Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

juist telefoon gehad van 't ziekenhuis en mijn hcg is gestegen naar 172 (zaterdag 44,9)! De gynecologe zei wel dat zaterdag mijn progesteron onrustwekkend laag was, maar ben dan zaterdag utrogestan beginnen opsteken en nu was de waarde toch ook al gestegen... Dus we moeten nog heel voorzichtig zijn, want zeker met het bloedverlies erbij kan het nog alle kanten op.... Het blijft dus nog heel spannend, maar we zijn hier toch al wel heel voorzichtig heel blij! Het is sowieso een mirakeltje!

:gekruiste vingers 1

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een geweldig nieuws Tascha! Beter nieuws dan dit had je niet kunnen krijgen, gewoon! Heerlijk zeg en dat is met recht een wonder. Ik heb geen idee wat de progesteronspiegel zegt in het geval van zwangerschap, maar de hCG is in ieder geval meer dan keurig gestegen. Gefeliciteerd!

Geplaatst

He meiden,

Vanochtend het ZH gebeld. Ze willen dat ik nog een zwangerschapstest doe (heb ik 7 okt ook al gedaan, en was toen negatief). Is die morgenochtend nog steeds negatief, bellen voor een echo afspraak om te kijken hoever ik nu in m'n cyclus zit. Ik kan echt niet geloven dat de test morgen positief is. Ben gewoon na de IVF poging ongesteld geworden en heb 4/5 dagen gemenstrueerd....

Maar goed, ze willen alles uitsluiten. Dus doe nog maar een testje....

To be continued....

@ Tascha wat bizar joh! Hoop dat je binnenkort goed nieuws hebt hier!!!

@ Laila balen dat je zo'n last hebt van die hormonen! Nou ja, maar voor ogen houden dat het voor het goede doel is! Sterkte!

Geplaatst

@Laila. Jeetje, vervelend dat je zo beroerd bent van die hormonen. Ik heb er slechts af en toe een dag bij zitten met knetterende hoofdpijn. Wel heb ik nu al 2 dagen last van een ontzettend opgezette buik, waarschijnlijk van de Puregon, voel me opgeblazen (ik lijk wel zwanger ...). Wat een mooie score joh 11 eiblaasjes. Zoveel ga ik er waarschijnlijk niet halen hoor, vorige keer had ik er 6. Maar nu met acupunctuur hoop ik stiekum op een paar meer. Woensdag weet ik meer.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat fijn om jullie ervaringen te kunnen lezen en te weten dat ik (we) hier niet alleen in staan.

Wij gaan net onze eerste IVF poging in. Ik heb het lange traject gekregen (de pil, decapeptyl, Gonal-F).

2 Weken geleden begonnen met decapeptyl, woensdag voor een uitgangsecho en dan starten we (als alles goed is) met Gonal-F.

Ik vind het erg spannend allemaal, geen idee wat me te wachten staat en weet af en toe geen raad met m'n gevoelens.

Deze periode zal ik de site infmoeders.nl nodig hebben denk ik.

Ik hoop voor ons allemaal dat dit gaat eindigen in een klein wondertje.

Sterkte allemaal!

Hope!

Geplaatst

@Hope! Welkom hier. Kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal reuze spannend vindt. Het is inderdaad zo fijn om ervaringen te delen. Hier kan je je vragen, onzekerheden en gevoelens kwijt. We zijn er voor elkaar! We zitten tenslotte - helaas - allemaal in hetzelfde schuitje. Succes gewenst!

groetjes, Nikkie

Geplaatst

@ Hope! Welkom! Op naar een mooi resultaat van jullie eerste poging!

@ Nikkie! Spannend weer voor je he? Morgen echo dan weet je weer meer. Op naar een mooie score!

Ik heb vanmorgen een test gedaan, en zoals ik al wist, was deze negatief. A.s. vrijdag uitgangsecho om te kijken hoever ik in m'n cyclus zit. ZH vindt 45 dagen toch ook wel een beetje lang.

Zou fijn zijn als m'n eisprong nog niet is geweest en ik dus gewoon deze maand een cryo krijg teruggeplaatst!

Geplaatst

Hoi meiden spannend hier... Voor ons duurt het

Nog wel even pfff eind okt verwacht ik

Mijn duivels en dan midden nov ongeveer de tp..

Hoop zo dat me ekimootje goed uit de vrieze komt.

Geplaatst

WOEHOEEEEEE Tascha, wat geweldig!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb ff een week niet meegelezen en nu lees ik dit, echt geweldig voor jullie !!!! En wat je zegt een mirakeltje....Doe maar lekker rustig aan...

Alle meiden die bezig zijn met de prikken, veel succes!! Hier is eindelijk de ongi doorgebroken, Ik ben altijd op tijd en nu ik voor de cryo tp ga ben ik bijna een week overtijd, echt balen dus!! Ik ga volgende week dinsdag voor de 1ste fm meting. En hopelijk eind deze maand nog de tp....

Lfs vlinder

Geplaatst

Apple, wat vervelend zeg, zo’n lange cyclus. Ben benieuwd wat de echo laat zien vrijdag.

Nikkie, succes morgen met de fm, hopelijk groeit er wat moois!

Mijnbaby, ik hoop met je mee op een goede ontdooiing volgende maand.

Hope, fijn dat je de weg gevonden hebt naar het forum. Succes met de eerste poging!

Tascha, wat is verder het plan? Moet je binnenkort opnieuw bloedprikken?

Vanochtend 2de fm, zag er goed uit, vrijdag is de punctie! Ik voel m’n buik goed, een schrijnend gevoel in m’n liezen wat ik vooral met bukken voel.

:happy: Start prikken :happy:

21 september - Nikkie

4 oktober (proynova) - Danielle..

7 oktober - abc

13 oktober - Laila

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

3 oktober - Bunbums

:laughing9: Uitgangsecho's :laughing9:

6 oktober - abc

11 oktober - Nikkie

11 oktober - Bunbums

15 oktober - Laila

2 november Piekje

14 november essieislief

:happy3: Follikelmetingen :happy3:

16 oktober - Danielle.. 1ste FM

18 oktober - abc 2de FM

19 oktober - Nikkie 1e FM

20 oktober - Laila 1eFM

21 oktober - Bunbums

23 november - Amy81

:egg-chicken: Punctie :egg-chicken:

28 november essieislief

21 oktober - abc

24 oktober - Laila

25 oktober - Bunbums

:gekruiste vingers 4 Terugplaatsing :gekruiste vingers 4

18 oktober tp cryo (hopelijk) - Danielle..

1 december essieislief

24 oktober - abc

28 oktober - Bunbums

:toppie: Testen :toppie:

1 November - Danielle..

15 december essieislief

7 november - abc

15 november - Bunbums

Geplaatst

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

21 oktober Apple2011

2 november Piekje

14 november essieislief

19 oktober - Nikkie 1e FM

20 oktober - Laila 1eFM

21 oktober - Bunbums

23 november - Amy81

21 oktober - abc

24 oktober - Laila

25 oktober - Bunbums

28 november essieislief

gekruiste%20vingers%204.gif Terugplaatsing gekruiste%20vingers%204.gif

24 oktober - abc

28 oktober - Bunbums

1 december essieislief

1 November - Danielle..

7 november - abc

15 november - Bunbums

15 december essieislief

​Even bijgewerkt en de verstreken data verwijderd. :)

Geplaatst

Vlinder, bedankt voor je enthousiasme, maar we zijn er nog verre van gerust in... We kunnen alleen maar hopen dat dit wonder blijft doorzetten!

Abc, normaal moest ik nu een week wachten voor de volgende bloedprik, maar ze snappen mijn ongeduld, dus ik mag donderdag alweer gaan. Dus donderdagavond weten we normaal al wel weer ietsje meer...

Veel succes allemaal en ik hou jullie zeker nog verder op de hoogte!

xxx

Geplaatst

@ABC. Dat is goed nieuws ... vrijdag punctie. Zie je er tegen op?

@Apple2011. Zou fijn voor je zijn als vrijdag blijkt dat je eisprong nog niet geweest is.

@Tascha. Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld ... fijn dat je eerder mag bloedprikken.

Geplaatst

Superspannend Tascha, over 2 dagen weet je meer. Ik duim echt voor goed nieuws voor jullie!

Nikkie, ik zie niet op tegen de punctie. Het wordt de 4de keer, alle keren was het soms even lastig met aanprikken (met 2 man/vrouw op m'n buik duwen om de eierstok te pakken te krijgen), maar qua pijn goed te doen. En het duurt maar een kwartiertje, napijn heb ik nooit echt last van gehad. Aan de ene kant vind ik het onwerkelijk dat we al weer zo ver zijn en durf ik voorzichtig te hopen op een mooie afloop. Anderzijds ben ik bang voor wat de teleurstelling van een mislukte poging zal doen. Maar goed, een stap tegelijk, zo ver zijn we nog niet.

Geplaatst

@all

Ik ben terug van een heerlijke vakantie op kos

En uitgerust en klaar voor november.

Vandaag weer acupunctuur daar voel ik mij top bij.

Even over granaatappelsap.

Ik zou dit zeker niet drinken.

Er staat een hoop narigheid over op internet

Ik gooi er weer even wat links in

http://www.zappybaby.be/nl/zwangerschap/45626/granaatappel-wekt-weeen-op.html

http://www.nutraingredients.com/Research/Pomegranate-might-fight-brain-damage-in-babies

Ik ben er toen meteen mee gestopt.

Geplaatst

Goeiemorgen...

@ tasha wat vreselijk spannend allemaal zeg... Ik duim voor je!!!

@ essieislief lekker zeg even naar kos.. Alleen wel weer even omschakelen qua temperatuur of niet... Brhhhhh :-)

Ben op weg naar fm1... Ben benieuwd

Geplaatst

Vandaag dus 1e FM gehad, totaal 6 follikels ontdekt waarvan het nog even afwachten is of ze allemaal doorgroeien. Vrijdag terug voor de 2e FM. Donderdagavond nog een acupunctuur afspraak, hopelijk kan zij nog wat invloed uitoefenen op de grootte en het doorgroeien van mijn follikels.

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

21 oktober Apple2011

2 november Piekje

14 november essieislief

20 oktober - Laila 1eFM

21 oktober - Bunbums

21 oktober - Nikkie 2e FM

23 november - Amy81

21 oktober - abc

24 oktober - Laila

25 oktober - Bunbums

28 november essieislief

24 oktober - abc

28 oktober - Bunbums

1 december essieislief

1 November - Danielle..

7 november - abc

15 november - Bunbums

15 december essieislief

Geplaatst

hallo meisjes

ik ben van het augustus bankje gevallen bij eerste icsi en ga weer starten op 3-11 met de decapectyl en heb 15-11 de startecho.

Mag ik erbij?

Geplaatst

@mone

Ja een hele Omschakeling van bikini naar dikke trui en sokken hahaha

Maar ook weer lekker hoor.

@nikkie

Hoe voel jij je bij de acupunctuur ik vind het heerlijk en ongelofelijk mooi hoe dingen veranderen in je lichaam hierdoor.

Geplaatst

@Essieislief. Ik weet nog steeds niet helemaal wat ik van acupunctuur moet denken. Volgens mijn omgeving straal ik meer, erg leuk om te horen. Volgens mijn arts zou het me rust moeten brengen, klopt zeker te weten. Volgens de acupuncturiste zou het invloed moeten hebben op de grootte, hoeveelheid en groei van de follikels -> wat door mijn arts weer tegen gesproken wordt. Ik weet het niet hoor, ik voel verder niet zo veel en keep on thinking baat het niet dan schaadt het niet ... Daar liggen met een rustig muziekje, de naalden erin en de warme lamp erop is wel relaxed, even een half uur helemaal tot rust komen, tot slapens toe ... hihi. Fijn voor je dat jij het als ongelooflijk mooi ervaart. Wat voel jij veranderen in je lichaam?

Geplaatst

hallo iedereen:

ben nieuw op de forum ik lees altijd de verhalen bij hebben onze 2de ivf gedaan.ik moet maandag testen maar ik heb gisteren getest en het was licht positieve en vandaag weer en het was veel donkerde.we zijn toch zwanger toch????? met de iui had ik nooit positieve gekregen en met de 1de ivf ook niet toen was ik al an het bloeden. wat denken jullie?

Geplaatst

Gisteren voor een uitgangsecho geweest. Helaas konden ze (zoals altijd eigenlijk) mijn eierstokken niet zien doordat mijn eileiders gevuld zijn met vocht en er voor zitten. We mochten toch gaan beginnen met Gonal-F en volgende week hebben we de eerste FM, ze hopen mijn eierstokken dan te kunnen zien, doordat de folikels groeien. Pfff....ik dacht nu we begonnen waren ik wat meer rust zou krijgen, maar ik blijf onrustig en onzeker:-(

@ kvdfernandez, wat spannend!! Kun je niet al een bloedtest laten doen in het zhuis??

@ essielief en nikkie, gaan jullie wekelijks naar de acupuncturist en word je er echt rustiger van?

@ Tascha, hopelijk krijg je vandaag meer te horen en is het goed nieuws. Ik duim voor je!

@ Apple, fijn he, zo'n cyclus. Ik ben afgelopen zaterdag weer voor het eerst sinds 3 maanden ongesteld geworden (mbv de pil en decapeptyl) daarvoor had ik altijd rond dag 27 mijn periode. Elke maand weer keurig op tijd, todat we dus mochten gaan beginnen met prikken, toen bleef het uit......

Iedereen weer veel sterkte met alles!

Groetjes Hope

Geplaatst

@Tascha, kan me goed voorstellen dat het eng is en dat jullie voorzichtig zijn. Weet je al wat meer?

@Apple2011, veel succes morgen met je uitgangsecho!

@Essieislief, Lekker zseg dat je op vakantie bent geweest, nu weer vol goede moed verder!!! Enne handig om te weten over die granaatappelsap want ik wilde alweer een pak kopen maar ik denk dat ik het maar laat staan ;-)

@ABC, Succes morgen met de punctie, dat het maar een mooie opbrengst mag zijn!

@Nikkie, Veel succes met je 2e fm meting, dat ze maar lekker mogen groeien!!!

@Setje, tuurlijk mag je hier aansluiten, welkom op het "groene" november bankje.....

@kvdfernandez, Ik zal je alvast voorzichtig feliciteren, positief is positief toch? Succes maandag met de bloeduitslag!!

@Hope!, wat vervelend zeg, kan me goed voorstellen dat het onzekerheid geeft, ik hoop dat je meer succes hebt volgende week met je fm meting.

Ik ben in afwachting van de 1ste fm meting as dinsdag, ben benieuwd!

Lfs

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat is er weer veel geschreven!

Apple: morgen jullie echo. Ik ben benieuwd en hoop met jou mee dat jullie toch nog op kunnen voor een cryo terugplaatsing.

Nikkie: inmiddels zijn mijn hoofdpijn en misselijkheid weg en vervangen door buikpijn en pijn in mijn liezen. Nu dus 6 follikels. Ben benieuwd hoe de fm morgen is.

Hope: welkom op ons wachtbankje. Ook voor mij is dit mijn 1ste icsi poging en vind het net als jij erg spannend allemaal. Gezellig dat je mee komt schrijven! Begrijp ik het nou goed dat jou eierstokken zich altijd vullen met vocht? Ik snap heel goed dat je onrustig en onzeker bent. Je wilt toch graag weten wat je uitgangspositie is…

Tasch: hoe is het nu met jou? Weet je al meer? Ik hoop zo voor jullie dat het goed blijft gaan!

ABC: morgen de punctie! Spannend. Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Essieislief: welkom terug! Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad op Kos. Is dit de eerste keer dat jullie acupunctuur doen?

Mone: hoe was jullie eerste fm?

Setje: welkom op ons wachtbankje. Fijn dat je met ons mee komt kletsen. Lijkt me spannend om weer te moeten starten… Hoe kijk je tegen deze tweede poging aan?

Kvdfernancez: ze zeggen idd dat een streepje een streepje is… Spannend hoor. Heb je al een bloedtest laten doen?

Ik heb vanmorgen mijn 1e fm gehad en deze was goed. Rechts zagen ze 11 follikels, waarvan 5 van 12 mm en meer. Links zagen ze 3 follikels die aan het meegroeien zijn. Een goede score dus. Zondag moet ik terugkomen. De punctie zal dan w.s. dinsdag ipv maandag zijn. Bunbums: dan zouden wij gelijk oplopen. Spannend!

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

21 oktober Apple2011

2 november Piekje

14 november essieislief

23 oktober - Laila 2eFM

21 oktober - Bunbums

21 oktober - Nikkie 2e FM

23 november - Amy81

21 oktober - abc

25 oktober - Laila

25 oktober - Bunbums

28 november essieislief

24 oktober - abc

28 oktober - Bunbums

1 december essieislief

1 November - Danielle..

7 november - abc

15 november - Bunbums

15 december essieislief

Geplaatst

Hallo, ik kom me hier ook melden. Morgenvroeg de terugplaatsing, dus dan gaan de wachtweken weer in. Het was nog even spannend, want ondanks 10 aangeprikte blaasjes, waren er slechts 2 eitjes. Ben benieuwd hoeveel er bevrucht zijn. Groetjes en succes allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden