Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Femmie: Een hele goede en mooie TP vandaag. Veel succes!

@Essie en Amy: Heel heel heel veel succes vandaag en ik hoop dat er voor jullie beiden een heel mooie echo is. Ik hoop zo dat er meer follikels zijn te zien dan van de week. Oh, wat spannend.

Zou in jullie geval een escape IUI ook nog een optie zijn? Of is dat niet mogelijk?

@Hoopvol: Hou vol! Vervelend dat je zo misselijk bent. Een goede IUI vandaag en hopelijk daarna minder misselijk.

Wat een spannende dag vandaag voor velen van ons.

Geplaatst

Essie: hoe is het nu bij jou? Ik denk veel aan je! Hoop echt voor je dat je kansen hebt deze maand, ik weet als geen ander hoe je je voelt, dikke digi-knuffel!

Okaasan: wanneer hoor je iets over de bevruchting? Duimen draaien!

Hoopvol: op naar een mooie IUI:-)!

Vandaag echo 2 gehad, de 6 follikels groeien goed door, de kleintjes zijn een beetje gestopt. Het is een magere oogst zo stelt het ziekenhuis maar zij geven het wel kansen gezien onze vorige goeie bevruchtingen. Ik ben blij dat de verpleegkundige vandaag ons wat optimistischer toesprak en mij ook heel verbaasd aankeek toen ik zei 'voor ons is de poging al geslaagd wanneer we in ieder geval tot een terugplaatsing komen' haar vraag hierop was 'waarom twijfel je daaraan?', heerlijk, dat had ik even nodig. Ik word ZO onzeker in deze fase pfff... Inmiddels hebben we besloten: we gaan door, we laten het lot beslissen. Ook al krijgen we geen bevruchtingen dan gaan we ws. nog voor ICSI 4 (nadat ik dan wel mijn FSH heb laten prikken!) en dan zal bevestigd worden of dit goed is geweest: wanneer ICSI 4 een goeie oogst opbrengt zeggen we 'Joepie! Zonde van ICSI 3 maar we zijn nu in ieder geval super blij' en wanneer de opbrengt dan wèèr zo matig is dan zeggen we 'pfoei, gelukkig dat we ICSI 3 niet hebben afgebroken'.

Maar al met al, het blijft een enorm spannende tijd, veel onzekerheid en zelfs de gezonde spanning van deze ziekenhuisfase is momenteel verdwenen; het is een negatieve flow, kwam ik voorheen redelijk optimisch van het ziekenhuis vandaan en had ik het idee dat we steeds dichter bij ons doel kwamen dan is het nu zo dat ik verdrietig ben, gelijk naar huis wil, mij op wil sluiten en een flink potje wil janken en we het gevoel hebben verder weg dan ooit te zijn van ons doel. We zijn het doel eigenlijk een beetje uit het oog verloren; ik verlang naar zekerheid, onbezorgd genieten en samen weer zin hebben in het leven, plannen maken voor de toekomst.

Ondertussen wacht ik nu geduldig een telefoontje van het ziekenhuis af, is manlief even zijn zinnen gaan verzetten in de bouwmarkt (tsja, waar je je energie al niet in kwijt kan raken he...) en weet ik dat hij stiekem ook bang is, angstig is en het hem zoveel doet mijn verdriet te zien, zucht, maar we komen er wel:-)!

We zullen het zien meiden, het weekend weer voor de echo en dan op naar de punctie!

xxx

Geplaatst

@all

Nou ik ben weer uit het AMC terug.

En ik heb echt een rot ochtend achter de rug met heel heel heel veel tranen.

Ik had vanmorgen een hele lieve arts hij is het hoofd bij de icsi van het ziekenhuis.

Hij zag vanmorgen maar weer 3 eitjes en een paar hele kleintjes die niks deden.

Hij zuchte en zei ja lieverd het zijn er echt niet meer en ik denk dat we samen even moeten bespreken wat we kunnen doen.

Ik kleede mijzelf aan en hij stelde 3 dingen voor.

De punctie gewoon doen met weinig eitjes en mss een kans op bevruchting.

De punctie kan een verrassing opleveren net als voorheen meer eitjes dan normaal maar ja de bloedwaardes zeggen deze keer van niet.

Of we blazen deze poging af en we gaan overnieuw starten.

Ik heb hem laten besluiten wat het beste was voor ons en dat was deze poging beëindigen.

Bij deze ben ik met alles gestopt en ben ik aan een pillen kuur van 10 dagen gestart om de eitjes eruit te laten komen.

Gelukkig mag ik 2 januari alweer starten met de volgende 3e poging en hopen wij op meer.

Zijn het er weer maar 3 dan gaat hij ermee aan de slag maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Ik ga zo alle andere berichten lezen.

Geplaatst

Dikke knuffel voor jou Essie, bah, ik snap heel goed dat je hier intens verdrietig van bent: we waren er allebei bang voor. Er is geen goede en foute keuze in deze: wij zijn heel bang dat er nu niks gebeurt en we uiteindelijk de verkeerde keuze hebben gemaakt en jij bent misschien heel bang dat de volgende poging weer dit resultaat oplevert, zucht. Probeer je neer te leggen bij het lot, die beslist uiteindelijk en 2 januari is al heel snel: ik duim keihard dat je dan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer eitjes hebt wat uiteindelijk resulteert in een heel mooi mensje! Ik denk aan je!x

Geplaatst

lieve Amy

Ik ben echt blij voor jullie en ik hoop dat dit voor jullie een groene ronde gaat worden.

Ik denk dat jij een stukje jonger bent dan mij daardoor heb ik er erg veel moeite mee dat ik nu weer langer moet wachten zeg maar.

Maar ja 2 januari is al over een 5 weekjes.

Ik ben nu nog aan het werken en ga 20 uur naar mijn mannetje toe ff uithuilen voel mij niet happy nog.

Geplaatst

hoi meiden

orkaansan lief van je succeswensen!!tnx

Amy, meid vind het heel vervelend voor je, en ik snap absoluut je gevoel... maar heb wel eens gehoord hoe minder eitjes hoe beter de kwaliteit? bij ons ziekenhuis streven ze tussen de 5 en 10 eitjes, dus dat zou daar gewoon wel goed zijn... nogmaals ik probeer je verdriet niet te verdoezelen...ik probeer je wat moed in te praten:) dikke knuf

essie, heel erg veel pech... ''gelukkig'' is het over 5 weken al 2 januari... kun je dit pokkejaar fsluiten en vers beginnen.... (dat zeg ik nu wel, maar ja, je had veeeeel liever 2011 mooi afgesloten natuurlijk...) ook voor jou een dikke knuf

iui ging goed, 1.5 miljoen zaadjes, het is wel eens meer, maar ook minder geweest...dus al met al wel blij.. vanmiddag gesolliciteerd, en heb een nieuwe (bij) baan... in de horeca,

ik doe een opleiding in de zorg hahah dus ben bbenieuwd, maar lijkt me erg gezellig

kus

Geplaatst

@Amy: Wat een ontzettend mooi bericht heb je geplaatst. Wat een goede keuze hebben jullie gemaakt om de poging gewoon door te laten gaan. Althans, je klink alsof je er erg opgelucht over bent. En terecht! Ik vind het dapper en heldhaftig, de beslissing die jullie hebben gemaakt. En niet bang zijn dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt. Want je keuze is echt goed en zeker met de motivatie die je erbij geeft!

En wat je schrijft: zekerheid, onbezorgd genieten, samen weer zin hebben in het leven, plannen maken, ja dat zou ik ook zo graag weer willen. En niet meer geleefd worden door het ritme van het zkh. Het is zo heftig die hele MMM, dus logisch dat je het af en toe even helemaal niet meer ziet zitten. Zeker als de resultaten ook nog tegen vallen. Dus huilen mag. Soms heb ik het idee dat ik de afgelopen MMM meer gehuild heb dan dat ik ooit nog de rest van mijn leven zal doen. Ten minste dat hoop ik ook dat dat zo is.

Ik krijg overigens pas op de dag van de TP te horen of en hoeveel bevruchtingen er zijn ontstaan. Ik word gebeld tussen 10 en 11 en dan is vanaf 14.00 uur 's middags de TP.

@Oh Essie, wat een domper. Ik had het je zo gegund dat het toch bij getrokken zou zijn. Hè wat naar. Wel een heel klein gelukje dat je begin januari weer kan starten. Ookal voelt dat misschien niet zo, dat is al redelijk snel weer. Een hele dikke knuffel en ik wens je voor je nieuwe januari-poging alle geluk van de wereld toe.

@hoopvol: dat is echt heel mooi toch 1,5 miljoen zaadjes. Ons ziekenhuis hanteert de grens van 1 milj, maar daaronder heb je ook echt nog kansen. Wanneer mag je testen? Zet je jezelf op het lijstje erbij?

Hier gaat het wel oké, ook al kan ik nog niet echt iets doen. Dan gaat mijn buik behoorlijk zeer doen en sta ik vervolgens te duizelen op mijn benen. Ik ben nu al zenuwachtig voor overmorgen, niet voor de TP, maar wel voor het telefoontje. Ik hoop zo dat de bevruchting weer net zo goed is gegaan als vorige keer.

Geplaatst

Okaasan, meid, ik hoop zo voor je dat er goed nieuws komt morgen! Ik snap heel goed dat je zenuwachtig bent; er gaan ineens allemaal doemscenario's de revu passeren maar ik hou vertrouwen voor jullie:-)!

Hoopvol: En, hoe is de sollicitatie gegaan? En nu in de afwachtstand he? spannend!!!

Hier alles gelaten rustig. Net een flinke huilbui gehad, voelde ze ineens opkomen, zouden het de hormonen zijn of ben ik echt intens verdrietig? Of hoeft het 1 het ander niet uit te sluiten? Ik zie ondertussen alleen maar toekomstbeelden op mijn netvlies 'wij samen zonder kindjes op kraamvisite bij vrienden' 'ik met vriendinnen samen die mij heel voorzichtig melden dat ook zij zwanger zijn' 'wij samen op sinterklaasfeest als enig kinderloos stel waar iedereen een klein beetje medelijdend naar kijkt' en dan zeg ik weer tegen mijzelf: 'stop met deze self-fulling-prophecy! Positief denken!' maar meiden, zucht, het is zo moeilijk in deze negatieve flow. Ik doe ècht mijn best positief te blijven en het lukt soms wel en soms niet hihi!

Meiden, ik ga gewoon schreeuwen, roepen en fluisteren tegen elke boom, elke bloemetje, elk wolkje, elk zonnetje en alle sterren dat wij hier wel een klein beetje positiviteit kunnen gebruiken! Ik hoop dat het helpt meidenwink.gif

Fijne dag!!!

Geplaatst

wat een schatten zijn jullie ook!!

oorkaansan, ik heb er wel een goed gevoel bij jou over hoor, het kan niet anders dan dat er echt wel goede bevruchtingen tussen zitten :0 :) ik heb net zoals jij ook het gevoel, in deze tijd meer gehuild te hebben dan ooit gedaan, en de toekomst

Amy, ik snap jou gevoel ook, heb er nu minder last van maar vorige 3 pogingen had ik ook dat beeld voor me... nu ben ik ook erg druk met andere dingen, en toen was ik tijdelijk gestopt met school... maar als ik een baby'tje zie word ik erg emo...

zou je wel een knuffel willen geven:)

en ik weer op het nu al legendarische laatste bankje van 2011....voelt wel gek hoor...:) volgens mij ben ik de eerste:) xx

Geplaatst

Start Prikken::icon_flower:

23 oktober Amy81

3 november Essieislief (deca)

5 november Mar S (decapeptyl)

14 november Okaasan (Gonal-F)

16 november Hoopvol07 (puregon)

22 november Liesje '74 (Lucrin)

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

22 november Breden (Gonal-F + Menopur)

24 november Herfst80 (Menopur)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

14 november Essieislief

20 november Essieislief 1e FM

22 november Okaasan 1e FM

23 november Essieislief 2e FM

23 november Amy81 1e FM

23 november Hoopvol07 1e FM

26 november Essieislief 3e FM

29 november Breden 1e FM

29 november Herfst80 1e FM

3 december Apple2011 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

24 november Okaasan (punctie)

25 november IUI hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 November Essieislief

Testdatum:

gekruiste%20vingers%203.gif

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

rond 15 december Essieislief

Geplaatst

@Okaasan,

Succes met het telefoontje morgen.

Wij weten allemaal hoe killing dat telefoontje is hoor ik duim voor je.

@Amy

Ik weet niet wanneer jij je punctie precies hebt maar succes.

@hoopvol,

Voor jou blijft het nog even spannend allemaal he.

Ik duim voor je dat alles goed is

Wil iemand mij van de lijst halen

Geplaatst

Ik haal je van de lijst Essie maar je moet mij wel beloven dat je naam groen is op het januaribankje:-) Dikke knuffel!

23 oktober Amy81

3 november Essieislief (deca)

1e echo en metingen
: :myfignerscrossed:

23 november Amy81 1e FM

29 november Breden 1e FM

Punctie en
Terugplaatsing:
:goodluck1:

25 november IUI hoopvol

27 november Okaasan (TP)

Testdatum:

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

Geplaatst

@Amy, even een dipje. Ik heb ook regelmatig van die gedachten; wat nu als…? Daar word ik ook altijd onmogelijk verdrietig van. Maar ja, wat doe je eraan? Altijd positief blijven lukt nu eenmaal niet in de MMM.

@Hoopvol: ik had me niet eens gerealiseerd dat dit het laatste 2011 bankje is, maar je hebt gelijk. De meisjes die nog in december met een poging starten, komen al op het 2012 bankje. Pfff, aan dat soort dingen moet ik ook niet te veel denken, want; weer een jaar voorbij.

@Mar:geeft niets hoor, als het maar goed met je gaat! Kom je het wel melden als je weer een stapje verder in je poging komt?

@Essie: van het lijstje af, ja getver, dat is zo'n nadeel van die mooie lijstjes. Maar ik vind wel dat Amy een hele mooie deal heeft gesloten met je. Ik ga je in de gaten houden op het januari bankje.

Het is trouwens sowieso een best heel klein bankje deze maand toch? Of lijkt dat maar zo?

En ik heb wel vertrouwen in morgen hoor, maar vind het toch wel spannend wat we te horen krijgen. Verder gaat het best goed, wel heel dizzy, maar mijn buik valt eigenlijk best mee. Zo als het nu voelt, was vorige keer pas na meer dan een week! Gek hoe verschillend dat kan zijn per punctie.

Geplaatst

Okaasan, heb je al wat gehoord vandaag? Spannend.

Ik had gister echt een rotdag, we zijn al 5 en half jaar bezig om een kindje te krijgen en kon m'n gedachten niet stil zetten. Dacht de hele tijd komt het ooit wel een keer, of doe ik alles voor niets?

Ik moet vrijdag voor echo om te kijken of m'n baarmoeder klaar is voor m'n cryo.

Liefs

Geplaatst

ja, om 3 voor 10 belden ze al. Er zijn 5 emmies ontstaan, waarvan er 1 wordt teruggeplaatst en 3 de vriezer in gaan. Volgens de labmedewerker was 'dat een hele mooie score'.

Iets minder dan vorige keer, want toen waren er 7 emmies ontstaan uit 10 eicellen, waarvan er 4 de vriezer ingingen. Maar ik ben er blij mee hoor. Ik vind het verschil alleen opmerkelijk. De helft meer eicellen en dan zelf minder emmies. Gek hoe dat dus werkt. En zo zie je maar eens te meer, dat veel niet per se beter is.

Ik weet nog niet hoe de kwaliteit is, want ik hou die telefoontje van het lab altijd zo kort mogelijk. Kunnen ze snel de volgende bellen. Dit keer slecht 32 seconden aan de telefoon geweest. :laugh:

Later dus meer info.

Geplaatst

Hè Mar, ik zie je berichtje pas na het plaatsen van het mijne. Wat rot is dat toch hè, die data. Die blijven je altijd achtervolgen. Heeft je man er ook zo'n last van of sta je hier een beetje alleen in? Hou elkaar stevig vast en ik hoop snel op betere tijden voor je. Knuffel!

Geplaatst

Kan iemand mij op het lijstje erbij zetten? Ik heb zitten zoeken hoe dit moet maar het lukt me niet. Ik moet 2 december voor echo.

@ okaasan: mijn man steunt me in alles hoor, maar soms vind ik het wel moeilijk en voel ik me schuldig naar hem toe omdat het "probleem" bij mij ligt.

Een mooie score, 3 in de vriezer is een fijn idee toch? Maar ik hoop dat je ze niet nodig heb.

Liefs

Geplaatst

14 november Amy81 (Puregon)

1e echo en metingen
: :myfignerscrossed:

23 november Amy81 1e FM

29 november Breden 1e FM

2 december Mar S - 1e FM

Punctie en
Terugplaatsing:
:goodluck1:

25 november IUI hoopvol

27 november Okaasan (TP)

Testdatum:

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

Je staat erop Mar s! Zwaar he, zoveel jaren dit traject, ik snap je helemaal. Ik wil heel graag mijn leventje weer terug!

Hier de 3e FM gehad, er is een klein follikeltje bijgekomen dus we houden hoop...dinsdag de punctie, spannend weer!

Okkaasan: wat goed, heerlijk idee toch, daar gaat een toppertje bij zitten hoor!!!

Geplaatst

hey meiden

Mar, geeft niks dat je geen schrijver bent..vind het heel rot dat je je zo down voelt. In ieder geval de moed niet laten zakken zoals orkaansan zegt... ik denk dat we allemaal een beetje je gevoel erg herkennen... maar uit ervaring weet ik dat als je je negatief gaat voelen dat je dan verder in de put zakt... kop op meid, we gaan er samen met zn allen doorheen,.. knuffel

oorkaansan, meid wat een fantastische goed score!! je hebt gewoon alvast 3 broertjes en zusjes:) (ben nu wel heeeeel erg optimistisch haha) ze zeggen wel eens dat als je minder emmys hebt, dat ze van betere kwaliteit zijn toch?

essie, ik sluit me bij amy aan...dat je het eerste bankje van 2012 knalgroenerdangroen gaat maken!! aan de ene kant is het rot dat jullie nu de feestdagen hebben. ,maar aan de andere kan, gaat de tijd dan sneller, en heb je je hoofd vol met meerdere dingen

Amy, hoe is eht met je?

hier zn gangetje, nu op wd 2 hahaha schiet niet erg op, maar ik probeer er zo min mogelijk aan te denken... morgen maar eens aan mn suprises beginnen , sint komt nu wel erg dichtbij :)

xx

meiden dit typte ik vanmorgen, heb geen trijd om de rest te lezen, maar vanmorgen werd de site gemaakt ofzo, ik typ vanaaf weer xx

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

@Orkaasan: wat een goede score zeg! Hoe ging de tp? Was het een mooie emmy? Nu lekker warm houden!!

@Mar S: ik zie dat wij in hetzelfde schuitje zitten: ik moet a.s. zaterdag voor de eerste echo voor een cryo tp. Ook onze eerste cryo tp van onze 1e IVF! Spannend he! Ik weet dat de kansen met een cryo kleiner zijn, maar ik probeer toch moed te houden. Want he, als de kansen er niet waren dan doen ze geen cryo's toch? Keep up the good spirit!!

@Amy: vandaag nog voor een fm geweest? Spannend hoor, morgen punctie! Ik hoop op een hele mooie score voor jullie!

@Essie: heel veel sterkte, dat 2012 voor jullie maar heel mooi mag starten met jullie 3e poging! Hoop dat de pillen kuur een beetje meevalt?!

@all: ik mag dus a.s. zaterdag voor de 1e fm voor onze enige cryo. Ben erg benieuwd. De dagen kunnen mij niet snel genoeg gaan. Maar dat zullen jullie ook allemaal hebben. In dit traject is het alleen maar wachten, wachten, wachten.... ZUCHT! Maar we doen het allemaal voor een heel mooi doel! Dat houd ik dan maar voor ogen ;)!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

JA hoor de TP ging helemaal prima, het was een 8 cellige, dus helemaal goed. Verder zitten er geloof ik twee 7-celligen en één 8-cellige in de vriezer. Ik hoop zo dat dit een betere batch is dan de vorige. Van ICSI 1 heeft van de 5 emmies er geen een ook maar iets gedaan. Zo enthousiast en vol hoop als ik vorige keer was bij de verse poging, heb ik nu niet. Dat vind ik wel vervelend.

Van de 15 eicellen die gevonden waren zijn er uiteindelijk maar 9 geïnjecteerd. Daaruit zijn 5 emmies ontstaan, waarvan 1 TP en 3 cryo's. En dat uit 23 aangeprikte follikels! Dat vond ik wel een klein beetje tegen vallen. Vorige keer hadden we nl. 13 aangeprikte follikels en ook eicellen, 10 rijp, 7 emmies, en 5 bruikbaar. Ik ben er echt heel blij mee hoor. Maar ik vind het zo gek dat er deze keer gewoon bijna het dubbele aantal follikels zat met dezelfde meds. Raar hoe ongrijpbaar dit hele proces toch is. En blijkt maar weer dat minder dus wel degelijk meer kan zijn.

Ik hoop dus voor iedereen hier met niet zo veel follikels dat dat veel effectiever is dan die mega hoeveelheid van mij was.

@Essie: hoe is het met je? Kan je het allemaal al weer een beetje bevatten en hopelijk ook een beetje relativeren? Ik vind het zo rot voor je meisje.

@Amy: Je punctie al weer gepland. Mooi zo! Vandaag dus lekker spuitvrij.

En ook weer een heel aantal FM gepland. Het gaat goed hier op het bankje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden