Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Puck, deze dagen nog ff flink groeien dus... maar dat zal wel goed komen toch? Ik had hetzelfde, bij mij zitten er nu 11 follikels, maar ook nog niet

groot genoeg. Nu zou ik eerst donderdag voor de 2de echo moeten, maar ze belde me toch later terug omdat ik nu woensdag moet komen. Omdat

het de eerste keer is , willen ze me goed in de gaten houden.... Vind het erg spannend allemaal! Ik heb nog niks gehoord over wanneer de punctie zou zijn, maar

bij jou staat die dus al vast op woensdag? Zal voor je duimen!!! Voor jou ook de eerste keer toch? De bijwerkingen vallen me mee...heb jij er wel veel last van? Ik spuit nu

1,5 week decapeptyl en 1 week puregon, maar me buik begint al aardig beurs te worden. De deca naalden krijg ik er soms ook lastig in....dus dat met de botte naalden herken ik wel...

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is voor ons inderdaad ook de eerste keer. Hebben geen andere behandelingen zoals IUI hiervoor gedaan dus ben echt een leek wat dat betreft.

Probeer het maar zoveel mogelijk over me heen te laten komen en hopen dat het een positief resultaat zal hebben.

Morgen om 9.00 uur de punctie en dan zullen we het weten. Hoop dat er in ieder geval ook geschikt zaad is.

Voorgaande keren met de onderzoeken was dat ver onder de maat en 0% progressief.... Hopen dat ze in ieder geval wat hebben om te kunnen bevruchten.

Vrijdag de 13e horen we dan of het goed is doorgedeeld en het op zaterdag kan worden terug geplaatst.

Je ziet op mijn buik wel waar geprikt is ( doet mijn schatje) maar heb geen beurs gevoel ofzo. JE ziet wel wat blauwe plekjes. Heb nu in totaal 12 dagen puregon in combinatie met decapaptyl gespoten en daarvoor 6 dagen alleen decapeptyl. Gisteren decapeptyl en Pregnyl...

Erg fijn deze site! Niemand snapt beter hoe dit in zijn werk gaat en wat het emotioneel en lichamelijk met je doet dan de mensen hier.

Iedereen veel succes met de behandelingen, het wachten en het verwerken van de teleurstellingen.

Geplaatst

Hai Puck! Heel veel sterkte morgen en ik denk dat je de goede houding hebt: gewoon over je heen laten komen en vooral positief blijven!

De punctie was op het moment zelf zeker niet gaaf maar de pijn was ook meteen over (voor mij dan). Wel nog een beetje wiebel op de benen daarna dus even lekker gelegen tot mijn man thee ging halen. Thuis lekker op de bank bijkomen.

Fijn he deze site! Het is ongelooflijk hoeveel steun je hiervan krijgt. Nogmaals, ik zal aan je denken morgen!

Geplaatst

Puck heel veel succes morgen ik zal voor je duimen op veel eitjes en goed zaad.

Laat de punctie gewoon over je heen komen dat het geen pretje is weet iedereen maar het is echt wel te doen anders deden ze het wel onder narcose.

Nogmaals succes en laat je even weten hoe het gegaan is?

Hoe gata het met de rest?

Geplaatst

Puck als het goed is heb je het nu al achter de rug....ik duim voor je, voor goed zaad, een goeie deling en natuurlijk een positieve terugplaatsing

Laat je weten hoe het is gegaan? Spannend deze dagen he! Elke stap moet je afwachten..en straks na de terugplaatsing nog eens 2 weken wachten..pfff

maar wat je zegt, we laten het gewoon maar over ons heen komen en zien wel wat het ons brengt, we kunnen toch niks anders en je druk maken heeft misschien alleen maar

een negatieve invloed!!

Ik heb zelf vandaag de 2de echo, hopelijk zijn de folikels groot genoeg zodat ik ook snel voor de punctie kan gaan.

Deze site is zeker erg fijn! Ik werd er op gewezen door een vriendin die na 3 pogingen IUI eindelijk zwanger is geraakt. Vind het fijn om met andere te praten over hun

ervaringen en mijn ervaringen te delen......heerlijk om alles even van je af te schrijven!!

Voor iedereen heel veel succes met de behandelingen!!

Geplaatst

Spannend hier zeg, punctie, echo's.... Ben benieuwd naar jullie uitkomsten vandaag! Toi, toi, toi.

Hoop dat de punctie is meegevallen Puck.

Maris en Marlijnne , hoe gaat het spuiten? Ik wil ook zo graag beginnen nu ik jullie dit allemaal zie schrijven, maar ik moet nog even wachten...

Vandaag een rustig dagje, zo even een bakje koffie doen bij mijn schoonouders. Vanochtend in het ziekenhuis geweest voor een longfunctietest. Dinsdag naar de longarts. Ben benieuwd.

Ik ben ook lekker met de lijn bezig. Nu 3 kg kwijt vanaf 2 januari. En daar zit zelf een weekend snoepen (schaam) in Londen bij. Dus ben best tevreden.

Ga nu lekker sla eten met gegrilde kip. Dus ben weer weg................

Doeiiiiiiiiiiiii en succes allemaal!

_xxxxxxxxxxxxx_

Geplaatst

Mari-83, Marieke, NCM, Goofy , heel erg bedankt en lief dat jullie zo meeleven!

Punctie was goed te doen. Was pijnlijk maar viel me zeker niet tegen. Kreeg daarna wel flinke buikpijn en nu ook nog wel.

Uiteindelijk 5 eicellen die goed waren om te gebruiken. Ook het zaad was geschikt dus vrijdag de 13e :-) horen we hoeveel er bevrucht zijn en hoe laat ze er 1 terugplaatsen.

Hoe was het bij jou Marieke? Alles goed genoeg gegroeid?

Goofy wat goed zeg al 3 kilo eraf! Volg je speciaal dieet of gewoon wat gezonder eten? Krijg je dinsdag dan ook de uitslagen van de longfunctietest?

Ik ga nog even beetje bijkomen en beetje lezen op de bank met bakkie thee!

Fijne dag en ik houdt jullie op de hoogte!

Geplaatst

Puck wat een goed nieuws!

Kom maar lekker bij met een bakkie thee en laat je lekker vertroetelen.

Het is toch altijd nog even pijnlijk!

Op een mooie terugpl!!

Goofy je bent goed bezig zeg met afvallen. En nog even dan mag je beginnen! Ik ben dan wel wat eerder begonnen,maar verder lopen we daarna wel aardig gelijk tenzij er wat veranderd. Verwacht pas half februari punctie.

Hoe gaat het met werken nu?

Maris nog alles onder controle. Of nog steeds hoofdpijn.

Hier alles ok! Af&toe wat pijntjes in de buik,maar dat is allemaal te overzien. Ik vind het weer onwijs spannend allemaal en zit me soms rot te fantaseren over wat als ik zwanger ben etc.

En dan opeens zie ik weer een heel drama voor me wat als het niet lukt.

Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn,maar soms opeens is dat gevoel daar.

Nu ff rusten op de bank na een werkdag!

Geplaatst

@ Puck, mijn duimen draaien ook heel hard voor jullie en wist je dat vrijdag de 13de een geluksdag is! Heb alleen maar leuke dingen meegemaakt op de 13de dus ik weet gewoon zeker dat het goed komt! Ik krijg idd dinsdag de uitslag en we bespreken dan de voortgang over de medicatie. Moet je wel eerlijk bekennen dat ik zelf al flink heb afgebouwd. Het lichaam geeft vanzelf wel aan wat kan en niet. En ja, die kilo's, ik ben door het ziekzijn afgelopen 4 maanden 9 kg aangekomen, nu doe ik het dr Mike Moreno dieet, het 17 dagen dieet. Goed te doen en lekker gezond! Ben benieuwd of ik de 2 a 3 kg er nog af kan krijgen voor het spuiten, dat hadden ze nml het liefst in het Radboud. Maar ik wil natuurlijk wel veel meer afvallen, liefst nog 18 kg, maar nog liever wil ik een dikke buik met baby, we zullen zien, zwanger of afvallen, ik ga voor het eerste, hahahahhahahahaha

@ Marlijnne, ik ben benieuwd hoe gelijk we gaan lopen, spannend. Ik ben er deze keer eigenlijk helemaal niet mee bezig. Ik probeer me zo los mogelijk erin te laten rollen. Ik denk niet aan de toekomst maar kijk per dag. Hoop dat ik dit gevoel vast kan houden. Is wel een stuk relaxter. De vorige keer was ik echt gefrustreerd ervan. Daarom ging het denk ik ook bij beide fout. Partner koorts en ik weinig eicellen. Nu maar hopen dat het idd zo is. Vriendlief staat er een stuk relaxter in dan de afgelopen 2 keer, pff, wat een opluchting. Ben benieuwd. Jij toi, toi, toi alvast me de spuiten en ik volg over 10 dagen. o ja, het werken gaat goed, ben weer 100 % aan de slag en sport al weer. Dus toppie!! Dank je!

@ Marieke, en? Wat was het resultaat van de echo?? Hoop goed!!

@ Maris, hoe gaat het met jou? Hoop zo dat die bijwerkingen een beetje te dragen zijn. Die opvliegers herken ik zeker van de vorige behandlingen en hoofdpijn had de de eerste keer ook vaak. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat hier, heb nml medicatieverhoging gekregen. Ben benieuwd.

@ de rest, hoe gaat het met jullie? Ben af en toe een beetje kwijt waar jullie zitten in het traject. Misschien is het handig om een lijstje te maken van hoe, wat en waar we zitten? Of geen goed plan?

Zo, dit was het weer even voor nu, ga zo lekker een bakje koffie doen.

Tot schrijfs en een fijne avond

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Breek even in.....

Marlijnne al begonnen! Lange schema dus... wie weet komen we toch weer aardig gelijk uit omdat ik deze keer het korte schema ga doen (voor het eerst). Volgende week eerst weer een bioptie uit de baarmoeder om te zien of de antibiotica iets heeft kunnen doen met de chronische ontstekingscellen. Daarna hopelijk eerste week van feb starten met spuiten.

Maris ook alweer begonnen zie ik, succes!

Ook voor alle andere meiden natuurlijk....

Lfs Dee

Geplaatst

Dank je wel dee jij ook heel veel succes

Hier zijn de kwaaltjes goed aanwezig heb me toch hoofdpijn en opvliegers niet normaal maar ach het is niet anders gelukkig ben ik het weekend lekker vrij en hebben we ook niks dus lekker bijtanken

Fijne dag allemaal

Geplaatst

@ Maris, balen meis dat je zo'n last hebt van die bijwerkingen. Sterkte!! Snap dat je uitkijkt naar het weekend, ga er dus ook lekker van genieten, beentjes op de bank, boek erbij, potje thee erbij en (voor de niet-lijners) een lekker pak roze koeken of wat dan ook. Geniet maar meis!

Hier weer supergezond gegeten, roerbak van allemaal verse groente met kip en een schaaltje komkommer! Was weer heerlijk. Vanmiddadg een zalmsalade gegeten, mmmmmmmmmmm

Kom ik net thuis is mijn crosstrainer binnen (2 weken te vroeg, volgens de planning van het bedrijf zou hij echt later komen, je hoort me niet klagen..!!). Yoehhheeee, ben blij. Dat vind ik zo lekker om te doen maar heb de sportschool opgezegd. Ik had 's avonds nooit zin om de deur uit te gaan. Zin in sporten heb ik wel. Nu kan ik het lekker thuis doen. Morgen wordt hij in elkaar gezet. Jullie weten dus wel wat ik van het weekend ga doen!!!

Zo dit was weer mijn aandeel, ik ga weer naar beneden voor een bakje koffie en lekker met de pootjes op de bank. Was vandaag nml een gekkehuis op het werk.....ppff ben toe aan rust.......

Tot morgen en een fijne avond allemaal.

Geplaatst

hoi allemaal,

ben nieuw in deze groep per vandaag, maar niet op dit forum/site. Heb al een 'beetje' ervaring met IUI en IVF/ICSI wat 2 jaar geleden tot ons wondertje heeft geleid....zie mijn handtekening.

Zo meteen gaat de 1e decapeptyl-spuit er weer in. Toch weer heel erg spannend.

ik ga meelezen vanaf nu hier!

Geplaatst

@Puck,gelukkig dus niks mis met de eitjes en het zaad, dus jullie kunnen er vol voor gaan!

nou wat spannend morgen zeg! Gaan ze dan morgen ook al terugplaatsen of dat nog niet? Hoe gaat het nu met je? Heb je nog last?

Was je de vandaag de hele dag vrij en moet je morgen weer werken?

Ik had woensdag met de echo 7 grotere follikels, ze konden zien dat die al lekker gegroeid waren, maar ze zijn nog

niet groot genoeg. Zaterdag heb ik me 3de echo en dan waarschijnlijk halverwege volgende week de punctie, ze hopen er

uiteindelijk 8 a 10 goede eruit te kunnen halen, ik ben benieuwd!

@ Goofy, wat ben je goed bezig met lijnen zeg!! In zo'n korte tijd 3 kilo kwijt, ondanks je weekendje London....doe je echt goed! Nog ff je geduld en dan mag je ook weer beginnen...Hoe was het bij de longarts?

@Marlijnne, hopelijk voel je je wat beter...en probeer positieve gedachten te houden, al begrijp ik dat dat niet altijd even gemakkelijk is!

Geplaatst

Hai Diane

Welkom hier! Ik ben zelf ook nog nieuw hier hoor..:-)

Ik zie dat je al een lange weg achter de rug hebt , maar die gelukkig wel beloond is met een mooie dochter! Wat een geschenk inderdaad, het is en blijft een wonder!!!

Spannend nu weer de 6de icsi poging.....

Heel veel succes vanaf maandag!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben ook nieuw in deze groep. Maar niet bij deze site. Ook wij hebben eerder al een ICSI-poging gehad waar wij een prachtig kindje uit hebben gekregen. Vandaag is de eerste Decapeptyl spuit er weer in gegaan voor hopelijk een tweede wondertje. Wij hebben bij deze poging helemaal geen instructies meer gehad, omdat ik had aangegeven dat ik het allemaal nog wel weet. Toen het vanochtend eenmaal zover was, werd ik toch weer een beetje onzeker... Moet je de lucht er uit drukken? Moet het op de lege maag of mag dat juist niet? Of maakt dat niks uit? Misschien wil iemand van jullie even reageren?

Geplaatst

Hoi Moi,

Welkom! Heel veel succes. Over de decapeptyl; lucht hoeft niet uit het spuitje(je lichaam kan dat zelf weer afbreken), het belangrijkste is dat je binnen aangegeven tijd het spuitje zet. Maakt niet uit of wel/niet gegeten hebt.

Hier gaat alles voorspoedig. Maandag punctie; ongeveer 20 follikels. Wel last van bijwerkingen van de hormonen(hoofdpijn, termostaat lijkt wel stuk; van heel warm naar koud voelen, menstruatieachtige pijn en moemoe) doe rustig aan en ik heb een week vrij. Leek me wel fijn met de punctie en hopelijke terugplaatsing. Vind het superspannend allemaal.

Andere meiden; succes met alles!

X

Geplaatst

Hoi Moi, ook welkom hier!

Vor mij is het de 1ste ICSI poging,maar tegen mij hebben ze ook niks gezegd over een lege maag of juist niet, als je het maar

elke dag rond hetzelfde tijdstip doet. Ik zelf doe het savonds rond 19.00 uur. Wat Dunja al zegt, de lucht hoeft er niet uit.

Heel veel succes met je 2de poging!!

@ Dunja, Spannend maandag de punctie! 20 follikels is een mooi resultaat toch! Hopelijk ben je snel van de klachten af als je de punctie gehad hebt..je kan in ieder geval

deze week ff relaxen en bijkomen!

Ik heb zelf morgen m'n 3de echo, hopelijk dan ook volgende week de punctie! Ik vind het ook erg spannend...

Dames allemaal heel veel succes!!!

x

Geplaatst

Moi de lucht hoeft er inderdaad niet uit en het is het beste om elke dag ongeveer op hetzelfde tijdstip te spuiten.

Bij ons in het zh werd alleen gezegd dat het beter was 's avonds te spuiten zodat wanneer we een fm hadden en er moet iets aangepast worden dat dat dezelfde dag nog kan en als je 'smorgens spuit kan dat niet meer omdat je dan al gespoten hebt en moet je dus wachten tot de volgende dag.

Kan overal anders zijn en naar mijn weten maakt het ook niet veel uit maar wou het je toch zeggen.

Dunja wat spannend heel veel succes meid.

Voor alle nieuwe dames hier welkom

Sorry ben niet zo actief op het moment met schrijven want heb er gewoon weg geen zin in

Ik ben erg druk met werken (goed voor de afleiding haha) en ben 's avonds vaak et moe om nog te typen maar lees wel alles hoor.

Iedereen heel veel succes tot gauw

Geplaatst

Breek ook even in :oops:

Succes allemaal met de pogingen, hoop actie hier ineens :luck:

Ik wacht nu op mijn menstruatie (eind jan) om te beginnen met de 1e spuit Decapeptyl, ben erg benieuwd...

@ puck

En al nieuws???

Geplaatst

Nu we dan toch aan het inbreken zijn doe ik dat ook maar even...

Volgens mij wordt het voor iedereen spannend, ik duim voor jullie hoor.

Marieke, volgens mij lopen we een beetje gelijk. Ik zit in mijn 1e ICSI behandeling, morgenochtend de 3e echo en dan waarschijnlijk dinsdag of woensdag de punctie. Erg spannend allemaal...

Geplaatst

Heel even een kort berichtje!

Morgen de terugplaatsing.

Waren 4 eicellen van de 5 bevrucht. Morgen zal er 1 terug geplaatst worden

Schrijf morgen even uitgebreid een reactie op alle anderen. Duik nu mijn bedje in:-)

Geplaatst

Vervelend die bijwerkingen he Maris. Ik kan je de hand schudden met de bekende hoofdpijnen. Zodra ik begin met spuiten op de 1e dag dan voel ik het al opkomen brr.. Ik ben donderdag met de Gonal begonnen. 300 dit keer door de lage opbrengst van de follikels.

Diane welkom!!!!!!! Gaat het met het spuiten?

Ik hoor goede berichten en voor de starters: succes!

Geplaatst

Puck; wat spannend, heel veel succes met jullie terugplaatsing en sterkte alvast met de wachtweken.

Maris; herkenbaar hoor dat af en toe weinig energie om te schrijven op dit forum, gewoon weer doen als je meer energie hebt. Kan je een beetje uitrusten dit weekend?

Marieke; en hoe was je echo?

En de rest, hoe gaat het met jullie?

Vandaag te horen gekregen dat ik vanavond om 21.00 uur de pregnyl spuit mag zetten, maandag om 9.00 uur de punctie. Wat zijn dit spannende weken zeg...

Fijn weekend iedereen!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden