Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He hoi Meiden,

Hoe gaat het met jullie..., ik loop een beetje achter dus probeer ff te reageren op jullie berichten;

@goofy; Wat maf zeg wat je schoonzus zei over je leeftijd... er zijn veel moeders die ouder zijn. Het zegt meer over haar dan over jou! Vorig jaar was ik in Vondelpark; volop oudere ouders.

Enne fijn hoor jij ook maat 44...merk wel dat ik wat meer rekening moet houden met kleding, is wel wennen.

@Hoopvol; Fijn om te lezen dat je een goed gesprek hebt gehad in ziekenhuis en een mooi plan gemaakt. Nu hopen dat het goed gaat uitpakken!

@Maris; Sterkte met je schoonfamilie! Fijn dat je ouders je begrijpen en steunen!

@Marlijnne; Dank je voor je steun en begrip.

Wat is het lekker herfstweer, vandaag een stuk gewandeld met vriend en hond. Even een ander stuk gelopen, leren we de omgeving ook beter kennen, ja dat heb je na een verhuizing. Met mij gaat het op en af en weer op. Merk dat ik wel wat meer weer aan kan, maar kan ook ineens weer weg zijn. Schrijf later meer, mijn vriend heeft gekookt en we gaan eten; spruiten met rijst en blauwe kaas, lekkere combi.

X

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net naar obese gekeken, knap hoor van hem en die andere kandidaten.

Maarrrrr ik kan dat ook! Ik ga vanaf morgenochtend mijn kaken op elkaar houden. Ik heb mijn gewicht op de koelkast en de voorraadkast geplakt. Dit gaat zo niet langer. Vanochtend was ik 85.8 kg. Dit wil ik niet!!! Ik ben in 5 dagen tijd dus 1,8 kg aangekomen.

Stilzitten en niets doen is niets voor mij..............(ziek zijn is niet leuk)

Morgenochtend ga ik dus niet meer snaaien en vreten maar gewoon eten volgens de schijf van 5.

Zaterdagochtend is weegdag en dan zal ik mij melden met hopelijk een goed resultaat!!!

Wat hoop ik dat ik me ook weer wat sneller beter ga voelen. Voel me echt een zoutzak. Ben al buiten adem als ik de trap op ben gelopen. Die longen willen niet en nu ook nog eens die extra kiloos, dat kan nooit goed zijn.

Sorry meiden voor mijn klaagzang. Maar zit er qua "lijn" even helemaal doorheen. Het gaat echt verkeerd.

Ben in het verleden al heel veel afgevallen (van 106 kg naar 76 kg) en nu ga ik dus de verkeerde kant op.

Ik ga douchen en mijn bed in, weltruste allemaal en tot morgen.

Liefs,

Goofy.

Geplaatst

Meid zijn we lekker samen aan het lijnen iik wil er ook nog minstens 20kg af hebben ik ben al een eindje op weg maar nog lang niet genoeg.

Welterusten allemaal ik zal morgen meer reageren maar ben echt heel moe heb de hele dag gewerkt in de bediening dus heb geen benen en rug meer over dus ik duik lekker mijn bedje in

Geplaatst

Lieve Goof,

Doe niet zo gek! Kan me zo goed voorstellen dat je even niet lekker in je velletje zit.Maar is het gek???Je kan momenteel helaas niets en zoals je zelf zegt blijf je wel eten. Lekker op je eten letten en probeer je er niet heel erg druk om te maken.Stop al je energie in je herstel!! Eerst een voorspoedig herstel en dan werken aan de kilo s! Je bent zon mooie vrouw!! Kom op en zo zwaar als jij vroeger woog zo ver komt het niet meer hoor!!

Je zit nu even in een diep dipje maar daar kom jij wel uit!!En klagen???Welnee je mag toch over alles kletsen het gaat niet altijd over rozen!!Dikke knuff voor jou lieverd!

@Maris,Jou onderzoek gaat ook al opschieten he!! Zenuwachtig?Las in ons andere topic even snel dat je vriend niet mee kon of niet mee naar binnen mocht.Pfff zenuwslopend.En je ziet er al lichtelijk tegen op.Kon ik maar iets voor je doen!! Maar voor je het weet is het achter de rug.Hopelijk komt er iets aan het licht.

Hoe was je werk dagje vandaag?? Kun je een beetje wennen bij je nieuwe baan??Is het leuk?? Wennnen he dat in het weekend werken! Ik heb er echt een hekel aan!! Maar er moet brood op de plank komen he dus helaas komen we er niet onderuit!

@Dunja,Het was zeker een heerlijk dagje!! Volgens mij is het zelden dit weer in oktober!! Even lekker genoten met vriendlief en de hond?

Wat een combie idd haha.Was het wel lekker??Die mannen maken altijd de meest rare combies!

Zijn jullie sinds kort verhuisd?Kunnen jullie een beetje wennen??

Het is ook niet niks wat je allemaal voor je kiezen gekregen hebt.Hopelijk kom je steeds een stapje verder vooruit

Sorry als ik niet overal op gereageerd heb.Heb alleen maar de laatste 4 berichtjes terug gelezen! Ben bek af!Genoeg ook even aan mn eigen koppie!Dus reageer een ander keertje uitgebreider.

Ben 1.5 wk tevroeg ongesteld geworden.Belde Voorburg en kreeg gewoon te horen dat ik niet mocht starten! Dit omdat ik nog geen recepten heb gehad en geen telefoon nummers.Jeetje was zo verbaasd!! Medicijnen heb ik nog in de koelkast en telefoon nummers kunnenz e toch ook met een echo geven?

Nu heb ik sowieso 31 okt een uitgangs echo.En dan zodra ik ongesteld word mag ik verder.alleen heb ik zitten rekenen moet ik voor 25 November ongesteld zijn anders kan ik alsnog niet starten omdat we 17 december een weekendje naar Winterberg gaan.Lekker getimed dus!!En mijn cyclus is het laatste jaar aardig van de leg terwijl ik normaal een cyclus van 30 dagen heb is deze vaak veel langer!Dus geen idee.Baal er hevig van! Maar we wachten wel weer geduldig!! Wacht al vanaf januari weer.Dus je raakt er aan gewend he ;)!!

Ook ik moest even mn gal spuwen hahaha.

Meiden tot snel!!

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Hey lieve meiden,

@Bianca, he wat balen zeg! Wat een gekke bureaucratie, met de tel-nrs erbij en volgens mij kon je dan wel van start. Diegene die je aan de telefoon had mocht wel iets flexibeler zijn. Kan je dat de volgende keer met je gynaecoloog bespreken? Ik ga voor je duimen dat je op tijd ongi wordt in november en dan kan starten!

@Maris, poeh wat hard werken in de bediening, niet te gek doen he?

@Goofy, je kan niet alles tegelijk toch? En herstellen van longontsteking, afvallen enz... Logisch dat het eten dan moeilijk is. Wees trots op jezelf dat je zo hard aan het werk bent om te herstellen van het ziek zijn! En petje af als het je lukt om vanochtend minder te eten!

Morgen belt de UWV arts en ben blij dat ik met mijn leidinggevende een plan heb gemaakt voor terugkeer naar werk. Ik kan hem dat dan ook voorleggen.

Afgelopen vrijdag kwam een collega langs waar ik veel mee samen werk, was prettig om haar te zien en mijn gevoelens met haar te delen. Volgende week maandag ga ik met haar en andere collega samen lunchen op het werk, daarna heb ik een afspraak met leidinggevende om werkplan verder uit te werken. Ik hoop dat ik mijn vakantie uren, die ik over heb, mee kan nemen naar volgend jaar. Deze uren komen vast van pas met de ICSI behandelingen. Ik vind het aan de ene kant best moeilijk om weer naar het werk te gaan (ik ben nog zo wisselend in mijn stemming en dat lijkt me niet handig op het werk). Aan de andere kant heb ik er een beetje zin in om m'n oude werkzaamheden weer op te pakken.

Mmm ook ik ben deze week een kilo aan gekomen, weeg nu 75 kg (normaal weeg ik tussen 72/73 kg, na bevalling 74 kg), denk door ander eetpatroon en hormonen (was vorige week voor het eerst weer ongi na zwangerschap). Ga zodadelijk een peer eten en dan ff geen koekjes... das wel een goed voornemen. Sowieso goed om ff wat minder te snoepen en regelmatiger te eten, wil graag in zo'n goed mogelijke conditie zijn als ik ga starten met ICSI. Maar ga er geen strijd van maken want daar wordt ik alleen maar gespannen van.

Ons nieuwe huis is erg fijn, we hebben eindelijk ruimte... We woonde in een jaren 30 benedenwoning, klein, vochtig maar wel knus. Nu huis uit 1998 gekocht en met ruimte, licht, mooie tuin enz... maar er moet nog wel veel gebeuren, we nemen de tijd. Want onze energie moet nog groeien. Ik denk dat onze vakantie van 11 november naar La Palma ons wel goed gaat doen.

Hoe gaat het verder met jullie?

X

Geplaatst

Hey meiden,

Bianca, gossie mijne zeg meid! Ik heb echt zo onwijs met jou te doen! Ik ga heel hard duimen dat het in november dan optijd komt!

Ik vind het echt zo vaag.

Goofy:Ik sluit mij volledig bij bianca aan! Maar wat knap wat je al hebt bereikt met afvallen. Petje af hoor. En nu eerst weer goed gezond worden en weer wat energy krijgen.

Ik vind obese een bijzonder programma.

Ongelooflijk ook wat voor verhalen er achter zitten en hoever mensen kunnen gaan.

Maris: Hoe is het met de zenuwen? komt nu wel heel dichtbij!

hoopvol geslaagd voor nieuwe lampenkappen.Heerlijk shoppen op de woonboulevard.

Dunja: uitgekomen met uwv arts.

Pfff ik mail je dat nog wel een keer. Heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gedoe gehad mbt werk.

Hopelijk gaat het bij jou beter.

Knuff**

Ga zo lekker mn bedje in!

trusten!

Geplaatst

Ik had al ongi moeten zijn! Heb dit nog nooiittt gehad. Altijd cyclus 32 dagen. Na de vorige poging voor het eerst 37(ook nooit na een poging gehad)en nu zit ik al op 42....

En dan ga je hopen. Test gedaan, negatief natuurlijk.

Vraag me af hoe dit kan. Ik voel het wel rommelen en doet best zeer.

Denk eind vd week zh even bellen, ferti afdeling? Ik word hier nou echt gek van...

Geplaatst

Hey,

Net de UWV arts aan de telefoon gehad, hij had zich niet voorbereid.....hij vroeg hoe het nu ging met mijn zwangerschap van drieling, grrr... ik had hem 5 weken geleden het verdrietige nieuws verteld dat ze zijn overleden met 22 weken. Ik natuurlijk gelijk in tranen aan de telefoon, hij voelde zich heel vervelend en bood zijn excusses aan.

Dat zijn wel van die confrontaties die pijn doen. Ik weet dat de UWV artsen een gigantische case-load hebben en daardoor grote werkdruk... nou dat heb ik dan gemerkt.

Over 5 weken weer tel. contact, kan hij voor de herkansing...

Dit moest even kwijt.

Hoe gaat het met jullie?

x

Geplaatst

Hey lieve Marlijnne,

Zag net dat jij ook een bericht tegelijkertijd met mij had geschreven; zeker even bellen als je het niet helemaal vertrouwd. Maf he dat je cyclus ineens langer is, helpt een warme kruik op je buik? Vind ik altijd wel fijn als ik last heb.

Ik zou het helemaal super vinden als je zwanger bent! Ik gun je dat heel erg!

X

Geplaatst

Hee marlijnne,

heb je heel veel stress of iets?? Wat is het vrouwen lichaam toch apart he. Ik heb het zelfde als jij iedere keer weer opnieuw. Word er gek van.

zal even bellen al weet ik niet of ze wat kunnen doen. Misschien maken ze een echo en kijken ze hoe je bms is. Alleen dat kunnen ze zeggen je menstruatie komt eraan.maar uit ervaring spreek ik dat t dan nog weken kan duren. En anders wie weet duphaston vragen kuur van 7 dagen en dan word je ongesteld. Jij gaat nu nog niet met een behandeling starten toch?? Pas in januari??

dunja,jeetje wat onwijs moeilijk zeg. Erg slordig dat hij zich niet eerst even inleest! Of zal hij het niet genoteerd hebben??hoe dan ook vind dit erg slecht.

Over 5 weekjes word je dus weer gebeld en gaat hij kijken hoe t gaat?? Fijn dat ze je nog wat weekjes met rust laten.is wel zo fijn denk ik.

neem aan dat hij niet nog een keer deze fout maakt dan heeft hij een flink bord voor zn kop.dat kan hij niet maken.

sterkte!

Geplaatst

Hee marlijnne,

heb je heel veel stress of iets?? Wat is het vrouwen lichaam toch apart he. Ik heb het zelfde als jij iedere keer weer opnieuw. Word er gek van.

zal even bellen al weet ik niet of ze wat kunnen doen. Misschien maken ze een echo en kijken ze hoe je bms is. Alleen dat kunnen ze zeggen je menstruatie komt eraan.maar uit ervaring spreek ik dat t dan nog weken kan duren. En anders wie weet duphaston vragen kuur van 7 dagen en dan word je ongesteld. Jij gaat nu nog niet met een behandeling starten toch?? Pas in januari??

dunja,jeetje wat onwijs moeilijk zeg. Erg slordig dat hij zich niet eerst even inleest! Of zal hij het niet genoteerd hebben??hoe dan ook vind dit erg slecht.

Over 5 weekjes word je dus weer gebeld en gaat hij kijken hoe t gaat?? Fijn dat ze je nog wat weekjes met rust laten.is wel zo fijn denk ik.

neem aan dat hij niet nog een keer deze fout maakt dan heeft hij een flink bord voor zn kop.dat kan hij niet maken.

sterkte!

Geplaatst

Lieve allemaal,

Jullie zijn kanjers!! Ik zat er zondagavond echt helemaal doorheen, maar dat is nu weer minder hoor! Dat ik wat aan dat gewicht moet doen is wel duidelijk. Vandaag werd ik weer aangesproken of dat mijn eerste kindje is wat ik verwacht, grrrr, nee, Mutseflut dat is enkel VET! Hahahaha, ze werd helemaal rood, hahahahahahahahaha. Tis niet leuk maar je went er aan, raar hé. Ik word geregeld aangesproken over mijn buik en ook vragen ze hoe het met mijn dochter is. Nou die heb ik echt niet, helaas. Hoe ze aan die wijsheid komen???

Maar goed, vandaag 2 uurtjes gewerkt en het plan van aanpak geschreven. Ze willen dat ik over 6 a 7 weken weer 32 uur aan het werk ben. Klinkt me als muziek in de oren. Langzaam opbouwen en als het te snel is moet ik aan de bel trekken.

Hoe is het verders met iedereen?

@ Dunja, wat een knurft zeg die arbo dokter!

Hier macaroni (zonder kaas en met heel mager gehakt) gegeten. Verder zijn er sinds gistermorgen geen koekjes of lekkere dingen de mond in gegaan! Ben trots.

Heb verders niets meer de vertellen dus ik sluit weer af.......

Tot schrijfs en fijne avond!!!!

Geplaatst

Marlijnne het kan hoor na een poging ik heb dit ook gehad vorig jaar ik had altijd een cyclus van precies 28 dagen ook na de eerste 2 pogingen en na de derde poging werd ik ook jammer genoeg gewoon ongi maar toen heeft het 62 dagen geduurd voor het weer op gang kwam en dat was door middel van duphaston. Het is zo oneerlijk want je krijgt er echt hoop door.

Mijn gyn zei toen dat dat door alle hormonen kon komen dat het een keer anders was als anders het erge is alleen dat het bij mij nooit meer normaal is geworden en dat ik daarom donderdag dat onderzoek krijg.

Zie er wel tegen op nu hoor bah maar goed even kiezen op elkaar en hopen dat het snel voorbij is.

Dunja wat slecht dat hi zich niet beter voorbereid had. Ik heb ook een jaar lang in de ziektewet gezeten van het uwv en ik moet zeggen dat ik het toen heel erg getroffen heb met de vrouw die mij hielp. Maar ze zijn mega aan het bezuinigen, de dichtsbijzijnde uwv hier gaat vanaf dec ook dicht en gaat naar een plaats 20km verderop maar gelukkig heb ik weer werk en hoef ik daar niet meer heen.

Maar goed hij had zich in moeten lezen want of hij nu een gebroken been met een gebroken arm verwarm is niet zo erg maar dit zijn wel andere dingen daar kun je je niet in vergissen vind ik.

Fijne avond ik heb zo een oriflame avond haha

Geplaatst

Hey lieve Goofy;

Ff een kort berichtje voor jou; wat super dat je gisteren lekkers hebt laten staan!!!

En inderdaad suf zeg die reacties over je gewicht en zwanger/moeder zijn, mensen beseffen gewoon niet wat ze eigenlijk vragen en/of zeggen. Dat zijn, om jou woord te herhalen, knurften... grappig woord voor 'een niet nadenkend mens'.

Ben je tevreden met het plan voor opbouw van uren op je werk, lukt het je om je grenzen aan te geven op je werk?

Wij hebben krielaardappeltjes, snijbonen en een omelet gegeten. Vandaag wel een stroopwafel, 3 chocotofs gegeten tussendoor (wat een details...) ga proberen vanavond niks te snoepen, meer water en thee drinken.

Hoe gaat het met jullie meiden?

X

Geplaatst

Mmm was wat langzaam met berichtje versturen en zag net; Maris dat jij al eerder een bericht had verstuurd; bedankt voor je lieve steunende woorden! Wat enorm balen dat je cyclus door de behandelingen telkens zo wisselt. Sterkte alvast voor donderdag!!

Oriflame avond?

X

Geplaatst

thnx voor de berichtjes.....het gekke is dat dit na de 3 behandelingen die ik heb gehad de allereerste keer is. En na de laatste behandeling ook al 2 x gewoon ongi ben geweest in mijn normale cyclus.

En nu opeens dit!

Maar ik begrijp dat het kan. Maak me gewoon zorgen.

Maris tuurlijk zie je er tegenop. Het is niet niks! Hopelijk valt het iets mee. Gaat er iemand anders met je mee dan je vriend.

Goofy goed bezig hoor! En wat ontzettend flauw al die opmerkingen en dat is nog zacht uitgedrukt. Laat diegene zich diep schamen.

Ga zo bedje in! Morgenochtend 6:30 wekker. Grrrrrrr

xx

Geplaatst

jeetje mineetje wat een drukte dames,

goofy : goed bezig meid!! vind je t moeilijk?

en dunja wat n eikel zeg, schaamde die zich daarna niet de oren van zn kop?

marlijne ik zou echt ff t zh bellen, al is t voor je eigen gemoedsrust...enne half 7 opstaan? jakkes.... ik haat vroeg opstaan..

mari heeerlijk een oriflame avond, was het bij jou of iemand anders? enne veel gekocht? ik ben gek op zulke party's.... wonderpotje helpt bij alles:)

hier weinig te melden, ben wel lekker naar de bioscoop geweest, verder veel gesopt en gecleand...

xx

Geplaatst

Hoopvol normaal ben ik niet zo van die party's hoor maardit was om een vriendin verder te helpen zij is sinds kort daarmee begonnen en vroeg of ik wou helpen met een party.

En ja ik heb aardig wat gekocht maar het kost me maar 8 euro ik kon namelijk voor een flink bedrag zo wat uitzoeken omdat ik genoeg verkocht had aan de rest hihi

Was wel heel leuk met zo'n workshop ik ben helemaal opgemaakt heel leuk.

Welterusten allemaal morgen weer in het hotel werken en dan donderdag het onderzoek

Geplaatst

Hey meiden,

@hoopvol; welke film ben je geweest en was ie mooi? Zo je huis weer schoon... ik vind het altijd zo flauw dat het huis weer vies wordt, kan je weer van voren af aan beginnen, bah.

@Maris; sympathiek je vriendin helpen met haar business, nu snap ik ook wat een oriflame avond is. Toitoitoi voor morgen en succes met afleiding zoeken....

@Marlijnne; heb je het ziekenhuis al gebeld?

Straks komt er een spannende tijd aan voor ons allemaal met ICSI; zullen we een top 5 van beste manieren om afleiding te zoeken maken?

X

Geplaatst

hoi ladies,

ja film was leuk, body languige (lichaamstaal in het engels;)) haha weet zo niet hoe je t schrijft....

ja is wel lekker je huisje op orde hebben, we hebben de eettafel geschilderd, heb ook verf voor de wc gehaald,..

mn opa en oma gaan verhuizen, en hebben op hun zolder mijn oude baby ledikant en box... ze vroegen of ik t wilde hebben... heb even getwijfeld, maar ja ik neem het wel... vind het super dat als het straks lukt, om dan de baby in mijn oude ledikant te hebben... vond het ook wel een beetje voorbarig en zo, maar ja keep up the faith zeg ik maar en positief blijven!! dus staat t straks in de kelder, in de hoop dat we het er in 2012 uit mogen halen

wat vinden jullie ervan?

straks is zeker een spannende tijd dunja, ik moet zeggen dat ik het wel aan de ene kant fijn vind dat ik over 2.5 week begin weer aan iui's.... dat dood de tijd weer, en zo heb ik ook weer een kans(je) dat t daarme zal lukken...

liefs

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik kom ff snel Maris succes wensen met de scopie morgen!! Toi, toi, toi meid en ik denk aan je!

Fijne avond allemaal en heel veel liefs van mij.

Ik reageer morgen weer meer hoor, heb ff niet zo'n zin, sorry, doeiiiiiiiii

Geplaatst

Dank je wel lieve dames ik moet zeggen heb nu wel kriebels maar ach morgen om deze tijd heb ik allang alles achter de rug.

Hopelijk slaap ik vannacht een beetje maar daar ben ik eigenlijk ook niet zo bang voor want ben doodop was echt zo druk op het werk niet normaal maar wel leuk

Welterusten alvast dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden