Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal, gefeliciteerd met je zoon. Lekker genieten en ik hoop dat je snel naar huis kan en dat de bevalling goed verlopen is.

Lfz ig

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier is bv eindelijk een beetje op gang gekomen. Kan nu al per borst ong 40 produceren. En om 1900 en 2100 uur heeft hij ook echt uit de borst gedronken, maar hoeveel? Hij komt opeens wel om de twee uur, tja dat is niet echt te doen. Maar we zien het wel.

Misschien een intieme vraag aan de dames die al bevallen zijn, ik heb net giga ruzie met mijn vriend gemaakt. Kon mij niet meer inhouden. Hij is nu ook kwaad en is maar gewoon in bed gaan liggen. Net alsof er geen klein hummeltje is waarvoor gezorgd moet worden. Hadden of hebben jullie ook dat soort voorvallen gehad, iets met hormonen? Kan het nu geen plek geven omdat ik woest ben. Nou ja het helpt al een beetje om er over te schrijven.

Slaap lekker , Lfz ig

Geplaatst

hey meiden,

Dank jullie wel voor de felicitaties.

Hier gaat het goed al heeft T wel moeite met op tempratuur blijven en zijn suiker is ook nog niet top dus hij gaat zo naar de kinderafdeling grrrr jammer maar beter voor hem.

Nadat ik had geschreven dat ik een ruggeprik had gekregen om 13.35 dat het allemaal niet echt op schoot ging het in 1 keer echt te snel had om 15.15 nog maar 5 cm ontsluiting en de gyn kwam even kijken hoe het ging en terwijl ik met haar praat beginnen de weeen heftige te worden en om 15.45 kon ik de persweeen niet meer ophouden weer kam net de gyn op dat moment langs en ze wil kijken en ze zegt dit gaat iets te hard zie het hoofdje al dus na 3 persweeen was onze kleine man er en 1 wee later ook de nageboorte! Helaas omdat het zo snel ging best veel hechtingen in mijn onderkantje maar dat komt ook wel weer goed.

Meiden heb dit keer echt alle soorten weeen gehad veel rug en beenweeen en later de buikweeen en die waren nog wel te doen;)

meiden ga snel even proberen te slapen en als alles goed gaat mogen we morgenmiddag naar huis maar eerst is de nacht goed doorkomen!

Lees en reageer later op de rest

Geplaatst

Lieve Iggie,

Het kan zeer zekers je hormonen zijn. Deze zijn op dit moment ontzettend aan het feestvieren in je lichaam. Pas over een paar weken zul je waarschijnlijk iets meer met beide benen op de grond staan. Vriendlief moet jou maar op dit moment maar voor lief nemen en ja helaas niet serieus!

Op het moment zul je ontzettend labiel zijn. En vliegen je emoties van hot naar her! Je zal je waarschijnlijk zeer onzeker voelen. Alles moet nog een plekje krijgen.

Waarschijnlijk denk je dat het anders zit, maar geloof maar, volgende week al zul je je al anders in je vel voelen. Dit is een belofte aan mijn kant!!!

Iggie dit is allemaal heel normaal!!! THE HELL OF HORMOONS!!! WELCOME TO THE CLUB!!!

Gr Shanna

ps:

Als je wil weten hoe ik het persoonlijk heb ervaren... De eerste week na de bevalling (Kun je op dit forum ook terug lezen!). Was ik zeer zeer van slag. Zelf kon ik mijn super super snelle bevalling absoluut niet plaatsen, verwerken. Steeds weer moest ik er aan terug denken. En begon dan te janken. Ik miste mijn buik ontzettend! Wilde weer zwanger zijn! (dit vond ik allemaal heel onlogisch trouwens, want ik was wel dol met mijn kleine meid). Elke keer moest ik janken als ik terug dacht aan de bevalling. Nu 2,5 week later, begint alles zijn plekje te krijgen. Kan meer genieten van mijn meisje! Meer in de toekomst kijken, wat er allemaal komen gaat! Ons gezin moet nog wel vorm krijgen. Daarom neemt mijn man volgende week ook nog vrij. We hebben het gevoel absoluut nog geleefd te worden! Alles moet nog zijn plekje krijgen. Ook samen met Nick (zoontje man). Heel oneerlijk maar de afgelopen tijd vond ik zijn aanwezigheid echt te veel. Kan hem niet in mijn buurt verdragen. Het is heel oneerlijk, want hij kan er niets aan doen! Als gevolg, was ik heel kortaf en snel boos tegen hem. Ik had geen geduld. En dit bedoel ik Iggie...je hormonen hebben ontzettend veel invloed op je gedrag. Gedrag die je normaal niet zou doen! Je bent primai, inpulsief en een tijgerin over je welp! Maar nogmaals Iggie alles heeft zijn tijd nodig. Geloof me!

Geplaatst

Iggie, ook hier na de bevalling mega ruzie met man gehad. Ik had het gevoel door iedereen geleefd te worden en iedereen te vriend willen houden die L wilde zien in het ziekenhuis. Dit, vermoeidheid en hormonen reageerde ik op man af.

Troost je meid het gebeurd gewoon even en wat Shanna zegt over 2 weken sta je er weer anders in.

Troostknuffel en probeer te slapen.

Liefs Quin

Geplaatst

Quin... Het kan idd zijn dat je later er achterkomt!

Ik wel tenminste bij Nore! En ja het ruikt enorm zurig!

Soms zelfs een aantal uur na voeding komt het nog naar boven.

Helaas naar kinderarts gaan heeft weinig zin. Onze kindjes zijn nog te jong voor meds. Het enige wat je kan doen is.

1) voor elke voeding van nutrilon "johannesbroodpitmeel"

2) na elke voeding half uur in maxicosi/ wippertje (zwaarte kracht) recht op zitten.

3) het matrasje aan hoofdeinde verhogen.

4) vaker kleine beetjes voeding geven.

5) tijdens voeding vaker laten boeren.

Hoop je hiermee geholpen te hebben

Gr. Shanna

Geplaatst

Breek even in

Chantal, wat geweldig voor jullie!

Ik hoop dat jullie mannetje snel van de kinderafdeling mag en lekker met zijn mooie liefdevolle papa, mama en grote zus naar huis mag.

Ik ben zo blij voor jullie.

Neem wel je rust, ook al loopt er nu nog een hummel rond. Denk echt aan jezelf! En GENIET!

Heel veel liefs

Geplaatst

Breek ff in

Naast alle mooie mooie verhalen over geboortes en gezonde kindjes, wil ik Iggie (en de overige meiden die die ervaren) ff een hart onder de riem steken!

Ook ik leefde met het idee dat er een roze wolk is na je bevalling, dit was bij mij alles behalve roze. Binnen 4 uur ben ik bevallen en dat vond ik toen heel prettig, maar ik heb het er lang moeilijk mee gehad. Kan het niet goed onder woorden brengen, maar het voelt alsof dat stadium niet goed of op een juist tempo is afgesloten. Iedereen in het ziekenhuis 'bemoeit' zich met je kersverse gezin en dan kom je thuis en komt alles op de schouders van jou en je partner. Ik vond de eerste weken vreselijk, ik heb zo onwijs veel gehuild.

Nu, 4,5 maand na de bevalling, mis ik mijn buik nog dagelijks en kijk ik meerdere malen de foto's van m'n bevalling, de ervaring ansich was fantastisch, maar het heeft wel mijn leven op z'n kop gezet!

Weet dat dit gevoel/deze periode over gaat, bij de een duurt het langer dan bij de ander.

Ik was voornamelijk teleurgesteld, verdrietig, zat mezelf in de weg, huilde werkelijk om alles, had het gevoel te falen als moeder en leek niets goed te kunnen doen.

Ik geniet op en top van ons wondermannetje, het is geweldig om moeder te zijn. Meiden, weet dat jullie niet de enigen zijn met dit gevoel!

Sterkte en neem de rust die je nodig hebt, je lichaam en hormoonhuishouding zijn enorm van slag!

Breek weer uit

Geplaatst

Inderdaad stil hier... Gaat alles goed met alle mama.s en baby's?

En houden de zwangeren het nog vol? Vond het erg warm pfff.

Vandaag weer voor controle geweest, en voordat ik ook maar iets gezegd had kon ze me al vertellen dat ik maandag ingeleid wordt. Zaterdag nog even extra controle, en dan kunnen ze me meteen vertellen of het met ballon moet of dat er al ontsluiting is. SPANNEND!!

Geplaatst

idd rustig he... iedereen moe en aan het genieten van het weer ???

@emvelin, spannend zeg maandag! voor je het weer is het zo ver! fijn idee toch :-)

Heb vanmiddag ook weer controle gehad, alles was weer goed baby lag nu goed in gedaald...

Denk dat de baby nog wel even op zich laat wachten ik gok op een dikke 3 weken nog ;-)

Geplaatst

EmvElin: fijn dat je maandag ingeleid wordt! Dan heb je uiterlijk dinsdag dus je tweeling in je armen, heerlijk vooruitzicht. Tip: doe het rustig aan dit weekend, ook als de laatste nesteldrang bezit van je neemt. Ik was de dag dat ik de ballon kreeg doodop omdat ik twee dagen veel teveel gedaan had in huis.

Hier gaat het redelijk. We zijn helemaal kapot maar dat schijnt erbij te horen. J.asmijn drinkt nog niet aan de borst, dus ik kolf en vriendlief geeft dan meestal met fingerfooden de melk. Vannacht was madam tussen de voedingen klaarwakker. Eerst door zuigbehoefte dus ik heb mijn pink twee uur uitgeleend, en daarna werd ze onrustig, krampjes, en heeft vriendlief een uur met haar op de babykamer gezeten. Ik heb van vijf tot zeven eventjes geslapen. Onze kraamhulp is een schat, ben heel tevreden. Vandaag kwam de lactatiekundige, en die adviseerde om nog een dag te fingerfooden, vanaf morgenvroeg de fles ( wordt teveel cc voor t spuitje) en morgenmiddag het aanleggen pas te proberen. Vandaag heeft ze teveel prikkels gehad: eerst wakker, toen krampjes, dan aanleggen georobeerd, even later de hielprik, een uur later (tijdens de voeding, grrr!) de gehoortest en een uur later tijdens ons middagdutje de lactatiekundige. Tja, dan lukt voeden nu dus niet meer, ze is met geen mogelijkheid wakker te krijgen nu. Eerst moet J.asmijn aansterken, en morgen kijkeb we verder. Geen bezoek voorlopig. Alleen mijn oma van 92 is vanmiddag eventjes geweest, maar verder komt er nog even niemand.

Met mij gaat het langzaam beter. Ik houd sinds gisteren enorm vocht vast in mijn voeten en handen. Iemand tios? Verder heb ik een heel pijnlijke donkerblauwe kneuzing in mijn bil, net naast mijn hechting. Dit komt door het scheef liggen en persen in het kraambed met afgebroken beensteun. Ik slik veel pijnstillers en koel met bevroren jam ;-)

De pijn kost zoveel energie dat ik J.asmijn nog niet verzorg, vriendlief doet alle luiers, omkleden etc. Hij doet t zo ontzettend goed en lief! Morgen hoop ik wat fitter zijn en ook meer met ons kleintje bezig te gaan. Mijn coconnetje opent zich

Iggie: hoe gaat de voeding bij jou? En kom je een beetje aan slaap toe?

Geplaatst

Sas: fijn dat alles goed was bij de controle. Hou je het nog een beetje vol? Hoe lang moet je officieel nog? Ben t lijstje even kwijt.

Geplaatst

Chantal, hopelijk gaat het allemaal goed met de suiker. Ben je een beetje aan het idee gewend dat hij er nu is?

Iggi, het gaat dus steeds iets beter met de borstvoeding, fijn hoor, hou de moed erin. Ook met je man, ik heb er nog geen ervaring mee, maar wat ik van vriendinnen hoor zijn het allemaal hormonen. Sterkte....

Jessi elke druppel is er een! Dus hartstikke goed dat je het ziet verbeteren. Ga zo door!

Quin, ben je nog langs de huisarts geweest voor het overgeven? Gaat het al wat beter?

Emvelin, wat spannend! Maandag komen jouw hummeltjes! Wat goed joh!

Hier idd ook moe, net als de rest denk ik door de hitte.

Ik heb wel lekker wat kunnen doen, kleertjes mooi opgehangen in de kast enzo. Zo schattig!

Geplaatst

Sas, fijn dat alles goed was! Jij gokt nog 3 weken..... Ik ook 2 tot 3! Ik ben benieuwd!

Jessi, als ik het zo lees doen jij en je man het echt hartstikke goed!

Doe idd maar rustig aan, voor jóu en voor J.asmijn.

goed dat je de visite nog even laat wachten dat scheelt al wat.

Geplaatst

even snel T ligt eindelijkste slapen.

Wij zijn niet thuis ons manneke krijgt zijn suiker niet onder controle en daarbij is hij erg misselijk en moet hik veel spugen!

Bv komt nu langzaam op gang met de kolf aanleggen kan hij nog niet we moeten hem ook bijvoeden ivm zijn suikerd dit gebeurd met spuitje..

Ga nu zelf ook even slapen heb zelf nog geen oog dicht gedaan hoop vanacht wat te kunnen slapen.!

Geplaatst

Hi all,

Ten eerste bedankt voor de lieve reacties en bemoedigende woorden. Ben vandaag weer een stuk kalmer, en dan ziet het er zonniger uit. Maar ik zal op mijn hoede zijn dat er nog wel vaker uitbarstingen komen . Het hoort er allemaal bij:-)

Quin, vervelend dat je vermoed dat je kleine (verborgen) reflux heeft, ik hoop dat de tips van Shanna helpen.

daantje, met dit weer zoveel gedaan, knap hoor. Maar wel leuk dat je de kleding leuk heb kunnen ophangen. Is nu alles klaar bij?

Sandra, Hoe is het met jou? Trek je het nog?

Chantal: vervelend dat je nog niet naar huis kan. Worden jullie wel goed verzorgd, hebben en maken ze tijd voor je?

Emvelin Jeetje wat spannend opeens. Dit komt volgens mij totaal onverwachts. Heel veel succes en ook plezier maandag a.s..

Sas, jij dus nog 3 weken. Jij gaat dan volgens mij voor ruim overtijd. Volgens mij heb je niet zoveel klachten toch?

Jessi. Volgens mij een hele verstandige keuze dat je naar huis bent gegaan. Is een stuk ontspannender. En dat helpt bij de BV.

Hier gaat de BV aardig goed, denk ik. Gisterenavond hapte hij opeens goed, en dat ging vanochtend ook nog goed. Alleen mijn rechterborst vind hij minder aantrekkelijk. Tip van de kraamzorg om daar een tepelhoedje te gebruiken. Maar dat vind ik een onding. Heb ik al weer weg gedaan.

Dus helaas de laatste drie voedingen niet via de borst. Maar nu wel per flesje.

Volgens de vlos moet ik nu het volgende doen per voeding. Elk drie uur de borst aanbieden. Minimaal 15 min, dan de ander. En dan via de fles nog 50 ml aanbieden, zodat we zeker weten dat hij genoeg binnenkrijgt. En de rest van de borsten leeg kolven. Tja dan ben je wel ff bezig en mij tepeles beginnen aardig pijn te doen. Verder kolfde ik vanochtend als hij niet uit de borst wilde drinken. 100 tot 125 . Nu nog maar 80 dus dat neemt opeens af.

Nou een heel verhaal, ik hoop dat je er wijs uitkomt:-)

Verder gaat het hier aardig. Heb mijn hormonen wat meer in bedwang. Vandaag hebben vriendlief en ik elkaar steeds afgewisseld met extra slapen overdag. Da heeft ons beide goed gedaan. En ook wij hebben aankomende drie dagen geen bezoek. Kleine heeft bijna de gehele dag geslapen, dus ik vrees wel een beetje voor de nacht. Nu heef hij behoorlijk last van krampjes en dan een pink helpt. Maar ik zit ook te denken om een speentje aan te bieden. Iemand ervaring mee?

Volgens mij ben ik niemand vergeten, anders SORRY.

Hele fijne nacht.

Lfz Ig

Geplaatst

Tegen krampjes; ABC dophilus, te koop bij reformwinkels. Is een probiotica poeder (dezelfde werking als Yahkult, maar dan voor zuigelingen). Vanaf krampje 1 hebben we dit gebruikt en m'n kleine man heeft nooit meer krampjes gehad!

Geplaatst

Ik breek ook ff in; gewoon een speentje geven hoor! Is geen doen om halve nachten met je pink in een mondje te liggen. Je nachtrust is veel te belangrijk!

Mijn bv heb ik de eerste 2 weken ook volledig dmv vinger voeden gegeven. Gelukkig zei de verloskundige op dag 4 al dat we een speentje en een fles mochten gebruiken. Wat een verademing!!

Succes meiden!

Geplaatst

O ja fietsen met de beentjes

Poepertjes stimuleren door daar te wrijven.

Anders termometer in poepertje.

Tja... Andere opties

Bij reflux baby's

Rustig van houding veranderen na voeding dus niet te abrupt.

Eerst op de buik leggen alvorens te laten boeren over schouder (dit zorgt ervoor dat lucht zich ophoopt bij elkaar).

(tja veel opgezocht op internet vanwege Nore)

Geplaatst

EmvElin. Heel spannend allemaal zeg!

Dat wordt de komende dagen erg slecht slapen. Hebben ze al gezegd hoe groot/zwaar de kleintjes zullen zijn?

Chantal misschien een domme vraag maar komt het dat jou mannetje met zijn suiker zit te rommelen omdat jij er ook last van hebt/had?

Iggie fijn om te lezen dat het vandaag weer beter ging.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden