Jump to content

ICSI en acupunctuur (of iets anders)

piekje
 Share

Recommended Posts

Hoi meiden,

Binnenkort starten wij met onze 3de icsi poging en ik vroeg mij af of er meerdere mensen zijn die hier iets naast doen.

Zoals acupunctuur, vitamines, dieet of andere dingen.

Wij gaan starten met acupunctuur en nemen ook vitamines ( tarwekiemolie, visolie, omega 3 en davitamon)

Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gedaan wordt en wat wij misschien ook nog zouden kunnen doen.

Ik hoor het graag.

Liefs Piekje

Euh...heb je even? ;-)

Wij slikken beiden vitamines.

Ik doe acupunctuur.

We gaan beiden naar osteopathie. Mijn man echt voor doorbloeding/zaadkwaliteit, ik meer voor rugklachten maar vlak voor een tp houdt hij er wel rekening mee.

Mijn man is gestopt met zuivel, eet extra veel fruit en probeert te minderen met cola (koffie en alcohol drinkt hij nauwelijks, roken deed hij toch al nooit).

Ik heb zelf een aantal voedselallergieen die los staan van de icsi, maar neem dus ook geen zuivel, plus geen suiker en geen tarwe.

We 'onderhouden het zaad', wat inhoudt: om de twee dagen lozen, zin of geen zin ;-)

Ik heb aanvullen immuunonderzoek laten doen en overweeg de volgende tp prednisolon te gaan gebruiken.

In de wachtweken proberen we elke dag even te wandelen, doe ik ontspannings- en visualisatieoefeningen, doe ik geen huishoudelijk werk waarbij ik moet tillen, bukken, strekken etc.

En als ze zeggen dat het helpt om elke dag een uur op mn kop te gaan staan, zou ik dat waarschijnlijk nog doen ook.

Ik lijk wel gek!! Haha.

Hier ook alle 2 aan de vitamines:

Hij: Zink, magnesium, VitC. VitB-complex, Omega3 en een multivitamine. Rookt niet, drinkt niet, drinkt ook geen frisdrank. Wel koffie 2 kopjes per dag.

Iki: VitD, VitE, VitB-complex een multivit. van Davitamon, Omega3, DHEA, Royal Jelly en verplichte schildklier medicatie 175mg

Ga nog aan de Predisolon en 2x een Intralipid infuus.

Vorige 3 pogingen accupunctuur erbij gedaan. Deze poging doe ik dat niet (geen zin in).

Henne...ehhh dan ga ik 2 uur op mijn staan:laugh: Jaja grenzen verleggen!

Durf me eigenlijk niet te melden hier maar goed, voor het broodnodige tegenwicht:

hij: nooit gerookt, drinkt wel, slikt af en toe een multivitamine

ik: rook niet meer, drink wel, acupunctuur en Chinese kruiden en Solgar prenatal vitamins. Als ik ze niet vergeet.

Pompiedompiedom...

Eh ik mag dan helemaal niks zeggen hier.

Ik heb mijn laatste tp echt alles gedaan wat (zogenaamd) niet goed was. Dag van de tp zak van 25 kg strooizout gedragen (was ff vergeten dat het niet mocht), ben halverwege de ww ontzettend dronken geweest, deed alle huishoudelijke klussen plus extra om mezelf maar bezig te houden en werkte er ook nog bij (in de zorg).

Ik slikte wel braaf mijn foliumzuur 2 tabletjes en multivitamine voor de vrouw die zwanger wil worden.

En ik ben er toch zw van geworden. (puur toeval??)

Witje, wat een verhaal! Ik heb de vorige tp ook met een hele zware zak lopen sjouwen. Daarna had ik echt heel veel spijt. Ook doe ik werk waarbij ik veel moet tillen, bukken etc. Ik probeerde er wel rekening mee te houden maar soms kon het niet anders. Alcohol drink ik echt niet in de ww. Dat mag immers ook niet als je zwanger bent. Maar goed ik was dus niet zwanger.

Deze poging wil ik alles doen wat ik kan om de kans te vergroten;

Heel veel vitamines slikken (zie vitaminelijstje Dusseldorf).

Acupunctuur. Ik merk dat ik hier echt rustiger van word.

Geen zwaar werk doen (heb ik dit keer geregeld met het werk).

Voldoende rust nemen.

Mezelf goed warm houden. Ik had gelezen dat het heel slecht is voor de innesteling als je het koud hebt.

Een kruik op mijn buik voor de tp.

Mijn vriend heeft een tese gehad en zijn zaad zit dus al in de vriezer dus die hoeft nergens op te letten. Oneerlijk hoor!

Ja bij mijn vriend was ook een tese gedaan en zijn rietjes lagen ook veillig in de vriezer. Idd oneerlijk he dat de "vrouw" alles moet dragen.

Wat de alcohol betreft, er is in de eerste week nog geen bloeduitwisseling dus heb me daar ook niet schuldig over gevoeld. Vond het wel frapant dat toen ik overal op lette ik dus al de tp's niet zwanger was en toen ik alles een beetje losgelaten had het wel lukte.

Geen kruik op je buik na de tp hoor, van teveel warmte kan je lichaam denken dat je koorts hebt en dan kan het emmytje afgestoten worden.

Thnx voor de reacties.

Bij onze eerste icsi poging waar onze dochter uit is geboren heb ik in de wachtweken ook wel een wijntje gedronken hoor. Maar ja nu is het de derde poging alweer en nu ga ik het maar niet doen. Weet niet het is zo moielijk. Ik zeg liever achteraf dat ik er alles aan heb gedaan dan dat ik misschien twijfel of ik dat wijntje niet had moeten drinken.

Ik ga volgende week voor het eerst naar de acupuncturist. ben heelbenieuwd hoe dat is. Heb er helemaal geen ervaring mee.

Vitaminen slikken wij ook. Welke slik jij allemaal twinklestar?

Zwaar werk kan ik moeilijk onderuit komen ivm mijn werk. Maar probeer het wel rustig aan te doen.

Meer kan je toch niet naar mijn gevoel.

Piekje dat is het belangrijkste, dat je zelf weet dat je er je best voor hebt gedaan. Doe wat voor jou gevoel goed is zodat je zoals je zegt achteraf niet denk had ik nou toch maar....

Succes en veel plezier bij de accu. Ik ben een paar keer geweest en het ontspand in ieder geval heerlijk, dat is zeker al meegenomen.

Piekje, dit zijn de vitamines. Ik gebruikte eerst een multivitamine maar daar schijnt toch veel minder in te zitten. Nu slik ik dus alles los. Ik ben niet echt een pillenslikker. Krijg altijd kokhalsneigingen. Zeker bij de visolietabletten. Bah die zijn zo vies groot. Maar goed...alles voor het goede doel hè ;-).

vit B6, B12 , Vit C (50mg), Vit D3 400IE, Vit E 250 mg en omega 3 vetzuren 1000 mg gebruiken. Verder Foliumzuur.

Ik dacht in het begin bij de acupunctuur; volgens mij is dit niks voor mij. Ik vond het wel een beetje zweverig en vaag maar inmiddels ben ik een paar keer geweest en merk ik echt verschil. De laatste keer heeft hij extra geprikt tegen onrustigheid en voelde me erna gelijk een stuk relaxter. Ook had ik erg last van mijn maag en darmen door de progynova. Ik kreeg geen hap door mijn keel! Direct na de acu kon ik weer een normale maaltijd eten. Toch gek hoor.

Witje, dat van die kruik na de tp weet ik. Maar ervoor (moet toch een tijd in de auto zitten) schijnt wel goed te zijn.

Ik snap wel het principe dat als je alles los laat dat je lichaam dan meer ontspannen is en dat een eventuele innesteling dan ook makkelijker gaat.

Of het zo makkelijk is dat als je alles loslaat dat de innesteling makkelijker gaat weet ik zo net nog niet. Het is vooral een kwestie van geluk denk ik zelf.

Osteopaat hoor je ook goede verhalen over. Misschien een tip voor dames die de naaldjes niet zo zien zitten??

Ik heb het volgende gedaan tijdens de tweede poging:

- 3 weken voor de start van de behandeling begonnen met intensieve acupunctuur om mijn lichaam er klaar voor te maken. Het helpt mij heel goed om te ontspannen en beter in mijn vel te zitten, dus die rust was in elk geval mooi mee genomen

- iedere dag Gravitamon geslikt (foliumzuur zit hier bij in)

- vanaf de punctie elke dag 1 tablet kinderaspirine voor een betere doorbloeding

- verder gewoon gezond en afwisselend gegeten, wijntjes laten staan en niet te veel thee/koffie/cola

- tot slot iedere avond even een warme pittenzak op mijn buik (niet te heet), zodat mijn buik lekker ontspannen was. De pittenzak natuurlijk niet te warm om het koorts gevoel te voorkomen, maar wel net lekker warm zodat het ontspant.

Verder een paar dagen vrij genomen van miijn werk om goed te herstellen van de punctie en daarna gewoon weer alles gedaan en niet anders als normaal. Dat is prima bevallen want daardoor had ik veel minder stress van de behandeling ten opzichte van de 1e keer. Ben nu bijna 39 weken zwanger, terwijl ik aan het eind van de wachtweken hele hoge koorts gehad heb door ik denk een griepje.. Dit onderdrukt met paracetamol en bleek gewoon zwanger te zijn.

Doortje! Bijna zover!! Super! Alles goed nog?

Hier ook een aantal weken voor de TP begonnen met acupunctuur. Echter, de TP is een maand naar achteren geschoven doordat mijn eisprong al geweest was. Tegen de tijd dat de TP was, had mn acupuncturiste vakantie, dus pas na haar vakantie weer teruggegaan naar haar.

Extra vitamines geslikt zodra ik er aan dacht :S Ben daar heeeeel slecht in hihi Foliumzuur wel braaf elke dag.

2 avonden na de TP een lekker warme (niet té) kruik en in de WW gezorgd dat ik t niet koud kreeg. Dus voetjes in sokken, extra omslag doek s avonds, en buik en rug bedekt met minstens een shirt (was al juli).

Voor de rest in de WW niks zwaars getild en het zelfde gedaan als altijd. Gewoon en gezond eten, en verder niks.

Bij ons was t een cryo-tp, dus wel anders, denk ik. Minder stress omdat geen extra hormonen. En frummel is een picsi-ah emmy.

hoi dames,

ik heb de afgelopen 7 jaar de gekste dingen gedaan om zwanger te raken.Ik heb allerlei vitamines,kruiden etc.geprobeerd en niets hielp.Daarnaast had ik ook acupunctuur een jaar lang. In januari 2011 was mijn ivf poging mislukt, hierdoor ging ik echt niets meer gebruiken ,ik was het gewoon zat. Ik stopte ook met acupunctuur en foliumzuur.Ik gebruikte gewoon niets meer. Mijn man begon in die tijd puur honing te drinken, het schijnt goed voor de zaad te zijn.

In mei waren we op vakantie en tijdens die vakantie werd ik na 7 jaar spontaan zwanger. Helaas ging het mis met 16 weken.

Drinken jullie trouwens wel of geen koffie tijdens de wachtweken? De laatste poging heb ik geen druppel koffie aangeraakt. De pogingen daarvoor af en toe een kopje. Tot nu toe niet zwanger dus geen idee of het slecht is om er af en toe eentje te drinken. Ik moet wel zeggen dat toen de poging mislukt was en ik mijn eerste cappucino weer dronk ik gelijk pijn in mijn maag had. Ik moest er echt weer aan wennen.

In de wachtweken heb ik in principe niet anders gedaan dan anders, dus ook mn koffie (SLOTEN!!!) en mn sigaretje. Nu drink ik bijna geen alcohol (zeg maar niet)dus die heb ik dan niet gehad in de wachtweken.

Zodra ik wist dat ik zwanger was, ben ik langzaam overgestapt op cafeïne vrije koffie en meer thee (groen/rooibos) en binnen 3 dagen van de sigaretten af gegaan.

Ik heb acupunctuur gedaan bij mijn derde poging en dat heeft goed uitgepakt. Mijn acupuncturiste heeft mij het advies gegeven om mijn schildklier te laten onderzoeken en uit een bloedtest bleek dat mijn schildklier te traag werkte. Nu mijn schildklier met thyrax wordt behandeld, is mijn lichaam meer in evenwicht gekomen. En een goedwerkende schildklier is belangrijk voor de innesteling en de instandhouding van de zwangerschap. Verder gaf de acupunctuur mij een ontspannen gevoel gedurende de gehele behandeling.

Verder heb ik mij beperkt in het nemen van yoghurt op advies van de acupuncturiste. Ook ben ik gestopt met groene en zwarte thee. Ik ben meer rooibos gaan drinken en thee van Zonnenatura (extra weerstand). Alcohol heb ik tijdens mijn gehele behandeling niet gedronken. Roken deed ik al nooit. En koffie lust ik niet, dus dat was gemakkelijk.

Al met al is onze derde poging de meest succesvolle geworden.

Tijdens mijn allereerste icsi poging, heb ik totaal geen rekening gehouden met de behandeling. ik ging er "open " in en dacht dat het de eerste keer toch nooit raak kon zijn. Ik had de houding van: "maar eens kijken hoe ik reageer op de hormonen en als wij straks dan voor het "echie" gaan, kan ik hier op antciperen. Ik heb verder gewoon koffie gedronken, zwaar getild, alcohol gedronken, sauna bezoek etc. Eigenlijk alles gedaan wat dus niet echt goed voor je is. Behalve het stoppen met roken heb ik toen nooit iets extra's gedaan. Tijdens de behandeling hield ik mij er verder ook niet mee bezig. Resultaat: zwanger. Daarna ben ik pas alles gaan aanpassen.

Nu helaas drie pogingen verder, waarbij ik nu dus wel rekening probeer te houden met de omstandigheden. Geen koffie, alcohol, veel extra rust, niet zwaar sporten, maansteen dragen, kinderasperine, homeopatische druppels etc. Helaas nog geen zwangerschap. Na de allereerste poging ben ik pas mij gaan inlezen op icsibehandelingen en sindsien sta ik er niet meer onbevangen in. Heb helaas te vaak gelezen dat het mis gaat, waardoor ik voor mijzelf heb gemerkt dat het extra spanning geeft in tegenstelling tot de eerste behandeling.

Voor de vierde poging ook aan de supplementen, ander ziekenhuis, immunologisch bloedonderzoek en mogelijk ook aan de intrapillid. De vierde poging moet nog komen, maar ik wil het gevoel hebben dat ik er inderdaad alles aan gedaan hebt. Dus ja, hier ook iemand die een uur op haar kop zou gaan staan indien dat bevorderend zou werken...ha,ha.

Inmiddels wel weer aan de normale koffie en een wijntje gaat er ook weer in, hoor. Ik wil immers ook een beetje kunnen leven en wil niet alles in het teken laten staan van een behandeling. Nu dus op zoek naar de balans hierin.

Denk uiteindelijk dat een kwestie van geluk ook een behoorlijke rol speelt.

• 1 month later...

Hallo Gabrie,

ik ben sinds gisteren op deze forum. Ik zoek namelijk info over DHEA. Heb je dat van je arts gekregen of uit je eigen initiatief? Ik las ergens dat DHEA heel goed is als je AMH laaf is (dat is namelijk mijn geval).

Ik ga voor de 2 IVF poging, maar van het ziekenhuis hebben ze mij geen extra vitamines of wat dan ook voorgeschreven.

Alvast bedankt,

Irina

Hallo allemaal,

weten jullie of DHEA veel gebruikt word in Nederland? Heeft iemand ervaring mee? Ik ben dit middel toevallig tegengekomen op de net. Nu overweeg ik om daarmee te beginnen. Heb een lage AMH 0,6 en een mislukte IVF poging in Nijmegen.

Ik zie hier op de forum dat veel mensen vitaminen slikken. Krijg je die voorgeschreven door de arts?

In afwachting van jullie reacties...

Irina

Hoi, ik heb ook een tijdje DHEA gebruikt op eigen initiatief na eigen 'onderzoek' op internet. Vrij kort maar en misschien daardoor ook niet succesvol. Ik was in Duitsland onder behandeling en mijn arts was er niet per se tegen, maar ook niet voor. Zij raadde Chinese kruiden aan en was bang dat de DHEA de werking van die kruiden zou ondermijnen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel wat huiverig was voor de DHEA, al slikte ik om de dag maar 10 mg. Ik kreeg al vrij snel jeuk op m'n hoofd en haaruitval. Toen ik iedere ochtend panisch in de spiegel ging kijken of er 's nachts een snor was gegroeid, ben ik er maar mee opgehouden ;-) Overigens was mijn AMH 0,08.

Succes!

• 2 weeks later...

Hoi Lady's

Mijn man en ik zijn bezig met onze 1e icsi behandeling. Wij doe ook acupunctuur. Bij mijn man voor stimulatie van de zaadcellen en ik ga een dag voor de punctie en een dag na TP voor het innestelen. Voor wij begonnen met icsi hadden wij het gesprek met de acupuncturiste en we hadden nog 1 maand om uit te proberen vóór startdatum icsi. Ik bleek niet zwanger maar heb wel sterk het gevoel gehad dat ik zeer dicht bij een zwangerschap was, iets wat ik nog nooit had gevoeld. Sinds toen ben ik gaan geloven in acupunctuur en hebben wij besloten om het ook tijdens onze icsi behandeling te doen.

Beste Allemaal,

Ik heb tijdens mijn tweede en derde poging, accupunctuur behandelingen gehad.

Voornamelijk om de innesteling te bevorderen.

Ik kreeg het advies kou te vermijden en kijk we zijn zwanger.

Baad het niet dan schaat het ook niet, IVF/ICSI en accupunctuur zijn twee verschillende culturen maar kunnen elkaar goed ondersteunen.