Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een geluk he mijnbaby? Dat is niet te omschrijven. Het heeft me wel een tijd weerhouden om weer te gaan behandelen, omdat ik gewoon geen seconde van het geluk van haar wil missen omdat ik verdrietig ben over een evt mislukte behandeling ofzo. Ik merk dat het nu toch heel anders is dan toen we voor de 1ste bezig waren, heb jij dat ook?

Geplaatst

@ abc hi..hi..hi.. Dat doe ik dus ook stiekum een beetje meer spuiten... Gewoon een klikje (of 2) meer

Begin nu ook een beetje ongeduldig te worden,wil wel weer een stapje verder maar goed nog een weekje dan fm1

Waar ik ook stiekum wel benieuwd naar ben hoe zijn jullie mannen onder de behandelingen?!? Mijn vriend slikt braaf zijn vitamines en gaat mee naar de fm's enzo maar is verder erg nuchter... Maar als we dan zo voor een poging zitten heeft hij ook in ene opmerkingen als dat vind ik een leuke jongens/meidennaam of heb er een goed gevoel over deze poging... Vind ik wel lief...

Verder denk ik dat het voor de meeste mannen pas echt gaat leven bij de 1ste echo ofzo...

Liefs mone

Geplaatst

Ik ben vandaag voor de uitgangsecho geweest en ben gestart met de Puregon, ik spuit 300 eenheden. Woensdag 19 oktober de 1e FM.

Ik heb gelijk eens afgestemd hoe mijn arts tegenover acupunctuur staat. Zij vertelde dat ze zelf veel onderzoek heeft gedaan naar alternatieve behandelingen en heeft geconstateerd dat alles weggegooid geld is behalve acupunctuur … van zo’n bericht word ik dus blij ;-) ... ik ben dus goed bezig met die acu. Door onderzoek is namelijk bewezen dat acupunctuur rust geeft zegt zij. Dat het de doorbloeding van de baarmoeder zou bevorderen is ook onderzocht maar dit klopt niet volgens mijn arts. Ook zou het niet de grootte of de voorraad eicellen stimuleren aldus mijn arts. Van dat soort berichten word ik dan weer iets minder blij ... :-(. Verder raadde zij af om Chinese kruiden te gaan gebruiken omdat deze niet geregistreerd staan en er dus niet bekend is of er zware metalen in zitten, dit hoeft niet maar het zou dus kunnen. Maar al met al is ze heel enthousiast over acupunctuur en dus vooral vanwege de rust die het geeft. Ik moet zeggen dat ik me ook heel rustig voel sinds ik met acu ben begonnen.

Geplaatst

:happy: Start prikken :happy:

21 september - Nikkie

4 oktober (proynova) - Danielle..

7 oktober - abc

13 oktober - Laila

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

:laughing9: Uitgangsecho's :laughing9:

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

2 november Piekje

14 november essieislief

:happy3: Follikelmetingen :happy3:

14 oktober - abc 1ste FM

16 oktober - Danielle.. 1ste FM

19 oktober - Nikkie 1e FM

23 november - Amy81

:egg-chicken: Punctie :egg-chicken:

28 november essieislief

gekruiste%20vingers%204.gif Terugplaatsing gekruiste%20vingers%204.gif

18 oktober tp cryo (hopelijk) - Danielle..

1 december essieislief

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Wat is het vandaag stil zeg ;)!

@leila: en zijn er tekenen van een ongi? Bij mij nog steeds niet. Inmiddels op CD39... Maar lees hier en daar op fora dat meer vrouwen het hebben na een ivf-poging. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 28 dagen. Ik wacht nog maar (niet) rustig af..... het zal wel door de verstoorde hormoonhuishouding liggen. ZH heeft ook nog niet gereageerd. Ik wacht nog tot maandag en dan ga ik bellen (ben dan 2 weken over tijd).

@abc: ik begrijp het wel hoor dat je het voor jezelf wil houden. Mijn man wilde het in eerste instantie ook tegen niemand zeggen. Maar aangezien ik het toch best een heftig proces vind, ben ik blij dat m'n familie het wel weet. Mijn zus is namelijk ook door hetzelfde proces gegaan en daar praat ik veel mee. En dat is fijn!

@nikkie: wat grappig om te lezen dat sommige mensen baat hebben bij acupunctuur. Ik kan me voorstellen dat je zoiets hebt van: baat het niet dan schaadt het niet! Heb overigens nog een tip gelezen ergens: granaatappelsap drinken (bv van Healty People). Schijnt goed te zijn voor de innesteling. Dus dat staat sindsdien ook in m'n koelkast ;)

Liefs Apple

Geplaatst
Hallo allemaal! Ik meld mij voor dit wachtbankje, en volgens mij als enige met iui. In de week van 24 november verwacht ik weer een iui en wordt het dus wachtend november in.

Zoals jullie zien heb ik mij net aangemeld. Maar meld mij nu ook weer af.........

Net terug uit het ziekenhuis voor een uitgangsecho, die helaas niet goed was :((

Afgelopen weken heb ik veel stress ervaren op het werk en mijn lijf en hoofd voelde niet goed. Dat klopte dus.

Er is een eiblaas te zien (windei) die in mijn baarmoederslijmvlies is ingenesteld en hormonen afgeeft. Vandaar die gespannen borsten en zere tepels! En vandaar die emo buien!!

Ik moet nu Primolut N voor 1 week gaan gebruiken (en de decapeptyl door blijven spuiten) en daarna moet er een menstruatie komen zodat alles er (dit keer goed) uitkomt. Omdat we 10 november op vakantie gaan naar Bali moet de volgende poging uitgesteld, zo hebben we zelf wel kunnen rekenen.

Zwaar balen, boos op de gang van zaken op mijn werk maar wel het vooruitzicht dat we komende week een heerlijke stedentrip gaan maken.

December nieuwe ronde nieuwe kans!

Dames succes deze maand!

Geplaatst

Jeetje Nes, wat bálen! Wat een bizar idee trouwens dat er een "leeg eitje" ingenesteld is. Moeilijk he om weer om te schakelen naar een ander plan. Je had natuurlijk gerekend op de IUI nog voor de vakantie en dan wordt het opeens allemaal heel anders. Ik hoop dat de medicatie aanslaat en dat je alles achter de rug hebt voor je op vakantie gaat. En daarna inderdaad weer met goede moed verder!

Geplaatst

Goedemiddag dames..

Helaas ben ik weer een bankje opgeschoven.. Ik heb me net weer aangemeld voor een cryo terugplaatsing, dus waarschijnlijk wordt ik morgen terug gebeld en hoor ik wanneer ik de uitgangsecho heb..

Ik zie helaas ook weer een aantal bekenden hier.. Ik ga voor een super groen November bankje!

Geplaatst

@Apple. Ik heb vorige keer ook trouw aan de granaatappelsap gezeten maar dat doe ik deze keer niet meer naar aanleiding van een bericht van Essieislief. Zij heeft een artikel gevonden op internet waarin staat dat het niet goed is voor je tijdens de innestelingsperiode.

Mijn arts zegt voldoende verse groente en fruit eten, geen thee drinken met theeine (dus geen groene thee maar bijvoorbeeld rooibos thee) en elke dag een half uur wandelen voor de doorbloeding van de baarmoeder. Daar ga ik me dus maar op focussen ...

@Essieislief. Heb je die link nog van dat granaatappelsap artikel?

groetjes, Nikkie

Geplaatst

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

13 oktober - Laila

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

2 november Piekje

14 november essieislief

18 oktober - abc 2de FM

23 november - Amy81

28 november essieislief

20 oktober - abc

:gekruiste vingers 4 Terugplaatsing :gekruiste vingers 4

1 december essieislief

23 oktober - abc

toppie.gif Testen toppie.gif

1 November - Danielle..

15 december essieislief

3 november - abc

Zo, net terug van de 1ste fm, alles zag er goed uit, bms mooi van dikte, waarschijnlijk 11 follikels die meedoen. Dinsdag terug voor 2de fm en zeer waarschijnlijk donderdag de punctie. Ben blij dat het zo voorspoedig gaat!

Geplaatst
@Nes. Sterkte meid. En dan strax even helemaal tot rust komen op Bali.
Tja, eigenlijk is een 'windei' een soort van miskraam. Voor mij de 2e keer van 3 keer iui een misser dus.... Je zou toch denken dat het de volgende keer moet lukken he?
Geplaatst

Hey allemaal,

Helemaal nieuw in dit soort schema's maar als jullie een kontje opschuiven wil ik ook graag op het bankje plaatsnemen.

Uhm... ik copy het schemaatje en zet mezelf erin begrijp ik? En gok een beetje over de laatste data dan want ik weet niet precies

wanneer de punctie, TP laat staan de test zal zijn. Hoeveel dagen na de TP mag je normaal testen bij gebruik van deca, puregon, pregnyl en utrogestan?

Voor ons de eerste keer IVF met ICSI, we hebben nog geen kindjes.

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

13 oktober - Laila

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

3 oktober - Bunbums

11 oktober - Nikkie

6 oktober - abc

2 november Piekje

14 november essieislief

11 oktober - Bunbums

18 oktober - abc 2de FM

23 november - Amy81

21 oktober - Bunbums

28 november essieislief

20 oktober - abc

25 oktober - Bunbums

1 december essieislief

23 oktober - abc

28 oktober - Bunbums

:toppie: Testen :toppie:

1 November - Danielle..

15 december essieislief

3 november - abc

15 november - Bunbums

Geplaatst

Hallo!

BunBums: Welkom! Spannende tijd ga je tegemoet!

Ik heb dezelfde riedel aan medicijnen gehad. 14 dagen na de TP mag je testen. Sommige zh zeggen 14 dagen na de punctie. Maar vaak na TP om het zeker te weten.

Heel veel succes met deze 1e poging!

Ik zit inmiddels op CD 42 en nog steeds geen rode monsters te zien.... AHHHHH! Maandag maar bellen...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Ik ben compleet in de war! Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor de bloedafname (op dag 2 van mijn regels) om te starten met de verse IVF-poging... En ik kreeg te horen dat mijn HCG 44,9 is! Er is dus een spontane bevruchting en innesteling geweest tijdens onze wachtmaand! Het moeilijke is dat het helemaal niet duidelijk is of het goed aan't gaan is... Normaal dinsdag opnieuw bloedafname om te zien of het stijgt of daalt, maar ik heb mijn vriendin (die in't CRG hoofdvroedvrouw is) al opgebeld en zij gaat normaal regelen dat ik maandag al is opnieuw een bloedafname kan doen...

En nu zitten we dus op een rollercoaster van emoties. Ik heb bijna niet geslapen vannacht. Ergens ben je blij, maar toch ook zo bang. Ik durf ook niet blij zijn, want de kans is groot dat het foutgaat... Maar dan toch weer blij, want mijn lichaam laat zien dat het wil en kan! Tegen alle verwachtingen in, want de kans op een spontane zwangerschap is echt heel klein bij ons (hormonale problemen, pco, endometriose en soms slecht zaad)

Het geeft ook zo'n raar gevoel dat dit gebeurd juist in de periode van de eerste verjaardag van Rune. Moest ik bijgelovig zijn, ik zou bijna geloven dat zij ons een geschenkje stuurt omdat we dat jaar samen zo goed doorstaan hebben....

En nu dus maar wachten tot er meer duidelijkheid komt over wat er aan't gebeuren is...

:myfignerscrossed:

Geplaatst

Tascha! Wat BIZAR!!!! Het zou wel zò bizar zijn maar, dan moet het dus blijkbaar toch zo zijn:icon_flower: Oooh, meid, ik duim keihard voor je dat dit zich door gaat zetten, al snap ik je terughoudendheid hoor, je hebt teveel meegemaakt. Duim, duim, duim van deze kant!!!

Geplaatst

Mone, goh wat komt me dat bekent voor !! ik hoor alleen maar problemen in enschede ! en zelf ook slechte ervaring !

Bedankt allemaal ! ik hoop ook dat het na 15 jaar eindelijk eens mag lukken!!

Tacha, jeetje wat vervelend meid! ik snap heel goed dat je in de war bent ! ik zal een kaarsje voor je aansteken! succes !!

x monika

Geplaatst

Hey,

Alvast bedankt om mee te duimen! Ik mag morgen rond 13u nog een bloedafname laten doen, dus hoop morgenavond al ietsje meer duidelijkheid te hebben... Ik hou jullie zeker op de hoogte!

xxx

Geplaatst

Bunbums, welkom! De testdatum is afhankelijk van het ziekenhius. Ons zkh zegt bv na 19 dagen na de punctien testen. Feitelijk kan je de punctie als ovulatie zien en zou je dus 14 dagen hierna kunnen testen.

Apple, nog niet ongesteld? Dat is echt om gek van te worden. Ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.

Tascha, wat een bijzonder verhaal! Ik kan me voorstellen dat je nog niet weet wat je ermee aan moet. Je hebt dus wel een bloeding gehad? Het zou natuurlijk een late eisprong kunnen zijn met een innestelingsbloeding, wat dan weer het lage hCG verklaard. Ik hoop het zo voor je! Vanmiddag meer duidelijkheid dus, ik duim voor een mooi gestegen hCG!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ben even afwezig geweest omdat ik hartstikke beroerd was van de hormonen… Misselijk, overgeven en erge hoofdpijn. Inmiddels lijkt mijn lijf een beetje gewend en nemen de klachten af. Gelukkig!

Zaterdag 15 okt. Heb ik mijn uitgangsecho gehad. Deze was helemaal goed. Er waren 11 eiblaasjes te zien! Donderdag moet ik terugkomen voor de eerste follikel meting en w.s. heb ik volgende week maandag de punctie.

@Mone: mijn man is heel betrokken bij de behandeling. Hij gaat iedere afspraak met me mee en wil niks liever dan samen een kindje. Emotioneel werkt het bij hem toch anders dan bij mij. Hoewel ook hij momenten kent van onzekerheid en verdriet. Gelukkig kunnen we er goed over praten en is dit traject echt iets van ons samen.

@ Nikki: jij bent dus ook gestart! Ik spuit deca en Fostimol (225). Mijn bijwerkingen worden vooral veroorzaakt door de deca…

@ apple2011: mijn ongi is precies volgens planning vorige week donderdag doorgebroken. Mocht gelukkig ook meteen beginnen zoals je hierboven ziet. En hoe is het bij jou? Al ongi of nog steeds niks… Heb je het ziekenhuis al gebeld?

@Nes: Wat een bijzonder verhaal over dat Windei. Heb dat nog nooit eerder gehoord. Nu maar hopen dat je lijf zichzelf nu gaat opruimen. Geniet van jullie vakantie in Bali. Het is daar zo mooi!

@Bunbums: welkom op ons bankje. Ik schuif graag voor je op. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

@ Tasch: al iets gehoord van je bloedafname? Zo spannend! Zou super zijn als jullie de mmm nu niet meer in hoeven!

Geplaatst

En even een aangevuld lijstje:

21 september - Nikkie

7 oktober - abc

13 oktober - Laila

21 oktober Piekje

22 oktober - Amy81

3 november essieislief

3 oktober - Bunbums

6 oktober - abc

11 oktober - Nikkie

11 oktober - Bunbums

15 oktober - Laila

2 november Piekje

14 november essieislief

18 oktober - abc 2de FM

20 oktober - Laila 1eFM

21 oktober - Bunbums

23 november - Amy81

28 november essieislief

20 oktober - abc

24 oktober - Laila

25 oktober - Bunbums

1 december essieislief

23 oktober - abc

28 oktober - Bunbums

:toppie: Testen :toppie:

1 November - Danielle..

15 december essieislief

3 november - abc

15 november - Bunbums

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden