Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aangezien ik toch niet kon slapen (vraag mij niet waarom) ben ik toch nog even gaan googlen. Ik kwam via de site van Labor Krone (waar Pf ook veel zaken mee doet) een flyer tegen betreffende een voorlichtingsbijeenkomst mbt vruchtbaarheid en immunologie. Hierbij zou Pf optreden als gastspreker en hij staat gewoon aangekondigd als hoofd van Labor Benrath. De bijeenkomst was overigens op 9 oktober 2013. Erg actueel dus.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Wen, die info over dr. Pf. staat op het forum van Freya! Ene TR heeft een topic geopend waarin ook de e-mail adressen van dr. Pf. staan vermeld!

Alles goed met je? Wat een geweldige foto's steeds op FB!

Geplaatst

Beanie, Dank je! Ik ga eens spieken bij de site van Freya. Mochten wij volgend jaar die laatste cryo laten ontdooien wil ik wel de juiste contactinfo hebben van Pf.

Kan ik gelijk even spieken hoe het met TR gaat, want zij loopt ook al een lange tijd zoekend rond in het medische molen gebeuren en is inmiddels ook al expert geworden op dit gebied. Voorheen was ik ook nog wel eens op Freya te vinden maar nu eigenlijk nog alleen maar hier.

het gaat hier allemaal super goed. Ik blijf gewoon op die roze wolk zitten en ben zo intens dankbaar voor mijn kids! Ik geef nog steeds BV, maar zijn nu begonnen met het introduceren van groentehapjes. DE BV liep zo goed dat ik zelfs een tijdje donor ben geweest voor het VU. Moedermelk voor prematuur kindjes.

Verder dagelijks genieten van mijn gezinnetje!

Maar volgens mij ben jij ook heerlijk aan het genieten! Als ik zo de berichten en foto's op FB zie. Wat een mooi mannetje hebben jullie toch! Hoe gaat het verder met jou en Q?

Geplaatst

Poezebeest, Ook op deze link zitten een aantal meiden die (helaas uit noodzaak) experts zijn geworden op het gebied van stolling, imuunafwijkingen, TSH etc. Met name mama v H (forumnaam) is daar expert. De topic is ooit gestart voor dames die in gent liepen, maar inmiddels schrijven er ook een hoop meiden mee die niet in Gent lopen maar wel bezig zijn met aanvullende onderzoeken en behandelingen op divers gebied. Veel meiden die na meerdere mislukte pogingen verder zijn gaan kijken dan de standaardbehandelingen.

Ook zitten daar een hoop meiden die (positieve) ervaringen hebben met Serum, Anthene. Een hoop meiden zijn inmiddels (uiteindelijk) zwanger geworden na een zoektocht middels Pf, Serum, Gent, Alan Beer etc.

Wie weet kan je daar ook wat aanvullende info vandaan halen:

http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/357481-1e-afspraak-gent-juni12-wie-kletst-mee-ervaren-gent-gangers-welkom-471.html

Geplaatst
Beanie, Dank je! Ik ga eens spieken bij de site van Freya. Mochten wij volgend jaar die laatste cryo laten ontdooien wil ik wel de juiste contactinfo hebben van Pf.

Kan ik gelijk even spieken hoe het met TR gaat, want zij loopt ook al een lange tijd zoekend rond in het medische molen gebeuren en is inmiddels ook al expert geworden op dit gebied. Voorheen was ik ook nog wel eens op Freya te vinden maar nu eigenlijk nog alleen maar hier.

het gaat hier allemaal super goed. Ik blijf gewoon op die roze wolk zitten en ben zo intens dankbaar voor mijn kids! Ik geef nog steeds BV, maar zijn nu begonnen met het introduceren van groentehapjes. DE BV liep zo goed dat ik zelfs een tijdje donor ben geweest voor het VU. Moedermelk voor prematuur kindjes.

Verder dagelijks genieten van mijn gezinnetje!

Maar volgens mij ben jij ook heerlijk aan het genieten! Als ik zo de berichten en foto's op FB zie. Wat een mooi mannetje hebben jullie toch! Hoe gaat het verder met jou en Q?

Jij bent dus ook zo aan het genieten... Hier ook hoor! Het is nog zoveel leuker dan ik me voorgesteld had! Q is zo'n lekker ding. Hij groeit als kool, soms gaat het me wel te snel al hoor! Gisteren 7 weken oud, en al bijna 4900 gram! Ik geef FV en daar doet hij het (dus) heel goed op!

Ik las dat je volgend jaar nog gaat voor je laatste cryo... Spannend weer! Op dit moment zeg ik ook dat ik er best nog een keer voor wil gaan, alleen zouden we weer opnieuw moeten beginnen. En vooralsnog geeft manlief aan dit niet te willen. Het zullen gedeeltelijk de hormonen ook wel zijn hoor! Eigenlijk was dat zo'n beetje het eerste wat ik dacht toen ik Q voor het eerst zag na zijn geboorte: dit wil ik nog een keer meemaken! Nou ja, daarover is voorlopig het laatste woord nog niet gesproken denk ik. Aan de andere kant, ik moet natuurlijk sowieso eerst helemaal hersteld zijn van de KS. Keerzijde is natuurlijk dan weer mijn leeftijd. Lastig!

Geplaatst
Jij bent dus ook zo aan het genieten... Hier ook hoor! Het is nog zoveel leuker dan ik me voorgesteld had! Q is zo'n lekker ding. Hij groeit als kool, soms gaat het me wel te snel al hoor! Gisteren 7 weken oud, en al bijna 4900 gram! Ik geef FV en daar doet hij het (dus) heel goed op!

Ik las dat je volgend jaar nog gaat voor je laatste cryo... Spannend weer! Op dit moment zeg ik ook dat ik er best nog een keer voor wil gaan, alleen zouden we weer opnieuw moeten beginnen. En vooralsnog geeft manlief aan dit niet te willen. Het zullen gedeeltelijk de hormonen ook wel zijn hoor! Eigenlijk was dat zo'n beetje het eerste wat ik dacht toen ik Q voor het eerst zag na zijn geboorte: dit wil ik nog een keer meemaken! Nou ja, daarover is voorlopig het laatste woord nog niet gesproken denk ik. Aan de andere kant, ik moet natuurlijk sowieso eerst helemaal hersteld zijn van de KS. Keerzijde is natuurlijk dan weer mijn leeftijd. Lastig!

Zoooo herkenbaar! Ik riep enkele dagen na mijn bevalling van mijn zoontje (en toen had ik een megazware bevalling achter de rug) dat ik dit nog een keer wilde meemaken en dat ik (als wij geen medische molen nodig hadden gehad) eerder had geweten dat hetmoederschap zo intens mooi zou zou zijn, wel vier of vijf kinderen had gewild....hahaha.

Momenteel ben ik reuze blij, dankbaar en gelukkig met onze tweede spruit, maar ergens blijft het wel kriebelen voor een nog iets groter gezin. Ik ben zelf enig kind en heb als puber altijd al geroepen dat ik graag drie kinderen zou willen hebben. Dat was lang voordat ik überhaupt wist dat wij ooit in de medische molen zouden belanden.

Die wens is er stiekem nog steeds. Ik zou zo weer zwanger willen zijn. Helaas gaat de leeftijd toch wel een beetje een rol spelen. Wij hebben nog 1 cryo en daar willen wij voor gaan. Zelf zou ik nog bereid zijn om verse pogingen te gaan doen maar manlief denkt daar toch anders over. Die wil de cryo doen, maar dan is het, wat hem betreft, toch echt einde medische molen. Een van de weinige onderwerpen waarover wij niet op 1 lijn zitten en dat is vrij zeldzaam. Ik ga het onderwerp dus volgend jaar maar weer eens aansnijden en kijken hoe of wat. Maar mocht het er nooit meer van komen blijf ik net zo gelukkig als ik nu ben, hoor!

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik mij dat er helaas nog teveel meiden zijn die spreekwoordelijk een moord zouden doen voor 1 gezond kindje, dus voel ik mij alweer een beetje schuldig om dit zo neer te zetten van mijn stiekeme wens voor een derde kindje.

wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie! Groot gelijk dat je FV geeft. Ik had al goede ervaringen met BV vanuit de periode van mijn zoontje maar desondanks heb ik diverse keren op het punt gestaan om ook FV te geven.

Ik heb zelf ook ooit alleen maar FV gekregen en ben er echt niet slechter door geworden. Het geeft ook vaak juis veel meer rust om FV te geven.

Afijn, volgens mij raken wij geheel off topic :).

Geplaatst

Beanie; Wat fijn dat je uiteindelijk zwanger bent geworden en bent gebleven en nu een zoontje hebt! Het standaardadvies van Dr. P. volg ik al sinds mei op, vitamine D en omega 3, maar dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid en daarnaast blijf ik me ziek voelen na een tp. Er is al op het een en ander geprikt, ik moet eens even gaan uitzoeken wat nu precies. Kan ik daarna met een lijstje naar de huisarts en kijken of die mee wil werken en het een en ander wil uitsluiten.

Wat betreft de pipelle, ik zal dat in mijn achterhoofd houden, echter liggen mijn embryo's in Nederland en die ga ik niet vervoeren.

Wen: ik stuur je zo een pb!

Ik heb inmiddels een afspraak bij dr. P! Met het goede mailadres ging het uiteindelijk snel en simpel.

Geplaatst

Poezebeest, jij bent ook al overal diep in aan het duiken. Ook richting DD dus? (ik niet hoor) DD is meer gericht op immuun (toch?) en Gent doet meer op gebied van stolling. Althans die indruk heb ik.

Beanie schrijft al veel over Ascal (en Wen ook). Als je in NL advies mocht krijgen dit te gaan gebruiken, begin er dan mee vanaf de dag na punctie of met de TP. En niet zoals ze hier in NL adviseren vanaf een positieve test. Prof De S. (uit Gent) zegt daar namelijk over; het is om de innesteling te bevorderen, dus moet je het ook ten tijde van de innesteling gebruiken en niet pas daarna starten.

En Beanie heeft de pipelle gewoon in NL. laten doen, toch? Volgens mij kan je bij die kliniek vrij makkelijk terecht, toch? En bovendien kan je de pipelle gewoon elders laten doen, dan waar je TP plaats vind. Pipelle moet je doen rond dag 21 (of 7 dagen na ovulatie) van de cyclus voorafgaand aan de TP.

Beanie, dank je wel voor je lieve berichtje. We hebben ook echo's in NL gedaan, maar uiteindelijk hebben we toch nog 1 pipelle, 3 echo's, 1 punctie en 1 TP heen en weer gereden naar Gent. Bij elkaar best vaak dus. En ik had maar 2 echo's in NL.

De pipelle ga ik denk ik niet meer laten doen, omdat ik nu toch prednisolon gebruik. Volgens De S. gaat dat niet samen, omdat prednisolon het effect van de pipelle teniet doet. Ik ben benieuwd of ze dat over twee weken weer zo aangeeft, of dat er inmiddels ander inzichten zijn ;-)

Wen, ook bedankt voor je berichtje. Ik heb 10mg gebruikt. Er is dus nog wel wat op te hogen. Maar ja, waar doen we goed aan? Er staat niets vast op dit gebied, dus voor mijn gevoel is het vooral een soort trial-and-error. Maar ja, die error ben ik inmiddels goed zat.

Ik heb geen verder bloedonderzoek gehad op het gebied van immuunactivatie. En volgens mij is De S. daar ook niet zo van. Jij liep toch ook bij haar en deed immuunonderzoek toch in DD?

Volgens mij schrijft mijn zkh in NL de echo's gewoon onder IVF, dus zal ik die zelf moeten betalen. Maar heb nog geen factuur gezien van afgelopen keer, dus ik hoop dat als we snel een nieuwe behandeling doen, dat het onder dezelfde DBC code wordt weggeschreven en alles dus op 1 factuur komt en dat de verzekering gewoon nog betaald. Want de afgelopen poging heeft de verzekering betaald.

En ik weet het dat jullie allemaal oudjes zijn (sorry, haha), maar toch maak ik me daar zorgen over. Mijn AMH schijnt keurig te zijn, dus heb geen reden voor zorgen. Maar toch staat vast dat de kwaliteit van eicellen afneemt. En aangezien er ergens toch telkens iets mis gaat. Nou ja, pffff, ik ben gewoon heel goed in zorgen maken.

Oh, en je hebt nog een cryo! Ik dacht dat je dochter je laatste cryo was. Spannend!

Zo, een beetje hak op de tak, maar jullie berichtjes lezend, ben ik overal op gaan reageren en antwoorden in diezelfde volgorde als jullie schreven. Mijn hoofd is nog niet zo goed in dingen ordenen geloof ik .

Geplaatst

Okaasan; hier ook geen oudje! Ik denk dat er bij mij eerder iets immuunachtigs aan de hand is dan stollingsgerelateerd. Juist vanwege het ziek zijn, maar dat is mijn eigen theorie en ik hoop dat deze bij Dr. P. bevestigd of ontkracht wordt. Er klopt gewoon iets niet en ik kan dat niet scharen onder pech.

Wij hebben nog 5 cryo's en dan is het klaar, dus daar zal wel rekening mee gehouden moet worden in het behandelplan.

Wanneer mag jij weer starten?

Geplaatst

poezebeest, bij mij kwam er in eerste instantie ook niet heel duidelijk iets uit. Een iets verhoogd immuunsysteem en een lichte verhoogde factor VIII.

Er werd mij aanvankelijk geadviseerd om geen vitamine C etc te gebruiken. Nadat ik Alan Beer er op nasloeg was ik van mening dat prednisolon toch echt wel van belang was. Hierop heb ik met Pf overlegd en die kon zich er toch wel in vinden.

In eerste instantie 5 mg, maar tijdens mijn laatste en succesvolle poging zat ik inmiddels op 20 mg.

Verder fraxiparine en trental. dat laatste zou je ook eens kunnen opwerpen bij je afspraak met Pf.

Trental wil nog wel eens positief werken op de doorbloeding in de baarmoeder en heb wel eens ergens gelezen dat dit met name tijdens een cryo effectief zou kunnen zijn. (vraag mij niet waarom). Op Freya zaten ook een aantal meiden die trental hadden gebruikt. (anders eens vragen aan AA daar).

Uiteindelijk

Geplaatst

Tja, euhh waar te beginnen?

Afgelopen maandag hadden we al een afspraak in het UZ; Evaluatie van de afgelopen behandeling, er was eerder een plekje vrij gekomen. En ook al is het pas eergisteren, het lijkt al weer tijden geleden, maar ook nog maar net geweest. De mededeling die we daar kregen was namelijk heftig. Heel heftig. Wat ze in het lab hebben gezien op de 5 embryo's die zijn ontstaan, wijst absoluut niet naar een innestelingsprobleem of het niet kunnen overleven van een vijandige omgeving (mijn baarmoeder), maar wel naar een groot embryoprobleem.

Dat was echt het allerlaatste wat we verwachtten te horen. We waren juist optimistisch gestemd; er was een hele korte zwangerschap geweest. Dat leek zo hoopvol. Waarschijnlijk nog wat schroeven aan de medicatie, en we zouden er misschien wel zijn. Maar niets bleek minder waar. Een heel ander gesprek dus dan we ooit hadden gedacht.

De embryo's ontwikkelen zich niet volgens het boekje, ofwel te snel, ofwel te langzaam, ze hebben onregelmatige celdeling, compacteren niet, en nog meer wat ik allemaal niet onthouden heb, omdat de helft van het gesprek langs me heen is gegaan. Maar kort gezegd, er gebeurd niet wat er zou moeten gebeuren.

Tot dag 3 ziet alles er nog redelijk uit, maar ook daarvoor zijn er al wat opmerkelijke dingen (die in NL dus nooit als problematisch gezien werden, want hier werd gezegd dat het er niet beter uit kon zien). Maar op dag 4 en 5 wordt wel echt duidelijk dat het niet goed gaat.

Zeer waarschijnlijk had het ene embryo wat ik teruggeplaatst heb gehad, het ook niet heel veel langer gedaan in het petrischaaltje (net zoals de broertjes en zusje emmies). En de andere van de TP (de beste eigenlijk) zag er ook niet uit zoals een dag5 emmie eruit hoort te zien.

De prof nam heel uitgebreid de tijd voor ons, dus we hebben wel meer dan 3 kwartier daar binnen gezeten. Maar mooier dan het was, kon ze het niet maken.

Eigenlijk is haar advies om naar ECD over te stappen als dat nog binnen onze wensen en mogelijkheden past. Een nieuwe behandeling mocht ook nog, maar ze schat onze kansen heel erg laag in.

Ik vind het zo bizar. We komen binnen in het zkh met een mannelijke factor die het zwanger worden belemmerd, dan blijk ik stollingsafwijkingen te hebben en nu zijn mijn eicellen opeens niet goed. Ofwel, we kunnen het nog niet goed bevatten wat er nu weer allemaal op ons afkomt, maar ellendig is het wel. Heel ellendig zelfs.

Zo vol goede moed als we maandag naar het UZ gingen en met het idee nieuwe afspraken voor een behandeling te maken, zo verslagen reden we weer naar huis. Eens te meer werd ons weer duidelijk hoe een ongelooflijke en onvoorspelbare (en voor al kl#terige) achtbaan deze hele MMM-tocht is. Gatverdamme.

En als ik bedenk dat het dus waarschijnlijk niet meer goed gaat komen, dat er nooit kleine Okaasannetjes komen, dan kan ik alleen maar huilen. Wat een ellende al 5 jaar lang, en dan nu pas dit bericht. Echt ongelooflijk.

Geplaatst

Tjemig Okaasan, ik zag net je pb-tje binnenkomen in mijn email en heb met verbazing je verhaal en daarna je bericht op dit topic doorgelezen.

Wat een kl*te nieuws!!!!!

Veel sterkte met het verwerken van deze enorm vieze tegenvaller en met het nadenken over de toekomst.

Lfs Dee

Geplaatst

Och lieve okaasan meid jeetje wat een tegen slag ik hoop zo dat jullie een kleine okaasan krijgen

En dat ze met goeie medicatie je op de goeie weg zetten

Sterkte meid

Liefs breek weer uit

Geplaatst

Jeetje Okaasan, dat is echt totaal niet iets waar je rekening mee houdt. Wat ontzettend heftig, vooral omdat je er gewoon niets aan kan doen.

Ik kan er helaas ook verder niks zinnigs over zeggen. In ieder geval een dikke knuffel voor jou en sterkte met het maken van beslissingen nu.

Ik heb de eerste uitslagen vanuit Nijmegen binnen, alles negatief, dus dat is positief. Waarom ik tot half november moet wachten op alle uitslagen weet ik niet, lang leve het digitale patiëntendossier. Volgende week naar dr. P. Ik ben benieuwd.

Geplaatst

inbreek voor Okaasan.....Sterkte, wat een rot bericht. En dat je daar dus pas achterkomt omdat de emmies tot dag 5 blijven groeien..... ik vind het vreselijk rot voor je...

Moes

Geplaatst

Lieve Okaasan,

Jeetje, wat heftig... Wat onverwacht ook. Zeker idd nadat je toch zwanger was van de afgelopen poging. Dit moet zo rauw op je dak vallen! ECD, dat is toch wel iets waar je eerst stevig over zult moeten nadenken. Nadat je eerst dit bericht hebt verwerkt en een plekje gegeven. Zag ik dat jullie eerst nog een 'gewone' nieuwe poging gaan doen? Ik hoop zo voor je dat die succesvol zal zijn en dat je dan helemaal niet meer hoeft na te denken over ECD! (waarmee ik niks af wil doen aan ECD, maar als je er steeds vanuit bent gegaan dat jouw eigen eicellen in orde zijn is dit toch wel even iets... )

Geplaatst

Een vieze tegenvaller is het zeker.

Het leek zo op de goede weg. Beetje sleutelen aan ontstollingsmedicatie en/of prednison, en dan zou het wellicht wel lukken. Maar nee, dat zit er dus niet in.

Slechte eicellen, wat een bericht. Dit was niet eens het laatste wat we verwacht hadden, we hadden zo'n bericht gewoon helemaal niet verwacht.

Ondanks dat de arts ons ECD aanraadde, zei ze ook dat met een behandeling met eigen materiaal onze kansen niet nul zouden zijn, maar wel echt vreselijk klein. En tja, wat doe je dan. We neigen nu naar nog een poging met eigen sperma en eigen eicellen. Maar durven echt niet te hopen dat dat ook gaat lukken. En als we dit inderdaad gaan doen, dan ook maar gewoon zo snel mogelijk. Gelukkig heb ik al een paar carpoolplekjes aangeboden gekregen (maar kan er best nog een paar gebruiken). Dus dan willen we starten bij de eerst volgende menstruatie, begin november dus. Maar man, wat zie ik daar tegen op. Het wordt echt een alles-of-niet-poging. Want wat zijn de opties daarna? Een lieve vriendin heeft al meer dan eens gezegd dat ze wel eicellen wil doneren, maar op het moment is zij niet heel goed gezond, heeft overgewicht, geen kinderen (en wil ze ook niet) en is al 36,5 jaar. Allemaal niet zulke goede uitgangspunten.

Ik heb geen zussen aan wie ik dit kan vragen, dus dan wordt het heel lastig. En alleen al bij het idee om nog jaren te moeten wachten, raak ik echt een beetje van in paniek. En anoniem in Spanje, Turkije, of een ander buitenland. Ik geloof niet dat ik dat zie zitten. Het is niet voor niets dat in NL anonieme donatie niet mag (en daarmee veroordeel ik echt niemand die hier wel voor kiest. Voor mij is dat op dit moment geen goede keuze, maar het bericht is ook nog zo vers).

In elk geval heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Geplaatst

Hoi dames, even inbreken voor Ookasan,

Oh my god wat lees ik nu toch weer.....

Wat een ongelooflijk bericht. Werkelijk waar niet te geloven. Jaren bezig, alsmaar wachten, en eigenlijk .... Stel dat dit waar is.... Ik kan er met mijn pet niet bij. Wat een gigantische dreun moet dat zijn voor jullie.

Ik zie dat je nog een poging wilt doen. Lijkt mij -ook al heb ik niet alle info gehoord natuurlijk die de S. jullie meedeelde- ook een hele logische. Niet over één nacht ijs gaan. Hoe komt ze er trouwens bij dat die gekke ontwikkeling aan jouw eitjes zou liggen? Mij is volgens mij zowel in Duitsland als België gezegd dat de eicel vooral verantwoordelijk is voor de eerste drie dagen. En als die er nog okee uitzagen...dan zouden jullie misschien meer baat hebben bij dingen die de zaadkwaliteit kunnen verhogen dan ECD. Heb je op dat gebied ook dingen geprobeerd?

Heb je nog aantekeningen gemaakt van haar precieze onderbouwing? Lastig he om het later na te kunnen vertellen.

Sjonge zeg. Hadden ze in nl ook maar al eerder die 5 dagen techniek...had hoop ellende kunnen besparen, voor mij ook wel denk ik.

Nou, diepe zucht, ik wens je veel sterkte. Voor de zoveelste keer. Koppie op hoor! Knuffel, Megan

Geplaatst

Orkaasan, jeetje wat een ontzettend tegenvallend nieuws. Zo totaal anders als dat je had verwacht. Wat zal dat een schrok zijn geweest. Er naartoe gaan met het idee dat er iets aan de medicatie gesleuteld moet worden en dan krijg je dit nieuws.

Ik snap dat je dit nieuws voorlopig even moet overdenken en een plekje moet geven. Daarna kan je altijd je gaan orienteren op ECD. Ik kan mij voorstellen dat je toch nog eenmaal (hoe klein dan ook) dat kansje wil proberen. Ik ga zo enorm voor jou wensen dat deze kleine kans toch een klein orkaasannetje teweeg gaat brengen.

Pff, meis. Ik weet verder niet echt de juiste woorden te vinden. Helaas heb ik al ooit lifters gehad anders had ik je zeker een lift willen aanbieden. Op Belgische fora (verdwaalde ooievaar / zappybaby / baby.be) willen ze ook wel eens liften aanbieden. Misschien kan je daar ook eens rondneuzen.

Lieve Orkaasan Veel sterkte met het verwerken van dit nieuws! Dikke knuf!

Geplaatst

Megan en Wen, heel erg bedankt voor de berichten en Wen ook voor de verschillende carpoolplaatsen via PB.

Zo lief hoeveel mensen wel een keertje met me op en neer willen rijden (ongeacht of dat ook lukt of niet). Ongelooflijk is het het gewoon dat mensen die je niet kent, zo betrokken zijn!

Ja Megan, moest ook gelijk aan jou denken met de dag 5 emmies en de wetenschap die dit ons nu opleverde. Dank je voor de info die jij er over weet, maar ook al vóór dag 4 gaan er dingen niet helemaal goed; te snelle of te langzame groei, ongelijke celdeling, heel erg gekorreld cytoplasma, geen optreden van compactie. Allemaal niet heel goed, ook al weten ze van een aantal dingen helemaal niet wat voor invloed het heeft, maar wel dat het niet volgens het boekje gaat (en dat is niet goed in zo'n vroeg stadium).

En nee geen aantekeningen gemaakt, want dit overviel ons zo. Dus daar heb ik geen seconde aan gedacht. Maar merkte inderdaad halverwege het gesprek dat er veel langs me heen ging. Moest mezelf echt bij de les houden.

Beanie, ik antwoord even zo. Nee geen intralipid hier. Ben ook nooit in DD geweest, dus wat dat betreft ook geen aanbevelingen gehad om dat te doen. Volgens mij zijn ze in Gent ook niet zo happig op Intralipid. Wel heel erg bedankt voor je aanbod!

Een pipelle ga ik deze keer niet doen. Ik heb dat al twee keer eerder gehad. Eerste keer gebeurde er niets, de tweede was afgelopen keer. Maar daarbij gebruikte ik op het laatste moment (vanaf de punctie, dus vanaf 5 dagen voor TP) toch prednisolon. Dat ga ik nu weer gebruiken en een pipelle en prednisolon gaan niet samen (ik ken het verhaal van Wen). En ondanks dat ik uiteraard wil dat alles zo optimaal mogelijk gaat, merk ik dat ik echt heel heel moe ben van alles en alles zo zat ben. Dus als ik een ritje Gent (of dus Amstelveen) kan schrappen, dan doe ik dat meer dan graag. Ook het bericht van De S. dat er echt geen sprake is van een innestellingsprobleem, maar van een embryoprobleem, bevestigen wat mij betreft deze keuze.

En verder inderdaad Ascal en Fraxiparine, direct na de punctie starten. Dat deed ik deze keer ook. Die medicatie is geen probleem, want ik vraag gewoon aan de hematoloog recepten, dus krijg het dan zeker van de verzekering terug.

Dank jullie wel allemaal over jullie mening over nog een poging doen. Het is zo'n bizarre keuze. De kans van slagen per behandeling is al niet hoog, maar met deze wetenschap is het echt miniem. En om aan zo'n minikans nu zoveel geld uit te geven. Pfff, ik vind het nogal wat. Maar ja, een andere keuze is er ook weer niet echt. Om te horen dat anderen het ook zouden doen, sterkt me wel wat in het gevoel dat het een goede keuze is.

Dus nogmaals, heel erg bedankt voor alle ontzettend lieve en steunende berichten (ook via de PB).

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

De eerste spuit zit er al weer in, en de 18de is de eerste FM. Het hele circus is dus weer begonnen.

Ik ben echt doodsbenauwd voor wat er komen gaat. En dat is dit keer niet de punctie (alhoewel de bibbers daarvoor ook vast nog gaan komen), maar de uitslag van deze ronde is zo verschrikkelijk bepalend voor hoe alles verder gaat. Dood eng dus.

Ik ga meer Menopur spuiten, en heb gewoon geen cent hoeven uit te geven aan meds, behalve dan de fraxi, pred, en ascal, maar dat krijg ik van de verzekering terug. Echt geweldig…

Ik twijfel nog of ik toch meer prednison ga gebruiken dan de 10 mg van vorige keer. De S. vond het niet nodig en de hematoloog had er niet zo'n mening over, behalve dat je met een hogere dosering meer last van de bijwerkingen zal hebben. Euh ja, da is logisch. Nou ja, ik heb nog een week of 2-3 om te beslissen.

Geplaatst

Spannend weer orkaasan! Ik ga voor je duimen.!

Hoeveel prednisolon gebruikte je de laatste keer? Weet je al of je meer gaat slikken?

Ik heb toen wel op eigen gelegenheid mijn prednisolon opgehoogd. Ik slikte op voorschrift 10 mg tijdens mijn verse poging. Die was mislukt. Tijdens de cryo poging (waar uit mijn dochter is ontstaan) was ik voor de pipelle gegaan en gebruikte helemaal geen prednisolon. Ik kreeg echter 3 dagen na tp typische afstotingsverschijnselen en heb toen zonder overleg de prednisolon gepakt en ben 20 mg gaan slikken. Achteraf heb ik dit wel gecommuniceerd met Pf. Die kon zich vinden in mijn beweegredenen en schrijft wel vaker een verdubbeling voor bij afstotingsverschijnselen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden