Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden, welk lijstje gaan we aanhouden ... deze is nu opgestart:

abc: 1ste ICSI voor 2de kindje - start 6 okt - 1ste fm 14 okt

Apple2011: 1e cryo van 1e IVF voor 1e kindje - start???

Amy81: 3e ICSI - voor 1e kindje - 24 novemer 1e FM

Mijnbaby: 5e tp voor 2e kindje, brusje voor ons wonder van bijna 2

Laila: 1ste ICSI - 1ste kindje - start 12 oktober

Danielle..: 2de ICSI, cryo tp - 1ste kindje - reeds gestart - 16 okt 1ste FM

Persoonlijk vind ik deze hieronder iets overzichtelijker (sorry ABC, niet verkeerd opvatten hoor) ... maar de bovenste is ook oké hoor ... zeggen jullie het maar ...

:happy:
Start prikken

21 september - Nikkie

:laughing9: Uitgangsecho's :laughing9:

11 oktober - Nikkie

:happy3: Follikelmetingen :happy3:

:toppie:
Testen

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geen enkel probleem hoor Nikkie, dit is een mooi lijstje! Ik heb punctie en terugplaating toegevoegd.

Start prikken

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

14 oktober - abc 1ste FM

:egg-chicken: Punctie :egg-chicken:

:gekruiste vingers 4 Terugplaatsing :gekruiste vingers 4

Testen

Geplaatst

Hey meiden ik lees en schrijf lekker mee..

Maar wil dit keer niet op een lijst.. Het is zo kut

Om je zelf een aantal keer achter elkaar rood te zien..

En we hebben maar 1 cryo dus we gaan bidden

Dat die goed uit de vriezer komt..

Geplaatst

Even aangevuld.

:happy: Start prikken :happy:

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

3 november essieislief

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

14 november essieislief

14 oktober - abc 1ste FM

28 november essieislief

:gekruiste vingers 4 Terugplaatsing :gekruiste vingers 4

1december essieislief

:toppie: Testen :toppie:

15 december essieislief

Geplaatst

Goeiemiddag allemaal

Kan mezelf al helemaal druk maken hoe het straks tijdens de fm's/punctie en wachtweken moet met mijn werk... Vorige icsi is dat ook allemaal wel goed gekomen maar toch...

Denk dat ik deze keer gewoon zoveel mogelijk werk tijdens de fm's maar vanaf de punctie tot 1ste ww voorbij is thuis blijf...

Heb redelijk lichamelijk zwaar werk en je doet soms toch ongemerkt teveel...

Vroeg me dus af hoe gaan jullie het doen qua werk... Zijn je baas/collegaas op de hoogte?

Liefs mone

Geplaatst

:happy: Start prikken :happy:

21 september - Nikkie

4 oktober (proynova) - Danielle..

7 oktober - abc

3 november essieislief

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

14 november essieislief

14 oktober - abc 1ste FM

16 oktober - Danielle.. 1ste FM

28 november essieislief

gekruiste%20vingers%204.gif Terugplaatsing gekruiste%20vingers%204.gif

18 oktober tp cryo (hopelijk) - Danielle..

1december essieislief

:toppie: Testen :toppie:

1 November - Danielle..

15 december essieislief

Geplaatst

Start prikken

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

21 oktober Piekje

3 november essieislief

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

2 november Piekje

14 november essieislief

14 oktober - abc 1ste FM

28 november essieislief

gekruiste%20vingers%204.gif
Terugplaatsing

1 december essieislief

Testen :toppie:

1 November - Danielle..

15 december essieislief

Geplaatst

abc,

ja wij hebben al een lange weg achter ons liggen, in totaal nu 15 jaar bezig!

en al heel wat meegemaakt ! maar goed dat geld voor vele dames die hier zijn !

ami81,

eigenlijk gaan we binnenkort de 6 poging in! wij hebben 8 jaar geleden ook al 2 pogingen gedaan! zeker spannend want dit is waarschijnlijk de laatste poging? wij zitten in zwolle voor behandeling en wonen in enschede ! dus wij rijden bij iedere echo, punctie, tp of andere afspraak 1 uur heen en 1 uur terug en dat als we geen oponthoud hebben ! maar we hebben het er natuurlijk voor over !!

alle dames veel succes !!

x monika

Geplaatst

Hey Mone,

Bij mij zijn mijn baas en een aantal collega's op de hoogte. Het is wel lastig dat het niet van te voren te plannen valt wanneer ik er juist niet kan zijn, maar ze doen daar gelukkig niet moeilijk over. Nu weten ze dat we weer gaan starten, maar wanneer dat zal zijn valt nog niet te zeggen (nogal onregelmatige cycli). Ik blijf bij een verse poging thuis vanaf de punctie tot 1 dag na de terugplaatsing. Maar dat moet ieder natuurlijk zelf weten...

Veel succes alvast, voor iedereen hier trouwens!

Groetjes,

Tascha

Ik vind dit lijstje trouwens ook leuker! Ik zet mij erop van zodra ik weet wanneer we starten...

Geplaatst

Hey koekka...

We wonen vlak bij elkaar... Woon 12 km van enschede vandaan... Kleine wereld ha..ha..ha.. Wij zijn alleen in nijmegen in behandeling

Fijne dag iedereen

Liefs mone

Geplaatst

@Mone. Ik blijf de punctie dag altijd thuis. Dan doe ik helemaal niets, hou me rustig, lig op de bank en laat me verzorgen door mijn vriend. Is ook het advies van mijn arts om helemaal niets te doen. Op TP dag hou ik me ook heel rustig. Verder ga ik gewoon naar mijn werk maar ik heb een kantoorbaan dus dat scheelt. Thuis ga ik niet lopen stofzuigen enzo tijdens de wachtweken, dan doe ik het ook even rustig aan. Alleen mijn baas is op de hoogte, ik heb geen behoefte om het aan de rest van mijn collega's te vertellen. Gelukkig kan ik heel makkelijk even weg voor de echo of zo, hoef daarvoor ook geen snipperuren op te nemen. Het ziekenhuis is 20 minuutjes rijden dus daar zitten we ook zo. Wel fijn hoor dat het zo soepel gaat. Hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken.

groetjes, Nikkie

Geplaatst

Mone, bij ons weet niemand van de behandelingen (ook niet prive). Ik heb gelukkig flexibel werk, wat ik zelf kan plannen, dus ik plan zoveel mogelijk om de afspraken in het ziekenhuis heen. Maar omdat veel afspraken (zoals punctie) pas op het laatste moment duidelijk wordt, moet ik regelmatig mijn werk-afspraken omgooien. Tot nu toe lukt dat goed. De dag van de punctie neem ik vrij, verder werk ik en doe ik mijn normale dagelijkse dingen. Alleen sport ik iets minder actief als ik met een behandeling bezig ben (bv wel lange afstanden fietsen, maar niet meer hardlopen).

Ik ben zo benieuwd hoe het nu gaat, ik kan niet wachten tot vrijdag, als ik de 1ste fm heb. Op welke dag hebben jullie meestal de punctie? Mijn vorige behandeling was op dag 12, maar omdat mijn cyclus na de bevalling anders is (latere eisprong, rond dag 16) verwacht ik de punctie nu ook later. Nou ja, ik moet maar weer geduld hebben, iets waar ik echt niet goed in ben, maar daar weten jullie vast alles van :icon_smile:.

Geplaatst

Hallo allemaal! Ik meld mij voor dit wachtbankje, en volgens mij als enige met iui. In de week van 24 november verwacht ik weer een iui en wordt het dus wachtend november in.

Geplaatst

Start prikken

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

2 november Piekje

14 november essieislief

14 oktober - abc 1ste FM

23 november - Amy81

28 november essieislief

Terugplaatsing

1 december essieislief

Testen :toppie:

1 November - Danielle..

15 december essieislief

Hierbij het lijstje! Wat ziet tie er gezellig uit!!! :-) Ik ben eindelijk aangemeld voor de acapunctuur, a.s. donderdag ben ik aan de beurt, ik ben stikbenieuwd hoe ik dat ga ervaren maar alles voor het goeie doel!

Mone; ik ben open naar collega's in dit traject en sowieso ook naar vrienden en ervaar daardoor support. Helaas heeft je kwetsbaar op durven stellen ook een andere kant: ik word ook echt teleurgesteld in mensen: vind ik nu heel moeilijk en energievretend maar uiteindelijk word ik er wijzer en dus beter van;-)

Koeka, jeetje joh 15 jaar! Nou meis, het lange wachten MOET gewoon beloond gaan worden bij jullie!

Geplaatst

Thanks voor jullie reacties... Zo zie je maar we gaan er allemaal verschillend mee om qua openheid en werk...

Hier nog 2 dagen dan mag de puregon erbij en dan de 19e naar nijmegen voor de 1ste fm

Vind het wel weer spannend hoor... 1ste icsi (afgebroken voor punctie) dacht ik dat ik follikels als tennisballen had en waren het er maar 2 en vorige keer voelde ik niks en had ik er 4

Nu is de dosis puregon verhoogt (ga nu naar 175 eenheden) ben zo benieuwd...

@amy81 fijn dat je bij de acupunctuur terecht kan... Je leest er hier veel goede verhalen over.. ben benieuwd hoe je het gaat ervaren..

@nes heel veel suc6 met je iui

Fijne avond meiden

Geplaatst

hoi meiden,

ik hoop idd ook dat het lange wachten eindelijk beloont gaat worden !!

@mone, waar woon jij dan ? en waarom heb jij gekozen voor nijmegen ? als ik dat vragen mag ?

x monika

Geplaatst

@ koeka ik woon in losser... En wij zitten in nijmegen omdat enschede ons na alle onderzoeken had mee-gedeeld dat tese-icsi onze enige optie was... Na een lange pauze contact gezocht met het radboud en daar weer onderzoeken gehad en ze kwamen tot de conclusie dat we goed genoeg waren voor ,alleen maar icsi'

we zijn daar toen gewoon gebleven...

Maar jeetje zeg... Al 15 jaar bezig!!!

Ga heel hard voor je duimen dat het nu mag gaan lukken...

Liefs mone

Geplaatst

Jeetje Koeka, respect hoor! Ik hoop echt dat het na al die jaren gaat lukken voor jullie!

Wachten in de ww duurt lang, maar wachten op je nieuwe cyclus ook...... hier nog steeds niets :(! Zit inmiddels op CD 38 (!). Maar even gemaild met het ZH, dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Waarschijnlijk: 'nog even geduld hebben, komt vanzelf'...... ;)

Bij mij weten ze het om m'n werk ook niet. Probeer het zo veel mogelijk goed te plannen met afspraken en soms vrij te nemen. Maar als het de volgende keer lastiger gaat, ga ik het wel tegen m'n baas zeggen. Dan snapt tie waarom ik 's ochtends soms wat later ben (ivm fm's).... Kan moeilijk in 1 week zeggen dat ik verslapen ben, naar de tandarts moet of even langs de HA ben....

Maar tot die tijd, probeer ik het goed te plannen als het lukt!

Geplaatst (aangepast)

Danielle, welkom op ons wachtbankje! Ik was trouwens benieuwd of zee en tweede cryo ontdooien als blijkt dat de eerste cryo het niet heeft gehaald? Dit zodat je poging toch door kan gaan…

Mijnbaby: ik hoop ook dat jullie cryo goed uit de vriezer komt. Ga heel hard voor jullie duimen!

Mone: ik ben zelfstandige en kan mijn werk helemaal zelf plannen. Dit maakt het wel makkelijker. Ik ben projectleider en adviseur en heb momenteel twee opdrachten. Mijn opdrachtgevers heb ik wel op de hoogte gesteld van onze behandeling. Dit zodat ik zonder al te veel uitleg gemaakte afspraken kan verzetten en veel thuis kan werken.

Koekka: wat een lange weg zijn jullie al gegaan!!! Op naar een succesvolle 6de poging!

ABC: jeetje, je hebt niemand vertelt dat jullie in behandeling zijn… Dit lijkt mij zwaar… Ik merk dat ik toch regelmatig de behoefte heb om van me af te praten en mijn emoties te laten gaan… Hoe ga jij hiermee om?

Nes73: welkom!

Apple2011: tja, wachten op een nieuwe cyclus kan idd lang duren…Hoe lang is jouw cyclus normaal gesproken? Ik verwacht donderdag mijn ongi en kan dan ook gelijk beginnen. Ik ben benieuwd of mijn cyclus ondanks de spanningen nog zo stipt op tijd is…

En hierbij het aangevulde lijstje:

happy.gif Start prikken happy.gif

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

13 oktober - Laila

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

laughing9.gif Uitgangsecho's laughing9.gif

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

2 november Piekje

14 november essieislief

happy3.gif Follikelmetingen happy3.gif

14 oktober - abc 1ste FM

23 november - Amy81

egg-chicken.gif Punctie egg-chicken.gif

28 november essieislief

gekruiste vingers 4.gif Terugplaatsing gekruiste vingers 4.gif

1 december essieislief

toppie.gif Testen toppie.gif

1 November - Danielle..

15 december essieislief

aangepast door Laila
lijstje niet goed doorgekomen
Geplaatst

Haha mijnbaby, ben je ook zo ongeduldig? Ik ook! Sinds we begonnen zijn heb ik al 100 keer in mijn agenda gekeken wanneer de punctie ongeveer zal zijn en wanneer dan de tp en wanneer ik mag testen en waneer etc…..

Mone, raar he dat je het gevoel kunt hebben dat er enorme follikels groeien en dat het helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik heb dat ook gehad en was toen echt teleurgesteld. Nu heb ik weer het gevoel dat er aardig wat groeit, ik hoop dat dat ook zo is. Ik gebruik in ieder geval meer Puregon, voorheen was het 100 IE, maar spoot ik altijd een tikkie meer. Nu heeft de gyn het verhoogd naar 125 en maak ik er stiekum 150 van.

Amy, ga je voor het eerst acupunctuur doen? Ik heb het bij mijn laatste poging voor mijn dochter gedaan (met prachtig resultaat natuurlijk) en ik vond het verschrikkelijk. Niet de behandelingen op zich, want dat stelt niets voor, maar het feit dat er weer extra afspraken zijn om rekening mee te houden en meer “medisch handelen”. Bovendien wilde de acupuncturist therapeutische gesprekken over hoe ik me voelde en daar zat ik hélemáál niet op te wachten. Ik kan natuurlijk niets bewijzen, maar ergens denk ik toch dat het geholpen heeft om zwanger te worden. De keren daarvoor hadden we betere embryo’s en geen zwangerschap. Nou goed, het kan in ieder geval zeker geen kwaad. Als de komende poging niet lukt overweeg ik zeker om maar weer acu te gaan doen.

Apple, wat irritant dat je cyclus zo uitloopt. Heb je vaker zo’n lange cyclus of zou alles in de war zijn geraakt door de hormonen?

Laila, omdat ik de wens voor een kindje en zwanger worden zo persoonlijk vind, heb ik geen behoefte om hierover met anderen dan mijn man te praten. Als we geen vruchtbaarheidsproblemen zouden hebben, zou ik ook nooit kenbaar maken aan anderen dat we bv een 2de kindje zouden willen. De vraag wordt natuurlijk vaak gesteld maar ik geef er altijd vaag antwoord op (Ach we zien wel…). Ik vind gewoon niet dat het een ander wat aangaat. Gelukkig hebben mijn man en ik veel steun aan elkaar. Het enige dat ik wel mis is te kunnen delen hoe dankbaar en gelukkig we met onze dochter zijn. Dat geluk ben ik me elk moment van de dag bewust en kan niet in die mate door anderen onderkent worden omdat ze niet van de problemen afweten. Maar dat is uiteraad een luxe!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden