Ga naar inhoud

1 of 2 cryo's terugplaatsen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Echo 2 zit erop. Follikel as 12mm en bms ruim 7. Maandag echo 3, hopelijk de laatste. Deed zeer vandaag, m'n eierstok had er niet zoveel zin in geloof ik.

Hopelijk worden jullie gauw ongesteld zodat jullie van start kunnen.

Fijn weekend dames!

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè sterre, wat goed, op voor een brusje. Gaat dan ineens weer heel snel! Van de week dus waarschijnlijk een tp? Spannend! Gaat het goed met jullie meisje?

Veel succes.

Geplaatst

@ Mariek, gisteren ongesteld geworden, dus al zitten uitrekenen wanneer de eerste echo zal zijn. Allemaal weer erg spannend. Als ik de TP heb gehad, zal ik rond Finn zijn verjaardag mogen testen. Dat zou wel heeeeeeeel erg mooi cadeautje zijn, voor hem en natuurlijk voor ons!!

@SterreMaud, jij al twee echo's gehad. Spannend hoor. Succes en laat je weten wanneer je de TP hebt?

Geplaatst

@SterreMaud, vervelend dat het zeer deed, de echo. Benieuwd hoe het er morgen voor staat. Wanneer verwacht je de tp ongeveer?

@Champietal, spannend, voor jou is het ook begonnen. Dat zou zeker een heel bijzonder cadeau zijn!

Zou morgen ongesteld moeten worden, maar voel nog helemaal niks. Wachten dus nog. We zullen het zien. Ben super regelmatig, dus misschien gewoon geen PMS klachten deze maand tot nu toe.

@Mijnbaby, jij ook succes met je laatste cryo!

Geplaatst

@Fren: alles hartstikke goed met ons meiske. Het is een heerlijk kindje! Het lijkt nog zo kort geleden at we samen op een topic schreven. Time flies! Hoop met jou ook alles goed?

@Champie: fijn dat je ook van start kan. Weet je al wanneer je echo is?

@Mariek: geen idee wanneer tp is. Mijn cyclus Is nog steeds in de war na m'n zwangerschap... Ik gok woensdag of donderag. We zullen zien. Hopelijk word jij gewoon ongsteld zonder PMS gedoe. -)

Geplaatst

Vanochtend contact gehad met het ziekenhuis en 20 oktober is mijn eerste echo.

Ik ben niet top zenuwachtig, maar owwwww wat wil ik het graag (zoals iedereen hier!!!)

Geplaatst

Heel herkenbaar gevoel, Champietal!

Hier nog niks te melden. Ongesteldheid is uitgebleven vandaag. Morgen dan waarschijnlijk. Of overmorgen. Zit er echt op te wachten, merk ik! Een van de vele, vele wachtmomenten in dit hele traject....

Geplaatst

Fijn je een datum hebt, Champietal. Op naar een mooie 1e echo.

Ik moet morgen weer terug voor echo 4. Follikel was 15mm. De hele wachtkamer zat vol vandaag en ik had mijn dochter mee. Voelt dan toch een beetje lullig... Maar goed, voor mij wel handig dat het vandaag op mn vrije dag was. Ik zei tegen de vpk at het wel een beetje vervelend voelde om met mn dochter daar te zijn voor die andere dames. Zei ze: ach, het zou nog erger zijn als je haar alleen thuis gelaten had. Moest er wel om lachen. :-)

Fjne avond dames!

Geplaatst

Vanavond Pregnyl en als er een cryo goed ontdooit maandag TP. Ben een beetje bibberig om die spuit te zetten. Maar goed, wat moet dat moet...

Jij al ongesteld, Mariek?

Geplaatst

Succes, Sterre! Is geen fijne spuit, maar gelukkig de enige.

Nee, nog niet ongesteld. Dag 30 alweer. Afgelopen maanden echt klokslag 28 dagen, nu ineens 30 en nog steeds niks. Zul je net zien! Nou, morgen dan misschien. Heb het maar beetje naast me neergelegd, het komt als het komt ;-)

Geplaatst

@Mariek; grrrr als je er op wacht dan komt het niet...en nu?

Ik breek nog even bij jullie in over jullie topic (1 of 2 TP)

Ook ik sta nu voor het enorme dilemma en mijn gevoel zegt : hebben alle 2, meeste kansen.

Mijn verstand echter laat me wel flink denken..ook het lijstje wat hier eerder werd aangeraden is errug verstandig!

Ik wil jullie niet bang maken; de verhalen klinken hier erg realistisch. Elders sta ik wel eens versteld dat de keuze alleen heeft uit te staan tussen het hebben van 1- of 2 (extra) kinderen.

Ik ken de % niet van de risico's...ben met mijn verhaal ook niet uit op aandacht..maar ik lees de risico's niet zo vaak..

Wij hebben flink wat van de risico's meegekregen door het terugplaatsen van 2 embryo's.

zwangerschap 1 door TP van 2 embryo's.

*OHSS was heftiger, waardoor opname op IC (2 embryo's "sloegen aan") Herstel was ook lang (bijna 3 mnd!)

*vanishing twin in wk 8(vanaf toen ook regelmatig veel bloedverlies en harde buiken/buikpijn)waardoor uiteindelijk te-vroeggeboorte van kindje in wk 20 (doordat vruchtje1 niet afgestoten werd door lichaam, maar de baarmoeder bleef triggeren, waardoor uiteindelijk de vliezen braken en de bevalling op gang kwam)

zwangerschap 2 netjes 1 embryo TP: alles volgens het boekje gegaan en met 39,5 wkn bevallen van gezonde dochter.

zwangerschap 3: TP 2 embryo's; = reden derde ICSI behandeling

*OHSS door aanslaan 2 embryo's, waardoor opname weer noodzakelijk was. 2 mnd erg ziek gevoeld.

*1 e vruchtje bij 6 wkn 'gestopt' , waardoor in wk 8 veel bloed en vocht in baarmoeder werd geconstateerd.

Erg spannende tijd volgde,veel buikpijn etc. Was grote kans (vlgs gyn) dat zwangerschap niet in stand kon blijven.

Uiteindelijk in wk 15 nam bloed in baarmoeder af.. gelukkig in wk 41 gezonde dochter geboren!

Veel gedoe, maar wel 2 meiden!

Nu dus weer voor de keuze. 1 of 2 cryo's..

Gek genoeg is wat ik denk:

*2 terugplaatsen; hebben nu wel genoeg meegemaakt.Moet nu toch eens goed gaan?!

* Daarnaast ervaar ik de behandeling ook best wel als pittig (iets wat ik ook altijd weer snel vergeet). Is nu voor mij ook een reden om te zeggen; doe maar 2. Méér kans op zwangerschap toch vlgs de statistieken... Hoop dat er 1 blijft zitten (2 ook welkom, maar dan zonder risico's!)

*Eerdere cryp TP's (5 stuks) hebben ook geen zwangerschap tot resultaat gehad.

Geplaatst

pff, Simone, dat zet me wel weer aan het denken, je hele verhaal. Dat er risico's zijn hoor je wel, en af en toe lees je dat het mis gaat met tweelingen (te vroeg geboren, hebben we hier al een paar keer gezien op het forum) maar vanishing twins is nieuw voor me. Ook niet zonder risico's zo te lezen. Wel goed om nog even heel bewust te zijn, dat je kans loopt op deze risico's als je 2 terug plaatst. De arts vertelde me wel dat een tweeling als 2e of 3e zwangerschap minder risico's met zich meebrengt, eerder bij een eerste zwangerschap.

Nog steeds niet ongesteld. Alleen tekenen dat het binnenkort wel gaat gebeuren zijn er nu wel. Was afgelopen nacht weer heel warm, en voel de krampen nu ook af en toe. Zal vanavond of morgen dan wel zo ver zijn, denk ik. Kan ik me ook eindelijk aanmelden!

Geplaatst

@mariek..duivels al aangemeld?

Hier vandaag een TP van 2 ex-cryo's.... spannend dus. Hoop dat je gyn gelijk heeft met minder risico;s bij volgende zwangerschappen

Geplaatst

Spannend Simone! Duim voor je! En hoop met je mee dat risico's minder zijn.

Nee, nog steeds niet. Ongesteldheidskrampen neem wel toe, dus zal morgen wel komen....

Geplaatst

@Simone, ik had met de zwangerschap van mijn zoontje ook vanishing twin. De cryo was doormidden gebroken, vandaag dat ik zwanger was van een tweeling.

Bij week 9 was er niets meer van het tweede kindje te zien. Ik heb hier verder helemaal geen last van gehad.

Ik vond het juist eng, omdat ik er helemaal niets van gemerkt heb dat hij ineens "verdwenen" was. Ik was bang dat dat ook met het andere kindje kon gebeuren.

Jij i.i.g. heel veel succes met de wachtweken.

@Mariek, had ik ook hoor. Altijd netjes 28 dagen, maar nu ineens 31 dagen..................kan je zien dat je er toch heel erg mee bezig bent!!

Geplaatst

dag 32 en opnieuw naar bed met de gedachte 'nou, morgen vast dan'. Heeeeel ongebruikelijk voor mijn doen dit. Zelfs naar de bevalling werd ik na 2, ja echt, 2, maanden al weer regelmatig ongesteld, terwijl ik 6 maanden volledige borstvoeding heb gegeven. En nu 4 dagen te laat. Dat is voor mij heeeel uitzonderlijk. En net nu! Nu dat ik zo zit te wachten op die ongesteldheid! GRRRRRRR!!!

Nou, morgen vast dan!

Geplaatst

Ja, die hoop heb je natuurlijk toch wel een beetje, ook al is de kans nog zo klein. Nog steeds niet ongesteld dus vanochtend toch maar even een test gedaan. Negatief. Begin er nu toch wel echt een beetje van te balen. Waarom blijft het toch uit? Maar goed, gewoon spanning waarschijnlijk! Geduld, geduld.

Hoe gaat het met jou, Sterre? Spannend zeg, dat je maandag de tp hebt! Hoop dat je cryootjes goed ontdooien en goed doordelen!

Geplaatst

hé Mariek, da's echt balen...net nu je gewoon wilt beginnen! Bij mij duurt het 1x per jaar ook langer dan anders..heel bizar. Wat ik dan nog wel 's doe is een paar wijntjes 's avonds drinken..gegarandeerd dat ik dan de volgende dag flink ongi wordt.. (ook bizar..)

Wel rot dat je lichaam je zo in de steek laat en dat je dan ook nog stiekum gaat hopen.

Dat vind ik het meest *#&%$ van dat hele mmm gebeuren; het laat je nooit los, alle cyclussen ben je je bewust van alles..en stiekum elke maand kan je weer hoop hebben.

@sterre; maandag tp las ik..ja valt mij ook wel tegen dat ik er meer mee bezig ben dan verwacht. tijd vliegt gelukkig wel sneller voorbij; en voor mijn gevoel is het moeten eraf..maar het hopen blijft! succes! is je wens 1 of 2?

Geplaatst

Eindelijk ongesteld! En meteen heel zwaar ook, met allemaal van die bloedstolsels (sorry voor gore verhaal). Anders dan anders, maar dat was ook wel een beetje te verwachten na zo'n lange aanloop. Me meteen gemeld bij het ziekenhuis. Morgen worden we gebeld voor de afspraak voor de eerste echo. Verwacht eind oktober/begin november de tp.

Heb inderdaad maar een paar wijntjes gedronken gisteravond ;-)

Eens, Simone, wat het emotionele heen-en-weer geslinger betreft. Ik had van tevoren nooit gedacht dat dat zo zwaar zou zijn. Je wordt er voor gewaarschuwd, maar je weet pas echt wat het inhoudt als je er midden in zit...

Hoe gaat het met je? Tegen de tijd dat ik de tp heb weet jij of het is gelukt! Spannend! Heel veel succes de komende wachtweken.

Geplaatst

@ Mariek: En dan gaan we ook nog stug door hé...(in de MMM)

Maar goed; je kunt beginnen!! Die wijntjes toch; ook hier dan veel bloedverlies en stolsels...alsof door de wijn alle sluizen worden open gegooid!

(of wat de reden dan ook mag zijn waarop reactie zo heftig is..misschien dan toch even Raak geweest?)

Ik was afgelopen maand voor het eerst korter..voelde als bonus dat ik eerder mocht beginnen. Maakt echter wel een beetje onzeker of het dan wel goed is..maar ik neem aan dat het door de medicatie allemaal wel weer in orde komt. Zoals (bijna) altijd. Moet jij nu ook medicatie innemen, of ga ik je in natuurlijke cyclus.

Hoe het gaat? valt toch tegen het hormoon gebruik. Vanaf TP wat kramperig gevoel en vanaf gister ook wat opgeblazen gevoel in buik. Zal wel weer van de hormonen komen. Verder mega moe.. ben blij dat meiden allebei slapen tot een uur of 8 's ochtends én dat ze 's middags nog lekker in bed liggen. Ik siësta.(en online)

Wel blij met afleiding van dagelijkse leven met meiden en vooral het mooie weer! Lekker erop uit in tuin, dorp,bos en speeltuin!

Maar als deze poging mislukt (grote kans dus) ga ik denk ik voorlopig even geen poging ondernemen. (zeg ik nu wel,maar...)

Fijne dag verder!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden