Ga naar inhoud

Wie start er ook in oktober 2011 met ICSI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Anita, ik herken goed wat je zegt. Ook ik heb moeite met zwangeren en kraamvisites. En ja, ook ik word vervolgens boos op mezelf dat ik niet blij ‘genoeg’ kan zijn voor anderen… Wat vervelend trouwens dat je de behandeling zo zwaar vindt en last hebt van paniekaanvallen. Ook ik vind de behandeling (vooral emotioneel) zwaar. Merk dat ik sneller en vaker verdrietig of boos ben…

Frannie: super opgelost met je werk! Ook ik plan in de week van de verwachtte punctie geen afspraken. Wil naast de stress van de behandeling en de punctie niet ook nog stress hebben over afspraken die wel/niet door kunnen gaan.

Iggie en Anita: donderdag alweer de punctie! Wat gaat dat snel. Spannend hoor! Ik ben benieuwd hoe jullie de punctie zullen ervaren.

Fran: wat ben jij goed bezig met het lijstje zeg! Toppie!

Raba: welkom in ons clubje! Natuurlijk mag je meeschrijven. Gezellig! En ik hoop van harte dat dat nieuwe protocol en dit nieuwe ziekenhuis jullie meer geluk zal brengen!

Amanda: hoe was jullie ICSI intake?

Bunbums en Diana: wat fijn dat alles goed was en dat jullie nu ook mogen beginnen!

Sandra: jij ook welkom bij ons clubje. Spannend he, zo’n eerste ICSI. Ik weet hoe jij je voelt. Ook wij gaan starten met de eerste ICSI en ik voel me best gespannen…

Wij zijn gisteren ook bij de gyn geweest. Dit keer moest mijn man met de billen bloot. Bij de controle van hem zijn geen bijzonderheden gevonden (hadden we ook niet verwacht) en dat betekent dus het startschot voor onze eerste ICSI. Bij mijn eerstvolgende menstruatie (verwacht ik donderdag a.s.) gaan we beginnen! Was er gisteren eerlijk gezegd best even emotioneel onder. Dat laatste bezoek aan de gyn voelde als zo definitief. Er is sprake van slecht zaad, maar niemand kan zeggen hoe dit komt… En dus is er niks aan te doen… BAH!

Vertellen jullie je omgeving trouwens wanneer jullie precies starten? Wij hebben besloten dat niet te doen, zodat het bericht over een eventuele zwangerschap toch een verrassing blijft. Ook vinden we het fijn om, als we zwanger zijn, dit nog even voor onszelf te kunnen houden. Tegelijkertijd merk ik sterk de behoefte om mijn emoties (verdriet, boosheid, blijdschap) over de behandeling met mensen te delen. Zei gisteren nog tegen mijn man: heb erg behoefte aan lotgenoten contact. Wil graag met andere praten (niet mailen) over mijn ervaringen. Mensen die niet hetzelfde meemaken kunnen zich toch niet goed voorstellen hoe het is als je op de MMM aangewezen bent voor een kindje…

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laila, heel herkenbaar. Ik ben de periode vóór de start ook erg emotioneel geweest, maar kon aan de andere kant niet wachten tot we konden beginnen. Maar eigenlijk vooral om het maar achter de rug te hebben. Wij hebben het wel gezegd tegen onze ouders en broers/zussen en mijn beste vriendin. Ook tegen een vriendin van mij, die dan voor mijn paard moet zorgen op de dagen dat het mij niet lukt, heb ik het gezegd. Maar wel aangegeven dat we niet willen dat de rest het allemaal weet. Zij vragen dus ook naar ziekenhuisbezoeken en leven erg mee, dus voor hun kunnen we het niet echt geheim houden. En ik heb inderdaad ook veel behoefte om erover te praten met lotgenoten. Niet-lotgenoten zien het toch als iets waar je zelf voor kiest en dat het iets leuks is, met af en toe een vervelend ziekenhuisbezoek. Ze beseffen alleen niet dat het je 24 uur per dag bezig houdt en dat het ook erg belastend is. Ze zien eigenlijk alleen maar dat kindje. Dus ik hoop dat ze, wat dat betreft, wel gelijk krijgen.

Geplaatst

Wat ik het ergste vind van alles, is dat ik soms het idee heb dat ik niet voor vol(wassene) aan word gezien omdat ik geen kinderen heb. En voel ik mij altijd anders, in een kamer met ouders en kinderen...

@Laila, Nou idd erg spannend is dat hoor zo'n eerste icsi, jullie ook heel veel succes.

@Anita79, de bijwerkingen die ik heb zijn heel erge hoofdpijn en ook heel misselijk en moe. En best wel last van stemmingswisselingen!

Ik zal voor je duimen dat je geen overstimulatie hebt, maar als je dat had gehad dan hadden ze dat op de laatste echo toch kunnen zien? Of verandert dat per dag? Ik vraag het maar even want ik heb werkelijk helemaal nog geen verstand van hoe het allemaal gaat..

Geplaatst

Hallo dames,

Via Google kwam ik op dit Forum terecht..... Ik hoop dat ik hier zo af en toe ook mijn ei kwijt kan.

Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien zijn we sinds enkele maanden onder behandeling en ondanks dat ik al kindjes heb, is onze allerliefste wens een kindje van samen.

Omdat ik al wat ouder ben en mijn bijna echtgenoot ( we trouwen 25-10- 2011 :-)) verminderd vruchtbaar is, is het allemaal nog maar de vraag of het ons nog een keertje gegeven is, maar gelukkig is onze arts van mening dat het niet uitmaakt of het je eerste kindje is of niet, de wens kan net zo sterk zijn.

Twee keer zwanger geweest de afgelopen maanden, tegen alle statistieken in volgens de artsen, maar het was wel zo. Helaas mocht het niet blijven dus moeten we nu ook de ICSI molen in. Voor ons de allereerste keer, ik zie als een berg op tegen de punctie, maar ik heb er veel voor over....

Niemand uit onze omgeving weet dat we hiermee bezig zijn, dus het zou erg fijn zijn om op een andere plek mijn verhaal te kunnen doen en ook dingen te delen met anderen.

Tot zo ver even.

Groetjes Miranda

Geplaatst

Laila bij het gesprek is niet veel nieuws verteld voor ons meeste wist ik al wel (spuiten enzo heb ik al gehad bij de iui) alleen de punctie dat was nieuw. Maar nu weten we wel waar we aan beginnen en wat ons een beetje te wachten staat. Ik laat alles op me afkomen maar met de uitleg van de punctie kreeg ik wel ff kippenvel! Maar goed ik krijg pijnstillers dan dus we wachten het wel af!

Idd internet is niet altijd makkelijk en kan je soms inplaats van gerust stellen ongerust maken!! Hoop dat je buikpijn snel over is!!

Ik heb denk ik een probleem ik moet tot zondag de pil slikken nu heb ik al 3 dagen last van zere borsten en vandaag heel veel last van mijn onderrug.... Ga ik net na de wc heb ik oud bloedverlies!! Denk dat mijn ongi door komt zetten door de pil heen.... Morgen meteen ff het ziekenhuis bellen hoop niet dat dit een slecht teken is en dat ik nu langer moet wachten voor ik kan beginnen omdat we dan weer moeten wachten op de volgende cyclus. Maar goed we moeten maar afwachten wat het ziekenhuis morgen zegt en niet op de zaken vooruit lopen!!

Voor de nieuwe mensen hier welkom allemaal heel veel succes gewenst!!

Fijne avond

Liefs

Geplaatst

Amanda, ik kan me voorstellen dat je je nu wel zorgen maakt. Ik hoop voor je dat het niet uitmaakt voor de behandeling.

Mirke, welkom. Sterkte in de ICSI molen. Ik hoop voor je dat jullie ook nog samen een kindje zullen krijgen.

Laila, wat ik heb begrepen komen de symptomen van overstimulatie pas na de punctie. Ik weet alleen niet precies hoe het werkt.

Geplaatst

anita79

Pff ja wat kun je je toch druk maken he om sommige dingen! Ik heb normaal altijd een hele lange cyclus dus ik snap hier echt niks van! Wat kan je lichaam soms raar in elkaar zitten he! Bah nou morgen snel bellen!!

Geplaatst

Amanda, zou het ook geen doorbraakbloeding kunnen zijn? Lijkt mij eigenlijk wel logischer klinken.

En ik heb een vrij regelmatige cyclus. Kan wel eens een dag verschillen. Alleen door alle spanning van de behandeling, begon mijn menstruatie dus ook later dan gepland. En dan zit je er echt op te wachten, vreselijk....haha.

Geplaatst

anita79

Dat zou ook kunnen pas ik net op internet ook maar heb ook heel veel last van mijn borsten benen en onderrug dus ben er een beetje bang voor... Zijn wel tekenen van aankomende ongesteldheid toch??

Pffff ja idd normaal wil je dat het wegblijft en als het moet komen dan komt het niet heel vervelend is dat!

Ik heb het pas regelmatig als ik aan de puregon ben en de pregnyl anders heb ik altijd een hele lange en onregelmatige cyclus dus ik kan van mijn lichaam echt niet vertrouwen wat dat betreft!

Geplaatst

Floor. Welkom hier. Vind je het goed als ik maar gewoon Floor gebruik? We hebben hier nog een Sandra en anders vind ik het zo verwarrend.

Ik herken het gevoel van niet voor volwassen aangezien te worden. Ik had het nog sterker voordat ik mijn vent had, maar nog steeds voelt het soms zo. Alsof je in je studentenfase bent blijven hangen.

Mirke. Jij ook welkom hier. Ben je ook 40? Gezellig, wat meer 40ers erbij.

Amanda. Ik hoop zo dat je gewoon ongesteld wordt en kunt beginnen. Je wacht er toch al een hele tijd op.

Morgen de 1e punctie. Jessie, ik zal heel hard voor je duimen.:myfignerscrossed:

Bij mij weten best wat mensen waar we mee bezig zijn. Alleen vertel ik niet precies waar we in het traject zitten.

Ik heb daarbij ook gezegd dat als je spontaan zwanger wordt, je ook zelf kunt bepalen wanneer je het vertelt.

Dit begrepen ze heel goed.

Maar gister had ik toevallig allebei mijn broers aan de telefoon. Toen ze vroegen hoe het ging, heb ik wel vertelt dat het prikken tot nu toe meevalt en de bijwerkingen ook.

Naar vrienden en collega's doe ik wat vaag. Maar ik ben wel blij dat ik er over kan praten. Anders zit het helemaal zo in mijn hoofd.

Ik bof dat een collega een ivf-kindje heeft en mijn beste vriendin een IUI-kind. (IUI met hormonen). Dus zij begrijpen wat we doormaken.

Morgen de laatste pil. Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik ongesteld word? Ik ga maandag naar mijn vriendin in Duitsland. (Die van het iui-kind. Dat is mijn petekind.) En ik hoop dat het ergste dan achter de rug is.

lijstje ICSI oktober 2011.xls

Geplaatst

@Frannie, ik vind het goed als iedereen mij Floor noemt, ik hoop alleen dat ik het niet af en toe vergeet.. Maar ik doe mijn best haha!!

Ook ik stop vandaag net als jij met de pil, en Maandag moet ik naar het AMC. Als ik het goed begrijp worden jullie behandelt in Dusseldorf?? Heb jij Maandag ook de eerste echo en bloed afname? Blijf je bij je vriendin tot aan de terug plaatsing? Dat kan toch best wel lang duren?

Ook een vraag voor iedereen, vanaf de eerste echo tot aan de punctie hoeveel ziekenhuis bezoekjes zitten daar meestal tussen?

En over dat stukje dat ik me als niet volwassene voel onder de mensen, ja dat is soms moeilijk. Maarja die mensen weten niet beter, vaak denken ze dat ik bewust kinderloos ben...

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor het welkom hier. Ik merk dat het toch wel erg prettig is om er met iemand over te kunnen praten en dan al helemaal met dames die weten waar je allemaal doorheen moet.

Straks moet ik nog één keer testen en deze test moet 100% negatief zijn anders moet ik vandaag komen voor de nodige tests om te achterhalen waarom het HCG niet daalt. Bij de laatste iui hadden we slechts 1% kans op een zwangerschap vanwege de slechte kwaliteit van het zaad. Ik had echter wel iets van 7 follikels van 115,5 gonal, maar vanwege de slechte kwaliteit mocht het gewoon doorgaan.... En dus TOCH zwanger... Helaas niet voor lang, de test werd niet donkerder en de menstruatie zette redelijk goed door...(maar toch ook weer niet zoals normaal).

Dus nu zit ik toch weer, tegen beter weten in, te hopen dat hij straks ineens wel knal blauw is..... Hoe dom kun je zijn en hoe kun je jezelf zo in de maling nemen, maar ja zo werkt dat nu eenmaal.

Morgen moet ik geopereerd worden aan mijn pols en dan willen ze ook 100% zeker zijn dat je niet zwanger bent.... het is zo dubbel allemaal... En mijn leeftijd (bijna 42) begint als een soort rotsblok boven mijn hoofd te hangen. Aan de andere kant moet ik niet zeuren, want ik heb kinderen.....en sommige van ons hebben niks. Maar ik zou mijn (bijna) echtgenoot ook zo graag een kindje van samen gunnen... Hij heeft helemaal geen kinderen en is dol op die van mij....maar samen is toch ook erg speciaal.

Afijn, ik hou jullie op de hoogte.

Miranda

Geplaatst

Mirke. Heftig zeg. Ik hoop dat je vandaag duidelijkheid krijgt. Deze situatie kost alleen maar energie en die heb je echt voor andere dingen nodig.

Floor. Ik word gewoon "thuis" (Amersfoort / Utrecht) behandeld. Mijn beste vriendin woont in Duitsland en ik ga daar lekker een paar daagjes naar toe. De spuiten gaan mee in een koeltasje.

Bunbums. Tussen de 1e dag puregon en de 1e fm zit bij mij 8 dagen. De verwachte punctiedatum is ca. 12 - 14 dagen na start van de puregon. Maar de gyn zei wel dat het ook langer kan duren.

Geplaatst

Hey girls! Nou ik mag vanavond weer mijn gonaltje erin zetten! 5 dagen vroeger ongi als verwacht! Gelukkig maar, want dan hoef je niet zo te wachten.

Niejwe meiden, allemaal welkom, dat we over een maand allemaal maar naar zwanger mogen!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Jeetje, wat is er weer veel geschreven en allemaal nieuwe meiden. Welkom, Raba, Floor en Mirke!!

Anita, apart hè dat er zoveel verschillende schema's zijn. Ik moet dus 17 dagen Lucrin spuiten, dan zo'n 14 dagen Menopur erbij en dan nog 4x Pregnyl.

Iggy, bij mij gaan ze ook bloed prikken om te bepalen wanneer de punctie zal zijn naast de echo's natuurlijk. Ook in het bloed kunnen ze aan bepaalde waardes zien hoe ver je follikels zijn. Het is dus een soort van checkmiddel.

Morgen dus al de punctie voor jou! Spannend!!

En een blauwe buik had ik ook na de prikinstructies maar nu heel af en toe een klein blauw plekje. Ik denk zelf dat ik toen met te veel kracht geprikt heb.

Raba, jeetje wat een geschiedenis heb jij al achter de rug! Hopelijk heb je nu meer succes!

Amanda, je kunt dus bijna beginnen. Fijn! Ik had ook bloedverlies door de pil heen. Na een week begon het en het stopte pas toen ik met de Lucrin begon.

Bun, fijn dat de echo goed was!!

Laila, wij hebben het lang stil gehouden maar nu vertel ik het gewoon en dat voelt zoveel beter. Vooral als mensen naar ons trouwen vroegen en ik de behandeling voor mij hield voelde ik me zo rot. Je verzwijgt zo'n belangrijk deel van je leven. En mijn ervaring is dat mensen toch niet onthouden hoe het traject in elkaar zit dus ook niet weten wat precies wanneer gebeurd. Ik krijg soms zulke grappige vragen. Zo van, wat je nu spuit, is dat ook een hormoon?; 10 dagen na je ongesteld ben je toch vruchtbaar?

Mirke, wat leuk dat je gaat trouwen. Ik ben 3 weken geleden getrouwd.

En dat van die 'hoop tegen beter weten in' herken ik maar al te goed! Elk klein sprankje mogelijkheid, geeft hoop. Er gebeuren nu eenmaal soms aparte dingen dus waarom niet bij ons?!

Frannie, ik had maandag mijn laatste pil en werd donderdagavond ongesteld maar dat zal ook wel per persoon verschillen.

Floor, na de 1e echo moet ik denk nog zo'n 2 keer naar het ziekenhuis voordat de punctiedatum wordt bepaald.

Ik zelf merk de laatste dagen al wel meer bijwerkingen dan in het begin. Vooral het minder energie hebben valt op en ook wel het gevoeliger zijn maar er valt nog goed mee te leven en het is voor een goed doel.

Nog 2 dagen 1 prik en dan begin ik met de Menopur erbij. Volgende stap. Ik ben eraan toe!!

Geplaatst

Heb net met het ziekenhuis gesproken en moet de pil gewoon door blijven slikken meestal zet de ong dan niet door.... Nou we zullen zien hopen dat het nog even weg blijft dus gewoon tot zondag aan de pil.

Geplaatst

Hoi meiden! hoe voelt iedereen zich deze week? Ik zag dat Jessie vandaag punctie heeft gehad en morgen Iggy en Anita, sterkte meiden! weer een stapje dichterbij jullie aanstaande wonder!

ik heb gisteren de medicijnen opgehaald bij de apotheek, in mijn fietsmandje gezet en thuis de helft in de groentela vd koelkast gezet. De apotheker zei nog dat ik de spuiten op kamertemperatuur mag laten komen, niet langer dan een uur. zodat je het niet zo voelt want een koude spuit is niet lekker. Dat heb ik dus in mijn oren geknoopt...

deze week zla ik ongesteld worden en dan moet ik bellen voor een echo. dus ik zit nog op het wachtbankje, nog niet geprikt!!

iedereen sterkte he, die stomme regen buiten helpt ook al niet mee. lekker met een boekje op de bank, kleedje eroverheen en een kus van je man maakt al veel goed. oja en chocola.....:laugh:

liefs Rein!

Geplaatst

Dankje Toekie voor het antwoord, de reden waarom ik het vraag is.. Dat ik vanuit Leeuwarden helemaal naar Amsterdam moet, en dat ze daar zeiden dat ik ongeveer 7 keer ( vanaf de eerste echo tot terug plaatsing) terug moest komen. Ik ben daar wel helemaal op ingesteld hoor, maar elke keer minder is er 1.

@Reinroef ik had idd de spuit ook zo vanuit de koelkast in mijn buik leeggespoten de eerste keer, maar dat begon te branden. Nu haal ik het een half uur van te voren uit de koelkast, en heb daar veel minder last van.

@Frannie, ik dacht dat je voor de behandeling naar Duitsland ging, maar dus even lekker er tussen uit.. Ik wens je fijne dagen hoor!!

Geplaatst

Ik kon mijn spuit gewoon buiten de koelkast bewaren na gebruik. Dus in de koelkast bewaren totdat ik hem ging gebruiken. Heb ook helemaal geen last gehad van de spuiten (Gonal-F). Gisteren de Pregnyl injectie gezet, maar die was wel gemeen. Nu is mijn buik op die plek ook beurs, mijn broek dicht is niet fijn (ook omdat die nu iets strakker zit omdat mijn buik 'vol' is). En als een van mijn katten over mijn buik wandelt, ben ik ook niet blij....haha.

Floor, ik ben voor de uitgangsecho in het ziekenhuis geweest, toen follikelmeting (1x) en morgen dan de punctie. En dan zondag of maandag (hopelijk, als er een embryo groeit) naar het EMC. En dan mag ik na 19 dagen daar een test doen of hier thuis. Dus doe dat maar lekker thuis.

Rein, lekker rustig aan doen :). Op het wachtbankje om te gaan prikken vond ik ook al erg spannend. Vreet veel energie zo'n behandeling.

Amanda, beetje gerust gesteld of niet echt?

Sandra, ook voor jou spannende tijden.

Mirke, hoe was de test?

Pffff....begin nu toch wel erg zenuwachtig te worden voor morgen. Gisteren echt beroerd door de spanning, dus vroeg mijn bedje in. En vannacht eigenlijk wel lekker geslapen. Vermoeidheid wordt iedere dag iets meer, dus ga er toch maar gewoon aan toegeven. Lekker op de bank, katjes op schoot en de zorg voor paardje aan vriendinnetjes overgelaten

Geplaatst

anita79

Oooh spannend morgen de punctie?? Zie je er erg tegenop?? Hoop op een mooie uitslag voor jullie!! Ja de pregnyl is idd een vervelende spuit. Nou geniet er lekker van van het bankhangen....En heel veel succes voor morgen

Ik ben heel blij dat ik niet te horen heb gekregen dat ik weer opnieuw moet beginnen. Nou moet ik ook zeggen dat het tot nu toe nog niet heeft doorgezet hoor gelukkig!! Nou nog een 4 dagen de pil. Schiet al lekker op. Eerst vrijdag nog even een gesprek op het ziekenhuis om te kijken of ik alles in huis heb en nog wat uitleg over dingen....

Geplaatst

Lieve meiden, hier even een korte update. De punctie vanmorgen is heel goed gegaan. Ik kreeg om 7.45 uur een (heel pijnlijke) spuit met pijnstillers in mijn bil en daar werd ik al snel heel slaperig van. Om 8.30 uur werd ik volledig versuft in een rolstoel naar de behandelkamer gereden. Ik heb nauwelijks iets gevoeld van het aanprikken van de follikels, alleen af en toe een soort zachte stomp in mijn buik. Het meeste is langs me heen gegaan, ik was heel ver weg. Toen ik na een tijdje heel slaperig vroeg of ze al waren begonnen moest iedereen lachen, want ze waren al bijna klaar. Ik zag best op tegen de pijn van de punctie, maar omdat ik zo onder zeil was van de pijnstiller is het me 100% meegevallen. Ze hebben 14 follikels aangeprikt. Na het prikken werd ik naar een kamertje gebracht waar ik meteen in slaap viel. Vriendlief is met mijn eitjes in een warmhoudbox naar Zwolle gereden. Ook daar ging alles goed, hij had 200.000 goede zaadcellen per ml. Prima voor ICSI dus. De laborant vertelde dat ze een voorlopige oogst hebben van 8 goede eitjes, een hele mooie score dus! Ze moeten het nog precies bekijken dus het kan er eentje meer of minder worden.

Morgenmiddag horen we van het lab of er een bevruchting is opgetreden, en als dat zo is hebben we zondagmiddag in Zwolle de terugplaatsing. Ik moet nu de komende 2,5 week 3x per dag de bolletjes Utrogestan inbrengen om de innesteling te bevorderen, en 30 oktober mag ik thuis een test doen. Het worden dus heel spannende weken.

Ik heb nu nog geen pijn, de pijnstiller werkt goed. Alleen een beetje een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Voor vanavond en morgen heb ik naproxen meegekregen als pijnstilling. Ik heb lekker een paar uur diep geslapen vanmiddag, en voel me nu heel suf. Net alsof ik een enorme jetlag van 8 uur heb. Morgen ben ik nog vrij, lekker een dagje rustig aan doen, en dan vrijdag weer aan het werk. Ik ga vanavond even bijlezen, nu dansen de lettertjes nog teveel.

@Anita: veel succes morgen met de punctie. Ik hoop dat het bij jou ook zo meevalt!

Geplaatst

Hi All,

Hihi ik merk dat je echt regelmatig moet lezen wil je alles bij houden. Dus net alles door gelezen en wat gebeurd er toch een boel met ons. Allemaal nieuwe dames erbij, WELKOM!

@Jessi, goed te lezen dat het eigelijk allemaal wel meeviel de punctie. Is goed nieuws voor Anita en mij, wij mogen morgen.

Voor iedereen die deze week mag beginnen met spuiten, Heel veel sterkte.

Lfz Ig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden