Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Esly, meid wat een spanning bij jou zeg, gelukkig kun je je een beetje vermaken zodat de weken hopelijk snel voorbij gaan.

Jo wauww een meisje erg leuk dat je het nu al weet lekker shoppen nu!

Sandra ook ik ben van de lijstjes en heb ook al een aantal lijstje klaar, manlief word echt helemaal gek we moeten in huis ook nog bezig met de verbouwing van de keuken,badkamer en de zolderkamer waar onze dochter komt te slapen en als dit een jongentje mag worden dan moet het kleine kamertje ook nog gedaan worden.

Shanna, leuk he om de geboorte kaartjes en gedichtjes uit te zoeken hier hebben we waarschijnlijk het gedichtje al maar de keuze voor het kaartje is moeilijke!

Sla even op doe het via de telefoon voordat ik weer op nieuw moet beginnen;)

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Quin, jij vroeg welke symtonen ik had bij mijn suiker de vorige keer en ik kan alleen maar zeggen dat ik dus helemaal geen standaard symtonen had alleen maar een hele koude buik en verder niks.

Oja wil iemand mijn afspraken even toevoegen, heb de laptop kapot en met de mob lukt het me niet.

24 jan controle gyn en 30 jan geslachts bepalende echo.

Hier gaat het redelijk al heb ik wel veel meer last gekregen van BI en heb ik alweer rustmomenten op gelegd gekregen( denk niet dat daar veel van terecht komt met een kleine meid)

ook wij gaan het denk ik niet stil houden wat het gaat worden heb dat de vorige keer gedaan en dat gaat me nu echt niet lukken;) Ook ik heb een eigen zaak samen met mijn man en blijf dus gewoon werken maar wij wonen boven de zaak dus dat is wel makkelijk wel gaan onze kids 1,5 dag naar het Kdv gewoon omdat het goed is voor ze zo leren ze spelen met andere kinderen en delen met anderen.

Meiden ga nu even het bad in en dan vroeg naar bed ben namelijk nog steeds erg moe hopelijk gaat dat snel veranderen

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Even voorstellen!

Isa - 24 jaar-
3e
ICSI poging -
1e
kindje

Emely - 27 jaar -
spontaan zwanger
-
1e
kindje

Sas27 - 28 jaar-
2e
CRYO tp uit 1e IVF -
1e
kindje

Liedje - 29 jaar -
1e
ICSI poging, 2e CRYO -
1e
kindje

Sandra81- 30 jaar -
1e
IVF poging -
2de
kindje

D@@ntje - 30 jaar -
1e
ICSI poging -
1e
kindje

Iza - 30 jaar -
7e
CRYO uit IVF 3 -
2e
kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

EmvElin - 31 jaar -
3e
ICSI poging -
2e
kindje

Jo1978 - 33 jaar -
2e
ICSI poging -
1e
kindje

MamaVanSeppe - 33 jaar -
1e
ICSI poging -
2e
kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Danore - 34 jaar -
2e
IVF poging -
1e
kindje

Iggie - 36 jaar -
1e
ICSI poging -
2e
kindje

Chantal33 - 36 jaar -
1e
IVF met ECD -
2e
kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Quin - 36 jaar -
1e
ICSI poging -
1e
kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging -
2e
kindje

Meisje38 - 38 jaar -
1e
IVF poging -
2e
kindje

Esly - 42 jaar -
2e
IVF poging -
2e
kindje (1e kindje na 5 maanden zwangerschap geboren en overleden)

Eer - 42 jaar -
3e
IVF poging -
1e
kindje

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje

03 juli 2012 - Iggie

02 juli 2012 - jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79

04 juli 2012 - Shanna74
(een jongen!!!)

04 juli 2012 - Sterremaud

08 juli 2012 - Eer

08 juli 2012 - Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe

12 juli 2012 - Esly

15 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Controles

19 januari - Jo 16 wk echo

24 januari - Chantal 33 controle

27 januari - Esly controle gyn

30 januari Chantal 33 (geslachtsbepaling)

01 februari - Sandra81 (hopelijk geslachtsbepaling)

10 februari - Sas27 verloskundige

13 februari - Jessi79 (20wk GUO)

15 februari - Iggie 20 wk echo

16 februari - Jo 20 wk echo

17 februari - Esly 20 wk echo

17 februari - Quin 20 weken echo

28 februari - Iggie verloskundige

Geplaatst

Heb het lijstje een update gegeven met de afspraken van Chantal33 en die van mij.

Ondertussen geprikt op suiker de uitslag was goed.

Shanna74 wanneer kunnen we komen voor de fotoshoot:B-0020: ik overweeg het eind mei begin juni vast te laten leggen, het is toch bijzonder en w.s. eenmalig.

Geplaatst

Hoi Meiden,

jullie mogen mij van het listje afhalen. Niet omdat het niet goed gaat, het gaat juist enorm goed, ik ben nu 13 weken zwanger van een tweeling, maar omdat ik merk dat ik de tijd en zin niet kan maken om mee te schrijven.

Ik hoop dat jullie allemaal een goede zwangerschap en strakjes mooie kindjes hebben!

Groetjes Esther

Geplaatst

Hey esther, schrok me rot ;)

We laten je lekker staan hoor ;) je hoort erbij maar zal vermelden dat je non actief bent ;)

Veel succes in ieder geval!!!!

Xx

Geplaatst

Breaking news!!!

In de week van 18 juni word ik ingeleid, dan ben ik 38 weken zwanger!!! Echo vandaag was super goed. Kleintje was zo druk aan het springen, dat we het hartje geeneens konden horen. Ook het geslacht konden we helaas niet weer bevestigen. "Hij" was te druk. De gynaecoloog wilde 'em al ritalin geven!!! Dit keer hadden we Nick en Nina bij ons. Zij hebben nu ook hun broertje (???) gezien. Over twee weken, 6 februari weer echo en op 13 januari de 20 weken echo.

Gelukkig zie ik er nu eindelijk echt zwanger uit! In eerste instantie was het van...."is ze nu zwanger?....of is ze nu gewoon dik?" Ik ben zwanger hoorrrrr!

Het was idd leuk geweest om een fotoshoot te doen. Echter helaas waarschijnlijk zit ik mezelf dan te verplaatsen met een rolstoel! Dus dat wordt 'em niet. Sorry! Was leuk idee geweest.

Esther....veel succes verder met je zwangerschap.

Afgelopen weekend heel druk geweest met de start van de verbouwing...."eerst" alle spulletjes opruimen. Tjonge wat kan een mens een troep hebben zeg! Gister hoogslaper uit elkaar gehaald en foto's op internet gezet. Deze is nu al verkocht. Vanavond halen mensen deze op. Super. Opgeruimd staat netjes!

Tot zover....iedereen fijne week verder!

gr Shanna

Geplaatst

@Shanna; misschien heb je het al eens verteld, in dat geval sorry voor mn vraag, maar hoe komt het dat jij met 38 weken wordt ingeleid? Bij mij wordt, als alles goedgaat met 37 weken "het touwtje" doorgeknipt, dus misschien gaan we wel tegelijk;) Leuk dat je je kids had meegenomen naar de echo! Vonden ze het leuk om hun broertje (??) te zien?

@Esther; ook ik schrok me rot toen ik de eerste regels van je bericht las, gelukkig gaat alles wel goed met je! Ook van mijn kant veel succes met je zwangerschap!

Liefs!

Geplaatst

Hey meiden even snel zit op mijn werk en zal vanavond even reageren op iedereen.

Wij hebben vanmorgen controke gehad en het ging in eerste instantie niet zo goed ben me echt kapot geschrokken.

De gyn wou een echo maken omdat ik mij erg ongerust maakte van wege mijn buikpijn die ik niet kon plaatsen en ik had geen blaasonsteking dus dat kon het niet zijn.

Nou dus de echo kon ze eerst de hartslag van de kleine niet vinden dus even zoeken e toen ze hem vond was het erg traag ik dus al in paniek maar ze heeft wel een 20 min geluisterd en op het laatst ging de hartslag wel weer sneller het schijnt dat elk kindje dat heeft maar dat je het zelden ziet op de echo het heeft te maken dat het hartje zich ontwikkeld en ik moest mij geen zorgen maken dus daar gaan we maar vanuit al laat het me nog niet helemaal los!

Ga snel weer aan het werk komt een klant binnen!

Geplaatst

Shanna, wauw! De eerste datum staat ewoon al vast!! Heel vreemd maar wel superleuk!!

Esly waarom bij jou ook al weer met 37 weken?

Chantal meid wat is dat schrikken!! Mar wel alles goed met de kleine? Groeit goed? Doen ze niet nog een echo op een later tijdstip om te kijken of de hartslag sneller blijft gaan?? Was je alleen of was je man erbij?

Brrr moet er niet aandenken..... Rustig aan maar meid... Komt zeker goed!!!!

Hier verder alles prima. Van de week lagik helemaal uitgestrekt en voelde ik een behoorlijke schop. Wel leuk hoor....

Maar verder ben ik zo ongelooflijk zenuwachtig voor woensdag........ Pffffff

Ga nu ff gauw kindje douchen, dan hoeft manlief het vanavond niet te doen als ik aan't werk ben... Moet tot 22.00 uur.... Brrrr zo geen zin in! Mar er moet geld binnenkomen! Hihi

Geplaatst

@Sandra; bij mij wordt de cerclage met 37 weken verwijderd en dan is het afwachten hoe lang het gaat duren voordat mijn lichaam bedenkt dat het moet gaan bevallen. Mocht er een reden zijn om de hechting eerder te verwijderen dan zullen ze dat doen, maar in principe blijft ie zitten tot 37 weken. En voor hetzelfde moet ik dan alsnog met 42 weken worden ingeleid;)

@Chantal; meid wat zal jij geschrokken zijn zeg! Net als Sandra ben ik ook benieuwd of je op korte termijn nog een echo krijgt om de hartslag te checken? Doe wel rustig aan he?!

Liefs!

Geplaatst

Jo gefeliciteerd met jullie dochter! Nu lekker kijken voor al die meidenspullen!

Quin wat goed dat je contract verlengd wordt, fijn dat je wat zekerheid hebt voor na de zwangerschap.

Ik blijf ook werken, nu werk ik 36 uur en zit te denken om 3 dagen te gaan werken, en dan 1 of 2 dagen oppas door oma , en 1 of 2 dagen kdv.

Shanna, 18 juni, jeetje dat je dat nu al weet joh, wel lekker kan je er goed rekening mee houden, spannend hoor!

Chantal, wat een schrik zeg! Gelukkig konden ze het wet verklaren maar ik snap dat je daar nog wel even over in de zenuwen zit. Wanneer ga je weer voor controle? Het zou toch wel lekker zijn om nog even een extra controle tussendoor te krijgen.

Sandra, wat geweldig om die kleine zo duidelijk te voelen!! Ik ben jaloers! ;-)

Esly spannend hoor hoe het dan gaat verlopen na die 37 weken!

Bij mij eigenlijk geen nieuwtjes, ik heb heel veel zin in de volgende controle om de kleine weer te horen en nog veel meer in de 20 weken echo, even zelf kijken hoe het met de kleine gaat maar ik moet nog wachten tot maart!!! Ik ben blij dat alles goed gaat maar ik mis de controle echo's verschrikkelijk!

Geplaatst

zo hee wat zul jij geschrokken zijn chantal, kreeg er kippenvel van, brrr

gelukkig is toch alles goed, maar kan me voorstellen dat je daar niet zo lekker lag

shanna eerste datum al bekend, toch een juni kindje voor jou, het is mijn trouwdatum 18 juni.

bij mij verder niet veel te melden, morgen afspraak bij vk, en een afspraak bij het kinderdagverblijf

voel me verder prima, begin aardig uit te dijen, pfff

liefs jo

Geplaatst

Hoi meiden, wat n verhalen ... Meisje, jongen, bank hangen 26 weken, hele lage hart tonen (pfff, heftig) , uitgerekende data etc .

Ik lees nog steeds mee maar t lukt me echt niet om op jullie te reageren momenteel. Elke dag 6.15 wekkertje en buffelen op het werk ( ik klaag niet want ik heb werk tot 9 maart) maar hierdoor weinig puf s' avonds.

Sinds deze week gestopt met de emesafene tegen de misselijkheid en het gaat me goed af.

Twee weken geleden bij zus op spreekuur geweest , alles was goed alleen mijn bloeddruk weer veel te hoog tegen de 90 !!! Helaas voor mij dus geen dropjes meer en iets rustiger aan op t werk. Koken doe ik altijd al zoutloos dus dat scheelt.

Het buikje wordt al wat ( mijn vriend wil hem elke dag bewonderen... Zo schattig) .

Hebben jullie ook veel kaarten etc gekregen ? Bij ons staat t halve dressoir vol met knuffels, kaarten, spenen, rompertjes en boeken. Echt lief.

Meiden ik denk aan jullie allemaal

Dikke knuffel

Eer

Geplaatst

Jeetje wat spannend de eerste datum is al bekend:-)

En Esly bij jou wordt er dus ook een datum gepland, doen ze dat net als bij Shanna ook ver van te voren of wordt dat pas rondom week 37 gepland?

@Chantal, echt vervelend om dat mee te maken, krijg je nu een extra controle?

Bij mij gaat alles lekker zijn gangetje. Behoorlijk druk op het werk. Dat vind ik wel jammer, merk dat mijn gedachtes niet altijd daar zijn waar ze moeten zijn. Moet tegenwoordig echt alles op schrijven om niet iets te vergeten. Verder geen kwaaltjes, behalve mijn vermoeidheid is weer terug. Dat vind ik echt wel jammer. S avonds rondom 2100 uur lig ik al weer in bed. Ging twee weken goed. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat, dan vier ik mijn verjaardag en over het algemeen wordt het vrij laat. Hahaha ik kan moeilijk naar bed gaan als ik het feestvarken ben. Buik groeit behoorlijk hard. Ben nu ook ongeveer 3 kilo aangekomen. Gelukkig was ik aan het begin er 5 afgevallen, dus ik zit nog onder mijn start gewicht. Bij mijn eerste zwangerschap kwam ik namelijk 25 kilo aan. Toendertijd niet zo erg, ik woog namelijk te weinig. Maar als ik er nu 25 aankom, dan verander ik in een kamer olifantje. Dus ik let wel op wat ik eet. Oftewel ik snoep niet meer.

Fijne dag all

Lfz Ig

Geplaatst

@Iggie; bij mij is nog geen datum bekend, we weten alleen dat wanneer alles goedgaat ze de hechting met 37 weken gaan doorknippen en dan is het afwachten geblazen! Voor hetzelfde moet ik vervolgens bij 42 weken alsnog worden ingeleid;-) Al verwachten we dat niet....Mocht er nu bijv. met 33 weken een infectie optreden dan is het gelijk doorknippen en inleiden, maar we hopen natuurlijk dat dat niet nodig is! Laat maar mooi zo lang mogelijk lekker warm in mijn buik zitten!

Doe wel rustig aan he?! Neem lekker je rust en denk vooral eerst aan jezelf en je baby! Ook ik ben 3 kg aangekomen, maar ja...kan ook haast niet anders nu ik in ligstand op de bank lig! Net als jou probeer ik ook zo weinig mogelijk te snoepen...die kilootjes moeten er na de bevalling wel weer af he?!

@Eer;leuk om weer wat van je te horen! Kan me voorstellen dat je schrok van je hoge bloeddruk! Wel leuk dat je bij je zus op controle gaat, is voor haar vast ook heel leuk!

Het is hier wat rustiger met de kaartjes en de kadootjes...Tijdens mijn vorige zwangerschap werden we echt overladen en onze omgeving is, net als wij, deze keer wat behoudener. We hebben wel kaartjes en kadootjes gehad, maar vergeleken met de vorige keer is het nog rustig. Ik denk dat wanneer alles goedgaat dat dubbel en dwars weer goed gaat komen;-)

Hier verder weinig nieuws...maak niet zoveel mee he?! De verveling begint nu wel een beetje toe te slaan dus ben druk op zoek naar het zoeken van afleiding:)

Liefs!

Geplaatst

Even voorstellen!

Isa - 24 jaar-
3e
ICSI poging -
1e
kindje

Emely - 27 jaar -
spontaan zwanger
-
1e
kindje

Sas27 - 28 jaar-
2e
CRYO tp uit 1e IVF -
1e
kindje

Liedje - 29 jaar -
1e
ICSI poging, 2e CRYO -
1e
kindje

Sandra81- 30 jaar -
1e
IVF poging -
2de
kindje

D@@ntje - 30 jaar -
1e
ICSI poging -
1e
kindje

Iza - 30 jaar -
7e
CRYO uit IVF 3 -
2e

EmvElin - 31 jaar -
3e
ICSI poging -
2e
kindje

Jo1978 - 33 jaar -
2e
ICSI poging -
1e
kindje

MamaVanSeppe - 33 jaar -
1e
ICSI poging -
2e

Danore - 34 jaar -
2e
IVF poging -
1e
kindje

Iggie - 36 jaar -
1e
ICSI poging -
2e
kindje

Chantal33 - 36 jaar -
1e
IVF met ECD -
2e

Quin - 36 jaar -
1e
ICSI poging -
1e
kindje

2e
kindje

Meisje38 - 38 jaar -
1e
IVF poging -
2e
kindje

Esly - 42 jaar -
2e
IVF poging -
2e

Eer - 42 jaar -
3e
IVF poging -
1e
kindje

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje

03 juli 2012 - Iggie

02 juli 2012 - jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79

04 juli 2012 - Shanna74
(een jongen!!!)

08 juli 2012 - Eer

08 juli 2012 - Quin

12 juli 2012 - Esly

15 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin (non-actief ivm drukte)

Controles

Geplaatst

GVD! Heel verhaal, WEG!!

Oke opnieuw!

@jo, hoe was je controle en je afspraak bij het kdv? ook ik heb van de week het inschrijfformulier ingeleverd. Helemaal leuk!

@esly, nou weet ik het weer! Zul je zien, blijf je gewoon 2 weken overtijd lopen!

@iggie, vervelend dat je vermoeiheid terug is en dat je je zo slecht kan concentreren. Ook ik lig weer sinds gistreren om 2100 uur in bed. ik val gewoon om. Ik heb het probleem dat ik steeds over m'n woorden struikel...is ook leuk.........

Wanneer ben je jarig?

@eer, fijn dat je weer werk hebt. heb je al iets in het vooruitzicht voor daarna? en wat heerlijk dat de misselijkheid afneemt! Hier neemt hij helaas weer toe :(

@D@@ntje, wanneer heb je weer een controle? Dan zet ik je op het lijstje erbij. Gelukkig maakt mijn vk elke 4 weken een echo, gewoon omdat ze nooit zovaak ifv kindjes krijgen en de mijne erg ver naar voren ligt. Ik vind het niet erg!!!

Van de week eens een oude broek geprobeert..... ben gelijk genezen. Daar pas ik nooooit meer in!! Stond zeker 9 cm open :(

Manlief zei van de week je hebt een vlek op je trui, nou, ik kon hem mooi niet zien! Hoe erg!

Mijn borsten zijn ook al 2 cupmaten gegroeid :( heb nou F....

[ATTACH=CONFIG]3431[/ATTACH] dit was met 15 weken en 1 dag..............

Geplaatst

Even voorstellen!

Isa - 24 jaar-
3e
ICSI poging -
1e
kindje

Emely - 27 jaar -
spontaan zwanger
-
1e
kindje

Sas27 - 28 jaar-
2e
CRYO tp uit 1e IVF -
1e
kindje

Liedje - 29 jaar -
1e
ICSI poging, 2e CRYO -
1e
kindje

Sandra81- 30 jaar -
1e
IVF poging -
2de
kindje

D@@ntje - 30 jaar -
1e
ICSI poging -
1e
kindje

Iza - 30 jaar -
7e
CRYO uit IVF 3 -
2e

EmvElin - 31 jaar -
3e
ICSI poging -
2e
kindje

Jo1978 - 33 jaar -
2e
ICSI poging -
1e
kindje

MamaVanSeppe - 33 jaar -
1e
ICSI poging -
2e

Danore - 34 jaar -
2e
IVF poging -
1e
kindje

Iggie - 36 jaar -
1e
ICSI poging -
2e
kindje

Chantal33 - 36 jaar -
1e
IVF met ECD -
2e

Quin - 36 jaar -
1e
ICSI poging -
1e
kindje

2e
kindje

Meisje38 - 38 jaar -
1e
IVF poging -
2e
kindje

Esly - 42 jaar -
2e
IVF poging -
2e

Eer - 42 jaar -
3e
IVF poging -
1e
kindje

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje

03 juli 2012 - Iggie

02 juli 2012 - jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79

04 juli 2012 - Shanna74
(een jongen!!!)

08 juli 2012 - Eer

08 juli 2012 - Quin

12 juli 2012 - Esly

15 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin (non-actief ivm drukte)

Controles

11 februar - sas27 (geslachtsbepaling)

02 maart - sas27 20 wk echo

Geplaatst

@esly hopelijk blijft hij/zij lekker lang zitten! wanneer mag je weer voor controle komen? kan mij wel voorstellen dat de verveling begint toe te slaan nu

anders ga je schilderen op nummer haha :-P

@sandra81 wat leuk dat de buik al zo goed groeid zeg! bij mij zie je nog niet veel

Fijn dat het met de rest ook goed gaat, houden zo allemaal!

Ik moet nu gaan werken :-S

fijne dag all

Geplaatst

@Sas; ik mag morgen weer voor controle! "Bijkomend voordeel" is dat ik elke week controle heb en een echo krijg! We hebben straks al een heel album vol voordat hij/zij er is haha! Ik hoop eigenlijk dat ze morgen al kunnen zien wat t wordt...ben zó nieuwsgierig;)

Ook bij mij zie je nog niet zo heel veel. Tenminste...met kleren aan dan he?! Zonder kleren heb ik het gevoel dat m'n buik eruit ziet als een ballon;)

Liefs!

Geplaatst

Het is erg leuk! Ik ben al niet de magerste dus dacht dat het wel even zou duren... Ik ben wel erg bang voor de komende 25 weken als hij nu al zo snel groeit...

Leuk esly, zoveel foto's. Alleen jammer dat het door deze reden is.... Morgen dus weer...spannend altijd.

Ik ben ook zo benieuwd woensdag!!! Ik hoop dat ze het kunnen zien, dan ga ik gelijk beginnen met iets breien hihi

Fijne avond!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden