Ga naar inhoud

Welke 'pampers' vinden jullie het beste?

Wat zijn goede luiers?  

81 leden hebben gestemd

1. 1. Wat zijn goede luiers?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik wij gebruiken al een hele tijd de kruidvat luiers. Alleen in het begin de pampers luiers gebruikt, het kleinste maatje. Toen Daan in de nacht langer ging doorslapen, lektde deze door. Dus zijn we snel overgestapt op de kruidvat luiers.

• 2 weken later...
Geplaatst

Toen Kenzy geboren werd werd in het ziekenhuis de prematuren luier van Pampers gebruikt. Eenmaal thuis dus ook doorgegaan met Pampers hoewel we nog wel een enkele keer Huggies geprobeerd hebben. Echter, deze lekten vrij snel door en nu is en blijft het Pampers.

Geplaatst

Ook wij zijn aan het bekijken welke luiers we gaan gebruiken. Pampers maat 2 bevallen niet zo goed, dan is er regelmatig een ongelukje met ontlasting wat op de rug zit.

Kruitvat maat 2 zit prima.

Wel wat stugger materiaal, maar sluit goed aan en geen ongelukjes en dat is wel fijn.

Geplaatst

Inmiddels helemaal over op Kruidvat (maatje 3, op weg naar maatje 4!!). Vind maat 3 lang zo stug niet als maatje 2, volgens mij is er wat aan de samenstelling veranderd, prima dus.

Pampers vanwege het chemische luchtje niet meer.

Een keer een proefpak van Etos gebruikt, waardeloos! Luieruitslag binnen 24 uur.

Fijne jaarwisseling, hopelijk houden we het droog :) !

Lot

Geplaatst

Hoi dames,

Inmiddels ben ik bijna volledig overgestapt op kruidvatluiers, de grotere maten 2 en 3 zijn inderdaad niet stug maar ze houden onze meid niet een hele nacht droog, gebruik voor 's nachts dus wel pampers, dit bevalt me zo goed, alleen ' s morgens een chemisch luchtje ;-)

Dames fijne jaarwisseling!

Geplaatst

Wij zijn ook overgestapt.. Naar de Lidl wel te verstaan.. Goedkoop 7 euro voor 56 luiers!!

Goede pasvorm en ze blijft er droog in. Nog geen ongelukjes mee gehad, en ze heeft de laatste dagen behoooooorlijk dunne poep.

Echt een aanrader!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Leuk om te lezen, de verschillende ervaringen. Wij gebruiken altijd de luiers van de dm in Duitsland. 11,50euro voor 84 luiers, en we zijn er 100% tevreden over. Zelfs 's nachts blijft ons meisje droog, en haar luier weegt 's morgens wel ettelijke kilo's bij wijze van spreken:laugh:.

Geplaatst

Wij gebruiken nog steeds de pampers, nu inmiddels maat 3... Ik vind de simply dry het prettigst. Ik vind niet dat daar een chemisch luchtje aan zit. bij die andere extra dry pampers wel een beetje. de active fit zijn redelijk ruim...

Ik vond van de kv luiers die randjes zo scherp en in het begin gebruikte ik die wel afgewisseld met pampers mt 1, nu valt het me op dat hij in die periode luieruitslag had en nu helemaal niet meer!

Geplaatst

Even een uitstapje naar de c1000 luiers.... Dat was 2 halen 1 betalen.. Dus 158 luiers voor 8 euro.. Je snapt... Er staan 4 pakken klaar voor mevrouw. En ze bevallen goed..

Geplaatst

@IV: dm luiers bevallen dus goed?

Ooit die van de real geprobeerd? Zag dat ze van de week in de aanbieding zijn, 100 stuks voor 12,99?

Iemand anders trouwens ervaring met DM of REAL luiers?

Geplaatst

Hihi....staat er ook inderdaad niet handig.....

Iemand ervaring met luiers van de duitste DM of Real?

(nou moet t duidelijker zijn hihi)

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier eigenlijk (bijna) altijd pampers gebruikt. Maar nu bij toeval een keer die vd Lidl. En deze zijn ook echt super!! (en veel goedkoper en stinken minder/niet)

De Lidl luiers zijn ook echt enorm dun en heel soepel. Ik dacht 56 St voor 7,-. Koopje dus ;-)

Simba, zijn die vd c1000 ook zo dun en soepel?

Groetjes naomi

Geplaatst

Neeee niet de enige die pampers vind stinken! Ik vind ze verschrikkelijk ruiken. Nr 1 viel nog mee maar 2 ruikt zo chemisch, alsof er de hele dag plas in zit. Ik vind ze wel het beste vocht opnemen en lang droog blijven.

Geplaatst

Ik deel jouw mening Sheenara....ik vind ze ook stinken! Maar ze nemen inderdaad goed vocht op! De nummertjes 1 vond ik ook niet stinken, maar toen L.otte een paar weken was, kocht ik wederom Pampers 1 ( zijn vernieuwd inmiddels)...en die stinken net zo, bah!

Maar ik vind de pasvorm super, lekker soepel en dun!

Kruidvat bevalt me overigens goed, wel een stuk stugger, maar sluiten goed aan. Het enige vind ik dat de hele luier in haar huidje een afdruk achterlaat. Dus niet alleen bij haar beentjes van het elastiek. Maar ook het hele stuk onder haar navel. Dus altijd goed smeren met Sudocrem.

Heb nu weer 3 pakken Pampers mt. 3 en als deze op zijn, is het of een aanbieding of anders Kv.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ben zelf een fan van de pampers... kruidvat vind ik ook fijn, maar aan de voorkant zorgt het altijd voor een hele afdruk. Lijkt het alsof ik de luier te strak heb zitten, terwijl het niet zo is.

Maar goed, zit inmiddels al een paar weekjes in maat 3. Gebruik daarvoor de babydry en niet meer de newbaby.

Maar wat ik me afvraag, maat 3 is te verkrijgen in: newbaby, active fit en babydry. Voor de pampermoeders, welk verschil ervaren jullie hierin en welke gebruiken jullie?

Geplaatst

Jose, ik heb de active fit en de babydry toevallig. En ik merkte dat de babydry voor snachts echt goed lang droog blijft. De Active fit is meer voor overdag, die verschoon ik ook sneller. Dat is wat mij op het eerste gezicht zo opvalt aan die pampers.

Groetjes Sheenara

Geplaatst

Ik vind Pampers-luiers het beste!

Eerst had ik Kruidvat-luiers, omdat deze het beste uit de bus kwamen bij Kassa.

Maar ik deel deze mening niet met ze ;-) Anne kreeg steeds rode afdrukken tussen haar beentjes van de Kruidvat-luiers, alsof deze te strak zaten.

Pampers-luiers heeft een betere pasvorm voor haar, vind ik.

In een gratis babydoos van de Jan Linders zaten Bumblies-luiers. Deze zijn opzich ook heel erg fijn.

• 4 weken later...
Geplaatst

hier goeie ervaringen met de pampers van de duitse drogist DM! Zijn nu met de laatste luiers van pampers bezig en daarna vlug over naar de DM luiers! Ze zijn steviger en gewoon fijner, pampers stinken inderdaad en vind dat je geen goed beeld krijgt van ontlasting en urine omdat ze zo goed vocht opnemen!

Geplaatst

Heb nu pampers, kruidvat en dm geprobeerd en ze hebben alledrie voor en nadelen.

Vind de kruidvat erg stug, dm lastig om te beoordelen of de luier vol is. Pampers vind ik niet stinken? Bedoelen jullie nadat ze vol zijn, zeg maar? Ik gooi de luiers weg in een geparfumeerd luierzakje (bij etos) dus misschien da ik hè daarom niet merk.

Geplaatst

DM luiers, waar zijn die te krijgen? Heb er nog nooit van gehoord.

Pampers stinken inderdaad, alleen vind ik het vanaf maatje 3 dus weer meevallen. Dus hier alleen nog maar Pampers. Overdag gebruik ik nu de simply dry en 's nacht de babydry. Simplydry kunnen max. een uurtje of 4 dan zit ie nokkievol met plas en mijn dochter kan er wat van haha.....Maar ruiken op een afstand doen ze niet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden