Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Amy81: meid 30 is ook nog hartstikke jong!!! Maar ik kan het wel begrijpen die hele mmm is een hele aanslag op je leven! Vind het heel dapper en moedig dat je aan adoptie denkt, maar vooralsnog is het nog niet zover, meis er kan nog zoveel gebeuren!!!!

Mijnbaby: Ik zie dat je al een kleine hebt, is dat ook uit een mmm traject?? Spannend allemaal weer zeg! We gaan onze laaste cryo's alvast positieve energie toezenden!!

Nou moet ik echt weer aan het werk :happy3: Maar lukt niet zo goed vandaag, voel me echt een beetje onrustig, zo spannend weer!

Geplaatst

Amy: zag dat je weer gaat starten en wou je even veel succes wensen in je nieuwe poging. Hoop echt dat het deze keer gaat lukken meid!

Uiteraard ook voor alle andere meiden: veel succes op weer een nieuw wachtbankje!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hey Vlinder,

Ik ben in januari vorig jaar, na enkele pogingen via natuurlijke weg met clomid, zwanger geworden van onze eerste ICSI-poging. In oktober ben ik bevallen van een prachtige dochter, die tot ons grote spijt maar twee daagjes heeft mogen leven. In juli hebben we beslist om opnieuw te proberen zwanger te geraken. We hadden nog 3 cryotjes. Eentje werd teruggeplaatst eind juli, zonder resultaat. Eind augustus hebben we de overige twee tesamen laten terugplaatsen, ook zonder resultaat. En nu dus terug starten met een verse poging... 't Is enorm zwaar, vooral psychisch, maar de wens is zo groot dat we het nog niet willen opgeven! En mijn lichaam heeft dus eigenlijk al wel bewezen dat het kan, dus proberen we er maar in te geloven dat het dan toch echt nog wel eens moet kunnen, maar dan hopelijk wel met een betere afloop....

Ik hoop nu ook maar dat de ongi snel komen, zodat we weer verder kunnen...

Veel groetjes,

Tascha

Geplaatst

Ja naar ons eerste Tp van ons eerste poging.

Hij is bijna 2 jr..

Ik had nog 6 cryo 's over van ons 1e IVF poging,

3 hebben het niet overleeft en en heb 3 mooie tp gehad..

Maar helaas niet zwanger geworden.. Onlangs 1e IVF

Poging voor brusje.. Een top terugplaatsing gehad

Maar helaas niet Zwanger.. En nu nog 1 eskimootjes..

Geplaatst

Tascha, Jeetje wat heftig zeg! Woorden komen tekort. Wat ontzettend sterk ben je!! Zoals je ook beschijft de wens is zo groot en je weet inderdaad dat het kan... Blijf geloven erin dat is heel belangrijk!! We slepen elkaar wel door de wachtweken!!!!!!!!Mijnbaby, Wat fijn dat het al een keer bij jou gelukt is!! Maar desondanks zijn de teleurstellingen net zo hard... Laten we de eskimotjes maar goed warm houden dadelijk! Lfs vlinder

Geplaatst

Hoi meiden,

ik hoop dat ik ook plaats mag gaan nemen op het november bankje!? als alles goed gaat begin ik eind oktober, heb iki punctie november en testen denk ik eind november ?

ik wens iedereen uiteraard heel veel succes !

en ik duim voor een super groen bankje !!

monika

Geplaatst

Tasch heftig verhaal.. maar volgens mij ben jij een

Sterke dame.. Ik hooP dat jullie wens gauw uit mag komen..

Vlinder wij zijn al mama en papa van een prachtig

Manneke die vlg 2 word.. Maar we willen

Heel graag nog een broertje of zusje voor ons zoontje :)

Hopen dat het snel mag gebeuren :)

Geplaatst

@Essieislief. Hoi Essie, ik heb helemaal niet gezien dat er al een november bank was en ik vond het de hoogste tijd worden, sorry hoor. Succes meis! Deze keer gaan we voor groen hoor!

Geplaatst

Heey Essieislief en koekka welkom op dit bankje, we gaan er iets moois van maken!!!

Mijnbaby, Ja dat zal heel leuk zijn voor je manneke om een broertje of zusje te krijgen!

Ik ben in afwachting van de ongi, die zal ongeveer volgende week beginnen. Pffff ik ben echt zo ongeduldig hahaha...

Ik hoop dat dat ik zo ergens eind oktober de tp van mijn cryo'tje heb!!! Ben het ff kwijt maar je kan dan toch ongeveer met 10 dagen testen omdat je cryo al een paar dagen oud is?

Groetjes en werkse!

Geplaatst

@Belladonna. Wat super gaaf zeg ... naar Namibie ... daar zou ik ook heel graag eens naar toe gaan. Inderdaad lekker genieten na alle ellende, quality time voor jullie twee en rustig kunnen nadenken over hoe en wat nu verder.

Geplaatst

Tascha, extra :hug: voor jou met jullie heftige geschiedenis.

Koekka, jij hebt ook al een lange weg achter de rug.

Mijnbaby, onze dochter is net 2, dus onze kindjes zijn ongeveer even oud. Laten we hopen dat we nu ook gelijk oplopen!

Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus vandaag officieel begonnen met hormoonstimulatie. Ik beleef het allemaal erg anders dan toen we voor mijn dochter aan het behandelen waren. De wens is niet minder heftig en het is niet minder spannend, maar allemaal wel heel anders. Volgende week eerste echo en rond 20-10 de punctie.

Zullen we een lijstje maken wie waarmee bezig is? Ik begin maar met mezelf, dan kan iedereen zelf aanvullen:

abc: 1ste ICSI voor 2de kindje - start 6 okt - 1ste fm 14 okt

Geplaatst

Hey meiden,

bedankt voor jullie lieve reacties! 't Is heel zwaar... Soms voel ik mij ook sterk en soms zie ik het totaal niet zitten... Kan enorm veranderen van moment tot moment... Onze grootste sterkte is dat dit alles mijn man en mij alleen maar dichter bij mekaar heeft gebracht en dat we er in geloven dat we er sowieso wel samen door geraken. We peppen mekaar op en proberen toch nog te genieten ook... Toen we in september het nieuws kregen dat de tweede cryopoging ook niet gelukt was, hadden we verlof. We hebben er dan maar het beste van proberen maken en zijn de dag nadien met een superlastminute naar Bonaire vertrokken op duikvakantie (ik moest toch 1 cyclus wachten) en we hebben ervan genoten.

Ik heb bij de vorige pogingen gemerkt dat ik ook heel veel heb aan dit forum. Het is fijn je hart te kunnen luchten tegen mensen die het begrijpen....

Ik ben ook heel ongeduldig om weer te kunnen starten nu, maar 't is moeilijk te voorspellen wanneer de ongi zullen doorbreken. 't Zou kunnen vanaf vandaag, maar 'k voel nog niks, dus ik hoop toch op volgende week...

essieislief, ik heb jouw novemberbankje ook nooit gezien.... Goed dat je dan toch weer hier bent terechtgekomen!

Groetjes,

Tascha

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier nog steeds geen tekenen van ongi..... Nou ja het zal allemaal gewoon wat langer duren door de mislukte poging. Geduld hebben dus, ook al is dat lastig als je zo graag door wil!

Apple2011: 1e cryo van 1e IVF voor 1e kindje - start???

Geplaatst

Ik ben vanmorgen weer bij de gyn geweest en op 21 oktober weer beginnen met decapeptyl.

2 november eerste FM

Dus de groente la ligt weer lekker vol. Heb van de vorige nog over gelukkig dus dat ga ik eerst maar opmaken zodat als deze poging mislukt we nog een beetje over hebben. Maar ja hopen dat het niet zo ver komt.

Geplaatst

Hey Essie, gezellig dat je er ook bent! Ik had het bankje ook niet gezien, sorry! Maar fijn dat jij ons in ieder geval wel hebt gezien:-)!

Tascha, ik heb diep respect voor jullie, zoiets heftigs meemaken en toch nog de positieve elementen eruit weten te halen, ik weet zeker dat niet iedere relatie hier tegen bestand. Ga keihard voor je duimen dat je dit bankje groen mag gaan verlaten...

Koekka; jullie zitten in de vierde poging? Spannend! Waar zitten jullie?

Ik heb alle recepten binnen, ik ga overstappen van de gonal naar de puregon. Ik had namelijk de eerste ICSI poging teveel eitjes en de tweede te weinig. Ik ken dit hormoon helemaal niet, iemand ervaring mee? Vind het toch weer eng om van het 'oude vertrouwde' over te stappen naar iets nieuws maar de dokter zal wel weten wat ze doet:happy:

Oh ja, het lijstje:

Amy81: 3e ICSI - voor 1e kindje - 24 novemer 1e FM

Geplaatst

Oh ja, het lijstje:

Mijnbaby: 5e tp voor Brusje voor ons wonder van 2 (bijna)

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat is er veel gereageerd in de afgelopen dagen! Heb me echt even bij moeten lezen.

En Tasch, ik werd ook helemaal stil van jouw verhaal. Wat heftig.

Wat ik ook heftig vond, is dat veel meiden in hun 2de, 3de of zelfs 4de poging zitten... Wij beginnen nu met onze 1ste ICSI en ik hoop zo dat vraagstukken over het al of niet stoppen/zelf betalen van een behandeling ons bespaard blijven... Meiden, ik wens jullie veel sterkte toe. We maken er een heel groen bankje van!

Liefs, Laila

ps: En het lijstje:

Mijnbaby: 5e tp voor Brusje voor ons wonder van 2 (bijna)

Laila: 1ste ICSI - 1ste kindje - start 12 oktober

Geplaatst

Ook ik ga met jullie mee schrijven :)

Ik had wel op het andere topic gereageerd maar daar was het niet zo druk, nu begrijp ik waarom ;)

Inmiddels ben ik gestart met Progynova, 16 oktober hebben wij de eerste FM om te kijken hoe dik mijn slijmvlies is en hopelijk ontdooit onze cryo('s) goed en word deze terug geplaatst. Super spannend weer!

Ik wens iedereen veel succes!

Op naar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groen!!

Mijnbaby: 5e tp voor 2e kindje, brusje voor ons wonder van bijna 2

Laila: 1ste ICSI - 1ste kindje - start 12 oktober

Danielle..: 2de ICSI, cryo tp - 1ste kindje - reeds gestart - 16 okt 1ste FM

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden