Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Ook al lees je dit misschien niet meer, toch ontzettend balen dat het niet is gelukt Anita, kan me voorstellen dat je je dan ook terugtrekt van het forum. Veel sterkte!!!

@bloempje: Ja, ze zeggen dat de miskramen waarschijnlijk het gevolg zijn van mijn leeftijd, verder zijn er geen afwijkingen gevonden in mijn bloed.. Dus ja we weten het niet. Heel frusterend omdat de rest allemaal goed gaat, het blijft alleen niet bij me, dat is moeilijk inderdaad. Maar wie weet mag het dit keer wel zo zijn, altijd moed houden he!!

succes iedereen.. duimen duimen duimen voor een kindje van onszelf.. liefs Rifka..

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Anita, heel veel sterkte! Neem echt alle tijd die je nodig hebt. Dikke sterkte knuffel.

Eer, dank je wel voor de opbeurende woorden! Er hoeft er idd maar een te blijven plakken. Jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

Breden, denk niet dat wij elkaar zijn tegen gekomen. Wij zaten in de wachtruimte bij dr. S zijn spreekkamer. Er was wel een ander nl stel voor ons. Ook voor een tp. Hadden allebij last van de te volle blaas en konden niet wachten om naar het toilet te gaan.

Er zijn 2 emmys van goede kwaliteit teruggeplaatst. Althans dat zei de laborant. Beide viercellig (dag 2) en weinig fragmentatie. Mag rond 22 december testen. Op naar een paar mooie kerstcadeautjes. Hoe is jouw tp gegaan?

Geplaatst

@Anita, Heel veerl sterkte met het verwerken. neem idd alle tijd die je nodig hebt... *knuffel*

@Rifka, Knap dat je er zo positief bij kan blijven hoor! Ik ben zelf gelukkig ook erg positief ingesteld en ik denk dat dat het hele proces wel makkelijker maakt dan dat je er somber tegenover gaat staan. Maar ik kan het me zo voorstellen, als je sommige verhalen leest...

@wen, plaatsen ze in duitsland na 2 dagen de emmy's al terug? Ik had begrepen dat ze het in NL altijd na 3 dagen deden, met dus 8 cellige emmy's. Hebben ze daar andere gedachte daar over? Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik zoveel vraag, ben gewoon erg benieuwd.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte toe wensen de komende wacht weken... Hopelijk een heel mooi kerst kado...

Nou, ben vandaag weer bij het ziekenhuis geweest en de punctie afspraak staat op a.s. zondag om 12.00 uur

Gelukkig niet zo vroeg dus ik kan zelfs nog licht ontbijten! :)

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Bloempje666: succes zondag. Ik heb zondag ook de punctie, maar ik moet al om 9 uur in het ziekenhuis zijn. Vanavond pregnyl spuiten en morgen niets.

Anita: sterkte meid. Hopelijk over een tijdje genoeg positieve kracht om weer mee te doen.

Esseke: dank je wel, dat je me in de lijst hebt opgenomen.

Rifka en anderen: ik duim voor jullie. Wat doen jullie om bezig te zijn en niets steeds na te denken aan de tp?

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. gorgi

Geplaatst

Hoi

Ben echt niet altijd positief hoor, het is ook een manier om mezelf weer op te peppen, vooral als ik geen afleiding heb denk ik er alleen maar aan en gaat de tijd niet voorbij.. Ben na de punctie en ook paar dagen na de tp ziek thuis geweest van mijn werk, de punctie was sowieso heel zwaar ( 27 eicellen weggehaald en kans op overstimulatie) en ik kreeg er ook nog griep overheen. Kon dus echt alleen maar liggen de hele week.. maar ja heb wel heel sterke hoop en die houdt me dan ook weer op de been zorgt ervoor dat ik ermee door wil gaan, herkennen jullie dit? Vandaag moest ik hele dag naar mijn opleiding, was goede afleiding en werken helpt volgende week denk ik ook wel weer als afleiding. Maar verder.. als ik alleen thuis ben kijk ik de hele dag op forums en voel ik ieder dingetje in mijn buik, om gek van te worden..

Bloempje en Gorgi, succes zondag met de punctie, zijn jullie zenuwachtig?? Esseke, succes met testen... en de anderen met wachten...

Geplaatst

meiden, ik neem voorlopig afscheid van jullie. ben ongesteld. en mn relatie gaat nu even niet etg goed... we gaan nadenken over hoe en wat... ik kom van de week even lezen, maar ben nu te vol van emoties. x

Geplaatst

Anita mocht je nog lezen, heel veel sterkte en een knuffel!

Wen: ook hier hoop voor jou. Ik had 3 folikels en zag het niet meer gebeuren. Van die poging rent nu mijn zoontje rond en hebik zelfs nu een goede cryo tp ghad! Ik ken nog meer van dit soort successen dus er is goede hoop!

Poeh rifka wat een punctie! Rustig aan he

Meiden succes met de punctie!

Geplaatst

Jeetje hoopvol; dubbel zo heftig voor jou, heel veel sterkte, wees lief voor jezelf en elkaar, is lang niet altijd makkelijk in dit traject, dikke knuffel:-)

Alle meiden met de puncties: toitoitoi!!!

Alle wachtende: hoe gaat het? Hier het gevoel dat het aan t mislukken is, ik zal verdrietig zijn maar kijk uit naar duidelijkheid: volgende week wordt allesbeslissend want ws gaan wij hierna stoppen met de mmm, ben het zat, ik ben moe en ik wil mijn leven terug; ik wil weer zelfcontrole krijgen op een positieve flow, en tot die tijd: duimen maar!!!

Geplaatst

Hoopvol, dikke sterkteknuffel. Neem je tijd om dit een plekje te geven.

Faye, dank je voor de bemoedigende woorden. Er hoeft er maar een te blijven plakken. Ik ben in ieder geval nu blij dat er in ieder geval een tp heeft plaats gevonden. Op het DD topic heeft nl de laatste tijd teveel negatieve verhalen gestaan over geen enkele bevruchting. Ik heb tenminste nu nog steeds een kans. Dank je!

Geplaatst

Oh hoopvol wat een teleurstelling.. en ja het is heel zwaar voor je relatie.. hopelijk komen jullie er uit met zijn 2-en..moeilijk ook om elkaars verdriet te zien he..je wilt het beiden zo graag.. sterkte meid!

@ amy: ik zit nu op wachtdag 6 en ik heb sinds vandaag/gisteravond ook ongi-krampen.. dit had ik de vorige keren ook en toen werd ik ook ongesteld, maar ik lees ook overal dat dit niks hoeft te zeggen.. ik ben alleen zo bang om bloed te zien dat ik mezelf alweer indek. Ja het gevoel de controle over het positieve terug te krijgen heb ik ook heel erg, daarom zijn we ook een jaar gestopt vorig jaar.. dat is ook een mogelijkheid he, dat je even pauze neemt. Wij waren ook altijd heel gelukkig samen maar die mmm doet wel echt wat met je relatie.. ben nog wel gelukkig met mijn man, maar er hangt constant een grote wolk boven ons hoofd en je ziet dat de ander niet gelukkig is.. ik denk ook weleens, als je helemaal duidelijkheid hebt dat het nooit zal lukken dan kan je het loslaten.. maar goed, eerst deze poging afwachten, en inderdaad zoo hopen dat het is gelukt!!! sterkte met wachten, we zijn weer een dagje verder he..

Geplaatst

@rifka, ongikrampen hoeven idd niks te zeggen, ik heb 1x een positieve test gehad en toen had ik ook voortdurend ongikrampen: staar je daar dus niet op blind! Bij mij is er alleen nu ook hele lage rugpijn bijgekomen en een duidelijker teken kan ik niet krijgen: toen ik vorige keer de vmk kreeg had ik dit ook en ik herken dezelfde pijn...

Je heb gelijk, misschien wordt het een pauze bij ons of een volledige stop: het boek gaat in ieder geval wel even dicht, en ineens heb ik zo'n zin in 2012: laat wel zien wat de mmm met je doet, het is wat je zegt, er hangt altijd zo'n wolk boven je en die wil ik even heeeeeel hard wegblazen zodat het zonnetje weer alle kans krijgt:-)

Geplaatst

Ach Hoopvol, wat verdrietig dat deze poging nu is mislukt. En dan loopt je relatie ook nog niet lekker terwijl je juist steun aan elkaar zou moeten hebben in deze moeilijke tijd. Heel veel sterkte voor jullie samen!

Wen72, super dat alle twee je emmy's teruggeplaatst konden worden! Wij waren om 11:00 aanwezig en werden direct opgeroepen om bij Dr. Hubert te komen. Onze blasto ziet er prachtig uit op de foto. Bij Dr. Hubert mag je ook altijd lekker onder een dekentje blijven liggen na de terugplaatsing, dat is zo fijn. Ze heeft een mooie grote, nieuwe kamer. Veel beter dan die van Dr. Scholtes. Heb net de extra Pregnyl 5000 gespoten en maandag moet ik alleen nog naar Dr. Fliegner voor de Intralipide. Ik moet er om 15:30 zijn en jij? Doordat onze embryo al een paar dagen oud was mag ik eerder testen; op maandag 19 december al. Wanneer mag jij testen? Spannend he?

Faye, ook namens mij heel erg bedankt voor je opbeurende woorden! Ik hoop dat die ene bij mij ook voldoende is.

Voor alle andere broedende en wachtende meiden; veel succes deze maand!!!

Liefs,

Breden

Geplaatst

Ik zag het elke keer zo negatief in met mijn kleine opbrengst. En het is misschien een cliche maar het gaat echt om de kwaliteit en niet om de kwantiteit!

Go girls! Laten we een record "Best green wachtbankje ever" vestigen! :santahat:

Geplaatst

Faye, je hebt idd gelijk. Het gaat om de kwaliteit ipv de kwantiteit.

Ik ga helemaal met je mee voor the most green ever!

Breden, wat goed dat jullie blasto er goed uit zag! Deze moet gewoon blijven plakken hoor! Wat fijn dat jullie bij haar nog even mochten blijven liggen. Bij dr. S was het een beetje hurry, hurry. Na tp direct opstaan en weg. Ook over de testdatum was hij wat warrig. Hij zei 22 december. Ik zei toen dat dit al 2 weken na punctie was ipv 2 weken na tp. Ik vond dit nogal vroeg omdat wij vanuit NL gewend waren om 2 weken na tp testen. Hij werd toen wat warrig en zei dat ik rond die datum kan testen. Ach, we zien wel.

Morgen eerst om half 1 nog een intralipid infuus bij fliegner. Vorige keer had zn assistente het infuus te langzaam gezet. Ik heb toen ruim twee en een half uur gelegen....

Hopelijk gaat het morgen sneller.

Hoe is het met de rest van de meiden, hier?

Geplaatst

Start Prikken::icon_flower:

-

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

7 december Maaikie 2e FM

9 december Bloempje666 3e FM

10 december Gorgi 2e echo

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

22 november Roxanne (2 cryo's tp)

25 november IUI Hoopvol

25 november Simone 77 (TP)

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

29 november Amy81 (punctie)

2 december Amy81 (TP

3 december Daantje2 (TP)

3 december Faye (TP Cryo)

4 december Rifka (TP)

7 december Wen72 (punctie)

7 december IUI Herfst80

8 december Mar S (TP)

9 december Maaikie (punctie)

9 december Breden (TP)

9 december Wen72 (TP)

11 december Bloempje666 (punctie?)

12 december Maaikie (TP)

12 december Apple2011 (TP Cryo)

Testdatum: :gekruiste vingers 3

6 december Roxanne

7 december Simone77

7 december Femmie80

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

15 december Anita79

15 december Faye

16 december NCM

16 december Amy81

18 december Rifka

18 december Daantje2

19 december Breden

22 december Herfst80

22 december Wen72

26 december Apple2011

Dag meiden,

Heb even weer het lijstje aangepast. Wen, ik heb je toch maar op 22 december gezet ook al was Scholtes een beetje vaag.

Esseke, hoe is het met jou? Heb je je in kunnen houden met testen? Ik ben heel benieuwd...

Liefs,

Breden

Geplaatst

Hier is het over. Heel veel bloedverlies en buikpijn. Slechts drie dagen mogen proeven aan het zwanger zijn. Ik ben echt kapot.

Later meer. Tot snel allemaal.

Geplaatst

O Okaasan,

Vreselijk dat je zoveel pijn en bloedverlies hebt. En wat verdrietig allemaal. Heel veel sterkte de komende tijd. Houd je wel in de gaten hoe het verloop van je HcG zich ontwikkeld?

Knuffel,

Breden

Geplaatst

Orkaasan, hiervoor zijn even niet de juiste woorden te vinden. Heel veel sterkte! bah, wat een verschrikkelijk nieuws! Dikke knuffel.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Rifka: ik kan me je helemaal vinden in je verhaal. Twee jaar geleden las ik ook veel op de forums en was het wachten niet altijd een pretje. Ik heb nu een kleine thuis lopen, waardoor ik steeds bezig ben. Ook nu, terwijl ik alleen wil liggen.

Vanochtend de punctie gehad om 9 uur. Ik was best zenuwachtig. Het is nu 2 jaar geleden. Toch vond ik het wel meevallen. De dokter vertelde precies wat ze ging doen. Er zijn totaal 12 eitjes gevonden. Ik hen nu wel last van mijn buik, maar echt rusten gaat moeilijk. Mijn 2 jarige zoontje is lekker aan het spelen en wil wat aandacht. Hij heeft gisteravond bij zijn oma geslapen, omdat we vroeg naar het ziekenhuis moesten. Over 3 dagen word ik gebed of er een tp is. Ik ben benieuwd. Ik ben ook benieuwd of er nu wel eitjes zijn die ingevroren kunnen worden. Dat was 2 jaar geleden niet.

Rifka: best veel eitjes had jij, zeg. Ik vond dit al veel. Maar je hebt er 1 nodig,hè. Ik ga echt duimen.

Hoe gaat het met de anderen?

Gr., Gorgi

Geplaatst

ooh Orkaasan, afschuwelijk.. heel veel sterkte.. hoe kan dat nu toch he, eerst lijkt alles goed en nu dit..

@amy: ben benieuwd hoe het nu met je is? Was je vermoeden goed en ben je echt ongesteld geworden of was het toch vals alarm? .. HIer nog steeds hele dag kramp.. weet niet hoor..

@gorgi: Mooi dat de punctie goed ging! Is wel een opluchting denk ik dat het er nu op zit.. Hopelijk heb je een tp van een mooie embryo.. heb je je andere kindje ook via IVF gekregen?

en aan alle meiden: Denk aan jullie, Succes met wachten... liefs Rifka.

Geplaatst

Hoi,

Hoopvol heel veel sterkte om dit alles weer te verwerken en ik hoop dat alles goedkomt voor je!

Okaasan wat erg voor je! Wat liggen blijdschap en verdriet dan dicht bij elkaar. Een dikke knuffel voor jou meid.

Ik heb donderdag tp gehad van een cryo, mag 19 december testen.

Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij, weet niet zo goed waarom.

Had gisteren heel de avond kramp in m'n buik, is nu wel weer over.

Ik heb een drukke week voor de boeg, dus gelukkig veel afleiding.

Succes met wachten iedereen!

Liefs Mar

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben onverwacht snelvan t bankje afgeduwd..

Met de punctie zijn er 5 eicelblaasjes leeg geprikt en geen enkele eicel is mee gekomen.

Ben hier heel erg van geschrokken... Weet dus niet of een volgende ivf mij wel eicellen op zal kunnen leveren...

Sorry, ik kan even niet op anderen reageren...

Geplaatst

Oh meiden wat een rotberichten!

Okaasan wat vind ik dit verdrietig voor je.....Het voelt ook zo gemeen na die eerste blijdschap..........Dikke knuffel.....

Bloem ik kan me voorstellen dat je je doodschrikt! Was dit je eerste poging? Wat zeiden ze in het ZKH?

Herkenbaar wat jullie schrijven over de vage klachten. Ik merk dat ik elk signaaltje onder een vergrootglas leg en dan denk: zijn dit ongi-tekens of is het goed? Zware weken die wachtweken!

Mooie opbrengst Gorgi!

Esseke heeeeeeeeeeeeeel veel succes met testen morgen!!!!!!!! Brrrrr.....ik voel gewoon al de zenuwen als ik er aan denk! :goodluck1:

Geplaatst

Okaasan, ach meid, wat heftig...hele dikke knuffel, meer kan ik even niet zeggen, wat gemeen!!!!

Rifka: hoe is het bij jou??? Jij zit nu op wd 7 he? Komt die spannende week eraan...hier nog geen bloed, maar wel lage rugpijn. Ik heb t eigenlijk al een beetje opgegeven, kan het altijd meevallen... Zit nu op wd 9 en tot nu toe waren dag 10 en 11 altijd cruciaal, worden dus spannende dagen....!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden