. Dus mijn zorgen daarover zijn wel afgenomen. Nu nog afwachten of ik op 10mg idd aanvallen blijf.

Ik ben nu trouwens in een ander ziekenhuis bij de gyn. Daarvan zit een buitenpoli hier om de hoek en toevallig werkt daar ook de fijnste gyn van het team. De vk zei ook: dat is een schat. Ik kon op de hoofdvestiging eerder terecht maar dan alleen bij de enige in dat team die ik écht niet wil. Is de eerste gyn waar we ooit geweest zijn en dat is zo'n ontzettend botte hork, hoor ik van iedereen in de buurt ook. Maar als het goed is zie ik die niet tenzij hij dienst heeft als ik beval.

Maar nogmaals dus, ik zou echt voor de prednisolon kiezen. En de omega3 nog eens heroverwegen. Daar was je toch mee gestopt? Is het mogelijk je lever op een manier te ondersteunen dat je die omega wel kunt gebruiken? En vraag evt ook nog eens naar de natuurlijke antihistamines, calcium, zink en magnesium, misschien kunnen die nog 'doorgemeten' worden.

En slikt je man/vriend eigenlijk nog iets van vitamines? Want ook met minder goede eicellen geldt natuurlijk, hoe beter het zaad, hoe beter het embryo. En het kan er van buiten nog zo mooi uitzien, het gaat om het DNA. Foliumzuur, zink, vit C. Hij kan ook gewoon heel erg veel fruit gaan eten, cola en alcohol ed een tijdje laten staan. Bij J maakte het echt verschil.

Ik ga voor jullie duimen hoor!!

Geplaatst

Ha Henne, jij (althans Koekkie) bent echt wel het grootste voorbeeld van het succes van Prednisolon! Ik heb er ook heel veel over gelezen en inderdaad overal lees je dat die leg doseringen echt geen kwaad kunnen! Wat vervelend zeg die aanvallen, ik hoop dat het snel beter gaat! In ieder geval volg ik je steeds, wat gaat het hard, 21 weken alweer! Veel plezier met de info middag.

Lieve Beanie, zoals ik al zei ben ik ook geïnteresseerd in ervaringen met de Pipelle, dus ik ben heel benieuwd wat jij allemaal te weten komt. Ik houd me aanbevolen voor info. Ik weet dat ze het in Gent doen met als doel de innesteling te bevorderen, maar zijn er ook ziekenhuizen in Nederland die dat doen? Ik ben volgende week 'klaar' in het ziekenhuis waar we nu zitten en als we ooit nog één poging wagen wil ik naar een zieke huis waar ze narcose geven bij de punctie en waar ze Pipelle doen. Dat is toch alleen Gent?? Beetje off topic, maar misschien weet iemand dit?

X, Floor

Geplaatst

Grappig toch, iedereen roept wat gaat het hard, maar zelf heb ik dat gevoel helemaal niet. Tel nog steeds de dagen/ weken.

Enne, meerdere goede voorbeelden hier hoor! We hadden ooit een lijstje gemaakt ter inspiratie/motivatie, net zwangeren door prednisolon. Maar is denk ik ver, ver weggezakt in dit topic. Maar denk aan Testr, Lotttie, Wen nu ook natuurlijk....

Floor pipelle is volgens mij Gent. Heb er denk ik nog een artikel over, zal ik eens kijken.

Geplaatst

En ik, ook mede door het prednisongebruik.

Ik lees van jou Wen dat jou gyn vindt dat je stressmedicatie zou moeten krijgen tijdens de bevalling, door je prednisongebruik. Wat is dit eigenlijk? waarvoor, waarom is dat en wat doen ze dan? en vanaf hoeveel mg is dit noodzakelijk? (wat een vragen he!)

Dit omdat ik ook prednison heb gebruik, 10 mg tot ongeveer 8 weken, daarna afgebouwd tot de 12 weken. Maar omdat dit niet bekend is bij het ziekenhuis kan ik het niet vragen aan de gyn.

Huisarts weet er wel van, die heeft me ook begeleid tijdens het gebruik. Maar gaat verder niet over deze zwangerschap.

Henne bij jou hebben ze het dus niet aangekaart? wel gek als je waarschijnlijk de hele zwangerschap aan de pred blijft.

Ben heel benieuwd!

Geplaatst

Zit er ff flink doorheen. Mail van Pf dat gezien de heftige allergie aanval en de bloeduitslagen (beginnende bloedarmoede) extra bloedonderzoek aan te raden is. En jawel, de TRegs die ik hier niet kan laten prikken... dus dat wordt weer een ritje DD...zucht. Ben er zo klaar mee. En idd Dion, dat gehannes tussen Pf, gyn en huisarts, bij mij bemoeit zich er nu ook nog een dermatoloog mee... En ik weet niet meer waarvoor ik bij wie moet zijn en wie nu het laatste woord heeft.

Ben ondertussen bang dat ik weer een aanval krijg, bang dat mijn lijf Koekie alsnog tegen gaat werken, elk krampje schiet ik van in de stress (en er krampt best veel als je zwanger bent..) en niemand kan me op dit moment gerust stellen :-((

Dion, ik had in D&D topic heel kort uitgelegd waarvoor stressschema nodig is. Wen heeft volgens mij een paar pagina's terug hier ook info geplaatst. Uit mijn hoofd is het nodig als je korter dan een (half?) jaar geleden gedurende langer dan xx weken meer dan 7,5 mg hebt geslikt. Die weken weet ik even niet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden