Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

positief!!!! niet te bevatten.....ben zo blij.....mooiste decemberkadotje ooit.......ik moet het even laten bezinken, maar wilde het jullie wel gelijk laten weten!!

liefs,

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Femmie, gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws voor jullie, een mooier kadootje in deze feestmaand kan haast niet!

@Herfst80; jeetje wat is dat nog snel gegaan dan vandaag en zo onverwacht. Ik hoop voor je dat het goed gegaan is en dat je 22 december een positieve test mag verwachten!

@Bloempje666; ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik gebruik andere medicatie.

Nog geen nieuws van Simone77?

Vandaag wd10 voor mij en ik begin toch wel lichtelijk nerveus te worden. Ga wel 15x op een dag naar de wc om te kijken of ik niet ongesteld ben geworden ... hoezo mezelf gek maken.

Geplaatst

Start Prikken::icon_flower:

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

3 december Bloempje666 (Puregon)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

8 december Bloempje666 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

22 november Roxanne (2 cryo's tp)

25 november IUI Hoopvol

25 november Simone 77 (TP)

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

29 november Amy81 (punctie)

4 december Breden (punctie)

7 december Wen72 (punctie)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Maaikie (punctie)

12 december Maaikie (TP)

12 december Apple2011 (TP?)

Testdatum: gekruiste vingers 3.gif

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

22 december Herfst80

Geplaatst

Even kort vanaf mijn gsm: joehoe!!!!! 7 december is een goede dag, de 2e naam mag groen worden

gemaakt. De bloedtest was positief, ik kan het nog bijna niet geloven... we zijn dolgelukkig!

Liefs, simone

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik neem ook plaats op het wachtbankje van december. Heb het foum eigenlijk pas net ontdekt. Erg leuk en spannend om al jullie verhalen te lezen. Femmie en Simone, gefeliciteerd en Roxanne, helaas voor jullie.... Moet best confronterend zijn om nu de eerste namen in groen te zien staan.

Hierbij ons verhaal: we hebben al een dochter van 2 jaar ( natuurlijke bevruchting) en willen zo graag nog een tweede. Nu dit niet lukte, IVF gestart. In het kort:

20/11 start Decapeptyl

21/11 start met Puregon 300

28/11 eerste FM, gelijk 's avonds Pregnyl

30/11 punctie: 10 eitjes

3/12 TP van 2

18/12 testen!!!

Veel sterkte allemaal in deze spannende weken!

Groetjes van Daan en tot later!

Geplaatst

Simone, gefeliciteerd!!!! Wat ontzettend leuk! De eerste groenen zijn een feit. Heb je al een afspraak voor de eerste echo?

Ego, vandaag punctie gehad. Er zijn 8 eicellen gevonden. Gezien mn 39 jarige stokkies ben ik helemaal tevreden. Nu maar hopen dat er een of meerdere bevruchtingen tot stand komen. Im moet morgenochtend bellen (pffff, vind ik wel superspannend). Bij bevruchtingen zal de terugplaatsing vrijdafochtend plaats vinden. Wij zitten vanwege de reisafstand (zijn onder behandelinv in dusseldorf) in een bungalowhuisje in limburg. Ga zo lekker ff lang uit en kom later wel weer terug hier.

Breden, vraagje: volgens mij loop je ook in DD en gebruik je ook prednisolon. Ik heb vanmorgen geen prednisolon ingenomen omdat ik nuchter moest blijven. Weet jij of dit dan wel in de avond gebruikt kan worden, gezien de narcose eerder op de dag. De narcotiseur heeft er nl wel iets over gezegd, maar ik was zo nerveus dat ik het niet onthouden hebt. Ik weet dus niet meer of het de bedoeling was dat ik het gewoon vanavond moet innemen.

Geplaatst

Wauw!! Super gefeliciteerd meiden! Wat een super nieuws! Inderdaad een mooier cadeau kunnen jullie niet krijgen! Ik hoop dat wij volgen deze maand!! En jeetje Simone, gewoon met de 1e IVF poging. Beter kan niet!

@Daantje, jij dus nu ook in de wachtweken! Spannend!

@Herfst, wat onverwacht zeg! Nu lekker broeden!!!

@Bloempje, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Ik denk echt dat het de medicijnen zijn. Als je zekerheid wil, zou ik even het zh bellen!

@Wen72, mooie score toch! Ik duim voor je voor morgen: op een mooie bevruchting!!!

Geplaatst

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

8 december Bloempje666 1e FM

25 november IUI Hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

3 december Daantje2 (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

12 december Maaikie (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Daantje2

22 december Herfst80

26 december Apple2011

Geplaatst

GEFELICITEERD SIMONE7 EN FEMMIE!!

Ik ben er gewoon een beetje emotioneel van... wat ongelooflijk fijn! Ik hoop jullie voorbeeld te volgen eind volgende week...

Geplaatst

Simone , jij ook van harte gefeliciteerd...kan jij het al een beetje bevatten?

Ik moet volgende week nog 1 x langs ziekenhuis om bloedwaardes te meten, als het hcg gestegen is mag ik een echoafspraak maken.

Ben nog best onzeker aangezien het een paar maanden geleden ook fout ging met 7 weken.

Maar het begin is er...

Probeer er zeker van te genieten!!

Ik hoop dat er gauw meer meiden zullen volgen!! Duim voor jullie...

Liefs,

Geplaatst

Wen72,

Ik heb het niet overlegd met de narcotiseur. Ik heb de Prednisolon gewoon 's avonds geslikt. Gefeliciteerd met je 8 eicellen; wat een superscore! Nu maar hopen op mooie bevruchtingen!

Liefs,

Breden

Geplaatst

5 december Maaikie 1e FM

7 december Maaikie 2e FM

9 december Bloempje666 3e FM

25 november IUI Hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

3 december Daantje2 (TP)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

11 december Bloempje666 (punctie?)

12 december Maaikie (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Daantje2

22 december Herfst80

26 december Apple2011

Geplaatst

Femmie, jij ook nog gefeliciteerd!!! Hopelijk blijft alles goed gaan.

Vanmorgen weer op controle geweest en ik moet morgen nog een keertje.

Met 2 eitjes van 18 mm een van 13mm en een van 10mm vinden ze het te weinig om een punctie voor die 2 eitjes af te spreken dus willen ze nog even door in de hoop dat ze er in iedergeval 3 hebben.

Vandaar vrijdag nog een controle en dan hopelijk zondag de punctie.

In ieder geval hoefde ik mij geen zorgen te maken over het vruchtbare slijm dat ik gisteren zag. Dat maakt niets uit en komt door de hormonen inderdaad.

@esseke, ja wat kunnen we onszelf gek maken he... :S

xxx

Geplaatst

Ha meiden, ontzettend bedankt voor jullie felicitaties! Ik hoop dat gisteren het begin mag zijn van een grote groene golf in december.

@wen72: een mooie score hoor, 8 eicellen. Ik hoop op een goede bevruchting, spannend!

@femmie80: het is nog lastig te bevatten, want ik voel me niet of nauwelijks 'anders dan anders' :icon_smile:. Wel loop ik de hele dag te stralen met een grote glimlach. Ik weet dat het nog heel pril is en dat het nog mis kan gaan. Toch wil ik, ook nu al, proberen om er zoveel mogelijk van te genieten en uit te gaan van een positief scenario.

Toen ik gisterenochtend bloed liet prikken voor de test, zei de verpleegster inderdaad dat ik bij een positieve uitslag een week later nog een keer moest komen prikken om te zien of het hcg zou stijgen. Hetzelfde dus als jij. Maar toen ze 's midags opbelde om het goede nieuws te vertellen liet ze weten dat het in mijn geval niet hoefde en dat ze direct een echo-afspraak zou maken. Ik heb het niet helemaal meegekregen (verdoofd van blijdschap? haha) maar geloof dat het te maken had met een reeds vrij hoge waarde?

Ik duim voor iedereen die op het bankje zit. ik blijf jullie volgen hoor, heel veel sterkte in deze spannende tijd!

Geplaatst

Breden, dank voor je antwoord. Ik heb idd de prednisolkn gewoon geslikt.

Net gebeld voor bet aantal bevruchtingen. Het waren er maar 2. Nog nooit zo'n slecht resultaat gehad. bij de eerdere vier pogingen in nederland (waaronder de poging waar uit mijn zoontje is geboren) had ik altijd een bevruchtingspercentage van 80 procent. Viel dus best even tegen toen ik de uitslag hoorde. Aan de andere kant is er tenminste wel een terugplaatsing. Morgen om 11.25 uur in DD.

Geplaatst

@wen72 ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent... maar hoeveel eicellen had je anders dan met een punctie?

nu maar kopen dat die 2 wel super eitjes zijn. uiteindelijk telt kwaliteit meer dan kwantiteit...

Geplaatst

Ik heb patent op 8 eicellen. De laatste drie keren in nl had ik iedere keer acht eicellen. Alleen de allereerste keer in 2007, de poging waar mijn zoontje uit is voortgekomen, had ik 11 eicellen. Was toen nog wel een stukkie jonger, ha,ha,ha.

Geplaatst

hahaha, grappig dat je (bijna) iedere keer 8 eicellen hebt gehad!!!

Nou, ik hoop er 3 te hebben met de punctie...momenteel steekt t een beetje op 2 helaas...

Dus ik hou me maar vast aan kwaliteit... Dr is er maar 1 nodig...

Geplaatst

Jeetje Wen72,

Wat zou er aan de hand zijn in Düsseldorf? Ik heb altijd weinig eicellen maar ze worden bijna allemaal bevrucht. Deze keer is het echt slecht. Zouden ze een nieuwe laborant hebben? Morgen maar een even vragen aan Dr. Hubert (als de terugplaatsing doorgaat).

Ik lees dat jij de terugplaatsing om 11:25 hebt, ik om 11:15. Dan zien we elkaar (hopelijk) morgen in Düsseldorf. Mag ik vragen waarom je niet voor de embryoscope hebt gekozen? Laat je wel assisted hatching toepassen?

Bloempje666, ik houd ook vast aan het principe dat er maar 1 goede embryo nodig is. Een vriendin van mij had bij haar eerste IVF poging slechts 1 embryo uit 8 eicellen en is zwanger geraakt van een heerlijk ventje. Geef de hoop dus nog niet op!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Tadatadatadaaa!

[ATTACH=CONFIG]3046[/ATTACH]

Vanochtend om 9 uur, 14 dagen na punctie. Gewoon even een testje doen om te zien dat het inderdaad niets was geworden. En mijn man weet het nog niet eens. Ben zo aan het twijfelen of ik in de auto zal stappen naar zijn werk.

HEt forum heeft dus de primeur, ik moet het toch aan iemand kwijt.

Ik ga zo andere berichtjes lezen. Ik hoop dat er veel mooie berichten zijn.

Net twee uur lang mijn moeder op bezoek en haar ook niets gezegd, vond het echt niet kunnen dat zij het eerder wist dan mijn man. Jeetje dit had ik echt niet verwacht.

Man, ik kan het niet bevatten geloof ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden