Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Simone en Femmie, Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrdddddddddddddddddd!!!

Wen: 2 is beter dan geen, ik hoorde laatst iemand die had maar 1 eicel, nog bevrucht ook en nu zwanger: hoeft dus niks uit te maken voor het resultaat!

Bloempje: ik heb ook altijd last van vruchtbaar slijm door de puregon, heel normaal inderdaad!

@all; hier niet zo'n goed gevoel, enorme ongi-krampen en het gevoel alsof het elk moment doorzet, zit nu op wachtdag 6 dus zou een beetje vroeg zijn maar ja, alles kan: we shall see!

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Okaasan,

Jij ook al zwanger! Gefeliciteerd!!!!!!!! Jeetje wat een mooie maand wordt dat ook voor jou en je man!

Geniet!

Breden

Geplaatst

Okaasan, gefeliciteerd!!!! Wat geweldig!

Gewoon doen hoor, snel (maar wel voorzichtig, haha) naar je man toerijden. Dit roept om gezamelijke feestvreugde!

Dames, al 3 groene namen op het decemberbankje. Dat gaat de goede kant op....!

Geplaatst

Hoi meiden,

Kan ik me nog aansluiten bij jullie wachtbankje?? Ik heb 30 november de punctie gehad en 4 december de TP. IK zit dus nu te wachten en vind het heeeel spannend allemaal. IK ben wel vaker zwanger geweest, maar bij mij is het nooit blijven zitten, heb vijf vroege miskramen gehad. Ook zes keer iui, waarvan de zesde keer afgebroken wegens teveel eiblaasjes. Ik ben 39 jaar en ik ben in 2008 getrouwd.. net als jij bloempje666.. We zijn vijf jaar bezig en sinds eind 2008 in medische molen. Nu tweede ivf gehad.. eerste ivf mislukt en geen cryo's helaas. Nu hebben we wel cryo's, maar hoop zo dat deze keer raak zal zijn!!

groetjes van Rifka

Geplaatst

Start Prikken::icon_flower:

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

3 december Bloempje666 (Puregon)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

9 december Bloempje666 3e FM

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

22 november Roxanne (2 cryo's tp)

25 november IUI Hoopvol

25 november Simone 77 (TP)

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

29 november Amy81 (punctie)

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka

7 december Wen72 (punctie)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

8 december Bloempje666 (punctie?)

9 december Maaikie (punctie)

9 december Breden (TP)

12 december Maaikie (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

22 december Herfst80

23 december Breden

26 december Apple2011

Welkom Rifka,

Ik ben er vanuit gegaan dat je twee weken na je terugplaatsing mag testen. Heel veel sterkte tijdens die zware wachtweken!

Breden

Geplaatst

Zo ook weer bij gelezen:

@Breden, jeetje zeg wat moordend spannend is het. NU nog maar 1 emmie in de embryoscoop. Pfff, ik hoop zo dat deze hem gaat worden. Het is nu wel een TOPemmie, en ik hoop dat hij/zij ook topgedeeld is. Wat ongelooflijk spannend. Maar morgen is het al zo ver. Hoe laat heb je de TP, of word je daar nog over gebeld?

@Bloempje666: Welkom hier en tuurlijk mag je je aanmelden. Hoe voller het wachtbankje hoe gezelliger. Hoe was je tweede FM? Ik had ook van dat slijm tijdens het spuiten en werd daar ook zenuwachtig van. In principe kan je ei niet springen, want dat wordt tegengehouden door de Orgalutran. Geen zorgen maken dus. Oh, ik zie nu dat het zkh je dat ook al gezegd heeft.

@Wen: Hoe is je DD-punctie gegaan? Een mooie oogst? Oh, ik lees het nu. Wel een mooi oogst, maar kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent over de bevruchtingen. Dit maakt het wel extra spannend. Morgen al je TP, succes meid!

@Hoopvol: Hoe is het met de (.)(.)? Zijn het al ( . )( . ) geworden? Hahaha. Balen van je theorie-examen.

@Esseke: Oh, wat naar al die klachten, hoop zo dat ze je niet op het verkeerde been zetten en dat je over 4 dagen een vette positieve test hebt. Nog even volhouden meid. En niet te veel broekloeren hoor, daar word je alleen maar zenuwachtiger van.

Ik heb dus ook eerder getest, puur, omdat ik zeker wist dat het niets was en dan wilde ik dat wel nu alvast weten. Ons zkh doet niet een bloedtesten, dus moest sowieso thuis testen.

@Simone: GEFELICITEERD! Wow, de eerste op het bankje, geweldig meid.Wat knap dat je zelf nog niet getest had.

@Herfst: Oh, wat spannend. Vervelend als het weer anders loopt dan je verwacht. Dat vind ik altijd zo naar aan de MMM, Je weet nooit waar je aan toe bent en wanneer je weer met je benen wijd moet komen opdraven. Maar tuurlijk is je IUI nog op tijd, want anders zouden ze het toch niet meer doen. Het zkh gaat echt geen behandelingen doen die niet nuttig zijn.

@Anita: knap hoor dat je dat vol gaat houden, wachten tot de test datum.

@Maaikie: Mooi ziet dat er uit, die follikels van jou! Hoop dat ze een sprintje trekken en je dus optijd klaar bent met alle zkh-zaken voordat je op reis gaat. Dapper hoor, om zo kort na je punctie een reisje te plannen. Dat durfde ik echt niet.

@Femmie: Gefeliciteerd, gewoon twee groene dames op 1 dag. Super hoor. Nu genieten, ook al is het onzeker. Het begin is er , en dat pakken ze je niet meer af.

@Daantje: Jij ook welkom! Sterkte met de wachtweken.

Mar: Mooi TP gewenst voor vandaag!

Geplaatst

@Okaasan: Dat reisje stond al gepland vanaf augustus 2011. Bij het inplannen voor deze poging hebben we bewust het risico genomen dat het reisje misschien niet door kon gaan. We zijn daarom nu extra blij dat het wel door kan gaan. Gegokt en gewonnen.

Mijn bloedwaarden waren klaarblijkelijk zo goed dat ik inderdaad morgen de punctie heb. Gisterenavond de Pregnyl gezet, ook al wist ik hoe het zou zijn, zal er geen fan van worden.

Ben de laatste dagen niet echt helder op mijn werk, tot mijn eigen frustratie. Weet wat ik moet doen en hoe, maar er komt niets uit mijn handen. Gelukkig zijn mijn collega's begripvol. Vanmiddag nog weer even naar de acupunctuur voor wat rust en kracht.

@all: succes met echo's, puncties of terugplaatsing, dat we het jaar maar mooi groen mogen afsluiten.

Geplaatst

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

25 november IUI Hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

2 december Amy81 (TP

3 december Daantje2 (TP)

4 december Rifka (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Maaikie (TP)

9 december Wen72 (TP)

11 december Bloempje666 (punctie?)

Testdatum: gekruiste%20vingers%203.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

22 december Herfst80

23 december Breden

26 december Apple2011

nog even een paar updates toegevoegd die ik uit de berichten hierboven kan halen (Amy heb ik goed geteld dat jouw TP op 2 december was als vandaag wd 6 is?).

@Breden, Wen72, Maaikie: dames heel veel succes met jullie TP's morgen!

@okaasan: Wow alweer een goede uitslag, van harte gefeliciteerd!!!

Zelf vandaag eigenlijk nergens last van; beetje misselijk wel weer toen ik opstond maar voor de rest eigenlijk niks.

Wat ik me ook afvraag, ik lees geregeld dat dames na de punctie/TP last hebben van wat bloedverlies of bruinige afscheiding. Maar zelf heb ik niks gehad, ook niet van de Utrogestan die ik 3x per dag neem (alleen de 1e keer naar de wc naar de punctie zat wat bloed bij). Kan dat wat betekenen?

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb even bijgelezen, goh jullie hebben allemaal veel meegemaakt hoor!! Wat zou het toch mooi zijn dat onze wens uit mag komen he.. Ik wens iedereen die binnenkort moet testen heel veel sterkte, hopelijk is het een JA! En Roxanne, ik weet niet of je nog op deze site bent, maar ontzettend jammer dat het niet is gelukt.. huil maar goed uit..

Voor de meiden die al een positieve test hebben, supergefeliciteerd!! Heel mooi, ik wens jullie een goede blije zwangerschap!! Nou tot later maar weer, ik ga maar even wat anders doen, even afleiding van mijn gedachten zoeken..

doei! groetjes Rifka.

Geplaatst

@Esseke: ik heb ook gelezen dat sommigen tijdens de wachtweken wat last hebben van lichte bruine/rode afscheiding. Misschien is dat een innestelingsbloeding? Zelf heb ik echter geen enkel bloedverlies gehad. Wel in mijn buik vanaf wd 9 heel sterk het gevoel dat ik ongesteld zou gaan worden, maar dat is dus niet gebeurd...

De verschijnselen zijn zo uiteenlopend dat er niet echt een rode lijn in te ontdekken is, terwijl we in die wachtweken juist zo graag zekerheid willen. Lastig!

Geplaatst

Okaasan: wauw!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!! Hoe reageerde je man?!?!?!?! Wat gaaf!!!

Esseke, klopt! Ik heb inderdaad 2 december de terugplaatsing gehad, thanxs voor het noteren!

Rifka, welkom èn succes in dit oh zo zware traject!!!

Geplaatst

Yessss okaasan, goed begin!!! Gefeliciteerd!! En hoe reageerde je man?? Heb je hem verrast!! Echt superrrr!!

Wat een mooi begin hier!!

Geplaatst

@breden, nee ik geef zeker de moet niet op!!! :)

@okaasan Super gefeliciteerd!!!! :) Ben je nog naar je man toe gereden???

@Amy81, krampen hoeven ook helemaal niets te zeggen, heb ik begrepen... Maarja, t wachten is vreselijk he...

@Rifka welkom hier! Jee, echt veel miskramen zeg, je hebt dus al behoorlijk wat moeten verwerken... Hebben ze ooit kunnen vinden waardoor het niet blijft zitten? Een vriendin van mij heeft nu ook al 3 miskramen gehad en daar gaan ze het bij onderzoeken. Maar waarschijnlijk gaan ze niets vinden is al tegen hun gezegd... :(

Nou, morgen om 14.30uur de volgende FM voor mij, hopelkijk hebben die 2 kleine eitjes nog ff een groei spurt gemaakt!!! :)

Iedereen heel veel sterkte op t wacht bankje...

xxx

Geplaatst

Orkaasan, wow!! Gefeliciteerd!!!! Wat zullen jullie blij zijn.

Hopelijk volgen wij allemaal orkaasan en de andere groene dames.

Breden, grote kans dat wij elkaar gaan tegen komen in DD. Wij komen met zn drietjes. Mijn man, zoontje (een kletgraage kleuter met blonde haartjes en bruine ogen) en ikzelf. Dat moet dus te herkennen zijn. Ik hoop zo dat die 2 bevruchtingen zich goed ontwikkelen en niet dat wij morgen te horen krijgen dat alles gestopt is met groeien. Ik zit ook op het dusseldorf topic en daar is de laatste tijd te vaak voor gekomen dat er helemaal geen bevruchtingen waren. Ben dus wel benieuwd of er idd nieuwe laboranten ofzo werken.

Verder geen gebruik van de embryoscope omdat ik voor AH wilde gaan en dat gaat niet samen met de embryoscope. Jij morgen ook heel veel succes en laten wij maar hopen dat wij over 2 weken groen gaan testen.

Geplaatst

Hey meiden!

Mag ik nog aansluiten? Ik ben in de luxe positie dat ik voor een brusje mag gaan. Heb 10 jaar over mijn kleine wonder gedaan dus er is zeker hoop voor iedereen!

Ik heb 3 december een cryo tp gehad en mag 15 december testen.

Iedereen heel veel sterkte in deze slopende weken en een dikke knuffel voor degenen die helaas deze maand rood zijn!

O ja enne.....ontzettend gefeliciteerd voor de eerste "groenen" :clap2:

Geplaatst

@faye, welkom hier en succes met wachten... Samwn met dit clubje wordt het doden van de tijd een stuk aangenamer...

@wen, waarom zit je eigenlijk in DD als ik vragen mag?

Geplaatst

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

25 november IUI Hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

2 december Amy81 (TP

3 december Daantje2 (TP)

3 december Faye (TP Cryo)

4 december Rifka (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Maaikie (TP)

9 december Wen72 (TP)

Testdatum: gekruiste%20vingers%203.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

22 december Herfst80

23 december Breden

26 december Apple2011

Geplaatst

Wij hebben voor DD gekozen omdat daar gewoon meer mogelijkheden zijn als in nederland. Wij moeten alles zelf betalen dus wil ik ook voor de beste opties gaan. Niet dat wij ontevreden waren in nederland, maar hier wordt toch meer een standaard protocol gevolgd ipv per patient verschillend. Daarnaast in DD de optie voor picsi, imsi, AH. Vandaar dus duitsland. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de.laatste tijd juist goede berichten lees over belgie, dus mocht deze ronde negatief zijn,.wil ik wel een.second opinie daar.

Geplaatst

Beste meiden,

Mag ik me aansluiten bij jullie? Ik zat bij het bericht gestart eind nov!maar daar was het stil. Ik ben dus begonnen met het IVF traject. Morgen 2e echo en dan hoor ik of de punctie zon-of maandag wordt. Ik had aan beide kanten 7 eitjes,tussen de 13 mm- 16 mm. Ik ben benieuwd morgen.

We hebben al 1 kleine (2 jaar) via IVF.

Gr., Gorgi

Geplaatst

Jeetje, wat een goede berichten hier!!!

Wij zijn aan het verhuizen met het werk dus ben twee dagen even niet op het forum geweest en dan moet je ineens twee dagen bijlezen.... :-) Gelukkig zijn de meeste berichten positief dus dat leest wel goed! Alle groene meiden: ONZETTEND GEFELICITEERD!!!

Hier niet zoveel te melden, krijg ondertussen eeb beetje last van mijn buik (kan ook van al dat sjouwen komen) en heb ook veel last van dat vruchtbare slijm. Zolang ik ook Lucrin spuit kan het ei niet springen hebben ze gezegd in het ziekenhuis dus daar vertrouw ik dan maar op. Maandag voor de eerste FM naar het ziekenhuis en dan zien we wel verder. Ik zie erg tegen de punctie op maar gelukkig kan ik dan een aantal dagen (3) thuis blijven tot en met de dag van de terugplaatsing. We zien het allemaal wel....

Nu weer uitloggen, ga zo dozen uitpakken en dan hopelijk vanmiddag klaar.

Liefs!

Geplaatst

-

7 december Maaikie 2e FM

10 december Gorgi 2e echo

25 november IUI Hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

2 december Amy81 (TP

3 december Daantje2 (TP)

3 december Faye (TP Cryo)

4 december Rifka (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

12 december Maaikie (TP)

Testdatum: gekruiste vingers 3.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

22 december Herfst80

23 december Breden

26 december Apple2011

Geplaatst

@Maaikie, breden en wen72: veel succes vandaag dames!

@Gorgi: welkom, ik heb je meteen even in het lijstje gezet, veel succes met je echo morgen.

@Liesje '74: wel niet teveel sjouwen hé, laat anderen dat maar lekker doen ;-) Hoop dat je maandag een goeie FM hebt.

Geplaatst

*** breek even în ***

Wen succes vandaag met de punctie ... ondanks dat je een beetje teleurgesteld bent ivm je 2 follikels... Ik ben nl de dame die maar 1 follikel had bij mijn 3e IVF poging en die bevrucht is en waarvan ik nu zwanger van ben. Dus niet opgeven je hebt maar één topper nodig.

eer

Alle andere dames succes met de wachtweken

*** bruik uit ***

Geplaatst

@wen, duidelijk. Ik kan het me dan helemaal voorstellen ja!

@Gorgi, welkom hier! Ik zat met je op t andere rustige topic te babbelen :) Succes met de fm vandaag.

@Liesje, die je inderdaad voorzichtig met sjouwen?

@Eer, wat een super bericht! Thanx voor t inbreken, want ik heb erg weinig follikels voor de punctie (vanmiddag weet ik meer), dus t is fijn om 1e hands zo'n goed verhaal te horen!!! :D

Geplaatst

Hier is het helaas rood. Ik kom me ook gelijk even afmelden. Natuurlijk gun ik iedereen een zwangerschap, maar kan er nu even niet tegen om anderen zwanger te zien worden. Dat maakt het voor mij nog frustrerender. Iedereen sterkte en ik hoop natuurlijk dat er een mooie groene golf komt.

Liefs,

Anita.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden