Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff iggie, wat een oerstrijd heb jij moeten leveren! 30 min niet persen. Petje af hoor!

Gelukkig ligt hij weer bij jou! En wat een prachtkereltje is het!!

Geniet!!!!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Opas en omas zijn weg, J.asmijn slaapt dus mama heeft om 2.15 u tijd voor een update.

Had vanmorgen om half 9 bij t toucheren 3 cm ontsluiting, dus ze wilden om half 10 gaan inleiden. Eerst wachten tot er een kraamsuite vrij zou komen. Vriedlief ff naar huis voor laatste huishoudelijke.klussen. Mocht na 15 min weer terugrijden... Vliezen gebroken en spullen werden klaargezet. Geboorteplan besproken en zou eerst ruggeprik krijgen voor t infuus erin ging. Was te druk op ok, dus moest 1,5 u wachten tot ik ruggeprik kreeg. Duurde een half uur voordat t lukte. Om 1430 u infuus erin en meteen goede weeen elke 3 min. Voelde helemaal niks. Om 17 u moest ik poepen, duurde een uur voordat vlos eindelijk kwam toucheren, had 7 cm en flinke druk op anus bij elke wee. Heb wel 500x gezegd moet poepen, haja. Om 2030u volledige ontsluiting, mocht persen. Voelde geen pijn, en herkende perswee vaak niet. Na 20 min viel ik na elke perswee heel ver weg, hele diepe slaap ofzo. Mijn bloeddruk daalde en J.asmijn haar hartslag ook. Om 21u merkte ik beetje paniek bij vlos, heeft bloed afgenomen via hoofdje. Belde met gyn en anaestesist voor overleg, liet kinderarts met team komen. Kreeg niet zoveel mee door wegvallen steeds, maar hoorde ze ineens opgewonden praten over keizersnede. Hartslag J.asmijn zakte bij elke pers richting 60, net als bij Iggie. Ze heeft ook nog 2 uurtjes als sterrekijker gelegen maar draaide uiteindelijk. Om 2120 u vertelde vlos met lichte paniek in ondertoon dat ze er NU uit moest. Heeft knip gezet en vacuumpomp geplaatst. Twee persen later, deed ineens heel erg mn best, was ze er. Exact op dat moment kwam gyn in nette kleren binnen. Vijf min later en ik was ook richting ok gegaan denk ik. J.asmijn had water in longen dus team is eerst 15 min bezig geweest, beetje zuurstof enzo. Hechten vond ik heel vervelend en duurde me veel te lang. J.asmijn heeft t zwaar gehad in mijn buik en heeft nu blauw hoofd. Drinken lukt dus nog niet, om 0530u komen ze haar weer aanleggen. Eerste dag hoeft ze niet perse te drinken, ze is groot en suiker en temp zijn goed.

Ik ga nu proberen te slapen...

Geplaatst

lieve jessi,

heb je iets kunnen slapen?

Dus voor jou kleine meid ook al z'n heftige start, hopelijk gaat het snel wat beter met haar en begint ze snel lekker te drinken.

Meis geniet van deze tijd je hebt het echt super gedaan!

Geplaatst

Hier gelukkig nog geslapen van 04:00 tot 06:30 poefff wat ben ik die activiteit zat zeg!! Voel me nu ook nog niet echt lekker begin ook verkouden te worden en last van mijn darmen poefff was het maar dinsdag!!!

Sandra heb jij nog wat kunnen slapen?

Geplaatst

jessi gefeliciteerd met jullie dochter!! morgen lekker naar huis! geniet er samen lekker van

Jullie hadden alle2 wel een pittige bevalling zeg! maar knap gedaan!!!

@sandra en chantal, nog kunnen slapen?

Geplaatst

Jessi en man, gefeliciteerd met jullie dochter Jasmijn!

Wat geweldig dat ze er nu is!

Hopelijk gaat het snel beter met jasmijn en jóu. Kunnen jullie een beetje bijkomen van de zware bevalling.

Maar het belangrijkste is: ze is er!

Geniet van jullie wondertje.

Iggi, wat een verhaal!

Dat is wel heel zwaar geweest, wat zal jij ook bang zijn geweest terwijl je moest wachten!

Gelukkig is thymo er en hopelijk mogen jullie dinsdag lekker naar huis.

Geplaatst

Iggi en Jessie ik heb net de foto's van jullie wondertjes gezien op fb!

Wat een prachtige kindjes!

Dat hebben jullie goed gedaan ;-)

Geplaatst

Jeetje Jessi. Wat een start! Gelukkig gaat het nu goed. Maar zal heftig zijn geweest!

Gaat goed hier met de bevallingen dames! ;)

Hier nog geslapen van 3 tot 8. Ook ik ben die activiteit wel zat ;)

Gisteren zijn manlief en ik nog "intiem" geweest, nou zegt hij, volgens mij is alles er klaar voor, ik voel bijna niks meer hahahaha. Heb een gratis consult gekregen ;)

Vandaag de kids verse ananas voor schotelen, kijken of het hart wat doet whahahaha.

Nee, wil graag dat ze komt maar zo toch ook weer niet....

Geplaatst

hahaha Sandra, ook hier gisteren intiem geweest en die ananashart doet niks hoor, ik heb hem vrijdag gehad;)

volgens mijn schoonvader moet ik nasi gaan eten met wat sambal van de chinees nou we zullen zien of ik daar zin in heb vanavond!

Geplaatst

Ja schijnt ook erg goed te helpen! Lekker pittig. Voetmassage schijnt ook wonderen te doen!

Glaasje bitterlemon ;) (bah!)

Pfff waar we allemaal aan denken hihi

Geplaatst

Dat waren idd voor jullie beiden zware bevallingen zeg, maar what Else is New op het uitgerekend juli topic niks kan hier "normaal" lijkt het wel. En meiden als je pijn hebt lekker je klok erop gelijk zetten en 2 paracetemol om de 6 uur innemen heeft mij erg geholpen de eerste twee weken (zeker met t knipje).

wat ik ook nog steeds slik is Arnica druppels voor alles wat beurs is in je lichaam (ribben en Onderkantje bij mij).

meiden lekker niks vandaag en laat je visite met mate komen hoor ... Echt heel vermoeiend vond ik dat.

Officieel juli vandaag ... As dinsdag het eerste juli kindje of komt er nog n verrassing meiden??

Iedereen fijne zondag

ga zo maar is uit bed en de hort op met de kinderwagen...:-))

Geplaatst

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje (een jongen!!!) (af en toe actief)

03 juli 2012 - Iggie (een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna (een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer (verrassing!!!)

08 juli 2012 - Quin (verrassing!!!)

*12 juli 2012 - Esly ,helaas weer te vroeg bevallen van een prachtige zoon...*

15 juli 2012 - Sandra81(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33 (een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27 (een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje (verrassing!!!)

29 juli 2012 - EmvElin (jongetje en meisje!)

Bevallen!

8 juni 2012 - Quin van zoon L.iam

12 juni 2012 - Eer van dochter Y.entl

15 juni 2012 - Shanna van dochter Nore

30 juni 2012 - Iggie van zoon Thymo

30 juni 2012 - Jessi van dochter Jasmijn

Geplaatst

Shanna, ik kan het via de ipad niet veranderen, kun je er op letten dat je de namen van de kindjes er een puntje achterzet net zoals de mama's dat doen? Dan kunnen ze namelijk niet gezocht worden via internet.

Dus even aanpassen naar T.hymo en J.asmijn.

Als ik het verander raak ik de kleuren kwijt.

Geplaatst

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje (een jongen!!!) (af en toe actief)

03 juli 2012 - Iggie (een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna (een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer (verrassing!!!)

08 juli 2012 - Quin (verrassing!!!)

*12 juli 2012 - Esly ,helaas weer te vroeg bevallen van een prachtige zoon...*

15 juli 2012 - Sandra81(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33 (een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27 (een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje (verrassing!!!)

29 juli 2012 - EmvElin (jongetje en meisje!)

Bevallen!

8 juni 2012 - Quin van zoon L.iam

12 juni 2012 - Eer van dochter Y.entl

15 juni 2012 - Shanna van dochter N.ore

30 juni 2012 - Iggie van zoon T.hymo

30 juni 2012 - Jessi van dochter J.asmijn

Geplaatst

Vandaag bij huisartsenpost geweest voor Nore.

Nore blijkt dus toch Reflux te hebben. Helaas mag ze volgens kinderarts nog geen medicijnen omdat ze te jong is.

De komende paar dagen Nutrilon Johannesbroodpitmeel met een beetje borstvoeding (afkolven) via een spuitje inbrengen. Vervolgens gewoon borstvoeding. En daarna een halfuurtje in maxicosi.

Als er de komende paar dagen geen verbetering is moeten we naar de kinderarts!

Heel raar... maar ben eigenlijk heel blij. Manlief wilde mij eerst niet geloven. Maar zie je nu wel...Mama heeft toch gelijk!

gr Shanna

Geplaatst

Hi Shanna... Bah wat vervelend die reflux hopelijk dat het met de johannesbroodpit "formule" beter gaat.

En dat moeder instinct hè ALTIJD op vertrouwen hoor, dit heeft mijn schoonzuster me ook al ingewreven.

Het voeden gaat hier best goed we maken 90 cl aan en meestal drinkt ze 60-70 en soms t hele flesje leeg maar de afgelopen twee dagen heeft ze 2x alles eruit gegooid (alles in mijn rue de l'amour en nek).

We zetten de klok niet maar laten haar zelf komen... Soms is t klokslag 3 uur later en soms 3,5 uur later.

Ze wordt wel steeds wakkerder, dus nu wil ze ook bij ons Chillen op de bank :-) nou vooruit dan maar het is weekend ... Ha Ha

Jessi en iggie hoe is jullie eerste nacht en dag gegaan ???

eer

Geplaatst

Meiden, jeetje wat een ontwikkelingen allemaal zeg. Heb jullie even niet gevolgd en nu zijn er al babies! Ik schrik wel een beetje van jullie bevallingsverhalen. Wat een stress! Hopelijk maken alle mama's en kindjes het goed en willen alle beebs lekker gaan drinken. Ik had donderdag mijn laatste werkdag en mag nu van mijn verlof genieten. Mijn kleintje heeft het nog goed in mijn buik, dus misschien lukt het mij om de 27e te halen. Heb nu in elk geval ook weer veel tijd om jullie te volgen. rustig aan allemaal!

Geplaatst

Iggie en Jessi van harte gefeliciteerd met jullie zoon en dochter, leuke namen!

Gaat alles goed, het waren voor jullie beide heftige bevallingen zeg!

Shanna, kan me wel voorstellen dat je "blij" bent, je weet nu in ieder geval wat er is, hoe vervelend het ook voor je meisje is, en wat er aan te doen is.

Hier alles prima, heb er donderdag een neefje bij gekregen, lief mannetje van 3200 gram. Zo klein weer haha, en dan te bedenken dat onze 2 ukkies (waarschijnlijk) bijna een kilo minder gaan wegen.

Moet woensdag weer naar de gyneacoloog, en heb alvast wat vragen op papier gezet, onder andere over de bevalling op zich (hoe staan hun voor inleiden op mijn verzoek bv), maar ook over dat gewicht. Op internet lees je toch zoveel verschillende dingen. Gyn gaf eerder aan dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar op internet staan zoveel "enge" verhalen over te lichte kindjes (wel vaak in combi met veel te vroeg geboren, maar toch).

Vandaag alweer 36 weken, dus heel veel te vroeg kan al niet meer gelukkig. Ik hoop toch wel dat ze voor de 38 weken komen hoor, maar goed, het is even afwachten!

Fijne avond!

Geplaatst

Shanna: vervelend dat Nore reflux heeft. Maar gelukkig weet je nu wel wat er is en kan ze hopenlijk snel medicijnen krijgen.

EmvElin wat doe je het goed zeg met je tweeling, al weer 36 weken! Ik hoop dat de bevalling straks net zo voorspoedig gaat. Ga je het op natuurlijke wijze proberen of worden ze gehaald?

Rest: nog geen tijd gehad om bij te lezen en te reagerrn, maar ik denk aan jullie!

Hier gaat ie wel goed. Ik heb geen last van de knip en hechtingen, maar wel veel pijn aan een zwelling/bloeduitstorting in mijn bil vlak naast mijn anus. Kreeg ik laatste uurtjes van de bevalling al last van. Mijn bed had een afgebroken beemsteun, dus heb geperst met één been in de steun en de andere op de matras, scheef dus. Kreeg al snel soort zadelpijn, en nu dus zwelling. Ijspack en veel paracetamol helpt.

J.asmijn heeft nog niet aan de borst gedronken, het aanhappen ging goed de laatste keer maar ze zuigt niet. Kolven komt wel goed op gang, heb al 3, 4 en 8 cc gehad. Ze heeft t twee keer met een cupje gekregen, en net met een spuitje langs de vinger van vriendlief. Hij doet t zo goed! Luiers verschonen, in bed leggen, voeden, kolf schoonmaken. Ik heb zelf nog niks gedaan! Ben zo blij met vriendlief en trots hoe hij met zn dochter omgaat. Hij is nu naar huis, ik ga ook slapen. Hoop dat ons meisje vannacht gaat drinken, en dan morgenochtend naar huis. Wat zal ik de zorg hier gaan missen zeg!

Geplaatst

Verdorie.... Sorry dames maar ben nu knap gefrustreerd. Nore slaapt nu al 5 uur en ik krijg haar niet wakker voor de voeding. Ik raak nu knap gefrustreerd. Steeds word ik door de huisarts naar huis gestuurd.

"ja Nore doet het goed... Ze groeit wel!!"

Ja zegggg weet je wel hoe vaak ik haar aanleg...!

Alles draait erom dat ze elke dag voeding krijgt!

Gister begon ze gewoon te krijsen van de pijn (ze kreeg zelfs traantjes ???!!).

Ben het spuug zat!

We willen met haar naar de kinderarts!!!

Gr. Shanna

Geplaatst

Shanna, wij kregen Vince ook niet wakker.. Zelfs zo erg dat we hem regelmatig moesten uitkleden, kietelen of een natte washand in zijn gezichtje. Heel erg sneu! Het schijnt dat veel te vroeg geboren kindjes last hebben van (verborgen) reflux, dat komt door een nog niet goed sluitend maagklepje. Onze man heeft verborgen reflux, spuugt dus niet maar het zuur komt steeds omhoog. Reflux zou je idd met jhbpm kunnen proberen tegen de gaan en dan na de voeding rechtop houden..

Volg je moedergevoel, die klopt 9 van de 10 keer! Zo ben ik er ook achtergekomen dat zoonlief verborgen reflux en koemelkallergie heef. Sinds hij medicatie en koemelkvrije voeding krijgt is hij een stuk vooruit gegaann

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden