Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Sorry dat ik zo'n tijd niks van me heb laten horen...

Jammer genoeg niet zwanger. Afgelopen weken zwaar gehad (spanning wel/niet zwanger en mijn verdriet om het gemis van onze drieling was erg aanwezig) en kon even niet opbrengen om jullie berichtjes te lezen en reacties te sturen. Ik merk dan dat ik meer behoefte heb aan direct contact met mensen om mij heen.

Voor iedereen heel veel succes!

Liefs Dunja

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Dunja,

Pfff ik weet precies hoe jeje moet voelen. Je hoopt hoopt hoopt. En begint soms stiekem te fantaseren.

Het gemis van je kindjes zal er altijd zijn,maar een nieuw leven geeft hopelijk wat verzachting en dat we dat geluk ook mogen beleven.

Wat een teleurstelling meid en dat is nog zacht gezegd.

Logisch dat je even geen zin hebt om te reageren,dat maakt niks uit.

Hopelijk heb je lieve mensen om je heen.

Vanaf hier een hele dikke knuffel! Sterkte om dit weer een plekje te geven.

Ik voel de pijn met je mee!

Het had zo anders moeten zijn!

Lfssss

Maris: Toppie joppie wowie!! Op naar de TP!!!

Andere meiden succes!!!!

Puck wat jammer idd dat je niet mee kan doen mvm!

Wanneer heb je echo?

Marieke: Ik hoop zo dat je toch nog positief test! Succes en sterkte ermee!!

Fijne avond!!

Geplaatst

Ach lieve dunja wat jammer! En wat een verdriet dat je je kleintjes dan zo extra mist......

Marieke ik duim toch voor je hoor!

Marlijne ziet er goed uit hè? Hopelijk volgende week punctie!

Nou maris jij bent deze keer wel topscoorder hè? Super cool oh nee eh vet moest ik laatst Horen van mijn kleine neefje!

Lekker hoor!

Succes goofy met weer de eerste gonal.

Geplaatst

Vanochtend door de sneeuw naar het ziekenhuis geploegd. Rechts zijn 3 eitjes rijp en links 5 (eerste inschatting) dus dat zijn er iets meer dan de vorige keer. Maandag is de punctie om 10.00 dus vanavond om 23.00 uur precies de pregnyl spuiten", morgen even niets dan maandag weten we hoeveel eitjes we hebben. Spannend!

Geplaatst

Lieve meiden,

vanochtend had ik weer een negatieve test en een paar uur later ben ik ongesteld geworden....

Ik had nog een klein beetje hoop, ondanks die negatieve testen, maar helaas is die hoop vanmorgen ook afgenomen...Wat een teleurstelling!!

Nu moeten we ons opladen voor de volgende keer....hopelijk gaat ons dit lukken....

Dunja ik leef met je mee!! Heel veel sterkte meid!

Voor iedereen hier, heel veel succes met alles!

X

Geplaatst

Hoi meiden,

Marieke en dunja balen zeg...

Weer een droom in duigen, maar blijf dromen!

Geef het niet op!

Zelf ben ik gisteren ongesteld geworden alleen ik ben er wel blij mee want ik mocht dan juist gaan starten!

Zo dubbel, bij jullie moest het nou niet niet gebeuren!

Ik heb gisteren inmiddels dus ook weer mijn eerste prik gezet, nieuwe soort pen van gonal even wennen deze moet je ingedrukt houden als je hem eruit trekt. Net tweede keer maar ik voel de werking alweer goed. Mijn humeur is gedaald tot -10 net als het weer! En ik wordt misselijk als ik bloed ed. op tv ziet. Lekker hoor maar we gaan er weer vóór!

Hoe is het met de andere meiden?

X rox

Geplaatst

@ marieke en dunja

Balen meiden, knuffel van hier...

@ rox

Je reageert er dus best heftig op?

Gelukkig is het maar tijdelijk ;)

@ faye

Dat is zeker jammer...

@ iedereen

Vandaag is m'n ongi terug van weg geweest, denk echt dat het mss de stress was waardoor mijn cyclus raar deed.

Afgelopen 2 dagen namelijk me niet met icsi en alles bezig gehouden en werd ineens heel heftig ongesteld met de krampen erbij dus :misc_expressions-wh

Goed nieuws in elk geval, want we kunnen gewoon door met deze poging :D

Geplaatst

Lieve meiden, daar ben ik ook weer.

Had even afstand genomen om me helemaal op mezelf en manlief te richten. Zijn nml drukke dagen geweest met wat spannende privezaken. Maar alles is goed gegaan en we wachten rustig af op de resultaten. (beetje criptisch maar het is te prive om om te schrijven, vandaar)

@ Marieke en Dunja, meiden wat triest dat het niet is gelukt. Heel veel sterkte om dit te verwerken en op naar een mooi vervolg! Ik duim dat jullie droom zeker beloond gaat worden! Knuffel!!

@ Faye, geen cryo's, balen meid. Maar die heb je gewoon niet nodig. Je hebt een positieve plakker in je buik die een prachtig kindje gaat worden. Daar duim ik voor! Sterkte nog ff op de wachtbank! Wanneer mag je testen??

@ Rox, hahahaha een humeur van min 10. Nooit van gehoord maar die houden we erin!! Wel goed dat je zoveel voelt. Dan doet het medicijn goed zijn werk. Hoop dat je je gauw weer lekker voelt en dat er een baby groeit en bloeit!!!

@ Mammie, fijn dat je door mag!!!!!

@ Marlijnne, yoehee, meid wat een prachtig resultaat bij je fm!!! Op naar de punctie met een boel mooie eicellen!! Spannend hé?

Sterkte met de vermoeidheid!

@ Mariska, Morgen de tp!! Ik duim en duim me duimen bont en blauw! Spannend meid! De wachtweken, eindelijk ben je weer op het wachtbankje!!! Pijnlijke borsten van de bolen. Bah!!. Ik heb die bollen nog nooit gebruikt. Ben benieuwd of ik dat ook krijg. Ik hoop dat ik het mag gaan uitproberen. Dan is het in ieder geval gelukt bij ons! Spannende dagen zo weer! Ook hoop ik op een boel cryo's. Niet dat je zo nodig mag hebben maar dat ze er zijn geeft toch een extra zekerheid. Knuf!!

@ Ncm, meid, spannend, morgen de punctie. Ik duim voor je dat de echo goed is geweest en dat je idd veel eicellen hebt! Toi, toi, toi!!!

@ Puck, jammer dat je niet voor MvM mag verzamelen. Maar je poging om het te vragen is al heel wat waard. Geniet van je zwangerschap en ik hoop dat je de 9 maanden zonder hevige zwangerschapskwaaltjes doorkomt!!

@ Diane, ook al op het wachtbankje. het wordt nog dringen, hahahahaha. Heel veel succes met de 2 emmy's on board!!!

Update van hier,

Het gaat eigenlijk wel goed!!! Het lijnen gaat stug door. Nu in totaal 6 kg eraf! Ben blij daarmee. Het gaat nu niet zo snel maar heb deze week bijna niet getraind. Ben best moe geweest van die migraine. Dat is u helemaal weg gelukkig en ik hoop dat ie ook weer even een paar Jaar (het liefs) wegblijft!

Verder een roerige week geweest zoals ik al schreef.

Vanavond al weer dag 3 van de Puregon. Wel raar om weer in de race te zijn. Ik droom nu toch wel af en toe van baby-tjes enzo. Maar ben er verder nog steeds niet zo heel erg mee bezig. (lief dat jullie me succes hebben gewenst! doet me goed!!)

Ik moet deze week maandag t/m donderdag werken en vrijdag om 09.00 uur moeten we in het ziekenhuis zijn. Spannend. Ben benieuwd wat de verhoging van de puregon met me doet!

Allemaal een heel fijne zondag verder en tot schrijfs weer!

Knuffeeeellllssss van hier!

Geplaatst

Dank je wel heb nu wel kriebels haha na al die tijd zit ik vanmiddag weer op et wachtbankje hopelijk zijn ze allemaal mooi doorgegroeid.

Goofy jij ook bedankt voor je lieve woorden jij ook heel veel succes en mijn kaarsjes blijven gewoon branden voor iedereen hier

Geplaatst

maris lekker aan het broeden? Succes meid!

Hier donderdagochtend de punctie,maandag terugplaatsing. Ik vind het zo spannend...

Goofy, bijna de 1e echo! Verrot hoor die migraine. Hopelijk blijft het nu heeeeeeeeeeeel lang weg.

Rustig aan! We zijn goed bezig.

Ga ff tukkie doen net terug van werk.

Succes meiden

Geplaatst

Jaaaaa hier zijn 2 8cellige toppers aan boord de laborante zei dat ze er erg mooi uitzagen dus het moet gewoon goed komen nu.

Of we cryo's hebben weten we nog niet maar daar krijgen we van de week een brief over. Ik ben alleen bang van niet omdat die iets achter liepen op deze 2, maar goed laten we hopen dat we ze ook helemaal niet nodig hebben haha ik ga nu in elk geval broeden en niet meer los laten voor eind oktober begin november.

Marlijnne succes voor donderdag dan lopen we precies een week na elkaar maar dat gaat hem vast worden dit keer voor beide

Geplaatst

Vanochtend de punctie gehad. Ik zag erg op tegen de verdovingsprik maar die heb ik niet gevoeld. Na een half uurtje was de punctie. Deze was weer erg pijnlijk en eigenlijk hetzelfde als de vorige keer. Na ongeveer een half uur bijkomen, is mijn husband gaan vragen wat het resultaat is.

EN.... 17 eicellen!! Yay! Morgen kunnen we bellen over hoeveel cellen bruikbaar zijn en hoeveel er bevrucht zijn. Ook horen we wanneer de terugplaatsing is. Deze keer wel veel last van mijn hoofd gehad, erg duizelig en slaperig maar het gaat wel weer wat beter.

Straks de eerste van de 4 pregnylprikken zetten die de innesteling moeten bevorderen. Zo geen zin om weer te prikken...

Geplaatst

Phoeheee, wat is het spannend hier!

@ Mariska, van harte met je twee prachtige emmy's!!!! Lekker broeden nu en laat ze maar pas los in oktober of november!!!! Yoehhhheeeeeee!!

@ Marlijnne, wauw, gaat snel hé!!!! Op naar de punctie en de tp!!!! Marlijnne, laat je weer 2 emmy's terugplaatsen of doen jullie er nu 1. Sorry als ik je pijn doe met deze vraag, dat is mijn bedoeling niet hoor. Als je geen antwoord wil geven is dat ook goed. Ik duim me in ieder geval suf!!!!! Knuffff

@ Ncm, wouw meid toch, wat een mooie score. Nog ff doorbijten wat prikken betreft. Voor het goede doel, je kan het!!! De laatste loodjes..............

Hier heerlijk gewerkt. Begin nu ook wel erg moe te raken zo na een dagje werken. Kan ook nergens de zin vandaan halen om op die crosstrainer te gaan staan. Ik ga nu Marlijnne nadoen en lekker even plat op de bank. Morgen weer een dag!!!

Fijne avond allemaal!!!!

_xxxxxxxxxxxxxxxxx_

Geplaatst

Goed nieuws allemaal zeg!

Maris wat heerlijk om te horen dat je twee prachtige Emmy's aan boord hebt! Nu de killing wachtweken maar hou die wee maar lekker vast!

Jee NCM super goed nieuws! Heel veel geluk!

Marlijnne spannend donderdag alweer de punctie, rust alvast maar lekker uit voor de komende spannende weken!

Is maar goed ook hoor goofy niet op de trainer! Straks pas je door de brievenbus hahaha !

Hier een beetje somber. Voel me qua stemming alsof ik PMS heb. Bleh.....

Geplaatst

Gebeld naar het laboratorium en de uitslag is:

17 eicellen

9 rijp

8 bevruchtingen

Een net resultaat dus! Morgen om 15.15 uur terugplaatsing van 2 embryootjes en dan begint het lange wachten weer

Geplaatst

Toppie NCM!! Succes!!

Goofy: geeft niet hoor, plaatsen 1 terug. Ook advies arts en onszelf.

Bij mij is het risico blijkbaar te groot..

Maris: spannend he... ben je wel gewoon aan het werk etc.

Opzich ook wel goed werken,maar ik vind het altijd doodeng. Hoewel je normaal nog niet eens zou weten als je evt zwanger bent.

Hier rot dag, vandaag zou ik weer starten op mijn eigen afdeling. Was al wel weer aan het werk,maar andere afdeling.

Ik ben dus eerder naar huis gegaan. Mijn grote vriend is de wc vandaag. Diarree.....blehhhhhh.

Voel me verdrietig en gespannen.

Baal er enorm van. Probeer nu maar te ontspannen.

Mijn lief wilde gelijk dat ik het zh belde die dacht dat er van alles aan de hand was met de behandeling. Ik kijk het even aan,verder voel ik me niet ziek.

Geplaatst

Dta is naar Marlijn maar het heerst wel heel erg he beterschap.

Ik kan me indenken dat jullie er 1 terug laten plaatsen en hopelijk is dat eindelijk jullie wonder.

Nee ik ben vandaag bij huis gebleven (hoop gezeik zie maart 2010 topic maar komt erop neer dat zij mij bijna dwingen tot ontslag nemen) maar dta is alleen omdat ik vandaga naar de thuiszorg moest en dat leek mij en de gyn niet heel verstandig aangezien mijn rechter eierstok al helemaal vol vocht zat en de kans op overstimulatie dus groter is. Ik moest een paar dagen rustig aan doen. Morgen moet ik oppassen dus daar kan ik wel rustig aan doen.

Verder gaat het hier wel goed heb nog wel wat last van de punctie vooral bij het plassen en ik heb een buik van 4 maanden zwanger haha hopelijk krimpt die de komende maanden ook niet meer en word die alleen maar groter.

Geplaatst

O jee maris heb even vluchtig wat gelezen! Sommige mensen snappen er ook niks van!

Goed dat je aan jezelf denkt want dat moet je er nu niet bij hebben.

En ook de arts die al dat zegt.

Laat die buik idd maar heel dik blijven.

Ik hoop het zo voor ons allen!

Ik ga ook goed aan mezelf proberen te denken..

Klopt wat je zegt dat het heerst,was ffkes bang aan overstimulatie,maar verder voel ik me prima.

Geplaatst

@ NCM: Wat een mooi resultaat zeg, op naar de wachtweken :goodnews:

Ik mag vanavond de 1e spuit Puregon zetten, eindelijk!

Het gaat nu echt beginnen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden