Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het plan is:

Cylcus voorafgaand de IVF onder ga ik een Pipelle.

Dan Synarella, Menopur en Puregon gebruiken. Pregnyl 5000 voor de punctie en dan na de punctie Utrogestan, Pregnyl 1500 en Suprefact.

Tevens zal ik een hoge AB kuur slikken, prednison slikken, bloedverdunners injecteren en de infuzen Intralipid gaan doen.

Voorafgaand ben ik DHEA aan het slikken, net als een hele hoop vitamines.

Toi toi toi!! :)

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lottie, dat klinkt als een gedegen plan! Ze zeggen dat een pipelle en prednisolon niet samen gaan omdat prednisolon de werking van de pipelle teniet doet. Tijdens mijn cryo poging heb ik echter dezellfde combi gedaan en zie het resultaat in mijn banner.

Alvast heel veel succes en tot schrijfs!

Beanie, dank je wel! Ze zeggen dat een tweede kindje vaak sneller komt. Ook heb ik het gevoel nu veel beter voorbereid te zijn, dus dat komt ten goede voor de focus en de ontspanning.

Geplaatst

Nathalie, in het door dik en dun topic of het uitgerekend in maart / april topic. Het was wel alweer enkele dagen geleden, dus nu inmiddels een paar pagina's terug.

Lottie, als je nog wat soja wilt drinken........

Geplaatst

Ik ben dol op Soja!! En ik heb het ook nog in huis. Ik kan het alleen niet zelf doorslikken. Kan jij het een ander laten slurpen? Of weet je iemand van dit forum welke goed is in een ander te laten slurpen?? :D

Geplaatst

Ik kan helaas niet zelf soja geven. Ik heb nog wel soja drank over. Daarnaast ken ik iemand van het forum, die wel weet wat je met soja moet doen. Ze schrijft ook op dit topic mee. dus wie weet gaat ze nog wel reageren.

Geplaatst

Ohhh dat zou fijn zijn!! Degene die mij normaliter soja laat slurpen is voor enkele maanden in het buitenland. Dus anders moet ik elke keer op en neer naar DD voor het infuus. Een aangezien dat voor mij 500 km in totaal is... Hoop ik heel erg dat diegene welke jij bedoeld (heb geen idee wie??) mij kan en wil helpen!! :)

Geplaatst

Wauw!

Op 1 en dezelfde dag waarop ik een aanbod heb gekregen van een lief forummmeisje om me te gaan prikken en ik nog infuusspullen van een ander forummmeisje mocht overnemen... Ben ik gebeld door mn huisarts... EN HIJ GAAT MIJ PRIKKEN!! YES!!!!

:D

Zo opgelucht, dit scheelt mij zoveel stress!! Gewoon in eigen woonplaats!! :)

Toch heel erg bedankt voor het lieve meedenken, wat een fijn forum is dit toch!! :)

Geplaatst

hallo dames.

ik stoor even,,,

Henne,van hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon ,ik wens jullie nog heel veel geluk voor nu en in de toekomst.Geniet van dit grootse Gods wonder.

Groetjes,

Eva

Geplaatst
Wauw!

Op 1 en dezelfde dag waarop ik een aanbod heb gekregen van een lief forummmeisje om me te gaan prikken en ik nog infuusspullen van een ander forummmeisje mocht overnemen... Ben ik gebeld door mn huisarts... EN HIJ GAAT MIJ PRIKKEN!! YES!!!!

Toch heel erg bedankt voor het lieve meedenken, wat een fijn forum is dit toch!! :)

Lottie, fijn dat het allemaal gelukt is! Ik was toen ook zo ontzettend dankbaar met het forumgenootje! En mocht je soja op zijn.......

Geplaatst

Lieve wen,

met mij gaat redelijk goed.de laatste 3 maanden ben ik niet meer naar dr Pf geweest,vroeger gebruik ik 25 mg prednesolon maar nu afgebouwde naar 10 mg.omdat van 25mg prednison krijg ik dikke gezciht en soms een soort drukend gevoel in mij keel.

wannner ga ik een poging starten wil ik terug 25 mg prednisolon nemen.

hoe is het met jou,hoop ik alles goed gaat met jou.

zo snel gelukkig ben je bijna 34 weken zwanger,geniet ervan van elke moment

liefs,

Eva.

Geplaatst
Wauw!

Hi Lotttie,

Wat fijn dat het allemaal geregeld is! Even lekker in de positieve flow... vasthouden nu!

Ik zag trouwens in je handtekening hoe je het gaat aanpakken de aanstaande ronde.... Ik heb een soort 'uitgeklede' versie van jouw aanpak gevolgd (Pipelle, combinatie menopur/gonal-f, kort schema, dag na TP gestart met Ascal (aspirine) 80 mg, en nu nog steeds ascal in combinatie met clexane inmiddels (aanvankelijk fraxiparine, maar ivm allergische reactie overgezet op clexane aangezien ik het tot 6 weken na de bevalling moet blijven spuiten). Daarnaast een zwangerschapsmulti, extra vitamine D en probiotica (mijn lever/nieren reageerden niet zo goed op extra omega-3 en hoge dosis vit. D en vit. B6 en B12 dus daar ben ik mee gestopt). Iig heeft het bij mij een goed resultaat opgeleverd, voor zover.... (vandaag 13 weken en 4 dagen zwanger)! Hoop voor jou op het zelfde resultaat!

Groetjes, Beanie

Geplaatst

Beanie, alweer ruim 13 weken! wat gaat dat snel. (alhoewel jij het zelf vast heel anders beleefd). Wat fijn dat alles goed gaat! (ik volg je zo nu en dan via het 12 weken wachtbankje..).

Eva, verstandig om tijdelijk even de prednisolon te verlagen en pas weer op te hogen zodra je gaat starten. Gaan ze de prenisolon straks monitoren in Gent of via dr. Pf?

Geplaatst

Wen, na veeeeeeeeeeeel gespit heb ik eindelijk jouw buik kunnen bewonderen!! Wat een prachtige buik en wat draag je mooi naar voren zeg!!! Weet je zeker dat je geen tweeling verwacht :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Wen, na veeeeeeeeeeeel gespit heb ik eindelijk jouw buik kunnen bewonderen!! Wat een prachtige buik en wat draag je mooi naar voren zeg!!! Weet je zeker dat je geen tweeling verwacht :)

Groetjes Nathalie

Dank je wel! Enne....nee...ik weet heel zeker dat ik geen tweeling verwacht.....haha. Ik heb inmiddels al zoveel echo's gehad vanwege de prednisolon, dat dit vrijwel uitgesloten is.

Bij mijn zoontje had ik ook al zo'n enorme buik en ze zeggen dat het bij een tweede kindje vaak nog sneller gaat. V

eel vocht en vruchtwater. (en mischien niet duidelijk op de foto te zien, maar mijn heupen, billen en benen zijn ook meeggegroeid, hoor. Mijn onderbroekjes die een aantal maanden geleden nog normaal om mijn billen zaten, lijkt nu wel spreekwoordelijk "het touwtje om een rollade".)

Ik begreep vanuit het andere topic, dat er langzaam een buikje begint te komen bij jou? Leuk! Nog even en dan ga je ook een mooie duidelijke buik krijgen. Zeker met 2 ukkies er in. Zo bijzonder! Ben zo enorm blij voor je!!!

Geplaatst
Beanie, alweer ruim 13 weken! wat gaat dat snel. (alhoewel jij het zelf vast heel anders beleefd). Wat fijn dat alles goed gaat! (ik volg je zo nu en dan via het 12 weken wachtbankje..).

Ja, idioot is dat toch.... Als je zwanger bent gaat de tijd gewoon 3x zo langzaam, terwijl je het idee hebt dat de tijd voor anderen vliegt! Kan me nog herinneren dat Henne schreef dat ze 17 weken zwanger was en nu is ze al weer bevallen! Volgens mij was het vorige week dat ze het had over 17 weken zwangerschap!

Maar overmorgen ben ik 14 weken. Wat doe ik nog op het 12-wekenbankje? Durf gewoon de overstap nog niet te maken.... Misschien maandag, als de echo dan goed is! Dan gaan we het ook 'algemeen' bekend maken, buikje is steeds lastiger te verbergen dus we moeten ook wel!

Geplaatst

Zou ook wel zo'n mooie buik willen krijgen!! Heupen, billen en benen meegegroeid, nou dat is niet te zien hoor!

Ik was altijd al een rollade, zwanger of niet :) dus bij mij zal dat touwtje niet opvallen :)

Thanks voor je lieve woorden :) en natuurlijk voor de soja en de groenten die hebben bijgedragen aan dit wonder :)

Groetjes Nathalie

Dank je wel! Enne....nee...ik weet heel zeker dat ik geen tweeling verwacht.....haha. Ik heb inmiddels al zoveel echo's gehad vanwege de prednisolon, dat dit vrijwel uitgesloten is.

Bij mijn zoontje had ik ook al zo'n enorme buik en ze zeggen dat het bij een tweede kindje vaak nog sneller gaat. V

eel vocht en vruchtwater. (en mischien niet duidelijk op de foto te zien, maar mijn heupen, billen en benen zijn ook meeggegroeid, hoor. Mijn onderbroekjes die een aantal maanden geleden nog normaal om mijn billen zaten, lijkt nu wel spreekwoordelijk "het touwtje om een rollade".)

Ik begreep vanuit het andere topic, dat er langzaam een buikje begint te komen bij jou? Leuk! Nog even en dan ga je ook een mooie duidelijke buik krijgen. Zeker met 2 ukkies er in. Zo bijzonder! Ben zo enorm blij voor je!!!

Geplaatst

Ja wat gaat het langzaam he Beanie! Pff de tijd kruipt en we zitten beide nog gezellig op het 12 weken bankje! (leuke meiden daar) Als jij overstapt, ga ik met je mee!

Groetjes Nathalie

Ja, idioot is dat toch.... Als je zwanger bent gaat de tijd gewoon 3x zo langzaam, terwijl je het idee hebt dat de tijd voor anderen vliegt! Kan me nog herinneren dat Henne schreef dat ze 17 weken zwanger was en nu is ze al weer bevallen! Volgens mij was het vorige week dat ze het had over 17 weken zwangerschap!

Maar overmorgen ben ik 14 weken. Wat doe ik nog op het 12-wekenbankje? Durf gewoon de overstap nog niet te maken.... Misschien maandag, als de echo dan goed is! Dan gaan we het ook 'algemeen' bekend maken, buikje is steeds lastiger te verbergen dus we moeten ook wel!

Geplaatst
Ahhhh, soja!? Heel goed! Zeg, jullie weg bij 12-weken? Lekker dan! We maken er gewoon het 'zwangerschapsbankje' van!

Ja, hoe kunnen we nou weggaan terwijl jij ons net komt vergezellen??? En idd, gezellige meiden daar nu... Dan is een zwangerenbankje geen slecht idee!

Geplaatst

Soja is heeeeeeeeeeeeeerlijk Floor :) Ik wil niet weg hoor bij het 12 weken, ik moet volgens mij :( Goed idee zwangerschapsbankje!!!

Groetjes Nathalie

Ahhhh, soja!? Heel goed! Zeg, jullie weg bij 12-weken? Lekker dan! We maken er gewoon het 'zwangerschapsbankje' van!
Geplaatst
Soja is heeeeeeeeeeeeeerlijk Floor :) Ik wil niet weg hoor bij het 12 weken, ik moet volgens mij :( Goed idee zwangerschapsbankje!!!

Groetjes Nathalie

Maar zolang Floor het goed vindt dat we blijven, kunnen we toch wel blijven? Of anders: wie opent het zwangerschapsbankje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden